دکوراسیون

ایده‌های دکوراسیون و چیدمان پذیرایی ال شکل در سال 2024

تاکنون مدل‌های مختلف چیدمان مبلمان معرفی شده‌اند که شما می‌توانید با توجه به نیاز، فضا و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را برای فضای پذیرایی انتخاب کنید. چیدمان پذیرایی ال شکل یکی از جذاب‌ترین نوع چیدمان‌های معرفی شده برای اتاق نشیمن و پذیرایی است که می‌تواند جلوه‌ای خاص و جذاب را ایجاد کند. برای اجرای این نوع چیدمان، باید به نکاتی توجه داشته باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به در نظر گرفتن کارایی چیدمان، استفاده شناور از برخی آیتم‌ها و ترکیب دو دست مبل در فضای خانه اشاره کرد. در این مطلب از ایران دکور به بررسی کامل چیدمان ال مانند مخصوص پذیرایی می‌پردازیم.

پذیر‌ایی ا‌ل شکل؛ چیدمانی خاص برای سخت‌پسندها

افراد سخت‌پسند همواره به دنبال چیدمانی کامل و البته بدون نقص برای خانه خود و مخصوصا فضای پذیرایی هستند. در حال حاضر مدل‌های مختلفی برای چیدمان پذیرایی خانه مطرح شده‌اند که مدل ال شکل یکی از جذاب‌ترین‌های آن‌ها است. معمولا هم افراد سخت‌پسند به سراغ این مدل چیدمان می‌روند. چرا که در عین منحصر به فرد بودن، امکان ایجاد تغییرات را هم دارند و این افراد می‌توانند دیزاینی را مطابق با این نوع چیدمان و سلیقه خود اجرا کنند.

اصول چیدمان سالن ال

نکات مهم برای چیدمان پذیرایی ال شکل

اگر می‌خواهید یک چیدمان خانه ال جذاب را اجرا کنید، باید حتما به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین دیزاین ممکن را برای خود داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به استفاده مناسب از فضا برای حفظ کارایی، استفاده شناور از برخی آیتم‌ها مانند میز و حتی استفاده از دو دست مبلمان برای خانه اشاره کرد. استفاده از هرکدام از این موارد نکات خاص خود را دارد که شما باید با توجه به شرایط اتاق پذیرایی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه با این نکات مهم آشنا می‌شویم.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

۱. در نظر گرفتن کارایی چیدمان

اگر می‌خواهید برای خود چیدمان پذیرایی ال مانند را ایجاد کنید، توصیه می‌کنیم حتما در زمان اجرای این نوع دکوراسیون به کارایی فضا هم توجه داشته باشید. فضایی که قصد دکوراسیون آن را دارید، نباید دست‌وپاگیر باشد. به زبان ساده‌تر، این فضا نباید به هیچ عنوان مانع انجام فعالیت‌های شما در خانه شود.

کارایی در چیدمان پذیرایی ال

تصور کنید مهمانان زیادی قصد حضور در خانه شما را دارند. در این صورت، نیاز به یک میز ناهارخوری بزرگ دارید. در این موقعیت، اگر فضای پذیرایی خانه شما کوچک است، اجرای دیزاین ال مانند در عین داشتن میز ناهارخوری گزینه مناسبی نخواهد بود. این در حالی است که اگر فضای پذیرایی بزرگی دارید، می‌توانید دیزاینی ال شکل داشته و میز ناهارخوری را در کنار مبل ال داشته باشید.

نکته دیگری که درباره چیدمان مبل در پذیرایی ال شکل وجود دارد این است که مبل‌های شما به هیچ عنوان نباید مانند رفت‌وآمد شوند. به زبان دیگر، اگر با اجرای این دیزاین، فضای خانه شما بسیار کوچک یا عبور و مرور در آن سخت‌تر می‌شود، بهتر است قید اجرای این دکوراسیون را بزنید.

اگر علاقمندید مقاله راهنمای خرید آباژور به صورت اینترنتی نکات جالبی دارد.

۲. استفاده شناور از برخی آیتم‌ها

یکی از نکات مهم در چیدمان پذیرایی ال شکل، استفاده شناور از برخی آیتم‌ها در این سبک دکوراسیون است. اگر می‌خواهید دیزاینی خاص را برای سبک ال اجرا کنید، می‌توانید مبلمان بزرگ‌تر را به دیوار تکیه داده و مبل کوچک‌تر را به صورت ال وسط پذیرایی قرار دهید. با انجام این کار، در اطراف مبل آیتم‌های مختلفی را می‌توانید به صورت شناور قرار دهید که این باعث می‌شود تا رفت‌وآمد به بهترین شکل انجام شود و در عین حال، دکوراسیون منحصر به فردی داشته باشید.

میز ناهارخوری در سالن ال شکل

آیتم‌های مختلفی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به عنوان آیتم‌های شناور استفاده کرد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده به عنوان آیتم شناور در دیزاین ال شکل، استفاده از انواع میز است. میزهای کوچک و بزرگ زیادی وجود دارند که می‌توانند در اتاق پذیرایی و در کنار مبلمان ال استفاده شوند. (برای خرید انواع میز جلو مبلی مدرن می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

۳. استفاده از دو نوع مبلمان برای پذیرایی‌ها در دیزاین ال مانند

برای دکوراسیون پذیرایی ال شکل جذاب می‌توانید از دو دست مبلمان متفاوت در فضای پذیرایی استفاده کنید. به این صورت که یک مبلمان رسمی برای پذیرایی و یک ست مبلمان راحتی هم داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود مبلمان راحتی را به صورت ال روبه‌روی تلویزیون قرار دهید (چنانچه تمایل به خرید مبل راحتی شیک دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

چیدمان پذیرایی ال شکل در فضای کوچک چگونه است؟

اگر می‌خواهید درباره چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک بدانید، باید به این نکته توجه داشته باشید که دیزاین ال مانند شما نباید مانع رفت‌وآمد و ایجاد شلوغی بیش از حد در فضای خانه شود. در واقع، در پذیرایی‌های کوچک می‌توانید دیزاین ال شکل را مانند یک مرز اجرا کنید. این مرز باید بخش پذیرایی را از بخش غذاخوری جدا کند. در این رابطه باید حتما به این نکته اشاره کرد که فضای غذاخوری در ضلع کوتاه‌تر مبلمان ال قرار می‌گیرد و ضلع بلندتر به نوعی به عنوان یک فضای نشیمن خوب تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اصول چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

چید‌مان ا‌ل شکل در فضاهای بزرگ

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی ال مانند بزرگ تنوع بالایی برای اجرای سبک دکوراسیون خواهید داشت. در پذیرایی‌های بزرگ می‌توان جلوه‌ای خاص را ایجاد کرد که در عین اینکه همه افراد حاضر در پذیرایی بتوانند با هم گفت‌وگو داشته باشند، به راحتی هم بتوانند وارد بخش غذاخوری اتاق پذیرایی شوند. در فضاهای بزرگ می‌توانید علاوه بر دیزاین ال شکل، از فرش‌های با طرح متفاوت، پارتیشن‌های مختلف و همین‌طور سیستم‌های نورپردازی جذاب و متفاوت استفاده کنید.

جمع‌بندی

چیدمان پذیرایی ال شکل یکی از بهترین تکنیک‌های دکوراسیون برای پذیرایی است. شما می‌توانید با در اختیار داشتن مبلمان مناسب، این سبک چیدمان را در منزل اجرا کنید. ایران دکور انواع مبلمان مخصوص دکوراسیون ال شکل را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از بخش دسته‌بندی محصولات ما، مبلمان ال شکل دلخواه خود را با نازل‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا