مقالات

بهترین دکوراسیون اتاق خواب ساده [+6 ایده جدید]

اتاق خواب در هر منزل، یکی از مهم‌ترین بخش‌ های آن محسوب می ‌شود. اگر چه شاید زمان کوتاهی را در این اتاق سپری کنیم، اما قرار است آرامش ‌بخش ‌ترین فضای خانه باشد. از این روی به کار بردن دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک، می ‌تواند در عین حال که به زیبا سازی این محیط کمک می‌ کند، باعث افزایش آرامش و احساس راحتی افراد گردد.

در اینجا تعدادی از جدیدترین و البته کاربردی ‌ترین ایده‌ های دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی را دنبال می ‌کنیم که هر یک در نوع خود و با توجه به پتانسیل ‌های فضا، مناسب به نظر می ‌آیند. مدل اتاق خواب ساده یکی از مواردی است که همیشه کاربری دارد و در عین سادگی بسیار شیک است.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

بهترین دیزاین اتاق خواب را ما می خواهیم در ادامه مطلب برای شما عزیزان مطرح کنیم اما در نظر داشته باشید که اگر اتاق خواب فرزند خود را می خواهید دکور بندی کنید حتما نظر او را هم بخواهید.

1. از رنگ ‌های خنثی کمک بگیرید

اگر می ‌خواهید دکوراسیون اتاق خواب ساده و در عین حال تاثیر گذاری داشته باشید، توصیه می ‌کنیم به سمت رنگ ‌های خنثی بروید.

دکوراسیون اتاق خواب

به طور نمونه استفاده از رنگ بژ یا خاکستری ملایم، می ‌تواند ضمن آن که دکوراسیون شیک و ساده‌ ای برای اتاق خواب شما ایجاد می ‌کند، فضای آن را آرامش ‌بخش و دوست داشتنی سازد. برای ترکیب کردن رنگ‌ها در این فضا، از چند رنگ خنثی و روشن استفاده کرده و دیوارها را با تخت خواب ، کمد و سایر تجهیزات اتاق خواب، در یک هارمونی قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان یکی از سخت ‌ترین چیدمان‌ های خانه است. چون هم باید به سلیقه نوجوان‌ تان چیده شود و هم با بقیه فضاهای منزل تناسب داشته باشد که در مقاله دکوراسیون اتاق خواب نوجوان 11 ایده برای این دکوراسیون معرفی کردیم که حتما استفاده کنید.

2. از استیکر طرح ‌دار استفاده کنید

ایده اتاق خواب دومی که برای شما می خواهیم عنوان کنیم استفاده از استیکر طرح دار است. یکی از ایده ‌های عالی دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان که در عین سادگی، جذابیت خاصی نیز داشته باشد، استفاده از استیکرهای دیواری طرح‌ دار است.

دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

شما می ‌توانید یک تخت کاملا ساده و بدون هیچ نقش و طرح را در اتاق خواب خود قرار داده و سایر تجهیزات را نیز در عین سادگی انتخاب کنید. در نهایت با نصب یک دیوار پوش طرح ‌دار (طرحی متناسب با فضای اتاق خواب ، به طور مثال یک منظره زیبا و آرامش‌بخش) ، فضا را به شکلی متفاوت دکور کرده و به نوعی شخصی ‌سازی کنید. استیکرهای دیواری قیمت ارزانی داشته و جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری‌ های گران قیمت هستند.

برای مشاهده مدل های مختلف کاغذ دیواری می توانید به مقاله ی “مدل جدید کاغذ دیواری” مراجعه نمایید.

3. در دکوراسیون اتاق خواب ساده از فضای سبز کمک بگیرید

باور داشته باشید که هر عنصری از فضای سبز معجزه می‌کند. قرار نیست یک درخت بزرگ در اتاق خواب خود داشته باشید، حتی قرار دادن چند گلدان مینیاتوری کوچک روی پاتختی یا میز آرایش می‌تواند به فضای اتاق خواب ساده شما، روح ببخشد. این باعث ایجاد طراوت در فضای اتاق خواب شده و احساس خوشایندی در افراد ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی

استفاده از فضای سبز را تنها ایده برای دکور اتاق خواب ندانید بلکه آن را به عنوان یک ایجاد کننده محیط سالم قلمداد کنیدو زیرا به کمک گیاهان کوچک هم اکسیژن به خوبی در محیط پخش خواهد شد و گازهای سمی از بین خواهد رفت. پس این مورد می تواند هم یک ایده دکور اتاق خواب باشد و هم یک تصفیه کننده خوب و سالم که می تواند آلودگی های هوا را حذف کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای انتخاب ابعاد استاندارد تخت دو نفره و یک نفره را حتما مطالعه کنید.

4. نظم هندسی ایجاد کنید

در دکوراسیون اتاق خواب شیک و در عین حال ساده، لازم است که حتما نظم هندسی ایجاد کرده باشید. به این معنا که قرار گرفتن تصادفی اشیاء و وسایل و هر گونه بهم ریختگی (حتی اگر این جزء دکوراسیون شما باشد)، پذیرفته نیست. به ویژه در اتاق خواب ‌های امروزی که اکثرا دارای مساحت نسبتا کمی هستند .

حتما باید وسایل با نظم کنار یکدیگر قرار گرفته و تا حد امکان در استفاده از فضا صرفه‌ جویی شود. انجام این کار هیچ هزینه ‌ای برای شما نخواهد داشت، اما به هویت‌بخشی به دکوراسیون اتاق خواب (دکور اتاق خواب ، کمک زیادی خواهد کرد. بهتون پیشنهاد میکنیم در کنار خرید وسایل اتاق خواب به فکر تشک خوب برای خواب راحت باشید که بهتون پیشنهاد می کنیم از محصولات تشک خوشخواب ایران دکور دیدن نمایید.

چند نکته در خصوص جایگیری وسایل در اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب ساده ایرانی یک شیوه بسیار خوب و مطلوب برای دکوراسیون اتاق به حساب می آید که نیاز به هزینه خاصی ندارد بلکه فقط باید کمی سلیقه به خرج داد. در ادامه قصد داریم چند نکته مهم در ارتباط با قرار گیری هر کدام از وسایل اتاق خواب برای شما مطرح کنیم که هم می تواند زیبایی اتاق را افزایش دهد هم می تواند فضای مناسبی را برای انجام دیگر کارها و قرار دادن دیگر وسایل در اختیار شما قرار دهد.

  • تخت را به عنوان مرکز ثقل قرار داده و باقی وسایل را در تناسب با آن بچینید. حال این مرکزیت می ‌تواند تکیه داده به بزرگترین دیوار اتاق و میانه آن باشد یا در گوشه اتاق و مماس با پنجره انتخاب شود. به هر ترتیب ابتدا محل قرارگیری تخت خواب مشخص شده و در گام بعدی به سراغ سایر تجهیزات بروید.
  • پاتختی‌ ها که معمولا جفت هستند در دو سمت تختخواب قرار بگیرند.
  • اگر در اتاق خواب مبلمانی دارید، از قرار دادن آن‌ ها در مسیر رفت و آمد پرهیز کنید.
  • فاصله منطقی میان میز آرایش و سرویس خواب یا سایر تجهیزات وجود داشته باشد.
  • هرگز راه نور را با کمد یا دیگر وسایل مسدود نکنید.
  • در صورت امکان پرده اتاق خواب را با روتختی و رو بالشتی‌ ها ست کنید. این به هارمونی فضا و دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی کمک زیادی می ‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب به عنوان شخصی ‌ترین و در عین حال آرامش‌ بخش ‌ترین بخش از منزل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل نیز لازم است که در طراحی و چیدمان آن نهایت دقت و البته حوصله را به کار بگیریم در مقاله ” دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ” چند نمونه از فوق العاده ترین دکوراسیون ها را قرار دادیم که حتما مطالعه کنید.

5. به نورپردازی ایمان داشته باشید

ایمان داشته باشید که نورپردازی درست و اصولی می‌ تواند از یک فضای ساده، محیطی مجلل و فوق العاده جذاب به وجود بیاورد. به طور مثال انتخاب یک لوستر زیبا و خاص برای اتاق خواب، می ‌تواند تاثیرگذاری مستقیم و پوشش ‌دهی بر تمام سادگی آن داشته و کمی عنصر پرجلوه ‌تری در این فضا به وجود بیاورد.همین طور استفاده موثر از آباژور ، دیوارکوب ، چراغ‌های ال‌ ای ‌دی و سقفی نیز در فضای اتاق خواب، عالی عمل خواهند کرد.

قرار نیست هیچ یک از این ابزار نورپردازی قیمت زیادی داشته باشند و حتی یک لوستر چوبی ارزان قیمت، اما با طراحی خاص ، می‌ تواند به زیباسازی فضای شما کمک زیادی کند. پس همیشه برای این کار وقت بگذارید و آن را یک مسئله سرسری فرض نکنید. نورپردازی مناسب می تواند هم اتاق را زیباتر کند هم وسعت دید بهتری را به وجود آورد.

نکته : به یاد داشته باشید که یک نور ساده و یکدست در فضای اتاق خواب، مقبول نیست و نیازمند نورپردازی به کمک ابزار مختلف در این فضا هستیم.

به علاوه به لحاظ کاربردی نیز باید به افراد این فرصت داده شود تا در عین تاریک بودن فضای اتاق خواب هنگام شب، قادر به روشن کردن اختصاصی بخشی از آن برای خود باشند. به طور مثال در دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان یک زوج ، با داشتن آباژور در سمت خواب خود ، می‌توانند محوطه کوچکی را برای مطالعه روشن نگاه دارند.

پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب جدید را حتما مطالعه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب ارزان

6. از آینه بهره ببرید

استفاده از آینه‌ کاری نه تنها در سالن پذیرایی خانه مناسب است، بلکه در اتاق خواب خود نیز می‌ توانید از این فاکتور بهره ببرید. آینه کاری با فضاهای ساده و کوچک انجام می ‌دهد که لوکس ‌ترین تجهیزات قادر به انجام آن نیستند. دیوارهای اتاق خواب را خوب بررسی کرده و آینه بزرگ و عریض (در تناسب با ابعاد دیوار) را در آن تعبیه کنید.

به این شکل هم به جذابیت دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک خود افزوده و هم به بزرگتر نشان دادن فضا کمک زیادی کرده ‌اید. از انواع میز آرایش ام دی اف ایران دکور دیدن فرمایید. چنانچه تمایل به خرید مبل تخت شو و مشاهده قیمت آن دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید.

سخن پایانی

اتاق خواب همیشه محل استراحت بوده و بهترین زمان و آرام ترین اوقات ما در آن جا سپری می شود پس باید چیدمانی داشته باشد تا به آرامش دهد نه این که ذهن را به خود در گیر کند و نگذارد به خوبی به آرامش برسیم. فارغ از این که چه ترکیبی را برای ایجاد دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی خود در نظر می‌ گیرید.

اتاق خواب باید جایی در خانه باشد که آرامش و آسایش را در آن به دست آورده و روزهای شلوغ و پرهیاهو را در آن به پایان برسانید.شما چه ایده‌ هایی برای ترکیب دکوراسیون اتاق خواب دارید و برای جذاب ‌تر کردن یک فضای ساده از چه فاکتورهایی کمک می ‌گیرید؟ ایده‌ها و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برخی از سوالات رایج:

در دکوراسیون اتاق خواب ساده به چه نکاتی توجه کنیم؟

از رنگ ‌های خنثی کمک بگیرید – از استیکر طرح ‌دار استفاده کنید – از فضای سبز کمک بگیرید – نظم هندسی ایجاد کنید – از نورپردازی استفاده کنید.

برای قرار دادن وسایل در اتاق خواب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پاتختی‌ها که معمولا جفت هستند در دو سمت تختخواب قرار بگیرند – اگر در اتاق خواب مبلمانی دارید، از قرار دادن آن‌ ها در مسیر رفت و آمد پرهیز کنید – هرگز راه نور را با کمد یا دیگر وسایل مسدود نکنید – پرده اتاق خواب را با روتختی و روبالشتی‌ ها ست کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا