مقالات

28 ایده تزیین میز گرد منزل شیک و جدید 2024

میزهای گرد منزل چه قسمتی از مبلمان کاربردی باشند و چه بخشی از دکوراسیون، طراحی اتاق را شیرین و زیبا می کنند و به تعادل سایر وسایل با یکدیگر کمک می کنند. هر نوع میز گردی، چه میز قهوه، میز عسلی، میز غذاخوری رسمی یا میز صبحانه بیسترو، متفاوت از فضای جایگزین مربع یا مستطیل فضای آن را پر می کند.

میزهای گرد غریب، پیچیده یا کاملاً مناسب درکنار جذابیت و کمی زنانگی می توانند در هر اتاق باشند. آنها به راحتی در اتاق ناهار خوری، اتاق نشیمن و اتاق خواب قابل کاربرد هستند. برخی افراد با چیدمان و تزیین میز گرد منزل به دلیل فرم دایره ای آنها به مشکل برمی خورند. در این مقاله با ارائه ایده تزیین میز گرد منزل کمک خواهیم نمود.

نحوه چیدمان و تزیین میز گرد منزل و انواع آن

  • میز عسلی باریک و ظریف گرد را در کنار صندلی ها و مبل ها قرار دهید. خطوط مستقیم و وسایل سنگین به طور طبیعی مردانه هستند و منحنی ها و وسایل باریک به طور طبیعی زنانه هستند. میزهای مدور مبلمان دیگر را متعادل می کند و از احساس سنگینی دکور جلوگیری می کند.
  • یک میز قهوه گرد را در یک اتاق نشیمن کوچک یا آپارتمان استودیویی بگنجانید. میزهای گرد در مقایسه با میزهای مربعی فضای کمتری را ِاشغال می کنند و باعث می شود مردم در یک اتاق کوچک راحت تر قدم بزنند.

  28 ایده تزیین میز گرد منزل شیک و جدید 2024
”]
  • در تزیین میز ناهارخوری گرد، یک فرش بزرگ و مربع شکل زیر میز گرد اتاق ناهارخوری قرار دهید. همانطور که می توانید برای تعادل یک اتاق مردانه از یک میز گرد استفاده کنید، می توانید از یک فرش مربع شکل برای ایجاد تعادل در منحنی های یک میز بزرگ استفاده کنید. اگر نمی خواهید فرش زیر میز بگذارید، یک سری عکس را در قاب های مربع شکل به دیوارها آویزان کنید.
  • اگر اتاق لوستر دارد، میز گرد اتاق ناهارخوری را مستقیماً زیر لوستر اتاق ناهارخوری قرار دهید. اگر چنین شد، برای افزایش تشریفات اتاق و به حداکثر رساندن تأثیر میز گرد، یکی را نصب کنید. قرار دادن یک لوستر بالای میز، حس تقارن و تعادل را ایجاد می کند، به خصوص اگر سایر عناصر طراحی در اتاق مربع باشد.
  • یک گلدان حاوی یک گل ساقه بلند در وسط یک میز بیسترو گرد قرار دهید. قطعات مرکزی بزرگ میزهای کوچک را از چشم خارج می کنند، بنابراین از چیزی ساده و اساسی استفاده کنید. در مقاله “گلهای آپارتمانی” لیستی از 35 گیاه مناسب برای نگهداری در منزل را بیان کرده ایم که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

ایده تزیین میز گرد منزل

  • یک میز گرد تزئینی را در گوشه ی خالی اتاق نشیمن بزرگ یا اتاق خواب قرار دهید. مجسمه ها، گیاهان گلدانی، مجموعه ای از شمع های ستونی یا سایر لوازم جانبی را روی آن به نمایش بگذارید.
  • هنگام تزیین میز گرد منزل، ابتدا در نقطه کانونی میز یک مثلث در نظر بگیرید، و وسایل تزیینی را روی آن بچینید.
  • برای بسیاری از میزهای گرد رومیزی به کار برده می شود، برای پارچه رومیزی سعی کنید برای زیبایی و حفظ وجهه میز از پارچه های توری و یا ساتن در ابعاد کوچک استفاده نمایید.
  • برای میزهای گرد سنتی از وسایل و ظروف آنتیک و پارچه های ترمه و سنگ دوزی شده بهره ببرید.
  • اگر میز گرد شما دو طبقه است، به این دلیل که طبقه زیرین به خوبی در مرکز دید نیست، برای تزیین و چیدمان آن بهتر است از وسایل دکوری بزرگتر استفاده کنید.
  • اگر تمایل داشته باشید می توانید سینی های قلم کاری شده و دایره ای به کار ببرید و آن را در مرکز میز قرار دهید و سایر وسایل دکوری را درون آن بچینید.

  28 ایده تزیین میز گرد منزل شیک و جدید 2024
”]

ایده هایی برای تزیین میز ناهارخوری گرد

میزهای ناهار خوری در اَشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. آنها همچنین از مواد مختلفی ساخته می شوند و نیز می توانند در بسیاری از رنگ ها موجود باشند. معمولاً از میز ناهار خوری مستطیلی استفاده می شود اما برخی افراد هستند که از میزهای بیضی شکل یا گرد نیز استفاده می کنند. این نیز به فضای شما بستگی دارد. گاهی اوقات میزهای گرد ممکن است خطر آفرین باشند، به همین دلیل قبل از خرید شما باید مطمئن شوید که میزها استحکام لازم را برای ایستادن دارند.

میزهای گرد برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند زیرا به دلیل نداشتن لبه های تیز و هندسی به راحتی در هر جایی از خانه می توانند قرار بگیرند و افراد بیشتری نیز می توانند در اطراف آن جای بگیرند، زیرا گوشه ای ندارد.
برای تزیین میز گرد نهارخوری می توانید روی سطح میز یک مثلث ذهنی ایجاد نمایید و وسایل دکوری را که می تواند یک گلدان تزیینی زیبا، ظروف آنتیک و … باشد را در میان آن قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی را نیز حتما مطالعه نمایید.

میز خاطره گرد و تزیین آن

در میان انواع ایده تزیین میز گرد منزل، میز خاطره، همان میز گرد کوچک با پایه های بلند است که در گوشه ای از اتاق نشیمن یا پذیرایی قرار داده می شود و بسیار از جانب مهمانان و خود افراد خانه مورد بازدید قرار می گیرد. این میزها جایی برای اعمال سلیقه و خلاقیت در تزیین هستند.

تزیین میز ناهارخوری
به طور معمول میز خاطره جایی است برای قرار دادن موارد زیر:

  • قاب عکس ها: می توان گفت از الزامات میز خاطره، وجود قاب عکس های خاطره انگیز و خانوادگی است و به نوعی نشانگر هویت میزبان نیز می تواند باشد.
  • شمع آرایی: برای تزیین میز خاطره می توانید در کنار وسایل دیگر و قاب عکس ها از شمع های فانتزی و زیبا یا شمعدان های متناسب با سلیقه خود بهره ببرید.
  • آباژور: در هنگام تزیین میز خاطره، کاربرد آباژور بسیار مورد توجه است و جزء جدایی ناپذیر میز خاطره محسوب می شود. به خصوص در شب اگر آباژور را روشن نمایید، عکس ها و وسایل بسیار زیبا و چشم نواز جلوه می کنند.
  • وسایل دکوری و تزئینی: معمولا از وسایل سنتی و صنایع دستی استفاده می شود. به طور مثال ظروف آنتیک و یا قوری و سماورهای سنتی و قدیمی کمک بگیرید.

  چیدمان روسری در کمد و کشو: 18 روش و ابزار مورد نیاز...

در یک سری از میزهای خاطره که سطح رویه آن سنگ مرمر و چوب های شیک و کلاسیک است، از روکش استفاده نمی شود، اما برای بسیاری از میزهای خاطره روکش کاربرد دارد و به طور معمول از دو تکه پارچه استفاده می شود، پارچه زیرین که بلندتر است و برای شکیل بودن تا سطح زمین ادامه دارد و بیشتر از جنس ساتن است و پارچه رویی که معمولا از پارچه های گیپور و ترمه برای آن استفاده می شود.

امیدواری با ارائه این مقاله شما را در تزیین میز گرد منزل یاری نموده باشیم. پیشنهاد می شود مقاله های دیگر ما درباره چیدمان میز تحریر پسرانه را بخوانید.

سوالات متداول

بر روی میز خاطره گرد منزل چه چیزهایی می توان قرار داد؟

قاب عکس ها، شمع آرایی، آباژور، وسایل دکوری و تزئینی

ایده تزیین میز گرد منزل نام ببرید؟

میزهای گرد برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند زیرا به دلیل نداشتن لبه های تیز و هندسی به راحتی در هر جایی از خانه می توانند قرار بگیرند و افراد بیشتری نیز می توانند در اطراف آن جای بگیرند، زیرا گوشه ای ندارد. برای تزیین میز گرد نهارخوری می توانید روی سطح میز یک مثلث ذهنی ایجاد نمایید و وسایل دکوری را که می تواند یک گلدان تزیینی زیبا، ظروف آنتیک و ... باشد را در میان آن قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا