مقالات

بهترین کفپوش برای خانه | انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

آشنایی با بهترین انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی مهم است تا بتوانید از بازسازی منزل خود بیشترین بهره را ببرید. نوع مناسب کفپوش نه تنها چیزی را برای پایبندی به تشریفات به شما می دهد، بلکه می تواند بر احساس فضای شما نیز تأثیر بگذارد. کفپوش های زیبا و بادوام پایه و اساس طراحی اتاق شما را تشکیل می دهند. در اینجا فهرستی از برخی از محبوب ترین و بهترین مدل های کفپوش برای خانه شما آورده شده است که عبارتند از:

بهترین کفپوش برای خانه

کفپوش چوب سخت

کفپوش چوب سخت در واقع بهترین کفپوش برای خانه است که هم زیبا و هم بادوام است. زیبایی و گرمای طبیعی چوب در این کفپوش گنجانده شده است، رنگ و بافت آن بسته به نوع کفپوش مورد استفاده دارد. کفپوش چوب سخت می تواند رطوبت کم را جذب کند، اما مقدار زیاد آن باعث تاب خوردگی یا تغییر رنگ چوب می شود. یک ویژگی عالی درباره چوب سخت این است که می توان بارها و بارها آن را پرداخت کرد و طول عمر آن افزایش یابد.

انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

کفپوش چوب صنعتی

در میان انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی،کفپوش چوب صنعتی، یک پوشش درجه یک چوبی است که توسط لایه هایی از تخته سه لا یا الیاف چوب بازیافت شده مخلوط با گرد و غبار سنگ پشتیبانی می شود. این ترکیب ماده ای را ایجاد می کند که پایدارتر است و نسبت به تغییر درجه حرارت یا رطوبت نسبت به چوب سخت خالص، حساس تر باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان چوب صنعتی، کف خود قفل شونده ای ایجاد می کنند که بدون نیاز به میخ و چسب برای نصب به یکدیگر کلیک می شوند. با این کار، نصب بسیار ساده تر می شود و می تواند در هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی کند. نیازی به گفتن نیست که چوب مدرن صنعتی بسیار جذاب و در بعضی موارد تقریباً مشابه کف واقعی چوب سخت به نظر می رسد.

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت شزلون و لاوست را حتما مطالعه نمایید.

کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از مخلوطی از خاک رس و شیل ساخته می شود که در کوره پخته و سفت می شود. کاشی و سرامیک در اشکال، رنگ، اندازه و بافت متنوعی وجود دارد و شما می توانید با ترکیب و مطابقت آنها کف را با الگوهای سفارشی ایجاد کنید. کاشی و سرامیک در چهار نوع مختلف لعاب دار، چینی، سفال و کاشی معدن است.

  • کاشی لعاب دار، دارای روکشی مشابه شیشه است که تقریباً مقدار نامحدودی از رنگ و انواع مختلفی برای انتخاب دارد.
  • کاشی های چینی به دلیل ماندگاری اغلب در کاربردهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان آن را لعاب دار یا بدون لعاب خریداری کرد.
  • کاشی سفالی یک کاشی بدون لعاب با جذابیت روستایی است. با این حال، برای جلوگیری از لکه گیری، مایل به سفال بودن لعاب نیست.
  • کاشی معدن یک سرامیک بدون لعاب است که معمولاً به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است و نسبت به کاشی های لعاب دار مقاومت بهتری در برابر لغزش دارد.

برای خرید کفپوش با کیفیت و کیفیت مناسب از فروشگاه اینترنتی ایران دکور دیدن فرمایید.

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو از رشته های بامبو به هم چسبانده شده برای ایجاد نوارها یا تخته های جامد تشکیل می شود. از این کفپوش برای دکوراسیون داخلی منزل زیاد استفاده می شود. کفپوش بامبو بسیار زیبا، مقاوم و بادوام است. این ماده به دلیل رشد سریع گیاهان بامبو و بازسازی آن، ماده ای پایدار محسوب می شود. هزینه خرید و نصب بامبو با کفپوش چوب سخت قابل مقایسه است.

(چنانچه می‌خواهید با قیمت بازسازی خانه آشنا شوید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم)

کفپوش برای دکوراسیون داخلی منزل

کفپوش تراورتن

تراورتن نوعی سنگ آهک است که در اطراف چشمه های آب گرم تشکیل می شود. مواد معدنی برای ایجاد تراورتن در لایه ها حل شده و اصلاح می شوند. رنگهای مختلفی هستند که بر اساس آنها مواد معدنی وجود دارد. برخی از متغیرات رنگی عبارتند از عاج، بژ، قهوه ای مایل به قرمز و طلایی. تراورتن به راحتی به بسیاری از اشکال سفارشی برش داده می شود.

از میان انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی، تراورتن از زمان رومی ها از تراورتن به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شده است. و اغلب برای پاسیو و مسیرهای باغ مورد استفاده قرار می گیرد همچنین در معماری مدرن بسیار کاربرد دارد. از مصارف معمول داخلی آن می توان به دوش های تراورتن، نماها، روکش دیوار و کفپوش اشاره کرد.

لمینت

از میان انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی منزل، لمینت بسیار مقاوم است، در برابر لکه ها و محو شدن مقاوم است و نصب آن آسان است و می شود گفت بهترین کفپوش برای خانه محسوب می شود. کفپوش لمینت دارای یک لایه بالایی است که توسط یک پوشش پلاستیکی محافظت می شود و با لایه های دیگر از تخته سه لا یا الیاف فشرده پشتیبانی می شود و کاملاً شبیه چوب صنعتی است.

بهترین کف پوش منزل

لمینت می تواند مانند چوب واقعی یا حتی سایر مواد مانند سنگ، کاشی یا بتن به نظر برسد و همچنین می تواند در انواع رنگ ها و الگوها باشد. آنها بسته هایی به صورت تخته یا کاشی هستند و حتی می توانند بالای کف موجود بدون استفاده از میخ و چسب نصب شوند.

وینیل

کفپوش وینیل پوششی انعطاف پذیر و کمی نرم است – دلیل این امر این است که زیر آن توسط یک لایه نمد کف پشتیبانی می شود. با وجود این بسیار مقاوم و بادوام هستند زیرا در سطح بالایی یک لایه سایشی دارند که ضد لک و ضد خراش است. وینیل فاقد تعمیر و نگهداری است و می تواند در انواع رنگها و الگوها موجود باشد. برخی از وینیل ها می توانند شباهت زیادی به شکل چوب یا سنگ داشته باشند تا ظاهر دلخواه شما را به وجود آورد.

لینولئوم

لینولئوم یکی از انواع کفپوش در دکوارسیون داخلی است که کاملاً سازگار با محیط زیست محسوب می شود. این ماده از مواد تجدید پذیر، و موادی مانند روغن بذر کتان و چوب پنبه ساخته می شود.

بهترین کفپوش خانه

سپس رنگدانه های معدنی به این مخلوط اضافه می شوند تا انواع رنگهای غنی و زنده ایجاد شود. لینولئوم به صورت ورق، تخته های چند لایه یا کاشی است. آنها معمولاً یا در جای خود چسبانده می شوند یا به عنوان طرح کف شناور نصب می شوند. توصیه می شود لینولئومی خریداری شود که دارای روکش محافظ است و برای جلوگیری از ایجاد لک و خراش استفاده شود.

سنگ مرمر طبیعی

براقیت صاف و رگه های ظریف و رنگارنگ کفپوش مرمر از سنگ طبیعی احساس زیبایی و سطح بالایی به اتاق می بخشد. سنگ طبیعی در برابر آب و رطوبت مقاومت می کند اما در حالت خیسی، سرما را جذب می کند و می تواند لغزنده باشد. سنگهای طبیعی مانند سنگ مرمر و گرانیت باید هر 4-5 سال یکبار آب بندی شوند تا به مقاومت در برابر رطوبت و ایجاد لکه ها کمک کند.

بهترین کفپوش

انتخاب بهترین کفپوش برای خانه، یک تصمیم مهم است که به خوبی می تواند بر ارزش فروش آن تأثیر بگذارد. هنگام تصمیم گیری درباره کفپوش، مهم است که بودجه، ارزش فعلی خانه و ارزش مشابه خانه های محله خود را در نظر بگیرید.

سوالات متداول:

بهترین کفپوش برای خانه کدامند؟

کفپوش چوب سخت، کفپوش چوب صنعتی، کفپوش بامبو، کفپوش تراورتن، سنگ مرمر طبیعی، لینولئوم و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا