آباژور

    اعمال فیلتر

    برندها

    قیمت

    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
    برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید

    راهنمای انتخاب آباژور مناسب

    هر اندازه هم که محیط منزل، دکوراسیون زیبا و شکیلی داشته باشد، تا توسط چشمانمان دیده نشود، متوجه آن زیبایی نخواهیم شد؛ بنابر این نور و روشنایی یکی از ارکان اصلی هر محیطی به شمار می‌رود. آباژور یک وسیله روشنایی با تکیه ‌گاه زمینی است؛ این بدان معنا می‌باشد که بر خلاف سایر وسایل روشنایی مثل لوسترها و چراغ‌ های دیواری که جایگاه ثابتی دارند، آباژور می ‌تواند هرجایی روی زمین قرار بگیرد. انتخاب و خرید آباژور لوکس و دکوراتیو، علاوه بر کمک به روشنایی محیط، باعث جلوه ‌ی بی نظیر آن نیز می‌شود.


    خرید آباژور

    آباژورها به دو دسته کلی ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند. برای خرید بهترین آباژور ممکن و مناسب برای فضای خود، باید به نکات مهمی مثل سبک دکوراسیون، اندازه و رنگ آن توجه کرد.


    آباژور ایستاده یا رومیزی ، کدام بهتر است؟

    اگر به دنبال یک آباژور شیک، جهت استفاده در فضای اتاق نشیمن و پذیرایی خود هستید، هر دو نوع کنار سالنی و رومیزی می ‌تواند در دکوراسیون شما استفاده شود. معمولا در اتاق ‌های با متراژ بالا، از ترکیب آباژور ایستاده مدرن و رومیزی با هم نیز استفاده می ‌شود. در مورد اتاق خواب نیز همانطور که مشخص است، آباژورهای رومیزی و جمع و جور مورد استفاده قرار می ‌گیرد، تا فضای کمتری روی میز پاتختی اِشغال گردد. در ادامه شما را با انواع آباژور رومیزی و ایستاده ‌ی شناخته شده در بازار آشنا خواهیم کرد.

     

    انواع آباژور

    ‌آباژورها، شکل ها و اندازه‌ های بسیار متنوعی داشته و از مواد اولیه مختلف و در سبک‌ های گوناگون تولید و عرضه می ‌شوند که از جمله مهم ‌ترین دسته بندی‌های این وسیله روشنایی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    آباژور ایستاده

    آباژورهای ایستاده از پایه بلندتری نسبت به آباژورهای رومیزی برخوردارند و همچنین با توجه به اینکه اغلب در گوشه فضای اتاق نشیمن چیده می‌شوند، با عناوینی چون آباژور کلاسیک پایه بلند و یا آباژور کنار سالنی نیز شناخته می ‌شوند. اگر گوشه‌ های هال و پذیرایی خود فضای خالی‌ای دارید که به چشم می ‌آید، آباژور ایستاده و قرار دادن آن در این کنج ‌ها علاوه بر روشن کردن محیط، باعث جذاب تر شدن دکوراسیون اتاق نیز خواهد شد.


    آباژور رومیزی

    همانطور که از نام این آباژور پیداست، محل قرار گرفتن آن روی میز است. از نظر اندازه و ارتفاع از آباژور های ایستاده کوچک ‌تر بوده و معمولا روی میزهایی مثل بغل مبلی، عسلی، کنسول و ... چیدمان می‌ شود. جهت خرید آبازور رومیزی از فروشگاه ایران دکور دیدن فرمایید.


    چراغ خواب

    چراغ خواب‌ ها در واقع جزء دسته آباژور رومیزی به حساب می ‌آیند، با این تفاوت که معمولا اندازه کوچتری داشته و روی میز پاتختی قرار می‌ گیرند. اگر اهل مطالعه پیش از خواب هستید، حتما از اهمیت خرید چراغ خواب خوب و مناسب اطلاع دارید!! بد نیست که بدانید قیمت چراغ خواب ‌ها نسبت به سایر انواع آباژور پایین ‌تر است.


    آباژور چوبی

    چوب درختان در ساخت مبلمان و وسایل منزل کاربرد فراوانی دارند. به همین منظور برای ست کردن وسایل منزل با هم می ‌توان از آباژور چوبی در کنار مبلمان کلاسیک و مدرن استفاده کرد. مدلهای آباژور ایستاده چوبی تنوع بیشتری از نوع رو میزی آن دارد. اگر از تماشای وسایل چوبی لذت می‌برید، انتخاب و خرید آباژور چوبی به شما توصیه می‌شود.


    آباژور برنز

    همانطور که می ‌دانید، برنز جزء یکی از فلزهای ارزشمند به حساب می ‌آید. به همین جهت از این فلز برای ساخت برخی وسایل دکوراتیو و لوکس استفاده می ‌شود. البته اکثر آباژورهایی که در بازار با عنوان آباژور برنزی شناخته می ‌شوند، در اصل از فلز برنج ساخته شده اند.


    آباژور مدرن

    دکوراسیون مدرن نیاز به وسایل دکوری مخصوص به خود است؛ یکی از وسایل دکوری مناسب برای این فضاها مدل ‌های مختلف ایستاده و رومیزی آباژور مدرن است. آباژورهای مدرن معمولا ظاهری ساده و مینیمال، مثل کلاهک آباژور یا شید استوانه ‌ای شکل دارند. در خرید آباژور مدرن باید به هماهنگی سبک و شکل آن با سایر وسایل، مثل مبلمان توجه کرد.


    آباژور کلاسیک

    با توجه به قدمت بالای آباژورها، تنوع بالایی از مدل‌ های خرید آباژور کلاسیک این وسیله روشنایی در بازار موجود است. برخی از انواع پر کار این نوع آباژور با عنوان آباژور سلطنتی نیز شناخته می‌شوند. قیمت آباژور کلاسیک به جنس و میزان ظریف ‌کاری ‌های استفاده شده در آن بستگی دارد. این روزها با استفاده از مواد پلیمری و رزینی مدلهای مختلفی از آباژور سلطنتی ایستاده و رومیزی تولید می ‌شوند که خرید آنها با قیمت مناسب و ارزان امکان پذیری است.

    قیمت آباژور

    با توجه به تنوع بالای مدل‌ های آباژور بلند(آباژور پایه بلند) موجود در بازار، بازه قیمت این کالا نیز بسیار متغیر است. قیمت آباژور به طور مستقیم به جنس و متریال به کار رفته در آن بستگی دارد؛ البته ظرافت و پیچیدگی تولید نیز نقش بسزایی در قیمت تمام شده آباژور خواهد داشت. از نظر اندازه بدیهی است که قیمت آباژور ایستاده بیشتر از نوع رومیزی می ‌باشد. از نظر جنس هم قیمت آباژور چوبی معمولا از مدل‌های آباژور برنز بیشتر است. در مورد سبک نیز به صورت عمومی می‌توان گفت که قیمت آباژور مدرن از نوع کلاسیک و سلطنتی مناسب تر است. توصیه می ‌کنیم اگر دوست دارید یک آباژور زیبا و با دوام داشته باشید که به مرور زمان تغییر رنگ و شکل ندهد، سراغ مدلهای آباژور ارزان قیمت نروید.

     

    آباژور ها در بازار به چند دسته تقسیم می شود؟

    بالا
    پشتیبانی