مبلمان

راهنمای انتخاب پرفروش ترین و بهترین رنگ مبل نشیمن 2024

مبل یکی از آیتم‌های مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود؛ چرا که یکی از اولین آیتم‌های دکوراسیون داخلی است که در نگاه اول به چشم می‌آید. بنابراین رنگی را برای مبل‌های خود در نظر بگیرید که با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشد و جلوه‌ای خاص و جذاب به فضای خانه شما بدهد. سوالی که بیشتر افراد از خود می‌پرسند این است که مبل چه رنگی بخرم؟ انتخاب رنگ مبل معیارهای خاصی مانند رنگ کف‌پوش، طرح مبلمان و سبک دکوراسیون دارد که حین خرید مبل راحتی باید به آن‌ها توجه شود. با ما همراه باشید تا به بررسی نکات انتخاب بهترین رنگ مبل بپردازیم.

نکات انتخاب بهترین رنگ مبلمان

قبل از انتخاب بهترین رنگ مبل، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا در حین انتخاب با مشکل مواجه نشوید. یکی از مهم‌ترین نکات خوردن و آشامیدن روی مبل است که در تعیین رنگ مبل نقش مهمی را ایفا می‌کند. قبل از انتخاب رنگ مبلمان لازم است تعداد دفعات استفاده روزانه خود و اعضای خانواده از مبلمان را در نظر بگیرید.

اصول انتخاب رنگ مبلمان

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان نشیمن، میزان بودجه شما برای خرید مبلمان است. با در نظر گرفتن بودجه خود می‌توانید گزینه‌های در حد توان مالی خود محدود کنید. سلیقه شخصی و سبک زندگی شما نیز در انتخاب رنگ مبل تاثیر زیادی دارد؛ چرا که این شما هستید که از مبلمان استفاده می‌کنید. باید بدانید که رنگ مبل به سه دسته روشن، تیره و خنثی تقسیم می‌شود که انتخاب هر کدام نکات خاص خود را دارد.

در انتخاب مبل‌ های روشن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از نکات مهم در انتخاب مبل با رنگ روشن این است که چنین مبلی بسیار سریع کثیف می‌شود. از همین رو لازم است کاربرد محل قرارگیری مبل را در نظر بگیرید. در صورت داشتن بچه‌های کوچک بهتر است مبل‌هایی با رنگ روشن خریداری نکنید. چرا که کودکان هنگام بازی یا نگاه کردن برنامه کودک روی مبل نشسته و تنقلات می‌خورند؛ در نتیجه ممکن است مبل را کثیف کنند.

مبل رنگ روشن برای پذیرایی

اگر حیوان خانگی نگهداری می‌کنید بهتر است مبل‌های با رنگ تیره بخرید. چرا که حیوانات خانگی در هر فضایی از خانه حرکت کرده و ممکن است بدن آن‌ها کثیف شده و با نشستن روی مبل، آن را کثیف کنند. اگر با وجود بچه کوچک و حیوان خانگی باز هم قصد خرید مبل با رنگ روشن را دارید، بهتر است روکش مبل قابل شستشو خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: ایده‌های چیدمان پذیرایی ال شکل

برای انتخاب مبل‌ های تیره چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

لکه‌ها روی مبل‌هایی با رنگ تیره کمتر دیده می‌شوند؛ از همین رو اگر حیوان خانگی یا بچه کوچک دارید، این نوع مبل‌ها گزینه بهتری هستند. به یاد داشته باشید اگر کف‌پوش منزل شما رنگ روشن دارد، بهترین رنگ مبل، رنگ تیره است. به طور کلی زمانی باید از مبل با رنگ تیره استفاده کنید که دیوارها و کف‌پوش یا فرش رنگ روشن داشته باشند.

مبل رنگ تیره برای نشیمن

چه زمانی رنگ خنثی برای مبل مناسب است؟

رنگ خنثی برای مبل نه آن‌چنان تیره است و نه روشن؛ در واقع رنگ‌های خنثی از پرفروش‌ترین رنگ‌های مبلمان به شمار می‌رود. چرا که رنگ‌های خنثی به راحتی با هر رنگ دیگر و سبک دکوراسیونی ست می‌شوند. پرفروش‌ترین رنگ مبلمان خنثی، رنگ خاکستری به همراه رنگ‌های کرم و بژ است. بسیاری از افراد رنگ‌های خنثی را کسل‌کننده می‌دانند؛ اما با ست کردن این رنگ‌ها با دکوراسیون داخلی، فضای جذابی در خانه ایجاد می‌شود.

رنگ خنثی برای مبل راحتی

معیارهای مهم انتخاب بهترین رنگ مبل

در انتخاب رنگ مبل راحتی و سایر انواع مبل‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، باید چند معیار مهم را در نظر داشته باشید. هر یک از این معیارها نقش بسیار مهمی را در افزایش جذابیت ظاهری فضای داخلی منزل ایفا می‌کنند. در صورت بی‌توجهی به این معیارها ممکن است فضای داخلی خانه شما بی‌روح و یکنواخت شود.

معیار انتخاب رنگ مناسب مبل

معیارهای مهم در انتخاب بهترین رنگ مبل برای فضای داخلی منزل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تناسب رنگ مبل با دیوار: تناسب رنگ مبل با رنگ دیوار می‌تواند فضای داخلی خانه را بزرگ‌تر جلوه دهد. اگر قصد ست کردن رنگ مبل با دیوار خانه هستید، باید به این نکته توجه کنید که آیا امکان تغییر رنگ دیوار در آینده وجود دارد یا خیر. چرا که تغییر رنگ دیوار، هماهنگی آن با مبل‌ها را از بین می‌برد
  • تناسب رنگ مبل با کف‌پوش منزل: با ست کردن مبل و کف‌پوش، در واقع مبل به جای ترکیب شدن در پس‌زمینه فضای داخلی خانه، به نقطه کانونی تبدیل می‌شود. نکته مهم در ست کردن مبل و کف‌پوش این است که رنگ این دو باید متضاد یکدیگر باشد تا هر دو جلوه بهتری داشته باشند. برای جذابیت بهتر می‌توانید مبلی را انتخاب کنید که رنگ پایه‌های آن با کف‌پوش یکسان است
  • هماهنگی رنگ مبل با دکوراسیون داخلی: سایر آیتم‌های دکوراسیون داخلی مانند پرده، فرش، تابلو و موارد دیگر می‌توانند مبنای انتخاب بهترین رنگ مبل باشند. شما می‌توانید رنگی را برای مبل انتخاب کنید که متضاد یا مکمل این آیتم‌ها باشد 
  • نقش محل قرارگیری مبل در انتخاب رنگ: در فضاهای که نور خورشید بیشتر وجود دارد، به دلیل احتمال خراب شدن پارچه مبل بهتر است از رنگ‌های کرم یا خاکستری استفاده کنید. برای مبل‌هایی که استفاده روزانه از آن‌ها زیاد است، باید رنگ‌های شاد انتخاب کرده تا از یکنواختی و خسته‌کنندگی آن‌ها جلوگیری شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

پرفروش‌ ترین رنگ مبلمان در سال 2023 چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال انتخاب رنگ‌های پرطرفدار برای مبلمان منزل خود هستند. باید بدانید که رنگ خاکستری بیشترین طرفدار را در میان لیست بهترین رنگ مبل برای دکوراسیون داخلی در سال 2023 دارد. پس از رنگ خاکستری، رنگ‌های سبز، صورتی، کرم، مشکی، آبی، بژ، سرمه‌ای، نارنجی، آبی متمایل به سبز، سفید و زرد بیشترین فروش را خواهند داشت.

این مساله که شما چه رنگی را همراه چه رنگی استفاده کنید یکی از کارهای مهمی‌است که باید در زمان یدن وسایل خانه انجام دهید. به طور کلی باید گفت ترکیب رنگ مبل راحتی با سایر وسایل کاری طاقت فرسا بوده و نمی‌توان آن را نادیده بگیرید.

بهترین رنگ مبلمان

لازم به ذکر می‌باشد که برخی برای راحت‌ تر شدن کار خود مبلمان راحتی دو رنگ را مورد استفاده قرار می‌دهند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از رنگ‌های به مراتب بیشتری در درکوراسیون منزل خود استفاده کنند. در ادامه این بخش بهترین رنگ‌ها برای انواع مبلمان را به شما معرفی خواهیم کرد اما پیش از آن در قالب جدولی به طور کلی این رنگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

رنگ مبل راحتی طوسی بژ
کرم قهوه‌ای سرمه‌ای
سبز آبی کلاسیک
زرشکی بنفش
صورتی مشکی
آبی پالادیانی لیمویی
سفید و خاکستری آلویی
رژگونه تمشکی خاکستری آبی

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین رنگ بندی مبلمان چستر را حتما مطالعه نمایید.

رنگ مبل راحتی طوسی

رنگ مبل راحتی طوسی از جمله رنگ‌های خنثی است که به عنوان رنگ مبل راحتی سال 1402 نیز شناخته می‌شود. در حقیقت امسال ترجیح مردم این است که این رنگ زیبا را در کنار سایر رنگ‌های گرم برای وسایل خود انتخاب کنند. طوسی جدیدترین رنگ مبل راحتی و می‌تواند به سادگی با دیگر رنگ‌ها ست می‌شود و در کل چیدمان را برای شما راحت‌تر ‌کند.

بهترین رنگ برای مبل

لاکچری ترین رنگ مبل کرم قهوه‌ ای است

از دیگر رنگ‌ های ترند در سال 2023 برای مبلمان می‌توانیم به رنگ مبل کرم قهوه‌ ای اشاره کنیم. رنگ مبل راحتی کرم قهوه‌ای نیز در دسته رنگ‌های نود قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که این رنگ‌ می‌تواند به راحتی با سایر رنگ‌ها ست شده و همخوانی زیادی با دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

بهترین رنگ برای مبلمان

رنگ مبل راحتی سبز انتخاب بسیاری از خانواده‌ ها است

بهترین رنگ برای مبل راحتی، رنگ سبز است. اما دلیل این میزان استقبال گسترده از رنگ سبز برای مبلمان چیست؟ به طور کلی رنگ مبل راحتی سبز تداعی‌گر طبیعت و سرزندگی است و می‌تواند محیط شما را بسیار گرم، صمیمی‌و دلنشین نشان دهد. توجه داشته باشید که ترکیب رنگ سبز و رنگ طوسی نیز بسیار زیبا است و با دکوراسیون سازگاری بالایی دارد.

بهترین رنگ مبل اتاق

رنگ زرشکی یک انتخاب جسورانه برای شما است

رنگ کرم زرشکی انتخابی جسورانه برای مبل راحتی شما است و برخی از افراد آن را به عنوان بهترین رنگ مبل می‌شناسند. زرشکی یکی از رنگ‌هایی است که علاوه بر تیره ‌بودن و دیرتر کثیف ‌شدن فضای خانه را بسیار گرم‌تر نشان می‌دهد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل چستر به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بهترین ترکیب رنگ مبل

بهترین رنگ برای مبل رنگ بژ است

اگر تمایل به داشتن دکوراسیون شیک و در عین حال کلاسیک دارید، استفاده از رنگ بژ برای مبلمان به شدت توصیه می‌شود. به طور کلی مبلمان راحتی رنگ بژ می‌تواند دکوراسیون منزل را شیک و کلاسیک نشان دهد. در ضمن این رنگ می‌تواند به همراه کوسن‌های رنگارنگ بسیار زیبا جلوه کند.

از جمله مزایای رنگ بژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ بژ به علت شادابی و روشنی که به فضا می‌دهد، به ایجاد فضایی دوست داشتنی کمک می‌کند
  • برخلاف رنگ خاکستری، بژ برای ترکیب با رنگ‌های دیگر بسیار مناسب است. برای نمونه می‌توانید با استفاده از رنگ بژ برای مبلمان، از رنگ‌های جذاب دیگری برای دیوار و لوازم جانبی استفاده کنید
  • رنگ بژ به علت طبیعی بودن و تطابق‌پذیری با رنگ طبیعت، به ویژه در مناطق روستایی و یا نزدیک به طبیعت می‌تواند به فضای خانه کمک کند تا با محیط پیرامون به خوبی هماهنگی داشته باشد.

بهترین ترکیب رنگ مبلمان

پرفروش ترین رنگ مبل راحتی رنگ سرمه‌ ای است

قطعا شما می‌توانید انواع رنگ‌بندی مبل راحتی را برای خانه خود داشته باشید اما رنگ سرمه‌ای پرطرفدارترین رنگ در بین خانواده‌هایی است که بچه و یا یک حیوان خانگی دارند. این رنگ بسیار دیرتر کثیفی‌ها را نشان می‌دهد و از طرفی با رنگ‌هایی مانند طوسی و زرد ترکیب بی‌نهایت زیبایی را خلق می‌کند.

بهترین ترکیب رنگ مبل راحتی آبی کلاسیک است

یکی دیگر از گزینه‌های همه‌کاره برای شما مبل‌های مخملی آبی تیره لوکس می‌باشند. آبی رنگی آرام بخش است که به منظور تفکر عمیق و درون‌نگری مناسب است. از آن جایی که اکنون بسیاری از ما بیشتر در خانه کار می‌کنیم، این رنگ می‌تواند محیط را به یک طرح رنگ عالی برای تمرکز تبدیل کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید.

بهترین رنگ بندی مبل

افرادی که به دکوراسیون‌ های اشرافی علاقه‌ مند هستند باید مبل بنفش را خریداری کنند

رنگ‌هایی چون یاسی، ارغوانی و بادمجانی که تم بنفش دارند، این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این رنگ‌ها حسی سحرآمیز، اشرافی و در عین حال قدرتمند را به بیننده القا می‌کنند. از سویی رنگ بنفش در ترکیب با رنگ کرم می‌تواند یکی از بهترین‌هارمونی رنگ‌ها برای مبلمان منزل باشد.

افرادی با روحیات لطیف باید رنگ مبلی با تم صورتی را انتخاب کنند

غالبا رنگ صورتی ملایم و صورتی چرک، بیشتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. مخصوصا بین زوج‌های جوان که در حال خرید برای جهیزیه‌ی عروسی هستند. رنگ صورتی که از ترکیب دو رنگ قرمز و سفید به دست می‌آید در دسته‌ی رنگ‌های گرم محسوب می‌شود. این رنگ به خوبی می‌تواند فضایی صمیمی‌و دوست‌داشتنی را برای منزل شما به‌وجود بیاورد. رنگ صورتی روشن؛ نمادی از آرامش و صورتی چرک، نماد عشق پرشور است.

بهترین رنگ برای مبل منزل

مشکی از نظر بهتر دیده شدن بهترین رنگ برای مبل است

یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار برای مبلمان، رنگ‌های مشکی هستند. رنگ مشکی در واقع یک رنگی خنثی است و به راحتی می‌تواند به همراه رنگ‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. خوب است بدانید که این رنگ به سایر رنگ‌ها جان می‌بخشد و باعث بهتر دیده شدن آن‌ها می‌شود. علاوه بر این‌ها استایل شیک و با کلاسی را به خانه شما می‌بخشد.

بهترین رنگ برای مبلمان خانه

رنگ لیمویی

یکی دیگر از رنگ‌های پرکاربرد برای انواع مبلمان به ویژه مبل راحتی، رنگ لیمویی است. رنگ لیمویی به نوعی سبز زرد است و هیجان را به فضای اتاق شما اضافه می‌کند. زمانی که این رنگ در یک منطقه خاص از دیوار استفاده شود، هر رنگی حتی رنگ بژ می‌تواند در کنار آن قرار بگیرد.

لاکچری ترین رنگ مبل

آبی پالادیانی بنجامین مور

آبی پالادیانی بنجامین مور جذاب‌ترین رنگ دکوراسیون سال 2023 است که شما می‌توانید در زمان انتخاب مبلمان آن را مد نظر داشته باشید. در حقیقت این رنگ نه آبی است و نه سبز و ترکیبی از هر دو رنگ می‌باشد. رنگ آبی پالادیانی یکی از رنگ‌هایی است که قابلیت تبدیل شدن به پرطرفدارترین و زیباترین رنگ مبل سال را دارد.

بهترین و زیباترین رنگ مبل

رژگونه ملایم

یکی از رنگ‌های ترند دکوراسیون داخلی در سال 2023، رنگ رژگونه ملایم یا Soft Blush است. به طور کلی ترکیب رنگ صورتی با رنگ‌های مختلف یکی از مهم ترین مراحل در طراحی داخلی مدرن است که در سال‌های اخیر شاهد کاربرد وسیع آن هستیم. رژگونه ملایم برای انواع مبلمان می‌تواند به همراه سرخابی، آبی و رنگ‌های خنثی روشن مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین برند مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید.

پرطرفدارترین و بهترین رنگ مبل

رنگ سفید و خاکستری

رنگ سفید خاکستری شروین ویلیام یکی از رنگ‎‌هایی است که معمولا در رنگ آمیزی دیوار‌ها و کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این رنگ نه تنها گرم‌تر از رنگ سفید می‌باشد بلکه تضاد ظریفی با رنگ سفید دارد و می‌تواند برای مبل راحتی استفاده شود.

لیست بهترین رنگ مبل

رنگ آلویی یکی از محبوب‌ ترین رنگ‌ های خنثی است

رنگ آلویی یک نوع رنگ ارغوانی یا بنفش مایل قرمز است که از رنگ آلو سیاه الهام گرفته است. رنگ آلویی در حال تبدیل شدن به یکی از رنگ‌های خنثی محبوب در جهان است. شما می‎توانید در زمان انتخاب رنگ مبلمان از رنگ‌های غنی‌تری برای ترکیب با این رنگ خنثی کمک بگیرید تا ظاهر اتاق و منزل شما گرم، دنج و لوکس شود.

بهترین رنگ برای انواع مبل

آبی اولترامارین بهترین رنگ برای انواع مبل است

آبی اولترامارین یکی از رنگ‌هایی است که از سنگ لاجورد به دست می‌آید و یکی از شناخته شده ترین طیف‌های رنگ آبی است. آبی اولترامارین احتمالا پرطرفدار ترین رنگ دکوراسیون سال 2023 خواهد بود. این رنگ فضای اتاق شما را روشن و دلپذیر می‌کند.

رنگ خاکستری آبی الهام گرفته شده از کوه رینیر است که به علت یخ‌های فراوانش مشهور است. این رنگ همرنگ یخ‌های آن کوه است و ترکیبی از خاکستری و سایه‌های آبی می‌باشد. این رنگ یکی از رنگ‌های آسمان ابری نیز هست و حس آرامش را در فضای خانه شما ایجاد می‌کند و می‌توانید از آن برای رنگ مبلمان و یا سایر اجزای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

بهترین رنگ برای انواع مبل خانه

رنگ سبز آبی یا Glidden’s Vining Ivy

رنگ سبز آبی از جمله رنگ‌های سبزی است که به طور کامل بین سبز و آبی قرار دارد و جسورانه‌ترین رنگ دکوراسیون در سال 2023 است. این رنگ حس دریا را به شما منتقل می‌کند و در دکوراسیون کلاسیک و برای کسانی که سلیقه سنتی تری دارند، بیشتر استفاده می‌شود.

بهترین رنگ برای انواع مبلمان

رژگونه تمشکی یا Raspberry Blush

ن رنگ، اصلی ترین رنگ دکوراسیون سال 2023 است که شرکت رنگ بنجامین مور آن را انتخاب کرده است. درواقع این رنگ ترکیبی از نارنجی و قرمز است و یک رنگ پرجنب و جوش است که شادی را به خانه شما می‌آورد. رژگونه تمشکی نوعی صورتی پر رنگ هم به حساب می‌آید و می‌توانید آن را به طرق مختلف در دکوراسیون خود استفاده کنید.

رژگونه مایل به بژ یا Redend Point بهترین رنگ مبل است

یکی دیگر از رنگ‌های ترند در سال 2023 برای مبل راحتی، رژگونه مایل به بژ است. ته رنگ ظریف صورتی که حس خانه را به شما می‌دهد. شما علاوه بر مبلمان می‌توانید این رنگ را به همراه منسوجات طبیعی و رنگ‌های چوبی، خاکی و سفالی مورد استفاده قرار بدهید.

پرفروش ترین رنگ مبل

خرید بهترین مبل با تنوع رنگ بالا از فروشگاه ایران دکور

رعایت نکات انتخاب بهترین رنگ مبل در زیبایی ظاهری و جذابی فضای داخلی خانه اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب رنگ مبل به سلیقه شما بستگی دارد و این شما هستید که باید حس زیبایی را از مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل دریافت کنید. برای خرید بهترین مبلمان بهتر است به فروشگاهی مراجعه کنید که از کیفیت محصولات آن اطمینان داشته باشید. فروشگاه ایران دکور، یکی از برترین مراجع عرضه‌کننده انواع آیتم‌های دکوراسیون داخلی از جمله مبلمان است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ما باکیفیت‌ترین مبلمان و آیتم‌های دکوراسیون داخلی را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا