مقالات

20 ایده برای چیدمان میز تحریر نوجوان، پسرانه و …

یکی از عواملی که مطالعه، کار و درس خواندن را برای نوجوانان لذت بخش می کند، وجود میز تحریر راحت و زیبا در اتاق است. همچنین ایجاد یک فضای کاری در اتاق خواب نوجوان به وسیله به کارگیری میز تحریر باعث می شود که نوجوان شما احساس استقلال کند. در نتیجه یک میز تحریر کاربردی باید در اتاقشان قرار داشته باشد تا بتوانند فعالیت های مختلف درسی، تفریحی و سرگرمی و… را انجام دهند.

دکوراسیون میز تحریر نیز جز آن دسته از مسائل پر اهمیت است که باید طبق اصول و قوانین خود طراحی و سپس اجرا شود. با توجه به شخصیت و جنسیت نوجوانان و مساحت اتاق و اندازه میز تحریر می توان ایده های مختلفی برای چیدمان آن ارائه داد. در این مطلب راجع به ایده‌هایی برای چیدمان میز تحریر و تزیین میز تحریر نوجوان صحبت خواهیم کرد.

ایده‌هایی برای چیدمان میز تحریر، چه عواملی موثر است؟

اگر تصمیم به خرید میز تحریر برای اتاق دارید قبل از تصمیم به خرید باید موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید. برخی از عوامل موثر در تهیه میز تحریر مناسب نوجوان عبارتند از:

اندازه فضای اتاق: با توجه به اندازه اتاق نوجوان، میز تحریر می تواند کوچک و تاشو باشد و یا یک میز تحریر بزرگ با امکانات بیشتری مانند شلف و قفسه و کشو و… باشد.

روحیه و شخصیت نوجوان: برخی از نوجوانان دوست دارند میز تحریرشان جای زیادی برای گذاشتن کلی وسایل وکتاب داشته باشد و برخی دیگر ترجیح می دهند که یک میز کوچک و ساده داشته باشند و فقط زمان درس خواندن از آن استفاده کنند.

دختر یا پسر بودن: دختر یا پسر بودن نوجوان برای داشتن ایده‌هایی برای چیدمان میز تحریر موثر است. مطمئنا تفاوت‌های شخصیتی و روحی و روانی بین پسران و دختران نوجوان باعث تفاوت هایی در سلیقه آنها خواهد شد. در نتیجه چیدمان و تزیین میز تحریر پسرانه با تزیین میز تحریر دخترانه متفاوت است.

اندازه استاندارد میز تحریر: نوجوان باید با نشستن پشت میز تحریر احساس راحتی کند. در نتیجه ارگونومیک بودن میز و صندلی و همچنین داشتن عرض و طول و ارتفاع استاندارد بسیار اهمیت دارد چرا که سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

جنس و کیفیت میز تحریر: هیچ وقت کیفیت را فدای قیمت نکنید. به دنبال میز تحریر باکیفیت باشید و فراموش نکنید هزینه کردن برای یک جنس خوب و باکیفیت در دراز مدت کاری اقتصادی محسوب می شود.

بعد از یک روز شلوغ بهتون پیشنهاد می کنیم از صندلی راک استفاده کنید تا بتونید استراحت کنید.

چیدن میز تحریر

ایده هایی برای چیدمان میز تحریر

تزیین میز تحریر نوجوان در اتاق بستگی یه سلیقه شما دارد. البته اگر مساحت اتاق اجازه اعمال سلیقه تان را به شما بدهد. با وجود همه گیری ویروس کرونا دانش آموزان ناگزیرند ساعات زیادی از طول شبانه روز را در خانه و معمولا به درس خواندن بپردازند. انجام این امر مهم باید به صورت اصولی صورت بگیرد تا آسیبی به دانش آموز وارد نکند.

یکی از این اصول درس خواندن پشت میز تحریر است، بدین سبب باید توجه زیادی به چیدمان میز تحریر دخترانه و چیدمان میز تحریر پسرانه شود تا بازدهی استفاده از میز تحریر به بیشترین مقدار خود برسد. امروزه ایده هایی برای چیدمان میز تحریر وجود دارد که با هر شرایطی که اتاقتان دارد می‌توانید از آنها بهره ببرید.

  میز کنسول چیست؟ ۱۳ نوع میز کنسول زیبا...

برخی از ایده ها برای تزیین میز تحریر اتاق نوجوان که در ادامه توضیح داده ایم، عبارتند از:

  • استفاده از میز تاشو
  • کاربرد شلف و قفسه
  • میز تحریر برای کنج اتاق
  • میز یکپارچه با تختخواب
  • میز طویل ولی کم عرض

1. میز تحریر تاشو و کمجا، مناسب اتاق کوچک

با توجه به اینکه امروزه اغلب افراد در آپارتمان و خانه های نه چندان بزرگ زندگی می کنند جمع و جور بودن میز تحریر و کاربردی بودن آن اهمیت زیادی پیدا می کند و این از ایده‌هایی برای چیدمان میز تحریر است که بسیار به کارتان می‌ آید. میز تحریر تاشو به شما کمک می کند بتوانید در اتاق کوچکتان یک میز تحریر کاربردی و زیبا داشته باشید. میز تحریر تاشو در انواع مختلفی وجود دارد.

دکور میز تحریر

میزهای تاشو که فقط یک میز کوچک هستند و زمانی که نیاز به میز ندارید می توانید آن را به حالت تاشده در بیاورید تا به دیوار بچسبد و جای زیادی نمی‌ گیرد و یا میز تحریر تاشو ممکن است یک باکس چوبی بر روی دیوار باشد که در حالت عادی از کشوی آن استفاده کنید و زمانی که باز می شود به شکل یک میز کاربردی دربیاید.

2. ایده‌ هایی برای چیدمان میز تحریر، از قفسه غافل نشوید

اندازه فضای اتاق فقط سطح کف اتاق نیست، شما می توانید نهایت استفاده را از دیوارهای اتاقتان داشته باشید. یکی از ایده های چیدمان میز تحریر ساده استفاده از دیوار بالای سطح میز است. علاوه بر اینکه ممکن است میز تحریر شما چندین کشو داشته باشد، قرار گرفتن چند قفسه روی دیوار دسترسی به کتاب‌ها، وسایل و اشیا را برایتان آسان خواهد کرد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره جدیدترین کاغذ دیواری را بخوانید.

چیدمان میز تحریر پسرانه

3. استفاده از کنج اتاق، ایده هایی برای چیدمان میز تحریر

اگر کنج اتاق شما خالی است، یکی از گزینه ها برای پر کردن گوشه اتاق می‌تواند میز تحریر باشد. انواع مختلفی از میز برای قرارگیری در کنج اتاق وجود دارد. اگر فضای خالی دو دیوار اطراف آن زیاد باشد می‌توانید از میز دولبه استفاده کنید. و اگر فضای زیادی ندارید چیدمان میز تحریر ساده در گوشه اتاق می‌تواند بسیار کاربردی و زیبا باشد.

4. تزیین میز تحریر نوجوان، یکپارچگی با تختخواب

یکی از ایده ها برای داشتن میز تحریر خاص و شیک، اتصال و یکپارچگی میز تحریر و تختخواب است. این ایده به فرم های مختلفی قابل اجراست که باید سفارش بدهید تا برایتان بسازند. به طور مثال برخی از تخت های تاشو پس از جمع شدن قابل تبدیل به میز تحریر هستند.

  بهترین کفپوش برای خانه | انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

همینطور شما می توانید با استفاده از چیدمان میز تحریر ساده، فضای خواب را از دیگر قسمتهای اتاق جدا کنید تا اتاقتان نظم بیشتری داشته باشد. برخی از انواع تخت خواب ها،  تخت خواب دو طبقه هستند و زیر آنها میز تحریر و قفسه قرار می گیرد. این ایده به استفاده هرچه بیشتر از فضا منجر می شود.

تزیین میز تحریر دخترانه

5. تزیین میز تحریر نوجوان، میز طویل ولی کم عرض

طبق استانداردهای میز تحریر عرض میز حداقل باید 65 سانتیمتر باشد تا بتواند جایی مناسب برای قرارگیری یک سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ باشد. اگر فکر می کنید به میز تحریر با سطح بزرگتری احتیاج دارید ولی اتاقتان مساحت کافی ندارد یکی از ایده هایی برای چیدمان میز تحریر، استفاده از میز با طول زیاد و حداقل عرض است.

6. چیدمان میز تحریر ساده

سادگی با خودش زیبایی هم می آورد. برخی از افراد دوست دارند که وسایل اتاق و همینطور میز تحریرشان ساده و کاربردی باشد. میز تحریر ساده خسته کننده و قدیمی نمی شود و همچنین به تمرکز بیشتر شما کمک می کند.

اگر اتاقتان فضای کافی دارد میز تحریر خود را در یک گوشه و به دور از شلوغی قرار دهید. شما می توانید یک میز تحریر ساده و سبک که قابل جابه جایی است تهیه کنید و بعد از چند مدت جای آن را تغییر دهید.

تزیین میز تحریر نوجوان

میز تحریر جایی برای قرار دادن وسایل و اشیایی است که برای درس خواندن و مطالعه نیاز داریم و یا جای وسایلی که میخواهیم دم دستمان باشد. نوجوانان به تزیین میز تحریر خود علاقه دارند. اینکه از چه وسایل و ایده هایی برای چیدمان میز تحریر استفاده کنید به علایق و کاربرد وسایل برای شما بستگی دارد.

ولی اگر به دنبال ایده هایی برای تزیین میز تحریر نوجوان هستید، این موارد را به خاطر بسپارید:

چیدمان میز تحریر دخترانه

برای یادآوری کارهایتان می‌توانید از برگه های رنگی چسبدار استفاده کنید و آنها را برروی دیوار جلوی میز بچسبانید. همینطور اهداف و آرزوهایی که میخواهید هر روز به خود یادآوری کنید روی این برگه ها بنویسید.

استفاده از ظرف های نظم دهنده به ایجاد نظم و دسته بندی وسایلتان کمک میکند. مخصوصا اگر میز تحریرتان کشو ندارد. همچنین اگر وسایل زیادی دارید که می خواهید همه آن ها در دسترس شما باشند، به منظور چیدن میز تحریر از ارگانایزهای موجود در بازار کمک بگیرید و یا خودتان اقدام به ساخت ارگانایز دلخواهتان کنید.

شما می توانید برای طراحی دکور میز تحریر از تعدادی قاب عکس خانوادگی نیز استفاده کنید. انجام این کار علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا و نوستالژیک سبب می گردد که دیدن آن عکس ها به هنگام کار یادآور روزهای خوب و به یاد ماندنی باشد. نکته ای که در این جا حتما باید به آن توجه شود این است که در اجرای چنین ایده ای زیاده روی نکنید چرا که اثر معکوس دارد و باعث حواس پرتی و تمرکز نداشتن نوجوانان می شود.

یک میز مطالعه کوچک روی میز تحریر به روشن شدن سطح میز به خصوص شب هایی که مطالعه می‌کنید بسیار کاربردی است و همینطور میز تحریر شما را زیباتر میکند. در مقاله ” دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ” ایده های جذابی گفته شده است.

  28 ایده تزیین میز گرد منزل شیک و جدید 2024

اگر وسایل رنگی و جورواجور که دور میز تحریر قرار می‌ گیرد حواستان را پرت می کند سعی کنید آن را خلوت کنید. شما می توانید برای چیدمان میز تحریر دخترانه ساده به جای وسایل رنگی جوراجور که باعث ایجاد شلوغی و بی نظمی می شوند از ایده های ساده اما زیباتری استفاده کنید.

از گیاهان غافل نشوید. یک گیاه طبیعی کوچک بر روی میز خود بگذارید این کار در حس مثبت و افزایش انرژی شما تاثیر مثبتی دارد. این ایده برای میز تحریر به گونه ای است که شما هیچ محدودیتی در اجرای آن ندارید. شما قادر هستید که از یک گیاه ارزان قیمت و مقاوم مانند کاکتوس یا ساکولنت استفاده کنید و از انرژی مثبتی که به شما می بخشد لذت ببرید در حالی که اصلا نگران خراب شدن آن نیستید. این ایده برای تزیین میز تحریر دخترانه معمولا مناسب تر است.

یک جامدادی زیبا و شیک را بر روی میز تحریر قرار دهید و مداد و خودکارهایی که هر روز استفاده می کنید را در آن قرار دهید.

یک تخته وایت برد کوچک که در کنار میز تحریر نصب کرده اید، می تواند برای نوشتن برنامه هایتان مناسب باشد. همه این موارد ایده میز تحریر دخترانه و پسرانه هستند.

ایده برای میز تحریر

اگر روی میز تحریر خود جای کافی دارید میتوانید برای چیدمان میز تحریر ساده از یک شی دکوری مانند مجسمه ای کوچک و یا یک گلدان شیشه ای زیبا استفاده کنید.

شما می توانید با ایجاد یک قفسه بالای میز تحریر خود همه ی اشیای مورد علاقه و دکوری خود را روی آن قرار دهید آن را طبق سلیقه خود تزیین کنید. چه برای تزیین میز تحریر پسرانه و چه دخترانه، این وسیله‌ های دکوری با توجه به سلیقه‌ شان انتخاب می‌ شوند.

کلام آخر

با ایده هایی برای چیدمان میز تحریر نوجوان آشنا شدیم. شما هم می‌توانید از این ایده ها استفاده کنید و اتاقی جذاب و پرانرژی داشته باشید. برای چیدمان میز تحریر به سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان و همه ی عوامل موثر در چیدمان توجه کنید. و در نهایت با توجه به این اصول همه چیز را طبق سلیقه یک نوجوان زیبا و شیک بچینید.

برخی از سوالات رایج:

چه عواملی برای چیدمان میز تحریر موثر است؟

اندازه فضای اتاق - روحیه و شخصیت نوجوان - دختر یا پسر بودن - اندازه استاندارد میز تحریر - جنس و کیفیت میز تحریر.

چه ایده هایی برای چیدمان میز تحریر وجود دارد؟

استفاده از میز تاشو - کاربرد شلف و قفسه - میز تحریر برای کنج اتاق - میز یکپارچه با تختخواب - میز طویل ولی کم عرض.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا