مقالاتدکوراسیون

بهترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (شیک، جدید و زیبا)

خانه، مهمترین مکان در زندگی هر فردی محسوب می شود، همه چیز در آن اتفاق می افتد، جایی که در کنار عزیزانمان در آن زندگی می کنیم و در آن به آرامش می رسیم. همه ما تمایل داریم که خانه ای راحت و در عین حال زیبا و جلوه گر داشته باشیم. به این خاطر سعی بر آن داریم که ایده های زیبا و در عین حال شیک و چشم نوازی را در طراحی دکوراسیون منزل ایرانی خود به کار ببریم.

طراحی دکوراسیون داخلی هنر تزئین و چیدمان یک خانه است که در آن با توجه به سلیقه ها و سبک های مورد نظر خود و المان های مربوط به آن مثل، انتخاب از میان طیف وسیعی از طرح ها و رنگ ها، نوع مبلمان، انتخاب بهترین کفپوش، آثار و لوازم دکوری و جانبی و … محیط زندگی خود را دلچسب و زیبا می کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی امروزه دستخوش تغییراتی شده است. دکوراسیون منزل ایرانی بیشتر به سبک سنتی گرایش داشته است و جلوه ای باشکوه و زیبا و در عین حال متمایز از سایر سبک های موجود در دنیا را به نمایش می گذارد. این را به یاد اشته باشید که دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مقداری با دکوراسیون های اروپایی تفاوت دارد.

اصول چیدمان منزل ایرانی

قبل از خرید وسایل مورد نیاز برای زندگی و چیدمان منزل، اصل مهم در دکوراسیون داخلی منزل این است که ببینید چه سبکی را برای خانه خود می پسندید: سنتی، مدرن، کلاسیک، لوکس و …. مشخص نمودن این اصل به شما طراحی و چیدمان منزل بسیار کمک خواهد کرد.

دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید

در این قسمت فاکتورهایی را که در طراحی و سبک ایده پردازی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی تاثیر به سزایی دارند و با در نظر گرفتن آنها تغییراتی چشم گیری را حتی در منازل کوچک خواهیم داشت را برای شما ارائه می دهیم.

  بهترین دکوراسیون داخلی منزل ایرانی (شیک، جدید و زیبا)
”]

فرش

در دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک همه چیز با فرش گره می خورد. شما نمی توانید درباره دکوراسیون ایرانی صحبت کنید، بدون اینکه به نقش فرش پرداخته باشید. فرش های ماشینی و دستباف ایرانی نشان از ذوق و سلیقه ایرانی است و در واقع شناسنامه خانه ایرانی محسوب می شود.

دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک

درباره بافت فرش بهتر است بدانید که فرش دستبافت از اعتبار بیشتری نسبت به فرش ماشینی برخوردار است. فرش ابریشم نیز جنبه تزئیناتی دارد. شما با توجه به ذوق و سلیقه و بودجه خود تنوع بسیاری را در انتخاب فرش خواهید داشت.
قبایل عشایر قشقایی و بختیاری نیز طرح های منحصر به فرد خود را ارائه می دهند که شامل گلیم، گبه و… می باشد. فرشها در واقع سرمایه گذاری خانه محسوب می شوند. برای مدرن جلوه دادن دکوراسیون خود می توانید از فرش های لاکی نیز بهره ببرید.

  4 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و نقلی...

مبلمان

یکی از مهمترین المان ها در چیدمان و دکوراسیون منزل، مبلمان است. در هنگام ورود مهمانان به داخل منزل اولین چیزی که توجه فرد را به خود جلب می کند، مبلمان منزل است. در واقع با انتخاب سبک مبلمان خود، سبک چیدمان خانه را نیز مشخص خواهید نمود. زیرا سایر اجزای خانه مثل فرش، نوع کفپوش، طرح دیوارها و وسایل تزئیناتی از آن تبعیت می کنند.

بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

مبل استیل در ایران دارای پیشینه بسیار قدیمی هستند. البته امروزه در طراحی های داخلی از مبلمان سبک مدرن نیز استفاده می شود. و نیز در برخی منازل بزرگ از ترکیب مبلمان سلطنتی و مدرن استفاده می شود.

پرده

یکی از بخش های حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی انتخاب پرده مناسب است، اگر خانه نورگیری دارید، می توانید از تناژهای تیره تر برای رنگ پرده استفاده کنید و اگر فضای داخلی خانه شما تا حدودی کم نور است و یا تمایل دارید از نور خورشید بهره بیشتری ببرید، از پرده هایی با پالت رنگی روشن و جنس های حریر، تور و ساتن و گیپور استفاده کنید. جهت انتخاب پرده پذیرایی می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

اندازه پرده ها را به طور معمول هر چه بلندتر انتخاب کنید، جلوه ای زیباتر و شکیل تر را به خانه هدیه می دهید. نورپردازی همیشه و در همه خانه ها تاثیر به سزایی در جذابیت و زیبایی خانه گذاشته است. برای مشاهده مدل های پرده جدید می توانید به مقاله “مدل پرده” مراجعه نمایید.

لوازم جانبی و وسایل دکوری و تزییناتی

برای اینکه بهترین دکوراسیون منزل ایرانی را داشته باشید، از وسایل تزئیناتی زیادی می توانید استفاده کنید، به طور مثال:

  • لوسترهای مدرن و شیک
  • استفاده از رومیزی های ترمه و سنگ دوزی
  • کاربرد هنر آینه کاری و نصب آینه های لوزی یا مربع شکل به دیوار
  • کاربرد روتختی های چهل تکه برای زیباتر ساختن اتاق خواب
  • کاربرد آینه شمعدان های آنتیک و لوکس
  • با استفاده از گیاهان و گلدان های طبیعی دکوراسیون منزل خود را زیباتر و زنده تر سازید.
  مبل شزلون (Chaise longue) چیست؟ تفاوت مبل شزلون با لاوست

ترکیب سبک سنتی و مدرن در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

در چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی و نشیمن می توانید از سبک ترکیبی بهره ببرید، به طور مثال می توانید برای چیدمان اتاق پذیرایی از سبک مدرن و مبلمان لوکس و وسایل دکوری جدید استفاده کنید و برای اتاق نشیمن از سبک سنتی بهره ببرید و به طور مثال از پشتی و فرش یا گلیم دستبافت استفاده کنید و پارچه ترمه دوزی یا چهل تکه برای رومیزی میز وسط به کار ببرید. از ظروف چینی قدیمی و صنایع دستی برای زیباتر شدن دکوراسیون خود بهره مند شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان آشپزخانه را نیز حتما مطالعه نمایید.

چیدمان منزل ایرانی

دکوراسیون خانه ایرانی کوچک

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی، قشر وسیعی از مردم در خانه های کوچک ساکن می شوند. بسیاری از افرادی که خانه های کوچک دارند، برای چیدمان و دکوراسیون منزل خود با مسائلی روبرو می شوند. در ادامه با ارائه ایده هایی به شما در طراحی دکوراسیون خانه ایرانی کوچک یاری خواهیم رساند:

  • در انتخاب رنگ بسیار دقت نمایید. برای بزرگ تر نشان دادن فضای خود بهتر است از پالت رنگی روشن و سرد استفاده نمایید.
  • از وسایل و مبلمان متناسب با فضای پذیرایی خود استفاده کنید. به طور معمول مبلمان ال شکل گزینه بسیار مناسبی برای خانه های کوچک به شما می آیند.
  • از چیدن وسایل تزئینی غیرضروری که خانه را شلوغ و در عین حال کوچک نشان می دهند بپرهیزید.
  • می شود برای داشتن فضای بیشتر از تلویزین دیواری نیز بهره برد.
  • از شلف های دیواری استفاده نمایید.

سوالات متداول

چه مواردی در رعایت اصول دکوراسیون منزل ایرانی جزو فاکتورهای مهم محسوب می شوند؟

فرش، مبلمان، پرده، لوازم جانبی و وسایل دکوری و تزییناتی

در دکوراسیون خانه ایرانی کوچک به چه مواردی باید توجه کرد؟

در انتخاب رنگ بسیار دقت نمایید. برای بزرگ تر نشان دادن فضای خود بهتر است از پالت رنگی روشن و سرد استفاده نمایید، از وسایل و مبلمان متناسب با فضای پذیرایی خود استفاده کنید. به طور معمول مبلمان ال شکل گزینه بسیار مناسبی برای خانه های کوچک به شما می آیند، از چیدن وسایل تزئینی غیرضروری که خانه را شلوغ و در عین حال کوچک نشان می دهند بپرهیزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا