مقالاتمبلمان

7 فرق مبل کلاسیک و سلطنتی + عکس

استفاده از مبلمان یکی از مواردی است که سبب شده زیبایی منزل چند برابر شود. این مبل ها نه تنها منازل را با شکوه می کنند بلکه وسایلی رفاهی هم به حساب می آیند. اما موضوعی که در خرید و انتخاب مبلمان مهم است تفاوت هایی می باشد که مبل های مختلف با یکدیگر دارند. باید بدانیم هر مبل برای چه محیطی مناسب است. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت مبل استیل و کلاسیک را برای شما بیان نماییم تا در هنگام خرید با داشتن اطلاعات مفید انتخابی دقیق را داشته باشید.

آیا فرق مبل کلاسیک و سلطنتی خیلی زیاد است؟

شاید ابتدا بخواهید بدانید که چه تفاوت هایی در میان این مبل ها وجود دارد که سبب تمایز انتخاب آن ها خواهد شد. اصلا آیا تفاوتی باهم دارند یا نه؟ باید به شما این گونه بگوییم که بله تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی در موارد خاصی است که می خواهیم به آن ها بپردازیم و شما را یاری کنیم انتخابی خوب و مفید داشته باشید.

فرق مبل کلاسیک و سلطنتی فقط در سبک و طرح نیست، بلکه نوع پارچه و جنس چوب به کار رفته در آن ها نیز سبب این تفاوت ها شده است. با توجه به این تفاوت ها باید مبل مد نظر به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد.

تفاوت مبل استیل و سلطنتی 1. مبل سلطنتی دارای پیچیدگی های منحصر به فرد است.

منبت کاری در مبل سلطنتی بسیار اهمیت دارد در حالی که ظرافت کاری های خاص منبت کاری زیاد در مبل کلاسیک به چشم نمی خورد. در مبل سلطنتی منبت کاری های بیشتری به چشم می خورد و همین موضوع سبب شده که چوب زیادی در تولید این مبل استفاده شود. استفاده از چوب بیشتر به طور قطع معادل با افزایش هزینه ها است.

طراحی های منبت در مبل سلطنتی بسیار ظریف تر صورت گرفته که هر چشمی را به خود خیره خواهد کرد. گل های ریز و درشت روی این کار به نسبت مدل کلاسیک بسیار بیشتر است.

  10 نمونه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه فوق العاده زیبا

2. جنس چوب آن ها با هم فرق دارد.

شاید برای شما هم سوال شود که آیا این دو مبل در جنس چوب با یکدیگر تفاوت دارند؟ باید به شما پاسخ دهیم که بله در جنس چوب آن ها فرق وجود دارد. اگر مدل های مبل سلطنتی را که با رزین و پلیمر ساخته می شوند را در نظر نگیریم به صورت متداول نقش های کار در مبل استیل باید روی چوب های با کیفیت انجام شود. اما در مبل کلاسیک این امکان وجود دارد که از چوب های درجه پایین نیز استفاده کرد.

پس یک فرق مبل استیل و کلاسیک را می توان این موضوع دانست. این فرق سبب شده که مبل سلطنتی بسیار زیباتر به چشم آید و نقوش زیبایی روی آن شکل بگیرد.

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی

3. قیمت ها تفاوت دارند.

در حال حاضر قیمت مبل کلاسیک سلطنتی و دیگر مدل های موجود در بازار نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. اما این دو نوع مبل با توجه به نوع پارچه، نوع چوب، اندازه و ابعاد با هم تفاوت هایی دارند که می توان آن را امری طبیعی دانست. ظرافت طرح و کیفیت پارچه سبب می شود مقداری هزینه مبل سلطنتی بیشتر باشد.

4. استفاده های مختلف

یکی از مواردی که باعث تفاوت مبل استیل و سلطنتی شده است کاربری های مختلفی می باشد که هر کدام دارا هستند. مبل کلاسیک را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای مکان های رسمی و تجاری دانست. این در حالی است که از مبل سطنتی می توان برای مکان هایی که قصد دارند تجملات بیشتر به چشم آید استفاده می کنند. مبل کلاسیک برای خانه های بزرگ می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. گرچه استفاده از مبل سلطنتی را هم برای مکان های کوچک توصیه نمی کنیم. پیشنهاد می شود از انواع مبل ال ایران دکور دیدن فرمایید.

فرق مبل استیل و سلطنتی

5. سبک بودن مبلمان

به سبب این که در مبل کلاسیک چوب کمتری استفاده شده پس به طور قطع وزن کمتری دارد. اما در مبل های سلطنتی میزان سنگین بودن مبل سلطنتی بیشتر است. اگر می خواهید مبل مد نظر شما زیبایی زیادی داشته باشد و وزن آن برای شما اهمیت ندارد پس می توانید از مبل های سلطنتی استفاده کنید.

  میز کنسول چیست؟ ۱۳ نوع میز کنسول زیبا...

6. تعداد نفرات

تعداد نفرات در مبل های کلاسیک و سلطنتی با هم تفاوت دارد. در هر دوی این مبل ها به صورت کلی طراحی 7 یا 9 نفره وجود دارد. اما به صورت استاندارد 9 نفره هستند و 2 صندلی بدون دسته که اصطلاحا به آن ها میزبان می گویند نیز وجود دارد. البته می توان صندلی میزبان را سفارش نداد و آن ها را خریداری نکنید.

یک کاناپه 3 نفره از دیگر قسمت های مبل سلطنتی به شمار می آید. این مبل فاقد کاناپه دو نفره است و باقی مبل ها را تک نفره طراحی کرده اند. اما در مبل کلاسیک مبل دو نفره وجود دارد. اگر فضای کوچکی را برای مبل خود در نظر گرفته اید پس بهتر است مبل کلاسیک خریداری کنید. پیشنهاد می شود جهت خرید مبل چستر فرانسوی کلیک کنید.

مبل کلاسیک سلطنتی

7. تفاوت های اساسی در طراحی مبلمان

اگر به دنبال سبک امروزی هستید پس مبل کلاسیک انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. ضمن این که کاربردی تر از مبل سلطنتی بوده و به فضای کمتری نیاز دارد. اما اگر می خواهید فضای منزل شما جلوه و شکوه بیشتری پیدا کند پس می توانید از مبل های سلطنتی خریداری کنید که دارای طرح و نقش پیچیده تری نسبت به مدل دیگر است. جهت خرید مبل راحتی کلیک کنید.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

سخن پایانی

مبل کلاسیک و سلطنتی در ردیف پر طرفدارترین مبل های موجود در بازار هستند و بسیار پر فروش می باشند. با توجه به شباهت زیادی این دو نوع مبل ممکن است شما هم آن ها را با هم اشتباه بگیرید.

  3 دکوراسیون سرویس بهداشتی 2021 (حمام و دستشویی)

اما اگر به نکاتی که ارائه کردیم دقت نمایید حتما می توانید به خوبی فرق مبل استیل و سلطنتی را تشخیص دهید. نوع چوب و پارچه به کار رفته در هر کدام از این ها به خوبی روشن می کند که از چه دسته ای هستند.

قیمت های متفاوت هم می تواند به شما کمک کند که به صورت واضح دریابید مبل مد نظر کلاسیک است یا از مبل های سلطنتی به شمار می آید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاس گذاریم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا