دکوراسیون

8 رنگ مناسب برای روتختی قهوه ای و کرم…

براي انتخاب رنگ مناسب برای روتختی، باید سبک و استایلی که دوست دارید برای این دست از وسايل خانه داشته باشيد را مدنظر قرار دهيد. اگر برطبق رنگ، استارت خرید تختخواب و لوازم مربوط به آن را بزنيد، تنها چیزی که نصيبتان مي‌شود یک دست تختخواب با ظاهری عجیب و غریب است که دكوراسيون و چيدمان آن با سایر وسایل اتاق خواب شما همخوانی نخواهد داشت.

اغلب تختخواب ‌ها داراي طرح‌ های رنگی ويژه و منحصر به فردي هستند. به همین جهت اگر تصمیم اشتباهي در موردخريد روتختي بگیرید ناهماهنگی در سبک‌ها و طيف رنگي وسايل خانه خیلی زود دلتان را می ‌زند و از انتخاب خود سر خورده خواهيد شد. مثلاً اگر به دنبال روتختي مناسب براي تخت كرم هستيد حتماً بايد به سراغ رنگ‌هاي هم طيف آن مثل قهوه‌ای تيره يا سفيد برويد و همچنين اگر روتختي براي تخت قهوه ‌ای می‌خواهید بايد طيف رنگي قهوه ‌ای را خوب بشناسيد و به سراغ رنگ‌هاي روشن‌تر از طيف قهوه ‌ای مثل كرم يا عسلي برود.

براي خريد روتختی ابتدا برنامه ‌ریزی كنيد!

اگر عاشق اين هستيد كه اتاق خوابتان خلوت به نظر برسد و ایده یک محیط ساكت و پر از آرامش را داريد، انتخاب سرویس روتختی مناسب اين سليقه خيلي راحت خواهد بود. طرحي كه مدنظرتان است را می ‌توانيد خيلي راحت به کمک طيف رنگي مورد پسندتان ایجاد کنيد.

رنگ مناسب برای روتختی

علاوه بر اين شما اين توانايي را داريد كه یکی از طرح‌هاي مورد پسندتان را بر روی كامپيوتر خود طراحي كرده یا حتی از سایت‌هایی نظير پینترست (Pinterest.com) استفاده كنيد. بعد از اینکه طرحتان تكميل شد، می‌ توانید دید روشن ‌تر و عميق‌تري نسبت به اسباب و وسایلی که برای دكوراسيون اتاق خواب خود مدنظر داريد را فهرست كرده و تهيه كنيد.

اگر تمايل داريد در هنگام خرید وسایل دكوري مورد نیاز اتاق خواب خود احساس شادي و خشنودی بيشتري بكنيد، بهتر است یک پالت رنگی كنارتان داشته باشید و آپشن ‌های گوناگون را به كمک آن تطبيق دهید. این روش می‌ تواند در مخارج و همچنين زمان شما را بهينه كند و ترکیب طيفي رنگ زیبایی برای اتاق خوابتان تشكيل دهد.

پیشنهاد می کنیم راهنمای نصب تخت خواب به صورت تصویری را حتما مشاهده نمایید.

روتختی طرح‌ دار بخرم یا ساده و تک ‌رنگ؟

انتخاب تک ‌رنگ برای سرویس روتختی يك گزينه جذاب و باورنكردني براي اتاق خواب فراهم می ‌كند و با اين كه ممكن است در نظر اول كمي پيشنهاد ابتدايي باشد ولی می ‌تواند خيلي ساده و جذاب دكوراسيون شما را طراحي كند و به آن روحی  تازه ببخشد. اين رنگ باعث می ‌شود اتاق خواب شما شمايل یک هتل زیبا را داشته باشد.

از رنگ‌هايي با طيف يكسان و يا رنگ یکدست می‌توانید برای فراهم كردن یک فضای آرام و شيك بهره ببرید. فراموش نكنيد كه راز ساختن اتاق خوابی با رنگ یکدست، انتخاب كردن یک روتختی تک رنگ است. نخستين کاری که باید بكنيد انتخاب يک رنگ اصلی است. حالا رنگ اصلی خودتان را با سایه‌ ای تیره ‌تر و روشن‌ تر از طيف همین رنگ طراحي كنيد. این عمل منجر می شود اتاق‌خواب و اسباب آن فاقد روح يا خسته کننده نباشد.

رنگ برای روتختی

به ياد بسپاريد که روتختی طرح دار هم ويژگی ‌های خاص خودش را دارد. اگر تمايل به استفاده از اين مدل روتختی ‌ها داريد پيشنهاد می ‌كنيم كه از رنگ ‌های تند و مهیج استفاده کنید. روتختی‌ های طرح ‌دار انعطاف پذیری بیشتری را از لحاظ رنگ برای ست كردن با دكوراسيون منزلتان در اختیار شما قرار می ‌دهد. روتختی با مدل‌های رمانتیک و سنتی مثل طرح‌های گل‌دار می‌تواند شامل سایر رنگ بندی ‌های استفاده شده در اتاق خواب شما نيز باشد و همين علت به زيبايي دكوراسيون اتاق شما می افزايد.

راز خريد روتختی طرح‌دار این است که شما بايد رنگ ‌های یکدست (يا به عبارت ديگر تک رنگ ‌ها) را هم به گروه تختخواب خود اضافه کنید تا شمايلي جذاب و در عین حال جديدي داشته باشد. روتختی طرح ‌دار خيلي زود از مد افتاده و قدیمی می‌شود. به همین دليل در انتخاب رنگ مناسب براي روتختی بهتر است طرحی را با یک یا چند رنگ تند انتخاب کنید تا اگر لازم شد بتوانید آن ها را جايگزين كنيد. همین‌طور می‌ توانید رنگ دلخواهتان را از طرح روتختی انتخاب کنید و آن را با رنگ کلی اتاق و دكوراسيون خود ست كنيد.

رنگ روتختی مناسب براي عروس

رنگ مناسب براي روتختی عروس خيلي مهم است. پس اين را به‌ خاطر داشته باشيد كه روتختی‌ های طرح‌ دار اغلب انعطاف ‌پذیری زيادي را برای انتخاب طيف رنگى وسيعی در اختیار شما قرار می ‌دهد. علاوه بر اين معمولاً بهتر است برای اتاق خواب عروس از رنگ ‌های شاد و گل ‌دار استفاده كنيد.

البته تک رنگ ‌ها نيز مثل سفيد كم; می كند تا اتاق بيشتر به چشم بيايد و هر چیزی را بتوانيد به‌راحتی با روتختي خودتان سِت بكنيد. اغلب رنگ ‌های خنثي اين قابليت را به شما می ‌دهد تا بتوانيد به راحتي دكوراسيون خودتان را با همدیگر است كنيد و يك طراحی جذاب براي تزیین اتاق خواب عروس مهيا كنيد.

روتختی مناسب برای تخت کرم

روتختی با سبک‌ های رمانتیک و همچنين سنتی كه دارای شاملى چون طرح‌ های گل‌ دار است يا در برگیرنده سایر رنگ‌های شاد است و در آن از طيف رنگ ‌هاي آرامش ‌بخش استفاده شده در اتاق خواب جلوه جذابي مي ‌بخشد و مي ‌تواند براي عروس و داماد های جديد بسيار مناسب باشد.

پارچه روتختي را هوشمندانه بخريد!

اگر هوشمندانه در انتخاب یک پارچه خوب عمل كنيد، اين كار مي‌تواند مدل اتاق خواب شما را تکمیل کند. پس از اینکه درباره رنگ مناسب براي روتختی خودتان كه اين طرح ممكن است یکدست باشد یا طرح‌ دار تصمیم‌گیری کردید، نوبت به نوع پارچه می ‌رسد كه بايد به طور هوشمندانه‌اي انتخاب شود.

انواع پارچه‌ های براق ميی توانند انتخاب رسمی‌تری نسبت با پارچه ‌های مات یا ساده باشد. علاوه بر اين پارچه ‌های براق نيز اين توانايي را دارند تا اتاق خواب تیره و خفه را تا حدودي روشن ‌تر بكنند و زرق و برق بیشتری از نظر تجملات به اتاق خوابتان ببخشد.

پارچه مخمل شايد در وهله اول يك نوع انتخاب عجیب و غریب به نظر برسد ولي توجه داشته باشید در اتاق خوابی كه بيس آن با رنگ تیره چيدمان شده است، پارچه‌های مخمل می توانند نور موجود در اتاق را به‌ راحتی جذب کنند. همین ‌طور می‌توانید از پارچه ‌های داراي بافت و تک رنگ براي یک بيس عالی و شگرف برای اکسسوری‌ های مدرنتان استفاده کنید.

فروشگاه ایران دکور امکان خرید سرویس روتختی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین امکان انتخاب رنگ و ثبت سفارش به صورت مراجعه حضوری نیز برای کاربران فراهم شده است.

روتختی آماده بخريم یا يك روتختی سفارشی؟!

انتخاب سرویس روتختی با اجزای کاملاً هماهنگ و سازگار بهترین روش خريد سرویس خواب اتاق شما محسوب می شود. مجموعه سرویس خواب به شكلی طراحی می ‌شود که با آن سبک به طور کاملاً هماهنگي داشته باد و معمولاً با انواع دكوراسيون‌ ها هماهنگی پيدا كند.

روتختی مناسب برای انواع تخت ها

حتی با هماهنگ كردن ترکیب بعضي از مدل ‌ها و بافت‌ ها مي‌شود زیبایی بيشتري به آ‌ن‌ ها داد. البته این مجموعه‌ ها از عمد با يكديگر سازگار و هماهنگ شده‌ اند ولي اجزای روتختی متمايز و گوناگون هستند تا شمايلی یک شكل و يكدست نداشته باشند.

همچنين می‌ توانید طرح مورد پسند خودتان را برای سرویس روتختی مورد علاقه خود انتخاب كنيد. يک راز بزرگ و مهم در اين كار وجود دارد كه اگر رعايت بكنيد دكوراسيون اتاق خوابتان به شكلي جذاب طراحي خواهد شد. راز كنار هم قرار دادن اجزای روتختی مناسب، در اين ويژگي خلاصه شده است که اجازه ندهید ظاهر روتختی شما خيلي اتفاقی و تصادفی به نظر آيد و همچنين بتوانيد از یک یا دو رنگ هماهنگ و ست در مجموعه خودتان بهره ببريد.

احتمال دارد بخواهید دورچین تخت خود را با نوعی پارچه راه‌راه طراحي بكنيد و باقي قسمت‌ های آن را از طرح گل ‌دار تهیه كنيد. فقط فراموش نكنيد که باید از رنگ هماهنگ و ست در تمامی مجموعه تختخوابتان هم بهره ببريد.

رنگ مناسب براي روتختی

فراموش نكنيد که نمی‌توانید هر شبي كه تمايل داشتيد بالش خود را عوض کنید. ولي باز هم می‌توانید تزیینات و اکسسوری‌ هایی را که از آن خوشتان مي ‌آيد را به عناصر دكوري اتاق خوابتان بیفزایید. یک بالشت با رنگى تند که به صورت جداگانه از سرویس روتختی تهيه شده است می‌ تواند خيلي مجلل و با شكوه باشد و رنگ متمايزي نسبت به باقي اجزای روتختی در اتاق خوابتان ایجاد كند.

باید رنگی را از مجموعه طيف رنگى روتختی خود برگزينيد و آن را به‌طوری متفاوت، برجسته نمايي كنيد تا به چشم بياييد و آن را جذاب كند. این کار اغلب از راه سایه‌ها و همچنين طرح‌های گوناگون عملي می ‌شود.

روتختی برای تخت کرم قهوه ای

بهترين روتختی مناسب برای تخت قهوه ای و طيفی از اين رنگ نظير زرد، نارنجي و حتي رنگ ‌هايي مثل سفيد و صورتي است.

روتختی برای تخت قهوه ای

البته در نظر داشته باشيد قهوه ‌اي مات ساده يا گل‌دار به‌ عنوان بهترين روتختی مناسب براي تخت كرم  به حساب می ‌آید و اين تركيب يک جلوه منحصر به فرد به اتاق خوابتان می دهد و اگر از اكسسوری های نارنجي و يا قرمز و مشكی در كنار آن‌ها استفاده كنيد به گرماي سرويس خوابتان می ‌افزايد. همچنين روتختي مناسب براي تخت قهوه ‌ای نيز می ‌تواند كرم باشد تا سادگي و جذابيت تختتان را دوبرابر كند.

همچنين براي تخت قهوه ‌ای می ‌توانيد از ساير رنگ ‌بندی ‌های طرح دار يا ساده با طيف گرم نيز استفاده كنيد. اغلب افراد براي خريد تخت به سمت همين دو نوع ويژه گرايش دارند يعني يا تختی با رنگ قهوه ‌ای می ‌خرند يا كرم. به همين دليل خوب است اگر رنگ تختتان روشن است از طيف رنگ ‌بندی گرم استفاده كنيد و اگر تختتان تيره است از هر دو طيف رنگ ‌بندی سرد و گرم براي تزیین روتختي خود بهره ببريد.

چنانچه تمایل به خرید بهترین تشک تخت خواب دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حتماً سليقه را شرط خريد كنيد!

به عنوان ماحصل مطالب بالا بايد بگوييم كه حرف آخر را در خريد و تهيه سرويس خواب و همچنين رنگ مناسب براي روتختی سليقه شما می ‌زند. پس حتماً شرط خريد را با علايق خود در كنار اين موارد قرار بدهيد تا ببينيد كه معقول‌ترين و شيک ‌ترين انتخاب براي اتاق ‌خواب شما چه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا