مبلمان

مبل استیل چیست؟ تفاوت با نیمه استیل، کلاسیک و …

انتخاب مبلمان مناسب برای فضای خانه یکی از موارد مهم در شکل ‌گیری دکوراسیون منزل و معرفی سبک چیدمان آن است. انتخابی که با توجه به تنوع سبک‌ و مدل مبلمان می ‌تواند دشوار باشد. از طرفی آشنایی با ویژگی‌ ها و تاثیری که مدل‌ های متفاوت مبلمان بر دکوراسیون داخلی می ‌گذارد به شما کمک خواهد کرد که بهترین تصمیم را بگیرید. مبل استیل چیست؟

در این مطلب به سراغ یکی از مدل ‌های پر طرفدار مبلمان در بازار ایران رفته ‌ایم که به احتمال زیاد نام آن به گوش شما هم خورده است. مبل استیل یکی از مدل ‌های محبوب مبلمان در بین خانواده‌ های ایرانی است که معمولا در صدر انتخاب خریداران قرار می ‌گیرد. ولی به راستی مبل استیل یعنی چه؟

مبل استیل چیست؟

یکی از سوالات مهمی که فروشندگان به هنگام حضور در فروشگاه ‌های مبلمان و دکوراسیون از شما خواهند پرسید این پرسش است: به دنبال چه سبک مبلمانی هستید؟ استیل، کلاسیک یا راحتی؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانید که مبل استیل یعنی چه، چه ویژگی ‌هایی دارد و با تفاوت‌ ها و شباهت‌ های آن با سایر مدل‌ های مبلمان آشنا شوید. مثلا این که تفاوت مبل استیل با کلاسیک چیست؟!

پیشنهاد می کنیم مقاله چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی را حتما مطالعه نمایید.

فرق مبل استیل با کلاسیک

ویژگی ‌های اصلی مبلمان استیل چیست؟

  • در ساختار مبل استیل بر خلاف اسمی که برای آن انتخاب شده، از هیچ گونه فلز استیلی استفاده نشده است و این نام‌گذاری به ترجمه کلمه انگلیسی classic style sofa باز می ‌گردد که در آن به اشتباه کلمه steel sofa جایگزین style sofa شده است.
  • طرح مبلمان استیل ریشه تاریخی و قدیمی دارد که طراحان داخلی معمولا آن را در چیدمان خانه ‌های به سبک کلاسیک استفاده می ‌کردند.
  • در ساخت مبلمان استیل از ترکیب چوب و پارچه استفاده می ‌شود که علاوه بر دادن ظاهری رسمی به آن، وزن نهایی مبل استیل را نسبت به دیگر مدل‌ های مبلمان سنگین‌ تر می ‌کند.
  • امنبت کاری چوب و جزئیات تزیینی یکی دیگر از ویژگی ‌های مبل استیل است. این منبت‌ کاری می ‌تواند کار دست هنرمندان بوده یا به وسیله دستگاه های مخصوص ایجاد شده باشد.
  • تنوع پارچه و چوب در مدل مبل استیل می ‌تواند شانس انتخاب بیشتری را برای شما با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان ایجاد کند.

  مبل استیل چیست؟ تفاوت با نیمه استیل، کلاسیک و ...
“]

تفاوت مبل راحتی و مبل استیل چیست؟

به هنگام دیدن مدل‌ های گوناگون و متنوع مبلمان در یک فروشگاه دکوراسیون، شاید تشخیص تفاوت بین مبل استیل و مبل راحتی آسان ‌تر و سریع ‌تر از تفاوت‌ مبل استیل با کلاسیک باشد.

تفاوت مبل استیل و نیمه استیل

با توجه به کاربری مبل راحتی که برای دورهمی ‌های روزانه و خانوادگی است، ساختار آن معمولاً تمام پارچه بوده و از چوب کمتری در رویه آن نسبت به مدل استیل استفاده می ‌شود. دسته‌ های پهن و پایه‌ های کوتاه از ویژگی ‌های اصلی مبلمان راحتی است تا شخص راحت بر روی آن استراحت کند یا در کنار خانواده به تماشای برنامه مورد علاقه خود از تلویزیون بنشیند. اما در سبک مبل استیل و کلاسیک طراحی پایه‌ ها به شکل بلند است که علاوه بر دادن ظاهری رسمی به آن باعث راحت‌ تر شدن نشست و برخاست در مهمانی‌ ها خواهد شد.

هم چنین با توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساختار مبل‌ های راحتی معمولاً قیمت آن در مقایسه با مبل استیل ارزان ‌تر است. اکنون می ‌دانید که فرق مبل راحتی و مبل استیل چیست؟

مبل استیل همان مبل سلطنتی است و در گروه سرویس مبلمان کلاسیک قرار می‌گیرد. از این نوع مبل معمولا برای مراسم و مجالس رسمی استفاده می ‌شود. یک سرویس مبل و ناهار خوری استیل با کیفیت ارزش و قیمت بالایی دارد، در نتیجه در خرید مبل استیل باید بسیار دقت کرد. مبل نیمه استیل چیست؟ مبل استیل یعنی چه؟

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

شباهت بین دو مبل استیل و کلاسیک گاهی آن قدر زیاد است که به هنگام حضور در یک گالری مبل، شاید تشخیص آن دو از هم کار سختی باشد. ولی در همین مطلب تفاوت مبل استیل با کلاسیک را به شما می‌ گوییم:

1. مبل استیل وزن سنگین ‌تری دارد.

همانطور که اشاره شد چوب یکی از مواد اولیه اصلی در ساختار مبل استیل است که در ساخت مبل کلاسیک هم دیده می‌ شود. اما میزان استفاده از چوب در این مدل نسبت به مدل کلاسیک بیشتر است و به همین دلیل وزن مبل استیل سنگین تر و قیمت آن بیشتر است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

تفاوت مبل استیل با کلاسیک چیست؟

2. جزئیات تزیینی بیشتر در مبل استیل

با توجه به استفاده بیشتر چوب در مبل استیل، منبت ‌کاری چوب و جزئیات تزیینی در این سبک بیشتر است و نسبت به مبلمان کلاسیک طرح‌ های متنوع‌ تری دارد.

3. قیمت متفاوت مبل استیل

در تعیین قیمت نهایی مبل استیل مواردی مانند نوع چوب به کار رفته (راش، گردو، توسکا و ..)، ظرافت منبت‌ کاری و میزان کار دست در ساخت آن، نوع پارچه انتخابی و فوم مبل نقش دارد. اما در حالت کلی قیمت مبلمان استیل به علت استفاده از چوب بیشتر و هنر کنده ‌کاری چوب نسبت به مبلمان کلاسیک بیشتر است.

  بهترین ایده دکوراسیون پشت تلویزیون چوبی و ساده 2024

4. تعداد تکه های مبل‌ های استیل

تعداد مبل‌ها در ست مدل استیل بیشتر اوقات نه نفره و گاهی هفت نفره است. در ست نه نفره قالب ساخت به صورت یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره به همراه دو صندلی میزبان و دو مبل تک نفره است. در ست مدل مبل کلاسیک قالب ‌های ساخت معمولا به شکل هفت نفره است. این هم یکی دیگر از تفاوت مبل استیل با کلاسیک.

5. مبل استیل برای فضای بزرگ ‌تر

مبل استیل به علت ارتفاع بلند و حجم بیشتری که نسبت به دیگر مدل‌ های مبلمان دارد، بهتر است برای فضاهای بزرگتر که در آن فضای نشیمن مهمان و فضای دورهمی خانوادگی جدا شده است انتخاب شود. اگر فضای نشیمن شما کوچک است، نگران نباشید می‌توانید با انتخاب مبل استیل هفت نفره فضای دلخواه خود را چیدمان کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مبل استیل چیست؟

نکات مهم در خرید مبل استیل چیست؟

به جنس بدنه مبل استیل توجه کنید. با توجه به این که کلاف اصلی مبل از چوب تشکیل شده است، نوع چوب به کار رفته در آن در میزان استقامت و عمر مبل شما تاثیرگذار است. همان‌ طور که گفته شد چوب گردو، راش، توسکا از چوب ‌های پرکاربرد در ساخت مبلمان استیل هستند که قیمت نهایی آن را نیز تعیین می ‌کنند.

انواع رویه ‌های مبل استیل را بررسی کنید. یکی از مواردی که می‌ تواند به شکوه و زیبایی مبل استیل شما بیافزاید، نوع پارچه انتخابی آن است که می ‌تواند از پارچه موتیف، مخمل، ابریشم یا ساتن و … باشد. در مورد پارچه ‌های نفیسی که نقوش زیادی دارند، قابلیت شستشوی آنها و ضمانت دوام پارچه از جمله نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

شکل طراحی و جزئیات تزیینی مبل استیل را در نظر بگیرید. همان‌طور که گفته شد یکی از ویژگی ‌های خیره کننده مبل استیل دست ساز بودن کنده‌ کاری بر روی چوب ‌های آن است. ظرافت منبت ‌کاری و میزان تکرار آن می‌ تواند در انتخاب نهایی شما موثر باشد.

  روشویی چه مدلی خوبه؟ سنگی، کابینتی، کمدی و ...

سبک دکوراسیون خانه و اندازه فضا را فراموش نکنید. به هنگام انتخاب مبل استیل سبک، رنگ و جزئیات دکوراسیون منزل خود را فراموش نکنید. به شما پیشنهاد می‌ کنیم قبل از خرید فضای مورد نظرتان را اندازه ‌گیری کنید تا با انتخاب ابعاد و تعداد مناسب مبل ها، طرح مورد علاقه خودتان را اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

برخی از سوالات رایج:

مبل استیل چیست؟

مبل استیل همان مبل سلطنتی است و در گروه سرویس مبلمان کلاسیک قرار می‌گیرد. از این نوع مبل معمولا برای مراسم و مجالس رسمی استفاده می ‌شود.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک چیست؟

مبل استیل وزن سنگین ‌تری دارد، جزئیات تزیینی بیشتر در مبل استیل، قیمت متفاوت مبل استیل، تعداد تکه های مبل‌ های استیل، مبل استیل برای فضای بزرگ ‌تر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا