مقالات

بهترین ایده های دکوراسیون آشپزخانه عروس 2024

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می توان گفت همه افراد آن را تجربه کرده اند چیدمان خانه است. پیش از اقدام به چیدمان منزل باید اصول و قوانین آن را به خوبی آموخت و به نکات ریز و درشتی که در این باره وجود دارند دقت کرد تا بتوان چیدمانی بی نقص و چشم نواز را ایجاد کرد.

ایرانیان در رابطه با این موضوع نیز همانند موضوعات مختلف دیگر رسم و رسومات مخصوص خود را دارند که یکی از آن ها چیدمان خانه عروس است؛ یک کار پر از ذوق و صد البته لذت بخش؛ چرا که شما مسئول چیدن وسایلی کاملا نو و بسیار زیبا هستید که زمان و دقت زیادی صرف خرید هر یک از آن ها شده است.

برای انجام چیدمان خانه عروس معمولا اکثر افراد ابتدا به سراغ قلب خانه، یعنی آشپزخانه می روند. دیزاین آشپزخانه عروس از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین باید با وسواس زیادی انجام شود. از نکات مهمی که رعایت آن ضروری است توجه به هارمونی رنگ وسیله ها است که غفلت از آن، حتی اگر بهترین کیفیت اجناس را هم خریداری کنید باعث می شود که ظاهر چشم نوازی ایجاد نکند.

چیدمان آشپزخانه عروس جدید

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی تقریبی همه افراد به فضای مجازی شاهد چیدمان های متنوع و زیبایی هستیم که معمولا با ایده گرفتن از فضای مجازی انجام شده اند. لازم به ذکر است که حتی ایده گرفتن از چنین فضایی نیز مستلزم این است که شما اصول چیدمان منزل را بلد باشید. به این منظور تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

یکی از سبک های چیدمان آشپزخانه، از نوع مدرن است که طرفرداران پر و پا قرص خود را دارد. این مسئله سبب شده است که طراحان و متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی منزل تلاش کنند هر روز به اطلاعات و دانش خود بیافزایند تا به متقاضیان این سبک از دکوراسیون، بهترین خدمات را ارائه دهند. برای آشنایی بیشتر با این سبک پیشنهاد می کنیم که مقاله لیست وسایل آشپزخانه مدرن را مطالعه فرمایید.

نکات مهم در چیدمان آشپزخانه عروس

دیزاین آشپزخانه عروس

برای خرید وسایل برقی مورد نیاز آشپزخانه ابتدا خوب تحقیق کنید و یک برند خاص را انتخاب کرده، سپس تمامی وسایل را از همان برند خریداری نمایید. این کار جلوه بصری زیبایی را برای آشپزخانه به ارمغان می آورد چرا که محصولات مختلف یک برند معین از نظر ظاهر شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. همچنین برای تزیین وسایل برقی عروس روش های گوناگونی وجود دارد که به زیبایی این اجسام می افزاید.

  طرح چیدمان آشپزخانه: +14 طرح عالی دکوراسیون آشپزخانه

همچنین برای چیدمان آشپزخانه عروس ساده می توانید یک رنگ غالب را در نظر گرفته و سپس رنگ باقی وسایل را به گونه ای انتخاب کنید که در کنار رنگ غالب ظاهر زیبایی را ایجاد کنند. دقت کنید که رنگ غالب در آشپزخانه همان رنگی است که بیشتر از باقی رنگ ها به چشم می خورد.

معمولا رنگ کابینت ها و وسایل برقی رنگ غالب است که بایستی باقی رنگ ها با توجه به همان رنگ و به صورت متناسب استفاده گردد. علت خرید همه وسایل برقی از یک برند، شباهت شکل ظاهری وسایل برقی مختلف یک برند معین به یکدیگر است.

ایده های دکوراسیون آشپزخانه عروس

ایده دکور آشپزخانه

1. آشپزخانه در کجا واقع شده است؟

با توجه به افزایش جمعیت شهرها، شاهد این مسئله هستیم که روز به روز منازل مسکونی کوچکتر می شوند و به شمار خانه های آپارتمانی افزوده می گردد. بدین سبب آشپزخانه دیگر مانند گذشته قسمتی از خانه نیست که از دید مهمانان محفوظ بماند، بلکه مهمانان شما حتی از قسمت پذیرایی نیز به آشپزخانه مشرف هستند. با در نظر گرفتن این موضوع باید چیدمان و مدل دیزاین آشپزخانه زیبا و البته متناسب با باقی فضاهای خانه باشد.

وجود اجناس مختلف، با کیفیت ها و قیمت های گوناگون باعث می شود که مشتریان محدودیتی در چیدمان آشپزخانه نداشته باشند و در صورتی که از بابت هزینه ها نگرانی ندارند کار را به متخصصان طراحی دکوراسیون بپردازند. در غیر این صورت افراد به راحتی می توانند با مشاهده و ایده گرفتن از دیزاین های گوناگون چیدمانی بی نظیر را خلق کنند.

2. فضای باز و انعطاف پذیر آشپزخانه

یکی از ایده هایی که طراحان دکوراسیون داخلی به دنبال به وقوع پیوستن آن هستند این است که آشپزخانه به گونه ای در خانه واقع شود که فضاهای مختلف خانه به راحتی با هم مرتبط شوند. در این حالت آشپزخانه همانند مدل جزیره در خانه قرار می گیرد. پیشنهاد می شود از انواع صندلی آشپزخانه ایران دکور دیدن فرمایید.چیدمان آشپزخانه عروس ساده

3. نقش رنگ در چیدمان آشپزخانه عروس

یکی از رنگ هایی که در گذشته بسیار مورد استفاده افراد برای چیدمان آشپزخانه عروس قرار می گرفت، رنگ سفید بود اما امروزه به واسطه تحقیقات روانشناسی که در رابطه با اثرگذاری رنگ ها بر روی روحیات افراد صورت گرفته است، طراحان دکوراسیون داخلی رنگ های غلیظ و پررنگی مانند قرمز، نارنجی، آبی و زرد را پیشنهاد می کنند.

از رنگ هایی که تنالیته بسیار خوبی را در کنار این رنگ های غلیظ ایجاد می کند می توان به رنگ های خنثی و یا رنگ های تیره اشاره نمود. بیان این موضوعات سبب شده که در سال های 2020 و 2021 بیش از همیشه شاهد رنگ های غلیظ و پررنگ در چیدمان آشپزخانه باشیم.مدل آشپزخانه عروس جدید

4. لوازم چوبی را فراموش نکنید.

اگر قصد دارید که از سرویس ناهار خوری در آشپزخانه استفاده کنید و یا با نصب تعدادی قفسه از فضای آشپزخانه بهتر بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما استفاده از متریال چوب است. این نوع از متریال گرمای محیط را می تواند افزایش دهد و این پوئن مثبت باعث می شود احساس صمیمیت نسب به قبل بیشتر شود. اگر می خواهید انرژی مثبت را در فضا احساس کنید بی وقفه به سراغ چوب بروید و از خرید و انتخاب خود لذت ببرید.

5. سبک مینیمال را بهتر بشناسید.

یکی از سبک های مدل آشپزخانه عروس جدید، سبک مینیمال است. بدون شک می توان گفت که یکی از سبک های چیدمان که حتی بعد از مدت ها استفاده، باعث دلزدگی مصرف کننده نمی شود همین سبک است. در چیدمان به سبک مینیمال تمامی وسایل اضافی و پر زرق و برق حذف خواهند شد و فقط وسایل ضروری آن هم از نوع ساده، نگهداری و استفاده می شود.

  9 کابینت سفید مدرن: کابینت آشپزخانه، سفید طلایی و ...

بدون شک به دلیل مزایای بسیاری که این سبک از چیدمان دارد در دو سال پیش رو شاهد استفاده از آن خواهیم بود.

6. انتخاب سرویس غذاخوری در چیدمان آشپزخانه

سرویس های غذا خوری از آن دسته وسایل ضروری و پر مصرفی هستند که در هر خانه ای وجود دارند. این وسیله از آن جا که بسیار کارآمد است و برای پذیرایی از مهمانانتان مورد استفاده قرار می گیرد، باید ظاهر زیبا و چشم نوازی داشته باشد.

معمولا در هر خانه چند سرویس غذا خوری وجود دارد که بهتر است هنگام خرید به گونه ای انتخاب شوند که ظاهر آن ها با یکدیگر و صد البته فضای کلی آشپزخانه سنخیت داشته باشد. سرویس های غذاخوری که در چند سال اخیر پرفروش بوده اند از نوع سرامیکی، چینی ساده یا لبه طلایی است.

برای انتخاب سرویس غذاخوری برای روی میز ناهارخوری، از اصول تزیین میز ناهار خوری استفاده کنید.

دیزاین آشپزخانه عروس 1402

به طور کلی ایده دکور آشپزخانه یکی از دغدغه های افرادی است که به تازگی قصد چیدمان منزل خود را دارند و یا می خواهند آن را تغییر دهند. در این بین دکور آشپزخانه سبک مدرن توانسته توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند، اگر شما هم علاقه مندید که اطلاعات بیشتری در مورد این سبک بدست بیاورید مقاله دکوراسیون آشپزخانه مدرن را حتما نگاهی بیاندازید.

دیزاین زیبای آشپزخانه عروس

7. میز غذا خوری

همانطور که پیش از این یادآور شدیم امروزه فضای آشپزخانه باز و منعطف است. بدین سبب برای قرارگیری میز غذاخوری یا میز آشپزخانه برای 2 الی 6 نفر فضای کافی وجود دارد. به این منظور می توانید از صندلی های کانتر نیز استفاده کنید.

همچنین کابینت های جزیره نیز پیشنهاد فوق العاده ای است چرا که علاوه بر استفاده به عنوان میز غذاخوری، از فضای زیر آن برای نگهداری وسایل گوناگون می توانید استفاده کنید؛ خواندن مقاله مدل کابینت جدید برای آشنایی بیشتر با کابینت جزیره خالی از لطف نیست. چنانچه میز غذاخوری، با ظرفیت افراد بیشتری را می خواهید قادر هستید که آن را در پذیرایی جا دهید و از فضای کاملا آزاد آشپزخانه لذت ببرید.

  30 ایده تزیین اتاق خواب عروس 1400 + عکس

8. چیدمان کابینت آشپزخانه عروس

منظور از چیدمان کابینت، نحوه قرار گیری وسایل گوناگون در کابینت هایی است که در قسمت های مختلف آشپزخانه تعبیه شده اند. برای این کار بهتر آن است که اصول مربوطه را بلد باشید تا از چیدمان بی نقص خود به سهولت استفاده کنید.

به عنوان مثال طبق این اصول کابینتی که می خواهید ادویه جات را در آن بگذارید باید نزدیک ترین جای ممکن به اجاق گاز باشد و یا سطل زباله و مواد شوینده را در کابینتی قرار دهید که زیر ظرفشویی واقع شده است. این نوع چیدمان باعث می شود که هنگام انجام کار های مختلف مانند پخت و پز مجبور نشوید دائما مسافت طولانی را برای استفاده از ادویه جات طی کنید.

چیدمان کابینت آشپزخانه عروس

قاعدتا در گذشته قواعد و قوانین چیدمان وجود نداشت اما به این معنا نیست که چیدمان های پیشین اشتباه بوده است؛ بلکه چنین پیشرفتی فقط و فقط در جهت این است که انسان زندگی آسوده و بی مشقتی داشته باشد. پیشنهادات و نظرات خود را پیرامون چیدمان آشپزخانه عروس جدید با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات رایج:

چه نکاتی را برای دیزاین آشپزخانه عروس باید رعایت کرد؟

ترجیحا همه‌ وسایل الکتریکی آشپزخانه را از یک برند و هم رنگ با هم خریداری کنید، چون طراحی همه محصولات یک برند مشابه یکدیگر است. یک رنگ غالب در فضای آشپزخانه در نظر بگیرید و بقیه رنگ‌ های موجود، مکمل یا در همان تنالیته رنگ غالب باشند.

برای دکوراسیون آشپزخانه عروس به چه موادی مواردی باید توجه کنیم؟

استفاده از رنگ برای آشپزخانه چیدمان عروس - فضای باز و منعطف آشپزخانه - چیدمان مینیمال در دکوراسیون آشپزخانه عروس - چیدمان کابینت آشپزخانه عروس.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یکی از راه های چیدمان آشپزخانه عروس جدید اینه که از اکسسوری ها و شلف ها برای طبقه بندی کابینت ها استفاده کنید و اینکه با تزیین تور و روبان به بهترین شکل ممکن زیباسازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا