مقالاتدکوراسیون

دکوراسیون مدرن چیست؟ +13 نمونه دکوراسیون مدرن 2024

امروزه افراد زیادی به داشتن یک دکوراسیون مدرن در منزل خود علاقه ‌مند هستند. سبک دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده است. یکی از ویژگی ‌های بسیار خاص این سبک، ایجاد احساس راحتی و فضای بیشتر حتی در خانه‌ های کوچک می ‌باشد.

بسیاری از افراد سبک مدرن را با سبک معاصر یکی می ‌دانند که باور کاملاً غلطی است و این دو سبک تفاوت‌ های زیادی ازنظر شکل ظاهری، رنگ، وسایل مورد استفاده و موارد مشابه باهم دارند.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده

دکوراسیون مدرن چیست؟

سبک مدرن، بر اساس طراحی و دکوراسیون مدرنیسم است که از اواخر دهه 1800 آغاز شد. این سبک از طریق مدرسه ‌‌ای هنری به نام باوهاوس در آلمان متولد شد و با تأکید بر طراحی به شیوه ساده و کاربردی انجام می ‌شد. سبک مدرن یک سبک قدیمی است که در قرن 21 طرفداران بیشتری پیدا کرده و بسیار محبوب شده است. به‌ طوری‌ که آن را به نام دکوراسیون مدرن 2024 می‌شناسند. این که شما بدانید دکوراسیون مدرن چیست کمک بسیار زیادی در انتخاب دکوراسیون مناسب منزل شما دارد.

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون مدرن 2024

در طراحی ‌های دکوراسیون مدرن 2024 با توجه به تنوع در جنس مصالح مورد استفاده برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و وسایل مختلف بسیار شیک و زیبا، مدل ‌های جدیدتری نسبت به قبل خلق می ‌شود؛ به‌گونه ‌ای که هر بیننده ‌ای را مجذوب خود می‌ کند.

در طراحی ‌های دکوراسیون 2024 شما نه ‌تنها لذت بیشتری از زیبایی فوق ‌العاده آن می‌برید بلکه طراحی ‌ها با توجه به فضاهای کوچک آپارتمان ‌ها به سمت هرچه کاربردی ‌تر کردن همه فضاهای خانه می ‌رود و در این نوع سبک کمتر فضای مرده مانند سبک‌ های قدیمی سنتی و سایر سبک ‌ها به چشم می‌خورد. پیشنهاد می شود درباره چیدمان میز تحریر بخوانید.

  آینه کاری چیست؟ 0 تا 100 آینه کاری در دکوراسیون داخلی

بدین سبب اگر از کوچک بودن منزل خود رنج می برید بهتر است به سراغ دکوراسیون خانه مدرن بروید چرا که این سبک به طور ویژه برای خانه های کوچک طراحی شده است. با توجه به تحقیقاتی که توسط روانشناسان صورت گرفته است رنگ ها می توانند در روحیات افراد و ایجاد جلوه های بی نظیر در سبک دکوراسیون مدرن اثر گذار باشند. بدین سبب از تاثیر رنگ در دکوراسیون مدرن غافل نشوید. در این نوع طراحی ‌ها سعی می‌ شود از رنگ ‌های روشن و خنثی استفاده کنند.

انواع دکوراسیون مدرن

همچنین فضای باز و پنجره ‌های بزرگ برای ایجاد نور بیشتر به چشم می ‌خورد. در این سبک تلاش بر آن است که هرچه بیشتر از مواد طبیعی یعنی وسایل ساخته ‌شده با این مواد استفاده کنند تا حس سادگی و راحتی بیشتری برای ساکنین ایجاد شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را نیز حتما مطالعه نمایید.

دکوراسیون داخلی مدرن

به طور کلی دکوراسیون داخلی مدرن همان سبک دکوراسیون مدرن منزل است که پایه آن بر اساس ایجاد هرچه بیشتر فضاهای ساده، بدون سر و صدا و کمترین تزئینات (که باعث به هم ریختن فکر و تمرکز با بالاترین کاربرد است) می‌ باشد.

دکوراسیون مدرن منزل

ویژگی ‌های دکوراسیون مدرن

در قسمت‌ های قبل تقریباً به ویژگی ‌های اصلی سبک مدرن برای دکوراسیون داخلی اشاره کردیم. چناچه شما فردی هستید که شلوغی فضا به علت وجود وسایل اضافی و بی کاربرد شما را اذیت می کند و از طرفداران سبک مینیمالیسم هستید بدون هیچ شک و وقفه ای به سراغ انواع دکوراسیون مدرن بروید و به انتخاب خود یکی از آنان را برگزینید و سپس اجرا کنید. اگر بخواهیم به‌ طور دقیق ‌تر دکوراسیون به سبک مدرن را بررسی کنیم می ‌توانیم ویژگی‌ های زیر را در آن ببینیم:

  • عناصر سازه‌ای (مانند بتن یا تیرها) اغلب در معرض دید قرار می ‌گیرند.
  • تأکید بر خطوط افقی و عمودی با منحنی‌ های کمتر در سبک مدرن
  • عدم سروصدا یا مزاحمت توسط وسایل داخلی خانه
  • مبلمان کم و افقی با خطوط تمیز (منظور این هست که فضاهای داخلی خانه از طریق مبلمان و وسایل مرزبندی می‌شوند و کمتر از دیوار استفاده خواهد شد.)
  • استفاده از نور طبیعی و پنجره‌ های بدون تزئین و ساده
  • استفاده از وسایل ساخته ‌شده از مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی رنگ نشده
  • ایجاد یک فضای کلی با یک پالت رنگی خنثی یا «طبیعی»
  • سطوح بازتابنده مانند فولاد، کروم یا شیشه برای ایجاد انعکاس و فضایی زیباتر
  • استفاده از چوب ‌های طبیعی و روکش‌ های چوبی

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن به نحوی است که توانسته نظر طراحان دکوراسیون داخلی و کاربران بسیاری را به خود جلب نمایند. به طوری که امروزه استفاده و اجرای این سبک از دکوراسیون داخلی خیلی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. پیشنهاد می شود جهت خرید و مشاهده قیمت مبل کلاسیک کلیک کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

ویژگی بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی مدرن

همان‌ طور که می ‌دانید دکوراسیون داخلی شامل قسمت‌ های مختلف هر ساختمان اعم از اتاق پذیرایی، اتاق ناهارخوری، سرویس بهداشتی و در صورت اداری نبودن ساختمان اتاق ‌خواب می ‌باشد. در این سبک از طراحی هرکدام از این قسمت ‌ها ویژگی ‌های خاص خود را دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

دکوراسیون به سبک مدرن

ویژگی ‌های اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن

اتاق پذیرایی اتاقی است که افراد خانواده به‌ خصوص در خانه‌ های کوچک وقت زیادی در آن می ‌گذرانند و مهمانان و افراد غریبه کل خانه را بر اساس آن قضاوت می ‌کنند؛ بنابراین می ‌توان گفت مهم ‌ترین بخش طراحی دکوراسیون می‌باشد که باید در چیدمان و جذابیت آن توجه ویژه ای نمود.

دکور خانه مدرن

برای داشتن یک اتاق پذیرایی مدرن می‌ توان از المان‌ های مختلف مدرن استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که المان های انتخابی از نظر طرح و رنگ متناسب با یکدیگر باشند تا با ایجادهارمونی خاصی در محیط جذابیت و جلوه آن را دو چندان نمایند. از جمله‌ی این المان ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مبلمان مدرن: در سبک مدرن در اتاق پذیرایی از مبلمان راحتی و کلاسیک به‌ جای مبل استیل و سلطنتی استفاده می ‌شود؛ زیرا مبنای این سبک سادگی و راحتی است. در واقع همین سادگی سبک مدرن موجب محبوبیت و منحصربه فرد بودن آن شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبک مبلمان مدرن و کلاسیک می  ‌توانید مقاله مبلمان کلاسیک مدرن را مطالعه کنید.

  11 نکته برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

وسایل تزئینی و آینه کاری مدرن: معمولا در دكوراسيون مدرن استفاده از وسایل تزیینی به صورت افراطی به حداقل رسیده و در حد یک لوستر و یا چراغ روشنایی خاص، شمع ‌های رنگ روشن و آینه کاری مدرن محدود می ‌شود. برای مشاهده نمونه‌ های آینه ‌کاری مدرن کلیک نمایید.

دکوراسیون خانه مدرن

در پیاده سازی سبک دکوراسین داخلی مدرن شما می توانید به خوبی متریال فلز را به کار گیرید. به عبارتی می توان گفت که شما هیچ گونه محدودیتی ندارید و با دست باز می توانید فلز را در قسمت های مختلفی مانند مبلمان، اسکلت میز و صندلی، شیرآلات و دستگیره ها، نرده و لوستر استفاده کنید.

ویژگی ‌های آشپزخانه مدرن

آشپزخانه یکی از مهم ترین نقاط هر خانه ای برای خانم‌ها و تمام اعضای خانواده به حساب می ‌آید؛ از همین رو داشتن آشپزخانه با دکوراسیون مدرن، نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی فضاهای مختلف یک خانه‌ی با سبک مدرن و جدید دارد. برای داشتن آشپزخانه مدرن، باید به هر چه ساده تر شدن فضای آن توجه کرد. برای مشاهده مدل های کابینت سفید می توانید به مقاله کابینت سفید مدرن مراجعه نمایید.

استفاده از المان ‌ها و وسایل فلزی و سنگی، کفپوش ‌های چوبی و سرامیکی، کابینت‌ های ساده و مینیمال می ‌تواند به نقش زیادی در داشتن یک آشپزخانه مدرن داشته باشند.

سبک دکوراسیون مدرن

ویژگی ‌های اتاق ناهارخوری در دکوراسیون مدرن

قبلاً هم گفتیم در سبک دکوراسیون داخلی مدرن سعی می‌شود کمتر از دیوار استفاده کرده و حتی مرزهایی مانند ناهارخوری و پذیرایی با وسایل از هم جدا می ‌شوند. معمولاً برای ناهارخوری سبک‌ های مدرن از میزهای بزرگ شیشه ‌ای و صندلی ‌راک اما بسیار زیبا و جدید استفاده می ‌شود. برای تزئین فضای ناهارخوری نیز تنها از مدل ‌های مختلف چراغ‌ ها در بالای میز و پرده‌ های متناسب با در و پنجره، کنار سرویس ناهار خوری استفاده می‌ کنند.

دکوراسیون منزل مدرن

ویژگی ‌های سرویس بهداشتی در دکوراسیون مدرن

معمولاً در دکوراسیون مدرن برای بخش سرویس بهداشتی از رنگ‌ های بسیار شاد مانند بنفش، نارنجی، سبز، آبی روشن و موارد مشابه که با سلیقه صاحب‌ خانه نیز هماهنگ باشد، استفاده می ‌کنند. این رنگ ‌ها باعث افزایش آرامش روحی و جسمی خواهد شد.

همچنین از نورپردازی ‌های ملایم و آینه دکوراتیو پذیرایی در این بخش از طراحی سبک مدرن استفاده می ‌شود؛ بنابراین تصور اینکه در سبک‌ های مدرن تنها از رنگ ‌های سیاه ‌و سفید برای سرویس بهداشتی استفاده می ‌کنند کاملاً غلط است.

دکوراسیون مدرن ایرانی

ویژگی‌ های اتاق ‌خواب در دکوراسیون مدرن

در اتاق ‌خواب نیز سعی می ‌شود با ایجاد سادگی هرچه بیشتر فضایی دنج و فوق ‌العاده آرامش ‌بخش برای افراد ایجاد نمایند. در این قسمت از یک تخت کوتاه، دو پاتختی و دو چراغ در کنار آن استفاده می ‌شود. تزئینات اتاق نیز تنها شامل گذاشتن یک مجسمه خاص در گوشه اتاق یا نقاشی خاص روی دیوار می ‌شود. البته گاهاً از لوسترهای ساده در بالای تخت،خرید کاغذ دیواری و یک قالیچه تک و کوچک نیز استفاده می‌ کنند. در صورت گذاشتن میز آرایشی نیز باید میز و صندلی کاملاً ساده انتخاب شود و وسایل زیادی روی میز قرار نگیرد.

دکور منزل مدرن

  بهترین دکوراسیون اتاق خواب ساده [+6 ایده جدید]

سخن آخر

دکوراسیون مدرن یکی از پرطرفدارترین دکوراسیون ‌های داخلی است که در حال حاضر به‌ خصوص در میان قشر جوان محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. سادگی این سبک و ایجاد فضای بیشتر با نور زیاد باعث ایجاد حس خوب در فضای خانه یا کار می ‌شود. به‌ علاوه امروزه وسایل بسیار متنوع و شیکی بر اساس موارد موردنیاز در سبک مدرن تولید می‌ شود که زیبایی این سبک را چند برابر کرده است.

برخی از سوالات رایج:

دکوراسیون مدرن چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی مدرن بسیار زیبا و جذاب است. یکی از ویژگی ‌های بسیار خاص این سبک، ایجاد احساس راحتی و فضای بیشتر حتی در خانه‌ های کوچک می ‌باشد.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

تأکید بر خطوط افقی و عمودی با منحنی‌ های کمتر در سبک مدرن - استفاده از نور طبیعی و پنجره‌ های بدون تزئین و ساده - استفاده از چوب ‌های طبیعی و روکش‌ های چوبی - سطوح بازتابنده

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام مطلب خیلی خوب و عالی ای بود عکس های بسیار زیبایی هم برای انواع دکوراسیون مدرن گذاشته بودید. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا