مقالاتدکوراسیون

چیدمان مبل راحتی: نه و هفت نفره و …

مبل راحتی و بهترین نحوه چیدمان آن ها

نحوه چیدمان مبلمان یکی از نکات کلیدی دکوراسیون هر خانه ای به شمار می رود، زیرا چیدمان مبل تاثیر بسزایی در زیباسازی خانه می گذارد. نحوه چیدمان مبل راحتی، کلاسیک، مدرن و مبل های راحتی هفت و نه نفره با یکدیگر متفاوت است. در ادامه با همراه باشید تا به برخی از نکات کلیدی چیدمان مبل هفت نفره و نه نفره بپردازیم. (چنانچه تمایل به خرید مبل راحتی مدرن دارید،‌ از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

مبلمان راحتی هفت نفره مناسب چه خانه هایی می باشد؟

شما در چیدن مبل هفت نفره محدودیتی از لحاظ فضا ندارید، یعنی فضای خانه تان چه کوچک باشد، چه بزرگ، با رعایت نکات چیدمان مبل هفت نفره می توانید از آن استفاده کنید و به نتیجه ی مطلوبی برسید.

چیدمان مبل هفت نفره

چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

بهترین چیدمان مبل راحتی در خانه های کوچک، استفاده از مبل های هفت نفره با دسته های کوچک و متناسب می باشد. زیرا مبل های هفت نفره فضای خانه شما را شلوغ نمی کند و خانه تان را کوچک تر نشان نمی دهد. در خانه هایی با متراژ کم، مدل چیدمان مبل راحتی بسیار تاثیر گذار تر می باشد.

اگر در فضای کم از مبل ۷ نفره استفاده می کنید باید به نحوه چیدمان آن دقت زیادی داشته باشید، زیرا در این خانه ها مبل هفت نفره تنها مبلمان منزل است و در چیدمان این نوع از خانه ها نمی توان از متدهایی زیادی برای دکوراسیون استفاده کرد. همچنین توجه داشته باشید که مبل های نه نفره و مبل استیل مناسب خانه های کوچک نمی باشد.

  مبل استیل چیست؟ تفاوت با نیمه استیل، کلاسیک و ...

چیدمان مبل راحتی هفت نفره در خانه های بزرگ

مدل چیدمان مبل راحتی در خانه های بزرگ اصلا سخت نیست و به راحتی می توانید متناسب با سلیقه خود این کار را انجام دهید. شما برای چیدن مبل راحتی هفت نفره در خانه های بزرگ محدودیتی ندارید، زیرا در خانه های بزرگ مبل راحتی تنها مبلمان خانه نیست. در خانه‌های بزرگ می توانید از شیوه های مختلف دکوراسیون مبل راحتی استفاده کنید،به عنوان مثال کاناپه راحتی را جلوی تلویزیون قرار می دهند.

در خانه های بزرگ تمنخاب های بسیاری برای چیدمان مبلمان دارید و هیچگونه محدودیتی ندارید، زیرا الزاما نباید همه ی اجزا در کنار یکدیگر باشند. در خانه های بزرگ می توانید اصول چیدمان را تغییر دهید و با کمی خلاقیت از ایده های جدیدی استفاده کنید.

به عنوان نمونه می توانید دو کاناپه را در نزدیک یکدیگر بگذارید و یا اینکه دو مبل تک نفره را در کنار دیوار دیگری قرار دهید، در صورتی که رنگ این دیوار را متفاوت کنید می توانید جلوه ی زیباتری به خانه ی خود ببخشید و جذابیت فضای آن را دو چندان نمایید.

چیدن مبل هفت نفره

نکات چیدمان مبلمان راحتی هفت نفره

نحوه چیدمان مبلمان در کنار یکدیگر تاثیر زیادی در زیباسازی دکوراسیون خانه میگذارد. از این رو در هنگام خرید مبلمان باید به هارمونی و تضادی که میان رنگ مبل با دیگر وسایل و اجزای دکوراسیون داخلی وجود دارد توجه نمایید.

در هنگام خرید مبلمان توجه ویژه ای به تناسب اندازه و طراحی مبلمان با متراژ خانه داشته باشید. همچنین مرغوبیت و جنس متریال در مبلمان بسیار حائز اهمیت است، به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که برندهای معتبر را انتخاب نمایید. برای خرید مبل هفت نفره باید نقشه خانه را نیز در نظر بگیرید، تا بتوانید مبلی را تهیه کنید که متناسب با آن باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای نشیمن

چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

نکات چیدمان مبل نه نفره

در صورتی که یک خانواده بزرگ و پر جمعیت هستید و یا اینکه مهمانان زیادی دارید و منزلتان از فضای کافی برخوردار است بهتر است که مبل های 9 نفره را انتخاب کنید.

اما می بایست توجه داشته باشید که چیدمان مبل نه نفره مانند مبل هفت نفره نیازمند رعایت نکات چیدمان می باشد.

  10 ایده چیدمان دراور جدید 2024 | چیدمان روی دراور عروس

ایده های مختلفی برای چیدمان مبل ۹ نفره وجود دارد، که از جمله آن ها می توان به چیدمان مبل به صورت ال اشاره نمود. در چیدمان ال به راحتی می توانید فضای لازم برای نشستن نه نفر و یا خواب سه نفرایجاد کنید. اگر چیدمان‌ مبل به صورت ال را انتخاب می کنید، توجه کنید که در این مدل از چیدمان نمی توانید از ایده های مختلفی استفاده کنید. بنابراین باید در انتخاب رنگ این مبل ها توجه بیشتری داشته باشید. از انواع مبلمان کلاسیک یا مدرن ایران دکور دیدن فرمایید.

چیدمان مبل هفت نفره با تلویزیون

نحوه چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم

برخلاف مبلمان سلطنتی که به صورت رسمی و طرح‌های ساده در بازار موجود است، مبل های راحتی به صورت گرد، نیم گرد، دایره ای و ال تولید می‌شوند. با تلفیق رنگ های دو ست مبل سلطنتی و راحتی با هم در فضای منزل می توانید جلوه خاصی به محیط ببخشید. این کار را می توانید به شیوه های مختلفی انجام دهید.

به طور مثال می‌توانید یک میز پذیرایی را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید و مبلمان سلطنتی را در گوشه‌ای از منزل به صورت مربع اطراف آن میز بچینید. همچنین می توانید مبلمان راحتی را در قسمت دیگری از منزل نزدیک به شومینه و یا مقابل میز تلویزیون به شکل نیم دایره یا مربع نا کامل قرار دهید.

ساختار خانه شما مهمترین نکته برای انتخاب چیدمان مبلمان ۷ نفره راحتی و سلطنتی در کنار یکدیگر می باشد. از این رو می توانید چیدمان های مختلفی را امتحان کنید و با گرفتن عکس مبل راحتی و سلطنتی در حالت های مختلف و مقایسه آن ها شیک ترین نحوه چیدمان را متناسب با فضا انتخاب نمایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدمان مبل را نیز حتما مطالعه نمایید.
چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

نحوه چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون

تلویزیون از مهم ترین و اصلی ترین المان ها در دکوراسیون داخلی منازل محسوب می شود. برای داشتن دکوراسیون ایده آل رعایت نکات چیدمان مبل هفت نفره با تلویزیون بسیار ضروری می باشد. برای چیدمان مبل هفت نفره با تلویزیون می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید.

به عنوان مثال کاناپه را مقابل تلویزیون بگذارید و مبلهای تک نفره و دو نفره را اطراف کاناپه قرار دهید. یا اینکه می‌توانید مقابل تلویزیون را برای قرار دادن مبل دو نفره انتخاب کنید و باقی اجزای مبلمان را در اطراف آن قرار دهید.

اگر تصمیم به چیدمان مبل راحتی جلوی تلویزیون گرفته اید، استفاده از چیدمان مبل ال شکل یک انتخاب مناسب است. مبلمان ال علاوه بر ایجاد فضای مدرن و صمیمی بسیار راحت نیز می باشند. همچنین می توانید یک میز پذیرایی را جهت تکمیل نمودن دکوراسیون منزل و پذیرایی کردن از مهمانان میان تلویزیون و مبلمان قرار دهید.

چیدمان مبلمان راحتی

  آینه کاری چیست؟ 0 تا 100 آینه کاری در دکوراسیون داخلی
سخن پایانی

مبلمان یکی از عناصر بسیار مهم در هر خانه ای به شمار می رود و می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه بگذارد. در اینجا سعی کردیم نکات مهمی برای چیدمان مبل هفت نفره بیان کنیم، امیدواریم بعد از خواندن این مطالب بتوانید مبلمان مناسب با خانه تان را انتخاب کنید و با چیدمان درست آنها زیبایی خانه خود را افزایش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا