مقالات

10 نمونه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه فوق العاده زیبا

دکوراسیون اتاق خواب به عنوان شخصی ‌ترین و در عین حال آرامش‌ بخش ‌ترین بخش از منزل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل نیز لازم است که در طراحی و چیدمان آن نهایت دقت و البته حوصله را به کار بگیریم. بررسی ایده‌ های مختلفی از دکوراسیون اتاق خواب می ‌تواند در این زمینه، کمک بسیار مؤثر و بزرگی باشد. به همین دلیل نیز با شما همراه هستیم تا با موضوع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، شما را با ایده‌ هایی از چیدمان این فضا آشنا کنیم.

نمونه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

طراحی دیوار دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

یکی از بخش‌های مهم دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ، توجه به طراحی دیوار آن است. اگر نمی‌ خواهید با انتخاب یک کاغذ دیواری معمولی، تکراری عمل کنید می‌توانید از چنین ایده ‌ای کمک بگیرید. استفاده از کاغذ دیواری برای یک نیمه از دیوار کار بسیار هوشمندانه ‌ای است که مزایای مختلفی را برایتان به دنبال دارد.

برای مثال با این کار دیگر از کوچک‌ تر نشان دادن اتاق به وسیله کاغذ دیواری خبری نخواهد بود. در عین حال نیز، فضای خانه روشنایی خود را حفظ خواهد کرد. در کنار این نیز، طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ‌تان منحصر به‌ فردتر و متفاوت‌ تر خواهد شد.

  11 نکته برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه صورتی

استفاده از رنگ اتاق خواب دخترانه صورتی، رایج ‌ترین نوع طراحی با هدف خاصتان به شمار می ‌رود. به همین دلیل نیز جا دارد که به شکل ویژه‌ای به آن بپردازیم. اولین و مهم‌ترین توصیه ‌ای که در رابطه با این مسئله داریم، حفظ تعادل در استفاده از رنگ صورتی است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

به خاطر داشته باشید که استفاده کنترل نشده و بیش از حد از رنگ اتاق خواب دخترانه صورتی می‌ تواند به سرعت دل شما را بزند و فضای اتاق را بسیار کسل‌کننده نشان دهد. به همین دلیل نیز می‌توانید همانند این تصویر، رنگ صورتی را با رنگ‌های دیگری همچون طوسی، سبز و… ترکیب کرده و فضای اتاق خواب دخترانه‌تان را به تعادل برسانید.هم چنین در مقاله “رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی” لیستی از 24 رنگ مناسب برای پذیرایی منزل آورده ایم.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دو نفره

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دو نفره می‌شود حفظ علایق و سلیقه هر دو نفر از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. معمولاً وقتی دو خواهر بخواهند که در اتاق خواب مشترکی با هم بمانند باید به دنبال انتخاب یک وجه اشتراک در آنها باشیم. برای مثال در این تصویر، قرار دادن میز دونفره کوچک و تخت خواب دو نفره فضای بسیار خوبی را برای بازی و سرگرمی برای آنها فراهم می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دونفره

در کنار این استفاده از دو تابلوی نقاشی برای دکوراسیون اتاق خواب دو نفره دخترانه که هنر دست هر دوی آنهاست، نیز احساس امنیت و مالکیت بیشتری را برای هر دوی آنها به صورت هم‌ زمان فراهم کرده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به دکوراسیون اتاق خواب نوجوان را نیز حتما مطالعه کنید.

رنگ خنثی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

رنگ‌ های خنثی همیشه و همیشه طرفداران مخصوص به خود را داشته‌اند. این رنگ‌ها فارغ از جنسیت و یا سن و سال فرد می‌توانند در فضای اتاق خواب به گونه‌هایی متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال در این تصویر، هماهنگی و ترکیب رنگ صورتی با طیف خنثی طوسی توانسته فضایی بسیار شیک و متفاوت ایجاد کند.

انتخاب رنگ و وسایل در این اتاق خواب به گونه‌ای است که هیچ کدام از رنگ ‌های صورتی و طوسی، بیش از اندازه و بدون کنترل نیستند و هر کدام به شکل هوشمندانه‌ ای انتخاب شده‌اند. در نهایت نیز برای ایجاد تنوع بیشتر در فضا از یک کاغذ دیواری باریک با طرحی متفاوت در میان دیوار استفاده شده است. برای مشاهده مدل های مختلف و جدید کاغذهای دیواری می توانید به مقاله ی “مدل جدید کاغذ دیواری” مراجعه نمایید.

  10 نمونه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه فوق العاده زیبا
”]

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آبی

چه کسی گفته که آبی، یک رنگ پسرانه است و نمی ‌توان از آن در فضاهای دخترانه استفاده کرد؟ همان‌ طور که در این تصویر می‌ بینید استفاده درست و به‌ جایی از این رنگ اتفاقاً می‌تواند در دخترانه ‌تر و شیک ‌تر شدن اتاق خواب نیز تأثیر زیادی داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه آبی

درست است که رنگ دیوار و همین‌طور صندلی این اتاق خواب، آبی است و در نظر اول توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، اما انتخاب یک روتختی و روبالشی زیبا با ترکیب رنگ صورتی و آبی، فضا را به تعادل رسانده و کاملاً دخترانه کرده است.

به همین دلیل هم هست که گاهی با انتخاب یک وسیله درست و به ‌جا می‌ توان بیشترین تأثیر را در زیبایی اتاق خواب ایجاد کرد. زمانی که شما می‌ خواهید دکوراسیون اتاق خواب 12 متری را طراحی کنید، باید توجه داشته باشید که چه شخصی قرار است از آن اتاق استفاده کند. قطعاً دکوراسیون اتاق‌ خواب یک کودک با اتاق ‌خواب یک جوان متفاوت است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه چوبی

استفاده از چوب در دکوراسیون اتاق خواب هم نه به جنسیت ارتباط پیدا می‌ کند و نه به سن و سال! در نتیجه شما می‌ توانید به راحتی از آن در دکور اتاق خواب دخترانه‌ تان استفاده کنید . همان‌ طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌ کنید برای جلوگیری از یکدستی فضا با متریال چوب می‌ توانید یک دیوار اتاق چوبی دخترانه را به صورت خلاقانه‌ای رنگ ‌آمیزی کنید.

دکور اتاق خواب دخترانه

این کار اصلاً سخت نیست و با کمک یک غلتک و همین‌طور تعدادی رنگ اکریلیک دیوار به راحتی انجام می‌گیرد. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید ایجاد تناسب رنگی در وسایل دیگری همچون روتختی با رنگ‌های به کار گرفته بر روی دیوار است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سرمه ‌ای

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در زمان طراحی دکوراسیون مدل اتاق خواب دخترانه انجام داد، انتخاب یک پالت رنگی درست و زیباست. همان‌طور که در این تصویر مشاهده می ‌کنید ترکیب رنگ سرمه‌ ای و صورتی، فضای بسیار شیک و خارق ‌العاده‌ ای ایجاد کرده که در نهایت با کمک تمامی وسایل تزئینی و ریز و درشتی که به کار گرفته شده فضایی را ساخته که قطعاً هیچ کجا نمی ‌توان مشابه آن را پیدا کرد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سبز

استفاده از رنگ سبز نیز اگر به صورت مهار نشده‌ ای انجام بگیرد می‌تواند فضای بسیار یکنواختی شکل دهد. به همین دلیل نیز باید در به‌کارگیری رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تعادل را رعایت کرد. همان‌طور که در این تصویر مشاهده می‌کنید رنگ سبز نعنایی و ترکیب آن با سفید، فضای بسیار لطیف، آرامش‌ بخش و همین‌طور منحصر به ‌فردی را ایجاد کرده است. در نهایت نیز استفاده به ‌جا و کافی از متریال چوب و حصیر هم فضا را طبیعی‌ تر و شیک‌ تر ساخته است.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سبز

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جسورانه

هیچ اشکالی ندارد اگر که گاهی قوانین دکوراسیونی جابه‌جا شوند. شما می ‌توانید به سلیقه دختر خود اعتماد کنید و وسایل موردعلاقه او را در فضا طراحی نمایید. همان‌ طور که در این تصویر نیز مشاهده می‌ کنید، تمامی عناصر به‌ کار رفته در این اتاق خواب ، جسورانه و متفاوت هستند. از وجود عروسک ‌هایی با سایز بزرگ گرفته تا کاغذ دیواری طرح‌ دار متفاوت . فقط کافی است این را بدانید که شما می ‌توانید در عین حال که قوانین دکوراسیونی را زیر پا نگذاشته‌اید ، فضایی منحصربه ‌فرد و جسورانه نیز خلق کنید.

  روشویی چه مدلی خوبه؟ سنگی، کابینتی، کمدی و ...

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده

باید این را بدانید که داشتن اتاق خواب دخترانه زیبا و دلنشین، لزوماً به معنای استفاده از وسایل گران ‌قیمت و پر زرق ‌و برق نیست. شما می‌توانید با انتخاب ساده ‌ترین وسایل در ساده‌ترین فضاها نیز، طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ‌تان را به بهترین شکل خود به انجام برسانید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده

همان‌ طور که در این تصویر مشاهده می‌ کنید، هیچ‌ کدام از وسایل و عناصر موجود در فضا، عجیب و پر زرق ‌و برق نیستند، اما در نهایت، فضایی کاملاً متعادل، ساده و شیک را فراهم کرده ‌اند.

برخی از سوالات متداول:

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به چه صورت است؟

دکوراسیون اتاق خواب به عنوان شخصی ‌ترین و در عین حال آرامش‌ بخش ‌ترین بخش از منزل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل نیز لازم است که در طراحی و چیدمان آن نهایت دقت و البته حوصله را به کار بگیریم.

مهمترین نکته استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه چیست؟

استفاده از رنگ سبز نیز اگر به صورت مهارنشده‌ای انجام بگیرد می‌تواند فضای بسیار یکنواختی شکل دهد. به همین دلیل نیز باید در به‌کارگیری رنگ سبز در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه تعادل را رعایت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا