مقالاتمبلمان

بهترین نحوه چیدمان مبل ال + نکات چیدن مبل ال

برای اطلاع از این ‌که نحوه چیدمان مبل ال در خانه های جمع و جور و کوچک به چه شكل است ابتدا باید بدانید كه مبل اِل چیست؟ بعد از این تصمیم بگیرید تا مبل خود را به چه مدل‌ هایی در منزل خود بچینید.

البته این را به خاطر داشته باشید که چیدن مبل اِل در فضا های بزرگ به هیچ وجه کار سختی نیست، اما اگر خانه کوچک باشد موقعیت قرارگیری مبلمان كمی سخت خواهد بود. از این جهت که خانه‌ های شهری كنونی فضای اندكی دارند، به نظر می‌رسد كه نحوه چیدمان مبل ال در خانه‌ های کوچک ممكن است برای خیلی‌ ها مفید باشد.

مبل اِل چیست؟ (L Furniture)

پیش از سنجش نحوه چیدمان مبل ال (طرز چیدن مبل ال در خانه)، بهتر است توصیفی از این سبک مبلمان را داشته باشیم. مبل اِل به مبلی گفته می‌شود که شمایلی چون حرف اِل (L) انگلیسی دارد، یعنی مبلمان به شكلی کنار هم قرار می ‌گیرند که با یكدیگر زاویه قائم یا 90 درجه ‌ای تشكیل می‌ دهند. نظیر عکس زیر که در آن همانندی مبل به حرف اِل انگلیسی بشدت نمایان است. اما چیدمان مبل اِل 4 سبك مختلف دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره می ‌كنیم.

برای خرید سرویس مبل ال و دیدن نمونه های بیشتر از این نوع مبلمان از فروشگاه اینترنتی ایران دکور دیدن فرمایید.

سبک ‌های مختلف و نحوه چیدمان مبل اِل

انواع گوناگونی برای مبل ال موجود است، در برخی از این دست مبلمان، قسمت کوچک یا ضلع کوچکتر اِل به کاناپه اصلی وصل گشته و در بعضی انواع می‌ توان این قسمت‌ ها را جدا و به مبلی مجزا تبدیل كرد و همچنین نوعی دیگر از این مبلمان به شکل اِل دو کاناپه با یک میز وجود دارد كه در قسمت زاویه به همدیگر متصل شده ‌اند. علاوه ‌بر این ‌ها مبل یو U شکل نیز از دیگر انواع مبلمان شبیه به اِل است که استفاده از این مدل‌ ها نیز در منازل مدرن می توانند مناسبتی شیک داشته باشند و به منازل جلوه‌ ای جدید بدهند.

چیدمان مبل ال در خانه کوچک

اینکه می‌ خواهیم برای نحوه چیدمان مبل ال در خانه‌ های به نسبت کوچک، الگوهایی را ارائه بدهیم تا شما همراهان عزیز برحسب علاقه‌ و سلیقه ‌ای كه دارید چیدمان‌ مورد پسندتان را در طراحی و دكوراسیون منزل خود بكار ببرید. این 4 نوع از چیدمان به شما كمک می ‌كند كه حتی اگر جای كمی هم برای نگهداری اسباب و اثیایه منزل دارید، بتوانید در همان جای كم نیز طراحی و دیزاین جذابی برای چینش مبل خود داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ایده‌ های چیدمان مبل طوسی را حتما مطالعه نمایید.

مدل اول: مبل اِل با کاناپه 2 نفره

این مدل از مبلمان برای خانه ‌های کوچک بسیار مناسب و ایده آل هست؛ به این علت که در طراحی آن از تعداد نفرات كم‌ترى برای استفاده کنندگان بهره گرفته شده است. از سوی دیگر متصل بودن قسمت کوچک مبل به کاناپه اصلی باعث شده كه حداقل فضای ممکن در محل نشیمن شما گرفته شود.

به همین جهت برای چیدمان مبل ال در خانه‌ کوچک این نوع از مبل مناسب است؛ تنها نیاز است آن را در هر مکان که محیط اتاقتان اجازه می ‌دهد بگذارید و چیدمان مورد پسندتان را بچینید. پیشنهاد ما به شما این است كه از دكوری هم طیف برای دکوراتیو عقب قسمت نشیمن مبل اِل استفاده کنید.

خوب است رو به روی بخش اِل، مبل‌ های تک نفره را قرار بدهید تا محیطی مربعی شکل پدید بیاید و فضا به کمترین شكل ممکن اشغال شود. استفاده از جلو مبلی‌ های ظریف و كوچک برای این نوع مبل شكیل ‌تر است تا اینکه بخواهید از یک میز خیلی بزرگ استفاده کنید كه دست و پاگیر هم باشد.

چیدمان مبل ال

مدل دوم: مبل اِل با کاناپه دو نفره به شكل قرینه

نحوه چیدمان مبل ال در خانه های کوچک به نظر می‌ رسد کار خیلی راحتی نباشد. به این خاطر كه فضای اندک محدودیت خیلی زیادی برای این کار پدید می ‌آورد.

مدل بالا از الگوی چیدمان مبل ال حالت نخست كمی بزرگ ‌تر است. به همین علت باید در دكوراسیون خانه از لوازم کمتری نسبت به نوع پیشین استفاده کنید، دلیل این که ما الگوها را با همدیگر مقایسه می‌کنیم از این جهت است که ما فرض را بر این گذاشتیم که اگر یک محیط به نسبت کوچک با مقیاس مشخص داشته باشید، به چه نحو انواع مبلمان اِل با اشكال مختلف را بتوانید در آن محیط قرار بدهید.

در این الگو چیدمان مبل ال در خانه‌ کوچک به این خاطر كه هر دو طرف اضلاع با یكدیگر برابر است پس تمایزی ندارد کدام بخش را در قسمت طولی اتاق و کدام یکی را در قسمت عرضى آن قرار دهید. برای این نوع پیشنهاد می‌ كنیم با این پیش فرض که ساختار قرینه مبل محیط را یك شكل می ‌کند، از یک میز جلو مبلی به نسبت بزرگ استفاده كنید و همچنین بجای چیدمان دو مبل تک نفره، از یک مبل در خانه خود استفاده كنید.

بیشتر بخوانید: اگر می‌خواهید با روش‌های از بین بردن لکه روی مبل آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

چیدن مبل ال

مدل سوم: مبل اِل با کاناپه سه نفره به همراه ضلع کوچک جدا شونده

این نوع مبل به دلیل طول زیادى كه دارا است باید طوری در اتاق قرار گیرد که قسمت بلندتر آن در سمت طول اتاق و بخش کوچک‌تر مبل در بخش عرض آن جای گیرد. اگر مبل در این محیط بیشتر از حد انتظار فضا را در بر بگیرد، پیشنهاد می ‌شود تا از جلو مبلی استفاده نکنید و در ازای آن از عسلی ‌های تاشونده که می ‌توان به راحتی آن ‌ها را جابجا کرد و متحرک هستند بهره برد.

بدین نحو محیط اتاق شما تا حدودی بازتر می‌شود. به علت طویل بودن این نوع از مبل اِل، پیشنهاد می ‌شود كه به هیچ ‌وجه از مبل های تک نفره در كنار مبل اِل استفاده نکنید؛ بجای این كار از محیط باقی مانده فعلی در اتاق می ‌توانید با قرار دادن انواع مختلفی از گلدان‌ های تزئینی یا یک آباژور ایستاده، پایه و استند گل و حتی یک بوفه برای طراحی یك دكوراسیون شیک كمک بگیرید. هر چند كه شلوغ جلوه دادن بیش از حد فضای اتاق، دلیل محكمی برای زیباتر کردن محیط اتاق نیست.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ایده‌ های چیدمان اسنتد چوبی دکوری را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان مبل ال هفت نفره

مدل چهارم: مبل اِل جدا شونده

این نوع از مبل حالت ویژه‌ ای از انواع بالا را ‌شامل می‌شود. از ویژگى‌ های این مدل می ‌توان به این اشاره داشت كه به شما اجازه می ‌دهد هر وقت که دوست داشتید با برداشتن مبل کنج، از فضای اتاق برای پذیرایی از میهمانان بهترین استفاده را بكنید و در سایر مواقع، از مبلمان ال به عنوان استراحتگاه استفاده كنید.

همینطور در این نوع ویژه استفاده از میز عسلی کنج اتصال دهنده اضلاع مبل به یكدیگر، در طراحی کم جا نقش مهمی ایفا می‌کند و شما را از قرار دادن جلو مبلی یا عسلی و تصرف فضای بی ‌جهت در جلوی مبلمانتان بی ‌نیاز می ‌کند.

چنین مبلی اغلب برای خانه ‌هایی که در آن ‌ها دو نفر زندگی‌ می ‌كنند، و حتی افراد مجرد، بسیار مناسب، کاربردی و مخاطب پسند است؛ به این جهت که از سویی محیط اندكی را در اتاق می ‌گیرد و از سوی دیگر می‌ تواند مانند یک مبل تخت‌ خواب‌ شو عمل بكند و فرد دیگر نیازی به خرید تخت خواب جداگانه نداشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان کیف در کمد را حتما مطالعه نمایید.

چیدمان مبل ال قدیمی

این به این معنی است كه با این روش و چیدمان مبل ال در خانه‌ کوچک با فضای محدود می ‌توانید از متحمل شدن هزینه‌های مازاد هم سر باز كنید. بنابر این، این نوع طراحی به عنوان یکی از بهترین و به صرفه ‌ترین نوع چیدمان مبل ال در خانه های کوچک به حساب می ‌آید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ایده‌ های دکوراسیون پذیرایی ال شکل را حتما مطالعه نمایید.

و در آخر…

رعایت چند نکته در چیدمان کمک شگرفی در بهتر دیده شدن دکوراسیون خانه شما می‌كند. مثل توجه به رعایت فاصله مبل‌ها از دیوارهای اتاق كه هر قدر مبل به دیوار نزدیک ‌تر شود، فضای اتاق بیشتر خواهد بود و بزرگتر به نمایش در می ‌آید. البته اگر چنین کاری كردید، دیگر از محیط پشت نشیمن مبل اِل نمی ‌توانید برای دیزاین دکوراسیون استفاده خاصی بكنید.

  بهترین نحوه چیدمان مبل ال + نکات چیدن مبل ال
”]

نکته دیگر رعایت همخوانی طیف رنگ محیط با مبل‌ است؛ چرا که اِل شکل بودن ، چشم مخاطب را پر می ‌کند و اگر تنوع طیف رنگی در فضا زیاد باشد باعث این می‌شود تا احساس عدم تمرکز و همچنین نوعی حس ناخوشایند در اشخاص مقابلتان ایجاد گردد. پس این موارد را نیز در نظر بگیرید تا شگرفی نحوه چیدمان مبل ال منزلتان بیشتر به چشم آید.

برخی از سوالات رایج:

مبل ال چیست؟

پیش از سنجش نحوه چیدمان مبل ال، بهتر است توصیفی از این سبک مبلمان را داشته باشیم. مبل اِل به مبلی گفته می‌شود که شمایلی چون حرف اِل (L) انگلیسی دارد، یعنی مبلمان به شكلی کنار هم قرار می ‌گیرند که با یكدیگر زاویه قائم یا 90 درجه ‌ای تشكیل می‌ دهند.

مدل چیدمان مبل ال به چه صورتی است؟

مبل ال با کاناپه سه نفره به همراه ضلع کوچک جدا شونده - مبل ال با کاناپه دو نفره به شكل قرینه - مبل اِل با کاناپه 2 نفره - مبل اِل جدا شونده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا