مقالات

دکور اتاق خواب کوچک (6 متری تا 12 متری)

اتاق ‌خواب یکی از مهم ‌ترین قسمت ‌های هر خانه محسوب می ‌شود. اتاق ‌خواب محل استراحت و آرامش شماست و باید طوری باشد که وقتی شما خسته از کار روزانه به خانه برمی ‌گردید به شما انرژی بدهد؛ بنابراین هرچند با زندگی آپارتمان‌ نشینی کنونی فضای داخل خانه ‌ها و اتاق‌ خواب ها کوچک است اما طراحان زیادی روی این مسئله کارکرده ‌اند.

بنابراین می‌ توانید با توجه به برخی نکات ساده اما ریز حتی در دکوراسیون اتاق خواب با فضای کم هم چیدمان زیبایی داشته باشید که به ‌محض ورود از آن لذت ببرید و حس خوشایندی را تجربه نمایید.

دکور اتاق خواب کوچک

دکوراسیون یا چیدمان در اتاق‌ خواب‌ های کوچک کمی سخت است و نیاز به‌ دقت بیشتری دارد؛ زیرا شما باید در یک فضای کوچک هم وسایل مورد نیاز یک اتاق ‌خواب را قرار دهید و هم باید سعی کنید که فضای اتاق زیاد شلوغ نشود تا در آن آرامش داشته باشید. در ادامه ما نکاتی را برای قرارگیری وسایل مختلف به منظور انتخاب بهترین دکور اتاق خواب کوچک را توضیح خواهیم داد. (چنانچه تمایل به خرید و مشاهده قیمت تخت خواب دو نفره دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع این محصول دیدن کنید)

تخت خواب

می‌ توان گفت مهم‌ ترین وسیله‌ ای که باید در هر اتاق ‌خواب باشد تخت خواب است و در اتاق ‌های با ابعاد 6 تا 12 متری محل قرار گرفتن آن بسیار مهم است. حتماً تخت خواب باید طوری قرار بگیرد که هنگام خواب سر ما به طرف دیوار باشد و به‌هیچ‌ وجه نباید پاها روبروی درب اتاق قرار بگیرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای انتخاب ابعاد تخت یک نفره استاندارد را حتما مطالعه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب با فضای کم

نوع مدل تخت خوابی هم که انتخاب می ‌کنید مهم است؛ مثلاً برخی از تخت خواب‌ های مدرن یا تجملاتی عرض زیادی دارند و برای دکوراسیون اتاق خواب با فضای کم مناسب نیستند. معمولاً تخت خواب ‌های فانتزی و کوچک برای اتاق ‌ها بهتر هستند.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان یکی از سخت ‌ترین چیدمان‌ های خانه است. چون هم باید به سلیقه نوجوان‌ تان چیده شود و هم با بقیه فضاهای منزل تناسب داشته باشد که در مقاله ” دکوراسیون اتاق خواب نوجوان” 11 ایده برای این دکوراسیون معرفی کردیم که حتما استفاده کنید

کمد و قفسه

می‌ توانید برای باز نگه ‌داشتن فضای داخل اتاق و صرفه‌ جویی در استفاده از فضای اتاق چند قفسه و کمد را به‌ صورت شیک و فانتزی در ارتفاع مناسب بالای تخت خواب نصب کنید.

میز کار

بیشتر خانه ‌های جدید کوچک هستند و تعداد اتاق ‌ها نیز به دلایل مختلف مثل استفاده از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی یا کمبود فضا کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین عجیب نیست که بخواهید از فضای اتاق‌ خوابتان برای کار نیز استفاده کنید. در این صورت نیاز به یک میز کار دارید. محل قرارگیری میز کار باید کنار پنجره باشد. این امر به دلیل وجود نور طبیعی است و منظره بیرون نیز ذهنتان را برای کار باز می‌ کند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی جدید به فروشگاه ایران دکور مراجعه کنید.

صندلی یا مبل

در اتاق ‌های کوچک اگر بتوانید مبل یا صندلی اضافه را کلاً حذف کنید آرامش بیشتری ایجاد خواهید کرد؛ اما ممکن است دوست داشته باشید برخی از کارهایتان را روی یک مبل راحتی انجام دهید. در این صورت می‌توانید از یک مبل تک ‌نفره در کنار تخت خواب، جایی که نسبت به میز کار دورتر باشد استفاده کنید.

رنگ دیوار و پرده اتاق‌خواب

اتاق ‌خواب محل استراحت شماست و نباید باعث تنش یا عدم تمرکز شود. به همین دلیل معمولاً از طیف رنگ‌ های سرد مانند آبی و سبز برحسب سلیقه کاربر اتاق استفاده می‌ کنند. در صورت تمایل به استفاده از کاغذ دیواری نیز نباید طرح‌ ها و رنگ‌ های گرم مانند قهوه ‌ای و قرمز را برای اتاق‌ خواب کوچک استفاده کنید.در مقاله “رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی” لیستی از 24 رنگ مناسب برای پذیرایی منزل آورده ایم که مطالعه آن میتواند مفید باشد.

در مورد پرده نیز همین قانون برقرار است. همچنین برای ایجاد یک فضای بهتر نباید رنگ دیوار اتاق با رنگ پرده‌ ها یکی باشد؛ بلکه بهتر است طوری انتخاب شوند که تنها با هم هماهنگی ایجاد کنند.برای مشاهده مدل های پرده جدید می توانید به مقاله “مدل پرده” مراجعه نمایید.

انواع دکوراسیون اتاق خواب با فضای کم

زمانی که شما می‌ خواهید دکوراسیون اتاق خواب 6 متری یا 12 متری را طراحی کنید، باید توجه داشته باشید که چه شخصی قرار است از آن اتاق استفاده کند. قطعاً دکوراسیون اتاق‌ خواب یک کودک با اتاق ‌خواب یک جوان متفاوت است. حتی جنسیت کاربر نیز تغییرات زیادی در این مسئله ایجاد می ‌کند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره چیدن کیف در کمد را بخوانید.

دکور اتاق خواب کوچک

هرکدام از افراد مختلف نیازها و سرگرمی‌ های متفاوتی دارند و سلیقه‌ ها کاملاً با هم متفاوت است که باید حتماً در دکور اتاق خواب کوچک در نظر گرفته شود. از این نظر چندین نوع دکوراسیون داخلی اتاق‌ خواب داریم که عبارت‌اند از:

  • اتاق ‌خواب کودک
  • اتاق‌ خواب نوجوان
  • اتاق ‌خواب با چیدمان زنانه
  • اتاق‌ خواب با چیدمان مردانه
  • دکوراسیون اتاق ‌خواب کودک

پیشنهاد می کنیم چک لیست کامل هزینه سیسمونی نوزاد را مطالعه و مشاهده نمایید.

نکات مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب 12 متری

علاوه بر مواردی که در قسمت‌ های قبل گفتیم برخی نکات مهم دیگر که باید در دکوراسیون اتاق خواب 12 متری در نظر بگیرید عبارت ‌اند از:

  • کم کردن هر چه بیشتر وسایل غیر ضروری مانند مبلمان
  • انتخاب بهترین سبک دکوراسیون بر اساس سلیقه و با توجه به فضای اتاق؛ مثلاً خیلی نمی ‌توان از سبک ‌های تجملاتی در اتاق ‌های کوچک استفاده کرد.
  • انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون
  • استفاده از روش ‌هایی که باعث می‌شود اتاق‌ خواب بزرگ ‌تر به نظر برسد. معمولاً برای این کار باید به مکان قرار گیری آیینه ‌ها به دلیل انعکاس نور، عکس ‌ها، روشنایی اتاق، قفسه ‌های دیواری، استفاده از مبلمان تاشو و حتی تخت ‌های تاشو توجه کنید.

(چنانچه تمایل به خرید مدل تخت یک نفره جدید دارید، از محصولات موجود در ایران‌دکور دیدن کنید)

نکاتی مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب 6 متری

در مورد اتاق ‌های 6 متری که واقعاً فضای کمی وجود دارد برای ایجاد فضای بهتر حتماً توصیه‌ های زیر را در نظر داشته باشید:

  • استفاده از دیوارهای آینه‌ ای در این اتاق ‌ها باعث بزرگ ‌تر نشان دادن فضای اتاق می‌ شود. (برای خرید و مشاهده قیمت آینه دکوراتیو کلیک کنید)
  • سعی کنید ظاهر یکی از دیوارها ازنظر رنگ یا نوع کاغذ دیواری یا جنس روکش با بقیه دیوارها متفاوت باشد.
  • بهتر است فضای کار و اتاق‌ خوابتان را از هم جدا کنید. قرار گرفتن این دو فضا در کنار هم باعث ایجاد استرس می ‌شود.
  • قرار دادن یک طاقچه برای قرار دادن وسایلی مانند کتاب‌ ها و جواهرات یا لوازم‌ آرایش نظم بیشتری به اتاق می ‌دهد.
  • استفاده از تخت خواب‌ های کشودار برای داشتن فضای بیشتر برای نگه‌ داری کیف، کفش و لباس ‌ها

سخن آخر

همان ‌طور که در ابتدا نیز گفتیم انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق ‌خواب با فضای کم اصلاً کار آسانی نیست؛ زیرا شما باید چیدمانی را انتخاب کنید که هم متناسب با سلیقه، سن و جنسیت کاربر باشد و هم نمی ‌توانید از هر نوع دکوری استفاده نمایید؛ بنابراین نیاز به ‌دقت بیشتری برای انتخاب وسایل اتاق‌ خواب و نحوه چیدمان آن‌ ها در فضاهای کمتر خواهید داشت.

سوالات متداول:

برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کم کردن هر چه بیشتر وسایل غیر ضروری مانند مبلمان، انتخاب بهترین سبک دکوراسیون بر اساس سلیقه و با توجه به فضای اتاق؛ مثلاً خیلی نمی ‌توان از سبک ‌های تجملاتی در اتاق ‌های کوچک استفاده کرد.، انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون و…

برای دکوراسیون اتاق خواب 6 متری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

استفاده از دیوارهای آینه‌ ای در این اتاق ‌ها باعث بزرگ ‌تر نشان دادن فضای اتاق می‌ شود. ، سعی کنید ظاهر یکی از دیوارها ازنظر رنگ یا نوع کاغذ دیواری یا جنس روکش با بقیه دیوارها متفاوت باشد، بهتر است فضای کار و اتاق‌ خوابتان را از هم جدا کنید. قرار گرفتن این دو فضا در کنار هم باعث ایجاد استرس می ‌شود و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا