اتاق خواب

چک لیست هزینه سیسمونی بچه در سال 1402

خرید سیسمونی بچه در کنار دغدغه‌های خود، به یکی از دل مشغولی‌های والدین تبدیل شده‌است. سیسمونی به کلیه لوازم کوچک و بزرگ مورد نیاز نوزاد گفته‌می‌شود که به‌صورت یک مجموعه قابل خریداری است. پدر و مادرها قبل از خرید این لوازم باید لیستی از آنها را تهیه کنند و با توجه به بودجه خود، خرید را انجام دهند.

بدون شک قدرت خرید به‌دلیل تورم و وضع اقتصادی نابسامان، روز به‌روز در حال کاهش است. بنابراین هزینه‌ای که امروز برای تهیه سیسمونی بچه مد نظر دارید، ممکن است چند ماه بعد دچار تغییر شود. برای اطلاع از هزینه سیسمونی نوزاد با ما همراه باشید.

هزینه سیسمونی بچه بر اساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟

هزینه سیسمونی کامل با توجه به قیمت اقلام سیسمونی تعیین می‌شود. برخی از افراد با خرید کل لوازم مربوط به بچه، ممکن است از فروشگاه مورد نظر تخفیف خوبی را نیز دریافت کنند. اما هزینه کل سیسمونی بر اساس فاکتورهای زیر مشخص می‌شود:

  • هزینه تک تک وسایل مورد نیاز کودک
  • جنس پوشاک، اسباب بازی، تخت و سایر لوازم
  • برند وسایل موجود در سیسمونی
  • تاثیر جنسیت نوزاد در قیمت سیسمونی کامل بچه
  • سایز انتخابی لباس کودک
  • نوع فروشگاه یا مرکز خرید (عمده یا تک)

فاکتورهای تعیین هزینه سیسمونی نوزاد

چه عواملی در هزینه لباس سیسمونی نوزاد اهمیت دارد؟

لباس بدون شک ضروری‌ترین لوازم موجود در سیسمونی است. لباس‌های بچه عموماً برای زمان بدو تولد تا دو الی سه سالگی او خریده می‌شوند. زیرا نوزاد به‌سرعت رشد می‌کند و هر ماه تغییرات بسیاری در سایز او مشاهده خواهد شد. بنابراین در زمان خرید لباس سیسمونی باید به این نکته توجه کرد.

هزینه لباس نوزاد

در ادامه نکات مهم در هنگام خرید لباس نوزاد که در هزینه سیسمونی بچه تاثیرگذار است را بررسی می‌کنیم:

۱. توجه به جنس پارچه لباس نوزاد

بدون شک لباس‌های نوزاد باید از جنس نخ و پنبه طبیعی و مرغوب باشد که به پوست حساس او آسیبی وارد نکنند. برخی از جنس‌های لباس کودک نامرغوب هستند؛ به همین دلیل هزینه آنها کمتر در نظر گرفته‌می‌شود.

نرمی و لطافت لباس یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان خرید سیسمونی به آن توجه کنید. بنابراین جنس لباس نوزاد در هزینه‌های سیسمونی تاثیر فراوانی دارد. زیرا لباس ضروری‌ترین لوازم کودک است که باید با توجه به تمام فصول سال خریداری شود.

۲. تاثیر برند لباس در قیمت سیسمونی بچه

یکی دیگر از عواملی که قیمت لباس نوزاد را مشخص می‌کند، برند آن است. لباس‌هایی با برندهای شناخته شده بدون شک دارای قیمت‌های بالاتری نسبت به برندهای دیگر هستند.

البته نباید صرفاً به‌دلیل شناخته بودن برند مورد نظر لباس نوزاد را تهیه کرد. بسیاری از برندهای ناآشنا نیز دارای کیفیت بالایی هستند و بدون مواد حساسیت‌زا تولید می‌شوند. بنابراین این مسئله نباید جز اولویت شما در زمان خرید سیسمونی باشد.

قیمت لباس نوزادی

۳. سایز لباس

لباس‌های بچه دارای سایزهای متفاوت هستند و باید با توجه به سن او خریده شوند. هر چقدر سایز یک لباس بزرگ‌تر باشد، احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد. البته لباس‌های نوزاد نسبت به لباس‌های بزرگسالان گران‌تر است.

در زمان خرید سیسمونی بچه باید لباس‌هایی با سایزهای بزرگ‌تر نیز انتخاب شوند. زیرا روند رشد نوزاد به‌سرعت اتفاق می‌افتد و سایز لباس‌های بدو تولد با چند هفتگی او کاملاً متفاوت هستند.

۴. نوع لباس و هزینه‌های آن

لباس نوزادان دارای تنوع بسیاری است و هر کدام از آنها بدون شک قیمت‌های مربوط به خود را دارند. بهتر است در زمان تکمیل لوازم سیسمونی، لباس‌هایی با کمترین تعداد دکمه و زیپ خریداری شود. در این صورت پوشاندن لباس به نوزاد یا بچه سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

هزینه خرید لباس در سیسمونی

این لباس‌ها در انواع سرهمی، بادی، رامپر، تی‌شرت، شورت، شلوار، لباس آستین بلند، کلاه و غیره به فروش می‌رسند که قیمت هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت است.

انواع لوازم بهداشتی سیسمونی نوزاد دارای چه قیمت‌هایی هستند؟

لوازم بهداشتی سیسمونی نوزاد نیز در هزینه کل سیسمونی تاثیرگذار است. هر چقدر این لوازم از متریال باکیفیت تری برخوردار باشند، قیمت‌های آنها نیز بیشتر است.

همچنین شرکت‌های متفاوتی این اقلام را تولید می‌کنند و با برندهای شناخته شده یا غیر آن به فروش می‌رسانند. این موضوع نیز در هزینه سیسمونی بچه بسیار موثر است. این اقلام شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وسایل مربوط به حمام نوزاد مانند: شامپو مخصوص مو و بدن، شانه، لیف، صابون و غیره
  • لوازم بهداشتی نظیر: کرم‌های مرطوب‌کننده، روغن بچه، مسواک انگشتی، لوسیون بدن و غیره
  • دماسنج مخصوص کودک
  • دندان‌گیر و پستانک
  • شیشه شیر و شیر دوش
  • پوشک و وسایل جانبی آن مانند: دستمال مرطوب، پودر بچه، تشک تعویض پوشک و غیره

هر کدام از این تجهیزات دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و در زمان خرید سیسمونی باید به جنس، برند، سایز و سایر ویژگی‌های آنها توجه کرد.

هزینه سرویس خواب نوزاد

قیمت سرویس کمد و خواب نوزاد بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین لوازم موجود در سیسمونی کودک کمد و سرویس خواب او است. این تجهیزات در قیمت سیسمونی نوزاد بسیار تاثیرگذار هستند. این سرویس شامل: تشک کودک، پتو، تخت خواب، کمد لباس، ننو، قنداق و غیره می‌شوند که رنج قیمتی بسیار بالاتری نسبت به سایر لوازم موجود در سیسمونی دارند.

قیمت سرویس خواب بچه از جمله مواردی است که والدین در این خصوص کنجکاو هستند. در تعیین قیمت این لوازم عوامل مهمی دخالت دارند که در ادامه آنها را عنوان می‌کنیم.

  • کیفیت و مرغوبیت مواد استفاده شده در ساخت آنها
  • مدل و شکل ظاهری
  • ابعاد و اندازه سرویس خواب
  • جنس به کار برده شده در تهیه سرویس خواب
  • میزان بهداشتی بودن این لوازم و عدم جذب میکروب و باکتری
  • خارجی و ایرانی بودن آن‌ها

بیشتر بخوانید: راهنمای نصب تخت خواب به صورت تصویری

هزینه کمد نوزاد

قیمت لوازم حمل نوزاد را از کجا بپرسیم؟

برای راحتی در جابه‌جایی نوزاد، لوازم حمل و نقل او اهمیت بسیاری دارد. در زمان خرید سیسمونی این وسایل را از یاد نبرید. بدون شک این لوازم از متریال، برند، مدل و لوازم جانبی متفاوتی برخوردار هستند که هر کدام از این جزئیات قیمت آنها را تغییر می‌دهد.

بنابراین نمی‌توان برای تجهیزاتی از قبیل: کالسکه نوزاد، کریر، صندلی مخصوص ماشین و غیره قیمت مشخصی را عنوان‌کرد. برای اطلاع از قیمت دقیق این تجهیزات بهتر است به فروشگاه‌های معتبر لوازم سیسمونی نوزاد یا سایت‌های فروش آنلاین در این زمینه مراجعه کنید.

هزینه کالسکه در سیسمونی بچه

در نتیجه…

قیمت سیسمونی کامل بچه بر اساس فاکتورهای بسیاری مشخص می‌شود. تعداد لوازم خریداری شده و کیفیت آنها از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت‌ها هستند. همچنین مدل، برند، سایز و جنس به کار رفته در این لوازم نیز تاثیر فراوانی در افزایش یا کاهش هزینه‌های سیسمونی دارند.

بنابراین قبل از خرید این لوازم بهتر است در مورد عوامل ذکر شده اطلاعات کاملی را به‌دست آورید که بهترین و مرغوب‌ترین وسایل سیسمونی را با هزینه‌های مناسب خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا