مقالاتدکوراسیون

30 ایده تزیین اتاق خواب عروس 1400 + عکس

برای تزیین اتاق خواب عروس ایده‌ای دارید؟ اگر مراسم ازدواج خودتان نزدیک است؛ یکی از دخترهای فامیل یا دوستان صمیمی‌تان می‌خواهد عروسی کند یا اصلا اگر خودتان دکورکارید و می‌خواهید اتاق یک زوج را با ساده‌ترین وسایل اتاق خواب عروس، تزیین کنید. بیایید تا پایین این صفحه؛

در ایران‌دکور یاد داده‌ایم که چطور اتاق عروس و داماد را تزیین کنید؛ چه لوازمی را بخرید؟ بهترین رنگ برای تزیین اتاق عروس و داماد چیست؟ کلی نکته کاربردی دیگر هم در این رابطه داریم. ما در این قصد داریم تا شما کمک کنیم یک اتاق خواب عروس لاکچری را آماده کنید. فقط باید به تمام نکات ذکر شده توجه کنید و خلاقانه عمل کنید تا پایان این مقاله با تزیین اتاق خواب عروس داماد ما را همراهی کنید.

تزیین اتاق خواب عروس برای شب عروسی

اگرچه معمولا عروس و دامادها، اتاق‌ شان را برای مراسم ازدواج‌ شان تزیین می‌کنند تا پیوندشان را جشن بگیرند و با حس خوب، کنار هم بودن را تجربه کنند اما تمام این ایده‌هایی که در ادامه به شما می‌گوییم را می‌توانید برای سالگرد ازدواج هم به کار ببرید. حتی اگر تولد هر یک از زوجین هست هم، می‌توانید از ایده‌های تزیین اتاق خواب عروس، استفاده کنید.

وسایل اتاق خواب عروس

تزیین اتاق عروس ساده

برای این که تزئین اتاق خواب عروس داماد را شروع کنید به طور قطع به وسایلی نیاز دارید. این وسایل را در نزدیک خود داشته باشید و پیش از شروع همه را آماده کنید. زیرا اگر در وسط کار کمبودی احساس کنید ممکن است نگران شوید یا برای تهیه آن وقت زیادی از شما گرفته شود. اگر می‌خواهید اتاق را برای شب عروسی تزیین کنید؛ معمولا این وسایل به کارتان می‌آید:

  • پارچه تور
  • پارچه ساتن
  • بادکنک
  • گل
  • اکلیل
  • اکسسوری‌ های براق
  • شمع
  • ریسه ال ای دی

تزیین تخت خواب اتاق عروس

اولین بخشی که در اتاق خواب عروس باید تزیین کنید؛ تخت‌ خواب است. برای این منظور، ابتدا رو تختی عروسی‎تان را پهن کنید؛ بالش‌ های مرتب و یک‌ دست کنید. حالا باید ببینید که به این رنگ و جنس روتختی کدام یک از تزئینات بیشتر می‌خورد.

اتاق خواب عروس برای عروسی

  • روتختی ساده : اگر روتختی‌ عروسی‌تان طرحی ساده و رنگی ملایم دارد؛ می‌توانید از بسیاری تزئینات استفاده کنید: انواع تورهای رنگی و زیبا، بادکنک‌های مختلف با رنگ‌های جذاب، گل‌های مختلف، پارچه‌های ساتن و حتی گل خشک. این موارد به شما کمک می کنند تا تخت از سادگی خارج شود و بسیار جذاب و حرفه ای جلوه ای کند. با کمی سلیقه به خرج دادن می توانید روتختی ساده را به روتختی برای اتاق شب عروسی تبدیل کنید.
  • روتختی پر نقش : در صورتی که روتختی سرویس خواب عروس نقش‌های پرگل، بزرگ و رنگ تند دارد؛ باید تزئینات ساده‌تری را انتخاب کنید. مثلا گل‌های سفید. باکنک‌های خیلی کم رنگ یا تور سفید. خیلی تخت را شلوغ نکنید. زیرا باعث می شود که حس شلوغی و نا منظم بودن به انسان القا شود و این حس سبب استراس خواهد شد. برای روتختی های پر نقش و نگار بهترین تزئین، سادگی است. باید آن را خیلی ساده اما با شکوه تزئین کنید. در ضمن فراموش نکنید عکس از اتاق خواب عروس داماد بیندازید تا بعدا بتوانید از آن ایده بگیرید.

پیشنهاد می شود مقاله انتخاب بهترین رنگ برای سرویس خواب عروس را بخوانید.

تخت عروس را چطور تزیین کنیم؟

می‌توانید بسته به بودجه‌ای که دارید، تمام تخت را با لوازم تزئینی بپوشانید یا این‌که به صورت قرینه طرح‌ هایی را ایجاد کنید. اگر هم بودجه‌ تان خیلی محدود است، فقط بالای تاج تخت را با گل یا تور تزیین کنید. تزئینات اتاق خواب عروس باید با زیبائی خاصی صورت بگیرد تا برای همیشه در ذهن آن ها ماندگار شود.

  8 رنگ مناسب برای روتختی قهوه ای و کرم...

ساده‌ترین کاری که برای تزیین تخت عروس می‌‌توانید انجام دهید، استفاده از گل‌برگ‌ های گل است که یا باید روی روتختی پخش‌شان کنید یا به صورت قلب یک شکل با آن ها درست کنید. هم چنین اگر درباره چیدمان کمد لباس عروس هم به دنبال اطلاعات بیشتر هستید می توانید به مقاله ی “تزئین کمد لباس عروس” مراجعه نمایید.

همینطور برای خرید کمد دراور شیک برای عروس از فروشگاه ایران دکور دیدن نمایید.

تزیین میز توالت اتاق خواب عروس

یکی از مواردی که به تزیین اتاق شب عروسی کمک می کند، تزئین میز توالت است. در صورتی که می‌خواهید اتاق پرتزیین‌تر باشد؛ می‌‌توانید بالای آیینه و میز توالت را هم تزیین کنید. مثلا دور تا دور آیینه را با 3 رنگ گل، شکل دهید. همچنین بستن روبان یا تور به دسته کشوها ایده خوبی است. در تمام بخش‌های اتاق عروس، سعی کنید بیشتر از 4 رنگ به کار نبرید تا نمای اتاق نامرتب نشود. صندلی میز توالت اگر پشتی دارد، یک تور بلند به آن ببندید یا با تور و ساتن، به آن پاپیون ببندید.

تزیین اتاق عروس بصورت ساده

تزیین پا تختی اتاق خواب عروس

اگر اتاق‌ خواب عروسی‌تان آن‌قدر بزرگ است که در آن یک یا دو پاتختی گذاشته‌اید؛ برای تزیین اتاق خواب عروسی، می‌توانید آنها را هم با گل، اکسسوری یا شمع زیبا کنید. شمع‌ ها را می‌توانید در شمع‌‌دان‌ های ساده بگذارید یا شمع‌دان‌ های کریستالی خوشگل بخرید که تلالو نور، زیبایی اتاق خواب عروسی‌تان را دوچندان سازد. هم چنین در مقاله “گلهای آپارتمانی” لیستی از گیاهان آپارتمانی را آورده ایم که میتوان از آنها برای تزیین اتاق استفاده کرد.

  10 ایده چیدمان دراور جدید 2024 | چیدمان روی دراور عروس

تزیین سرویس بهداشتی اتاق خواب عروس

در صورتی که مستر روم دارید؛ بهتر است در ورودی سرویس بهداشتی را هم با گل یا تور تزیین کنید. حتما از تور و ترکیب گل‌های مشابه با در ورودی اتاق خواب عروس استفاده کنید. همچنین آینه سرویس بهداشتی را هم می‌توانید تور و گل بزنید. حتما در سرویس بهداشتی شمع روشن کنید تا حالتی رویایی بگیرد. فقط برای این کار زیاده روی نکنید. اگر قرار است این مکان را هم تزئین کنید حتما سادگی را در نظر بگیرید. سعی کنید بیشتر به دکوراسیون اتاق خواب شب عروسی بپردازید. تزئین این مکان را می توانید به وسیله قرار دادن وسایل بهداشتی شیک و لوکس هم انجام دهید.پیشنهاد می شود از وسایل سرویس دستشویی عروس ایران دکور دیدن فرمایید.

تزیین اتاق عروس بصورت راحت

تزیین کف اتاق خواب عروس

راه وروردی اتاق خواب را با شمع و گل تزیین کنید؛ می‎‌توانید شمع و گل را در دو طرف مسیر ورودی فرضی، بچینید یا تمام آن مسیر را با گلبرگ پر کنید و در دو طرفش، شمع وارمر بگذارید. می توانید گلبرگ ها را به صورت قلب تزئین کنید و در میان آن ها شمع قرار دهید. از شمع های وارمردار رنگی نیز می توانید برای این کار کمک بگیرید.

تزیین اتاق خواب عروس و داماد به سبک لاکچری

اگر دوست دارید، تزیین اتاق خواب عروسی‌ تان تمی لاکچری داشته باشد. بهتر است دور تا دور تخت را تورهای زیبا نصب کنید؛ در قسمت‌های گوشه و لبه‌های تخت، گل‌ آرایی‌ های زیبا، بیاویزید.

اتاق خواب عروس برای شب عروسی

همچنین انواع شمع‌دان‌ های مدرن فلزی یا کریستالی ایستاده را برای چند قسمت اتاق تهیه کنید و در آن شمع‌ های دیرسوز و بزرگ بگذارید تا فضای اتاق رویایی شود. یادتان باشد تورها را نزدیک شعله شمع‌ ها نصب نکنید تا اگر خواب‌تان برد، دچار حادثه نشوید.

  • تزیین اتاق خواب عروس با ریسه :اگر عروسی‌تان ساده است و نمی‌خواهید خیلی برای تزیین اتاق خواب عروسی‌تان خرج کنید؛ از لوازم الکتریکی فروشی‌ها، ریسه ال ای دی بخرید و دور تاج تخت و میز توالت بپیچید و شب عروسی روشن‌شان کنید. این کار هم هزینه کمی را در بر دارد، هم این که بعدا می توانید از آن ریسه برای مناسبت های دیگر استفاده کنید. در ضمن به چیدمان اتاق خواب عروس هم بسیار کمک می کند.
  • تزیین اتاق خواب عروس با تور : در صورتی‌که نمای ساده و رویایی اتاق خواب عروسی را دوست دارید؛ یکی دو رنگ تور را انتخاب کنید و دور تخت و میز توالت، همچنین درب اتاق خواب را آذین‌ ببندید. معمولا اگر رنگ سرویس خواب‌تان تیره است؛ باید از تور سفید استفاده کنید اما اگر سرویس خواب‌تان روشن است، تور سفید را با یک رنگ ملایم مثل صورتی ترکیب کنید. برای این کار حداقل 5 متر تور نیاز دارید. (چنانچه تمایل به انتخاب بهترین تشک طبی دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

پیشنهاد می شود مقاله دیزاین آشپزخانه عروس را بخوانید.

تزیین اتاق عروس ساده

  • تزیین اتاق خواب عروس با بادکنک : اگر عروس و داماد جوان و کم سن و سالی هستید؛ ایده تزیین اتاق خواب عروس با بادکنک، مخصوص خودتان است. به لوازم مهمانی فروشی‌ ها بروید؛ آنجا کلی شکل‌ های جالب برای تزیین اتاق خواب‌تان پیدا می‌کنید؛ حلقه، نوشته‌ های BRIDE، WEDDING یا GROOM، حلقه، عروس و داماد و کلی ایده خلاقانه دیگر. قیمتی هم ندارند و اتاق‌تان را زیبا می‌کنند. می‌توانید علاوه بر این چند مدل بادکنک، بادکنک‌های رنگی هم برای تزیین دیوار اتاق‌تان هم بخرید. مثلا صورتی و سفید؛ طلایی و قرمز؛ آبی و سورمه‌ی یا هر رنگی که به تخت و روتختی‌تان بخورد.
  • تزیین اتاق خواب عروس بدون تخت : اگر در اتاق‌تان تخت ندارید؛ می‌توانید رخت‌خواب عروسی‌تان را پهن کنید و با بادکنک، تور و گل آرایی، دیوارهای اتاق را آذین ببندید.

  بهترین ایده های دکوراسیون آشپزخانه عروس 2024

سخن آخر

تمامی این ایده‌ هایی که برای تزیین اتاق خواب عروس گفتیم، را می‌توانید خودتان اجرا کنید. همین آذین‌ بندی‌ ها است که اولین لحظات زندگی مشترک‌ تان را در ذهن‌تان پررنگ می‌سازد. همیشه اولین ها در ذهن انسان ماندگار می شود، پس با تزئین اتاق خواب عروسی خود لحظات ماندگار زیبایی را خلق کنید. در صورتی که هنوز جهیزیه‌ تان را تهیه نکرده‌اید؛ سری به فروشگاه ایران دکور بزنید و جدیدترین وسایل اتاق عروس را ببینید. همچنین مطالعه مقاله لیست جهیزیه عروس می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا