طراحی

۱۱ ایده تزیین استند چوبی پذیرایی، گل و ظروف دکوری

یکی از وسایل محبوب در خانه ایرانی‌ها که در سال‌های اخیر در ایران استفاده‌های زیادی پیدا کرده ، انواع استند است. استند گل و استندهای دیگر وسیله‌هایی هستند که روی آن یک وسیله تزیینی قرار می‌دهند.

در این مقاله ما اطلاعات بیشتری از این وسیله را در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر تمایل دارید که خانه خود را زیباتر جلوه دهید و ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد، این مقاله را تا آخر بخوانید. (چنانچه تمایل به خرید استند گل چوبی دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

استندها چه جنسی دارند؟

استندها از جنس‌های متفاوتی درست می‌شوند که هر یک از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارند و با توجه به سلیقه و ویژگی‌ هر یک می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع استندها را می‌توانید از جنس‌های فلزی، پارچه‌ای، سنگی، چوبی، پلکسی و … پیدا کنید.

انواع جنس استند چوبی

چیدمان استند چوبی چگونه است؟

چیدمان استند چوبی و انواع دیگر کاملا مرتبط است با نوع ساخته شدن آن. بسیاری در طرح‌های مختلف به شکل عمودی ساخته می‌شوند، بعضی دیگر به شکل افقی. بعضی از آن‌ها به شکلی ساخته شده‌اند که فقط یک وسیله را در خود جای می‌دهند و بعضی دیگر به گونه‌ای هستند که می‌توانید چند وسیله را روی آن قرار دهید.

کاربردهای متنوع استندها

این وسیله‌ به شکل‌های مختلفی در مکان‌های متفاوت کاربرد دارد که تعدادی از آن‌ها عبارت هستند از استند ایستاده، استند رومیزی، استند تبلیغاتی، استند خیابانی.

۱. کاربرد استند پذیرایی

یکی از محبوب‌ترین انواع استند استندی است که از آن روی میز استفاده می‌شوند و هم جنبه دکوراسیون و زیبایی دارد و هم کاربرد قرار دادن شیرینی و انواع خوراکی‌ها روی آن‌ها.

این استندها شیشه ندارند و از این منظر متفاوت از بوفه‌ هستند. ویژگی دیگر این استندها این است که معمولا از چند طبقه تشکیل شده‌اند.

دیزاین استند چوبی

به این نوع از استندها استند پذیرایی می‌گویند و ظاهر بسیار زیبایی به محیط خانه و پذیرایی شما می‌بخشند. استندهای پذیرایی را می‌توانید برای سرو کیک‌ها، شیرینی‌ها، دسرها، میوه‌ها و… استفاده کنید.

کاربرد دیگر این استندها برای قرار دادن انواع وسیله‌ها مانند مجسمه ،کتاب، ظروف سرامیکی و سفالی و … است. این استندها از جنس‌های متنوعی نیز درست شده‌اند. محبوب‌ترین جنس‌ها برای تولید استند، چوب، سنگ، رزین و فلز است.

۲. کاربرد استند وسایل تزیینی

استند وسایل تزیینی در اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف خانه مانند پذیرایی به وفور استفاده می‌شوند و کارکردی مشابه بوفه دارند. اما تفاوت آن با بوفه در این است که شیشه‌ای اطراف آن وجود ندارد و همینطور وزن کمتری نسبت به بوفه دارند که همین ویژگی آن را محبوب‌تر از بوفه ساخته است، چون به راحتی جا به جا می‌شوند.

استند چوبی برای وسایل تزیینی

۳. کاربرد استند لوازم آرایشی

این استندها در اتاق‌های خواب کاربرد زیادی دارند مخصوصا برای خانم‌ها. روی میز آرایش خانم‌ها تعداد زیادی از لوازم آرایشی و بهداشتی قرار دارد که نیاز به مرتب شدن دارند. با یک استند به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

استند لوازم آرایش

۴. استند ظروف دکوری

بسیاری هستند که دوست دارند در خانه خود از ظروف به عنوان دکور استفاده کنند. برای این منظور باید از استند ظروف دکوری استفاده کنید. تنوعی که در ساخت این استندها وجود دارد، بسیار بیشتر از تنوع بوفه‌ها است و به همین دلیل زیبایی خانه شما را دو چندان می‌کند.

استند ظروف دکوری

۵. کاربرد استند گل

ایرانی‌ها از دیرباز علاقه زیادی به نگه داشتن گل و گیاه در خانه داشته‌اند و معمولا شاهد آن هستیم که آن‌ها را روی طاقچه یا ایوان نگه‌داری می‌کنند. با ابداع استندهای جدید کم کم جای نگه‌داری گل‌ها نیز در خانه تنوع بیشتری به خود گرفت.

استند گل به طور به خصوص برای نگه‌داری گل و گیاه ساخته شده است. اما این تمام کاربرد آن‌ها نیز این استندها آنقدر زیبا طراحی شده‌اند که خود به وسیله‌ دکوری تبدیل شده‌اند.

استند گل و گیاه

انواع استند گل

استندهای گل در طراحی‌های متنوعی درست می‌شوند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استند با طراحی هندسی: طرح‌های هندسی یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها برای استندهای گل به شمار می‌آیند. این طرح‌ها عبارت هستند از دایره، شش ضلعی و غیره.
  • استند کنجی: اگر از کسانی هستید که خانتان دارای زاویه‌های ناقص است، می‌توانید با این نوع از استند این زاویه‌ها را بپوشانید و در آن‌ها گل قرار دهید.
  • استند نردبانی: این نوع از استندها به شکل نردبان طراحی شده‌اند که اندازه‌های متفاوت دارند. برخی بلند هستند و برخی کوتاه. روی آن‌ها می‌توانید چندین گلدان قرار دهید.
  • استندهای پلکانی: از این استندها برای قرار دادن گل‌های بلند استفاده می‌کنند و طراحی پلکانی دارند.
  • استندهای آویزان: این استندها نیز زیبایی مخصوص به خود را دارند البته اگر در جای مناسبی وصل شوند. انواع آویزان استندها از سقف یا دیوار آویزان می‌شوند و روی آن‌ها انواع گلدان‌ها و وسیله‌های دیگر قرار داده می‌شود.

۶. کاربرد استندهای پایه‌دار

این استندها را در فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها پیدا می‌کنید. کاربرد آن‌ها به شکل به خصوص برای معرفی و به نمایش گذاشتن محصولات است.

کلام آخر

در این مقاله هدف ما معرفی یکی از کاربردی‌ترین و زیباترین لوازم تزیینی در بازار بود. با یک جست و جوی کوچک در بازار و همینطور فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید انواع استندها را ببینید که با کاربردهای متفاوتی راهی بازار شده‌اند.

آن‌ها از جنس‌های متفاوتی درست شده‌اند و انواع متفاوتی دارند، از استند گل گرفته تا استند ظروف دکوری. استندها نه تنها برای نگه‌داری وسیله‌های متنوع طراحی شده‌اند، بله خود به عنوان وسایلی دکوری شناخته می‌شوند.

خرید یکی از این استندها روح جدیدی به محیط خانه شما خواهد بخشید، چراکه کاملا متفاوت با سایر وسیله‌های دکوری دیگر است. دلیل آن نیز در کاربردی بودن و زیبایی آن خلاصه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا