مقالات

11 نکته برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

طراحی دکوراسیون و چیدمان خانه یکی از کارهای حائز اهمیت است که باید با دقت و توجه فراوانی به آن پرداخته شود. اگر بخواهیم از نظر سختی ، چیدمان قسمت های مختلف خانه را دسته بندی کنیم می توان گفت که سخت‌ترین چیدمان ، متعلق به دکوراسیون اتاق خواب نوجوان است.

دلیل این مسئله آن است که دکوراسیون اتاق نوجوان به گونه ای باید دیزاین شود که با باقی قسمت های خانه همخوانی و سنخیت داشته باشد .و از طرفی نیز مطابق میل و سلیقه خود نوجوان باشد.یکی دیگر از نکاتی که در انجام این امر مهم باید بدان توجه نمود این است که پیش بینی می شود نوجوان شما چند سال متمادی قصد استفاده از آن اتاق را دارد. بنابراین باید دیزاین آن چنان باشد .

که فرزند دلبندتان در این سال ها به راحتی و با آسودگی خاطر در آن روزهای خود را سپری کند و بزرگ شود.همچنین باید در فرایند چیدمان اتاق خواب نوجوان از رعایت اصول مربوطه غافل نشد و وسایل اتاق خواب نیز چنان انتخاب شوند که به هم ریختگی های سریع و پی در پی رخ ندهد.

چنانچه تمایل به خرید تخت خواب یک نفره ارزان و مشاهده قیمت آن دارید، از مدل‌های زیبای موجود در ایران‌دکور دیدن کنید.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان

فضای نگهداری برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

یکی از نکاتی که هنگام طراحی دکور اتاق خواب نوجوان باید به آن توجه شود مسئله وجود فضاهای خالی در اتاق برای چیدن و نگهداری وسایل گوناگون در آن ها است . چنین فضایی را می توان با نصب قفسه، کمد دیواری و… ایجاد کرد و از آن بهره برد. علاوه بر اینکه وجود این فضاها در اتاق خواب نوجوان سبب می شود که برای وسایل مختلف خود جای مشخص داشته باشد، باعث می شود که رشد بهتری را برای او به ارمغان بیاورد.

همانطور که مطلعید رنگ ها نقش بسیار مهم و اثرگذاری بر دکوراسیون داخلی دارند. به همین دلیل برای طراحی اتاق خواب نوجوان بهتر آن است که از یک پالت رنگی خنثی استفاده کنید و به وسیله طرح و نقش های شاد، انرژی را به آن ببخشید. به طور کلی ترکیب رنگ و طرح در کنار یکدیگر می تواند جلوه زیبایی را ایجاد نماید.

کارهای هنری در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

اگر شما به هر دلیلی اعم از اینکه دکوراسیون اتاق نوجوان با دیگر فضاهای خانه هماهنگ باشد قصد دارید از سبک کلاسیک برای طراحی اتاق خواب نوجوان استفاده نمایید حتما این نکته را هم در نظر بگیرید که بسیاری از نوجوان به اقتضای بازه سنی که در آن قرار دارند ممکن است که سبک کلاسیک را نپسندند.

به همین سبب باید کاری کرد که که با وجود سبک کلاسیک، آنان به اتاق خواب خود علاقه پیدا کنند. یکی از راه هایی مرتبط با این موضوع، استفاده از کارهای هنری و اکسسوری می باشد. با این کار شما ظاهر اتاق را جذاب و شاداب و پر انرژی می کنید به گونه ای که با شخصیت فرد نوجوان نیز بیشتر همخوانی داشته باشد.

درباره دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بیشتر بخوانید.

دکور اتاق خواب نوجوان

اجزای مختلف اتاق خواب نوجوان می تواند ترکیبی از سبک کلاسیک و روحیه نوجوانانه فرزندتان باشد؛ در این سبک از دکوراسیون تاج تخت مبله به همراه نقوش چاپ شده است و طرح های شادی روی کوسن ها به کار رفته است که نشان از وجود نوجوانی پر از انرژی و انگیزه را می دهد که ساکن اتاق است. یکی دیگر از راه هایی که توسط آن می توانید علاقه نوجوان را به اتاق خوابش افزایش دهید این است که پوسترها و نماد های مورد علاقه وی را قاب نموده و به دیوار اتاق نصب نمایید.

استفاده از سرگرمی ها برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

یکی از تم هایی که برای دیزاین اتاق نوجوان می توانید انتخاب کنید، تم دریایی است. به این منظور از رنگ آبی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید و از ملحفه راه راه ساده نیز کمک بگیرید. در صورت امکان تهیه و به کارگیری یک نردبان برنجی نیز خالی از لطف نیست. بعد از همه این کار ها شما احساس می کنید روی عرشه هستید، آن هم با خیال آسوده و بدون هیچ دریا زدگی و حالت تهوعی.

از جمله آپشن هایی که می توان برای یک اتاق خواب نوجوان آن را لحاظ کرد، حمام شخصی است. اما وجود حمام به تنهایی در اتاق خواب، ما را به هدفی که می خواهیم نمی رساند بلکه حتما باید توجه شود که کاشی کاری و ظاهر حمام شخصی بسیار مناسب و درخور باشد چرا که در غیر این صورت حتی می تواند برای اتاق خواب نوجوان شما اثر سو نیز داشته باشد.

چیدمان اتاق خواب نوجوان

حریم خصوصی در دکوراسیون اتاق خواب

اگر فضای اتاق خواب از مساحت زیادی برخوردار بود و به شما این امکان را می داد که با ایجاد فضایی به عنوان حریم خصوصی یک امتیاز مثبت دیگر به اتاق ببخشید اصلا از آن دریغ نکنید. برای چنین کاری شما قادر هستید که یک صندلی مقابل پنجره اتاق خواب قراردهید و از المان هایی مانند پرده، سرویس روتختی و… کمک بگیرید تا فضایی بکر و دنج را برای فرزندتان ایجاد کرده باشید.

یکی دیگر از پیشنهاداتی که در این رابطه می تواند مفید واقع شود ترکیب طرح و رنگ است. به این منظور به سراغ کاغذ دیواری طرح دار بروید. در اینجا یک مسئله غیر قابل چشم پوشی وجود دارد و آن زدگی و خسته شدن از طرح کاغذ دیواری است. پس بهتر است از کاغذ دیواری استفاده کنید که قابل تعویض باشد و یا طرحی را برگزینید که هم نوجوان، هم والدین آن را بپسندند و تصمیم بر تعویض آن نداشته باشند.

طراحی اتاق نوجوان

تعادل در دکوراسیون اتاق خواب

از آن جا که اتاق خواب یک فضای کاملا شخصی است، پس راحت باشید و تمام ایده هایی که به آن علاقه دارید و منطقی هستند را عملی کنید. شما محدود نیستید که به دلیل اینکه زیبایی و تمیزی همیشه در اتاق شما به چشم بخورد قید جسارت خود را بزنید؛ جسور باشید و ایده های مورد علاقه خود را به عرصه ظهور برسانید و اتاق خود را درخشان کنید. تعادل یعنی این که در کنار رعایت نکات اصولی از علاقه خود نیز غافل نشوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دکوراسیون اتاق خواب ساده را نیز حتما مطالعه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان به سلیقه شخصی اش

پیش از اقدام به طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان علایق او را بسنجید چرا که این کار گام مهمی در انجام طراحی دکوراسیون است که باعث می شود بسیار راحت تر اقدام به طراحی دکوراسیون و سپس چیدمان نمایید. رنگ مورد علاقه نوجوان را پیدا کنید و باقی عناصر تشکیل دهنده اتاق خواب را با توجه به آن خریداری نمایید.

یکی از راه های که باعث زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب می شود نصب آیینه بالای تخت خواب است. این کار به سبب آنکه نور را بازتاب می کند در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب، نسبت به اندازه واقعی که دارد بسیار موثر است. درباره دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بیشتر بخوانید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نوجوان

سادگی در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

طبیعتا سلیقه تمام نوجوانان به یکدیگر شباهت ندارد. بسیاری از نوجوانان از شلوغی و طرح های گوناگون در اتاق خواب خود نه تنها لذت نمی برند بلکه باعث آزار و اذیت آن ها نیز می شود. استفاده از فرش های ساده کرک دار، تخت خواب با فرم های زیبا اما فاقد طرح و یک رو تختی ساده و لوکس چیزهایی هستند که باعث می شود اتاق خواب از دیدگاه نوجوان ساده پسند شما بسیار زیبا به نظر برسد.چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب ساده نه تنها محدودیت ایجاد نمی کند بلکه می تواند هر زمان با افزودن هر رنگ دلخواه دکوراسیون اتاق را تغییر داد.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای نصب تخت خواب یک نفره و دو نفره را نیز حتما مطالعه کنید.

دیزاین اتاق خواب نوجوان

اتاق خواب نوجوان را پاتوق کنید

یکی از مشکلاتی که هم والدین و هم نوجوانان را اذیت می کند این است که نوجوان نمی داند دوستان خود را برای یک دورهمی چند ساعته دعوت به نشستن در کدام قسمت خانه کند. قاعدتا این دورهمی در فضای نشیمن خانه به گونه ای نیست که همه را بتواند راضی نگه دارد. به این منظور بهتر است که والدین یک تخت و تشک خوشخواب حجیم و سفت را در اتاق خواب نوجوان قرار دهند تا او به راحتی از یک دورهمی و گفتگوی چند ساعته با دوستان خود، در فضایی که متعلق به خود او است لذت ببرد.

فضای کار در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

در چیدمان و چیدمان اتاق نوجوان به منظور بهره گیری هر چه بهتر از فضای اتاق خواب می توانید فضای کار را نیز با آن ادغام کنید. این کار از جهات مختلفی معقولانه و مفید است. از جمله فوایدی که با انجام چنین ادغامی نصیب فرزندتان می شود این است که او احساس استقلال می کند و به عنوان یک دانش آموز نیز از این فضا استفاده می کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته دانش آموزانی که در اتاقی درس می خوانند که صرفا اتاق خواب است و هیچ فضای کاری ندارد بازدهی درسی و ذهنی کمتری نسبت به دانش آموزانی دارند که اتاق خواب آن ها با فضای کاری ادغام شده است. دلیل این مسئله این است که، مغز در اتاق خواب، ناخودآگاه به حالت استراحت و سپری کردن اوقات فراغت در می آید و از به خاطر سپردن و یادگیری مطالب مهم ممانعت می کند.

فضای کار در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دو نفره

اگر دو فرزند دلبند نوجوان شما همزمان از یک اتاق خواب استفاده می کنند بهتر است که به سراغ یک تخت بزرگتر بروید به گونه ای که هر دو از همان استفاده کنند. وجود دو تخت یک نفره مجزا از هم، در یک اتاق خواب ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می کند و علاوه بر آن باعث می شود که نوجوانان حس خوبی نداشته باشند. همچنین این کار باعث می شود که اتاق خواب فضای قابل استفاده بیشتری داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دو نفره

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان سه نفره

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب سه نفره بهتر است که از تولید کنندگان درخواست تولید یک تخت دو نفره که در بالای آن یک تخت یک نفره واقع شده است را داشته باشید. در این حالت شما به اندازه یک تخت دو نفره فضای اتاق را اشغال کرده اید در حالی که سه نفر می توانند از آن استفاده کنند.

  10 مدل جدید کاغذ دیواری [سال 1400] : جدیدترین مدل های کاغذ دیواری

طراحی و سپس به مرحله اجرا رساندن چنین ایده ای مقداری دشواری به همراه دارد و حتی ممکن است لازم شود که از متخصصان طراحی دکوراسیون کمک بگیرید. از نظر اقتصادی نیز مقداری هزینه بر است اما هیچ چیزی با ارزش تر و زیباتر از دیدن شادی و خوشحالی فرزند شما نیست.

برخی از سوالات رایج:

برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان به چه چیزی باید توجه کرد؟

فضای نگهداری برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان – کارهای هنری – استفاده از سرگرمی ‌ها برای اتاق – فضای کار در اتاق خواب نوجوان.

چرا دکوراسیون اتاق خواب نوجوان مهم است؟

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان یکی از سخت ‌ترین چیدمان‌ های خانه است. چون هم باید به سلیقه نوجوان‌ تان چیده شود و هم با بقیه فضاهای منزل تناسب داشته باشد. حتما با این دکوراسیون می‌ خواهید مطمئن شوید نوجوانتان چند سال آینده ‌‌ای که در این اتاق می ‌گذارند را با آرامش خاطر رشد کند و بزرگتر شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا