دکوراسیون

8 نمونه آینه ‌کاری مدرن : بهترین انواع آیینه کاری در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از رشته ‌های پرطرفدار در سرتاسر دنیاست و در حال حاضر طراحان با انواع مصالح و ابزارآلات، طرح‌های بسیار زیبایی برای دکوراسیون داخلی می‌زنند که هرکدام بر اساس سبک و مواد مورد نیاز برای اجرا به گروهی خاص تعلق دارد. انواع دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن نیز یکی از این سبک‌ ها می ‌باشد که امروزه محبوبیت زیادی پیداکرده است و شما نیز می‌توانید به‌عنوان یکی از المان های دکوراسیون داخلی منزلتان، از آن استفاده کنید.

انواع دکوراسیون با آینه کاری مدرن

در دکوراسیون داخلی منزل به سبک آینه کاری با استفاده از آینه‌ های کوچک و بزرگ و برش خورده طرح‌های بسیار زیبا و هنری در فضای منزلتان ایجاد می‌شود. استفاده از آینه کاری مدرن در منزل باعث ایجاد جلوه و شکوه خاصی می ‌شود. به همین دلیل از قدیم ‌الایام از این سبک در انواع تالارها و قصرهای پادشاهی برای نشان دادن عظمت سلطنت و یا ارزش یک فضا از آن استفاده می‌کردند. آینه کاری مدرن در انواع مختلفی طراحی می‌شود که پرطرفدارترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ادغام سبک کلاسیک و مدرن
  • طرح ‌های هنری با آینه در بالای کنسول ورودی خانه
  • نصب طرح ‌های مختلف آینه بر روی درب کمدهای راهرو
  • نصب آینه بالای کنسول پذیرایی
  • اجرای سبک روکوکو
  • نصب آینه‌های بزرگ و متقارن
  • نصب آینه بین قاب عکس ‌ها
  • استفاده از طرح‌های نصب آینه‌‌های آویزان کنار پرده‌ ها یا پنجره

انواع آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن در منزل

از دیرباز در همه خانه ‌های ایرانی آینه نماد پاکی و صداقت بوده است و از همان ابتدای زندگی با خرید آینه کاری و شمعدان جایگاه ویژه ‌ای در خانه‌های ما داشته است؛ اما امروزه علاوه بر استفاده ‌های ساده از آینه طرح‌ های بسیار شکیل و جالبی زده می ‌شود که باعث زیبایی بیشتر خانه خواهد شد. آینه نور را انعکاس می ‌دهد و باعث می‌شود فضا بزرگ ‌تر به نظر برسد؛ به‌ علاوه آرامش خاصی ایجاد می‌کند.

  25 ایده دکوراسیون داخلی منزل 2024: ایده های جالب برای تزیین خانه

آینه کاری مدرن روی دیوار

یکی از فضاهایی که بیشتر افراد دوست دارند از آینه کاری‌های مدرن روی آن استفاده کنند دیوارهای خانه است. به ‌خصوص اگر دیوارهای با ابعاد بزرگ در خانه داشته باشید که بخش زیادی از آن خالی مانده است و نمی‌دانید بهترین و مقرون‌به ‌صرفه ‌ترین راه برای پر کردن و زیبا سازی آن چیست، آینه کاری مدرن روی دیوار بهترین گزینه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آینه کاری می‌توانید مقاله آینه کاری چیست را مطالعه نمایید.

شما می ‌توانید با مشورت با یک طراح آینه کاری طرح‌ های بسیار زیبایی را روی دیوارهای خانه خود اجرا کنید. به‌ علاوه اگر قسمتی از دیوارهای شما آسیب‌ دیده باشد این روش برای پوشاندن نواحی آسیب ‌دیده بسیار مناسب و شیک است. ضمن اینکه به دلیل انعکاس نور، نصب صحیح آینه ‌ها باعث ایجاد خطای دید شده و فضای خانه بزرگ‌ تر به نظر می‌ رسد.

انواع دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن

آینه کاری مدرن در بخش‌ های مختلف فضای داخلی خانه

شما می‌توانید از آینه کاری مدرن در قسمت‌ های مختلف خانه استفاده کنید که در ادامه در مورد هرکدام توضیح مختصری خواهیم داد:

آینه کاری مدرن در پذیرایی

در پذیرایی استفاده از آینه کاری مدرن حکم یکی از تزئینات بسیار زیبا را دارد. معمولاً در این قسمت در ناحیه پشت مبلمان یا در یک ‌طرف دیوار که به میز ناهارخوری، بوفه یا کنسول نزدیک باشد آینه کاری می‌شود. برای خرید میز ناهارخوری نیز می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

اگر در پذیرایی ستون آینه کاری مدرن داشته باشید، ستون‌ها نیز جای مناسبی برای آینه کاری مدرن هستند. آینه‌ها باید در جایی قرار بگیرند که نور طبیعی روی آن‌ها بتابد تا بازتابشان زیبایی فضا را افزایش دهد. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه در پذیرایی در اطراف تلویزیون یا پشت آن را نباید آینه کاری کرد زیرا باعث ناراحتی شما هنگام تماشای تلویزیون می‌شود.

آینه کاری مدرن در اتاق‌ خواب

معمولاً در اتاق‌خواب در ناحیه پشت تخت یا دیوارهای کنار آن از طرح‌های آینه کاری مدرن استفاده می‌شود. در دیوار پشت میز آرایش نیز می‌توانید آینه کاری مدرن را اجرا کنید یا روی درب کمدها آینه بزنید؛ اما استفاده از آینه روبروی تخت خواب گزینه مناسبی برای آینه کاری نیست. شما در فروشگاه ما می‌ توانید میز آرایش و آینه مورد نیاز خود را نیز تهیه نمایید.

  8 نمونه آینه ‌کاری مدرن : بهترین انواع آیینه کاری در دکوراسیون داخلی
عکس + قیمت”]

آینه کاری مدرن در اتاق خواب

آینه کاری مدرن در آشپزخانه

آینه کاری مدرن در آشپزخانه‌ های مدرن که فضای کوچکی دارند گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا باعث بزرگ ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه می ‌شود و شما کلافه نخواهید شد. در آشپزخانه ‌ها معمولاً به‌جای کاشی یا دیوار پوش از آینه استفاده می‌شود؛ مثلاً اگر کابینت‌ ممبران بود و یک طیف رنگی کرمی داشته باشند، استفاده از آینه‌ های به رنگ شامپاینی یا قهوه‌ای فضای فوق ‌العاده زیبایی ایجاد می ‌کند. در فروشگاه ما انواع کابینت ممبران نیز قابل سفارش هستند.

آینه کاری مدرن در حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از طرح ‌های مدرن در حمام و سرویس بهداشتی نیز امروزه بسیار رواج پیداکرده است. آینه کاری در این فضاها باعث زیباتر شدن و ایجاد آرامش می‌شود. به‌علاوه اگر بتوانید از طرح‌ های دیوار پوش آینه کاری مدرن در فضای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید، بسیار زیبا خواهد شد.

آینه کاری مدرن روی دیوار

آینه کاری مدرن در فضاهای مرده ساختمان

می ‌توانید در فضاهای مرده ساختمان که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنید آینه کاری مدرن را اجرا نمایید. ازجمله این فضاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیوارهای انتهای راهرو که به اتاق‌ها می‌رسند.
  • دیوارهای کنار راهرو نزدیک به درب ورودی
  • کنج‌هایی که جلوی آن را ستون گرفته است.

  28 ایده تزیین میز کنسول جدید 1401 - 1402

آینه کاری مدرن در سقف منزل

استفاده از آینه کاری مدرن در سقف یکی از پرطرفدارترین طرح‌های آینه کاری است که به خصوص در سالن ‌های پذیرایی خانه‌ای بزرگ کاربرد دارد. استفاده از آینه کاری در سقف باعث افزایش روشنایی سالن ‌ها و بازتاب بسیار زیبای نور لوسترها می‌شود. درنتیجه یک فضای بزرگ و رویایی خواهید داشت.

آینه کاری مدرن در منزل

سخن آخر

آینه کاری یکی از هنرهای دیرینه در ایران است که امروزه در سبک مدرن گسترش‌ یافته و طرفداران زیادی دارد. شما نیز می‌ توانید برای استفاده از مزایای آینه کاری در دکوراسیون داخلی و ایجاد زیبایی بیشتر در منزلتان از سبک مدرن اینه کاری خانه های کوچک استفاده کنید.

برخی از سوالات رایج:

انواع دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن کدامند؟

ادغام سبک کلاسیک و مدرن – طرح‌های هنری با آینه در بالای کنسول ورودی خانه – نصب آینه بالای کنسول پذیرایی – نصب آینه‌های بزرگ و متقارن – نصب آینه بین قاب عکس‌ها

از آیینه کاری مدرن در کدام قسمت‌ های خانه می توان استفاده کرد؟

آینه کاری مدرن روی دیوار – آینه کاری مدرن در بخش‌های مختلف فضای داخلی خانه – آینه کاری مدرن در پذیرایی – آینه کاری مدرن در اتاق‌ خواب – آینه کاری مدرن در آشپزخانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا