مقالاتدکوراسیون

10 مدل جدید کاغذ دیواری [سال 1400] : جدیدترین مدل های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری (Wallpaper) یکی از قدیمی‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی است که دست کم 500 سال قدمت دارد. در دنیای امروز اما نسل جدیدی از کاغذ دیواری‌ها با نقش‌ ها و طرح‌ های زیبا به بازار معرفی شده است، که در انواع سبک‌های مدرن و کلاسیک دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. در این مطلب با ده مدل جدید کاغذ دیواری و نکات راهنمای انتخاب و خرید آن‌ها آشنا می‌شویم. پس با ما همراه شوید تا بتوانید به راحتی جدیدترین کاغذ دیواری 1400 را برای منزل خود خریداری کنید.

کاغذ دیواری کلاسیک و مدرن

کاغذ دیواری از سال‌های دور در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاغذ دیواری‌هایی که با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روی دیوار منازل می‌نشست به خوبی یک منزل ساده را به منزلی با شکوه تبدیل می‌کرد و همه افراد منزل را از آن همه تغییر متعجب می‌کرد. علاوه بر خرید وسایل تزئینی برای منزل که می‌تواند دکور منزل را عوض کند، انتخاب کاغذ دیواری جدید 1400 هم می‌تواند این کار را با دکور منزل شما انجام دهد.

کاغذ دیواری‌ها را به‌طور کلی به دو سبک کلاسیک و مدرن تقسیم می‌کنند. کاغذ دیواری‌های کلاسیک دارای نقوش سنتی و برگرفته از طراحی‌های زینتی در دکوراسیون داخلی دوره‌های رنسانس و ویکتوریایی اروپا هستند. الگوی گل و برگ یا طرح‌های راه‌راه از انواع پرکاربرد نقوش در این سبک است.

در طراحی انواع مدل جدید کاغذ دیواری عموما از رنگ‌های شاد یا خنثی در زمینه و نقوشی هماهنگ با رنگ زمینه با طرح‌های خلوت استفاده می‌شود. همچنین از نقوش برجسته در انواع مدرن کاغذ دیواری، کمتر استفاده می‌شود.

مدل جدید کاغذ دیواری رنگی

آشنایی با ده مدل جدید کاغذ دیواری

امروزه کاغذ دیواری‌های مختلفی در فروشگاه‌های فروش این محصولات به چشم می‌خورد که هر کدام می‌تواند به خوبی در هر منزلی جلوه گری کند. همیشه قرار نیست با خرید مبل راحتی و خرید پرده منزل خود را تغییر دهیم بلکه با تغیییر رنگ دیوارها و خرید کاغذ دیواری طرح جدید هم می توانیم یک منزل شیک داشته باشیم.

مدل‌های جدید کاغذ دیواری که به آن کاغذ دیواری مدرن می‌گویند، از اواخر قرن بیستم در طراحی فضاهای داخلی منازل و بناهای تجاری و اداری رواج یافتند. به‌طور معمول، دسته‌بندی این کاغذ دیواری‌ها براساس ویژگی‌هایی چون: ترکیب‌بندی، رنگ، نقش و جنس انجام می‌شود. در ادامه ویژگی‌های ده مدل جدید کاغذ دیواری را با هم مرور می‌کنیم.

  اصول چیدمان تابلو: از چیدمان تابلو سه تایی روی دیوار پذیرایی تا ...

کاغذ دیواری با طرح‌ های هندسی

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های جدید کاغذ دیواری، مدل‌هایی است که در طراحی آن‌ها از اشکال هندسی تکرار شونده استفاده می‌شود؛ این طرح‌ها تنوع بسیاری دارند و اگر در انتخاب آن‌ها به هماهنگی طرح و رنگ با دیگر وسایل منزل دقت شود، جلوه بی‌نظیری به فضای داخلی می‌دهند. کاغذ دیواری با طرح های هندسی که جدیدترین مدل کاغذ دیواری است را می‌توانید به راحتی نصب کنید و از فضای پذیرایی یا محیط کار خود لذت ببرید.

کاغذ دیواری با سبک بوهمیایی

سبک بوهو، بوهمیان یا بوهمیایی (Bohemian Style) یکی از سبک‌های مشهور در دکوراسیون داخلی و همچنین طراحی پوشاک و وسایل زینتی است. سبک بوهمیایی برگرفته از صنایع دستی و سبک زندگی کولیان و مهاجران بوهمیا (منطقه‌ای در کشور چکسلواکی بوده است) که در سرتاسر دنیا رواج یافته است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین رنگ برای پذیرایی را بخوانید.

البته می‌توانید تصاویر جدیدترین کاغذ دیواری را هم مشاهده کنید تا در صورت تناسب با دیگر وسایل منزل خود بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

مدل جدید کاغذ دیواری بوهمیایی

سادگی، نقوش برگرفته است طبیعت مانند: سنگ‌های رنگارنگ، صدف‌ها، برگ‌ها و پرهای پرندگان از ویژگی‌های این سبک است. در طراحی انواع کاغذ دیواری بوهمیایی نیز از همین نقوش استفاده می‌شود. این مدل از کاغذ دیواری دارای رنگ‌هایی شاد است و جلوه‌هایی از طبیعت را به فضای داخلی دعوت می‌کند و برای استفاده در کاغذ دیواری پذیرایی بسیار مناسب می باشد.

کاغذ دیواری با طرح چوب

استفاده از عناصر طبیعی یا طرح‌های سنتی یکی از شیوه‌های تغییر فضا در دکوراسیون داخلی در شهرهای بزرگ و آپارتمان‌های شیک و مدرن است. طرح چوب درختان شامل نقوش تنه درختان یا نقوش طبیعی آوندها در چوب‌های برش خورده است.

آشنایی با مدل جدید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سیاه و سفید

کاغذ دیواری سیاه و سفید به فضای داخلی، حال و هوایی مدرن، شیک و انتزاعی می‌بخشد. از این نوع کاغذ دیواری مدرن در فضاهایی مانند: اتاق نشیمن، اتاق خواب نوجوانان و جوانان، فضاهای اداری و تجاری و دیوار گالری‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری استفاده می‌شود.

  بهترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (شیک، جدید و زیبا)

تصویر سیاه و سفید شاخ و برگ درختان، اتومبیل‌های قدیمی و ساختمان‌ها و برج‌های بلند از تصاویر پرکاربرد در این نوع از کاغذ دیواری است. اگر مبل‌های منزل شما به گونه‌ای است که در آن از کوسن‌های سیاه و سفید استفاده کرده‌اید پس این مدل کاغذ دیواری سال 1400 می‌تواند فضای منزل شما را چند برابر زیبا کند.

کاغذ دیواری با طرح شخصیت‌ ها

این نوع از کاغذ دیواری تنوع بالایی دارد؛ از انواع طرح‌های این مدل می‌توان به تصویر شخصیت‌های برجسته مانند: بازیگران سینما یا نویسندگان معروف، تصویر شخصیت‌های کارتونی و عکس افراد ناشناس و حتی تصاویری از تندیس‌های مشهور افراد اشاره کرد.

مدل جدید کاغذ دیواری شیک

کاغذ دیواری با طرح سنگ

امروزه از سنگ نمای ساختمان با ابعاد بزرگ در طراحی فضاهای داخلی مانند دیوار پشت تلویزیون، بالای شومینه یا دیوارهای اتاق نشیمن استفاده می‌شود که به آن اسلب (Slab) می‌گویند. کاغذ دیواری با طرح سنگ جایگزینی برای اسلب‌ها است و نوعی طرح طبیعی یا ارگانیک به شمار می‌آید. برای انتخاب این نوع کاغذ دیواری می‌توانید به دکوراسیون منزل خود توجه کنید و رنگ آن را با بیشترین رنگ به کار رفته در وسایل منزل ست کنید.

کاغذ دیواری با طرح گل‌ های بزرگ

نمونه دیگری از طرح‌های طبیعی است که جلوه‌ای جذاب و مدرن به فضا می‌دهد. کاغذ دیواری جدید با طرح گل‌های بزرگ گاهی به شکل طرح‌های تکرار شونده گل‌ها و گاهی به شکل گل‌هایی با ساقه و برگ در کنار هم طراحی می‌شود.

 ده مدل جدید کاغذ دیواری

طرح گل‌های بزرگ در کاغذ دیواری باعث می‌شود، فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. کاغذ دیواری جدید اتاق خواب با این طرح، طرفداران زیادی دارد.

کاغذ دیواری با طرح آسیایی

منظور از طرح آسیایی (Asian) استفاده از سبک و طرح نقاشی‌ های سنتی ژاپنی و چینی با نقوش طبیعت مانند: صخره‌ها، درختانی با شکوفه‌های بهاری و پرندگانی مانند: حواصیل در کاغذ دیواری است. نصب این مدل از کاغذ دیواری در قسمت پشت میز غذاخوری منازل محبوبیت بیشتری دارد.

کاغذ دیواری راه‌ راه

کاغذ دیواری راه‌راه در هر دو سبک مدرن و کلاسیک دکوراسیون مورد استفاده قرار می‎گیرد و در فضاهای منازل و محیط‌های اداری و تجاری کاربرد دارد. کاغذ دیواری با نقوش راه‌راه‌ افقی باعث می‌شود فضای اتاق بزرگ‌تر و ارتفاع سقف، بلندتر به نظر بیاید.

مدل جدید کاغذ دیواری هندسی

کاغذ دیواری با طرح نقاشی

در طراحی این مدل از کاغذ دیواری از نقاشی‌های معروف یا رایج رنگ روغن و آبرنگ استفاده می‌شود. استفاده از آن‌ها درست مثل این است که به جای نصب یک تابلوی نقاشی روی دیوار، بخشی از یک دیوار بزرگ را به تابلوی نقاشی تبدیل کنید. این مدل بیشتر مناسب اتاق نشیمن است.

نکات مهم در زمان انتخاب کاغذ دیواری

در زمان انتخاب و خرید کاغذ دیواری حتما به جنس یا نوع کاغذ در کاغذ دیواری دقت کنید؛ زیرا هرچه جنس آن مرغوب‌تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت و سال‌ها کیفیت و شفافیت خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین در زمان خرید در مورد جنس کاغذ در کاغذ دیواری و دوام و ویژگی‌های دیگر آن سئوال کنید.

مدل جدید کاغذ دیواری راه راه

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، رنگ آن است؛ رنگ‌های رایج در کاغذ دیواری مدرن عبارتند از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، قهوه‌ای و مشکی؛ یا رنگ‌های اصلی به‌صورت کم‌رنگ. البته این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های گرم و متنوع در نقوش کاغذ دیواری جدید قرار می‌گیرند تا فضا بیش از حد سرد و بی‌روح به نظر نرسد.

  طرح چیدمان آشپزخانه: +14 طرح عالی دکوراسیون آشپزخانه

اگر تمایل به خرید کاغذ دیواری دارید، ما فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون داخلی ایران دکور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین خرید کنید.

برخی از وسایل طراحی داخلی که در این فروشگاه ارائه می‌شوند، عبارتند از:

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا بهترین مدل‌ کاغذ دیواری سال 1400 را برای شما عزیزان ارائه دهیم و نکات مهمی را نیز عنوان کردیم تا در خرید آن‌ها دقت لازم را به عمل آورید. از این که ما را تا پایان همراهی کردید از شما سپاس گذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا