دکوراسیون

بهترین ایده‌های تغییر دکوراسیون منزل (آشپزخانه، اتاق و…)

هزینه های طراحی دکوراسیون فضای داخلی خانه ها بسیار بالا است و بسیاری از شما ممکن است توان مالی لازم برای ایجاد تغییرات کلی در این فضا را نداشته باشید. اما جای نگرانی در این خصوص نیست. زیرا در این مقاله قصد داریم با ذکر روش های بسیار ساده به شما در تغییر دکوراسیون ارزان کمک کنیم. البته این پیشنهادها تنها بخشی از ایده های جذاب و کم هزینه برای ایجاد تغییرات اساسی در فضای خانه شما است. با ما همراه باشید.

ایده‌های تغییر دکوراسیون ارزان

۱. طراوت خانه خود را با استفاده از گل‌ها و گلدان‌ها چندین برابر کنید

گل ها از جمله ارزان ترین و محبوب ترین موجودات زنده هستند که در فضای خانه طراوت و تازگی وصف ناپذیری را ایجاد می کنند. گل های آپارتمانی با طول عمر بالا را برای تغییر دکوراسیون ارزان خود انتخاب کنید.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون

البته برای اینکه گل ها جلوه ای متفاوت به خانه شما ببخشند، باید از گلدان های بسیار متفاوت با رنگ بندی ها متناسب با نوع چیدمان فضا استفاده کرد. همچنین خرید یک هستند پلکانی یا نردبانی برای قرار دادن گل ها علاوه بر افزودن به جذابیت فضا موجب نظم دهی به آن نیز می شود .

۲. انعکاس آینه‌ها را در تغییر دکوراسیون کم هزینه اتاق خواب و پذیرایی جدی بگیرید

آینه ها از جمله اشیایی هستند که به دلیل ماهیت خود موجب بزرگ جلوه دادن فضا می شوند. برای خانه جایی با ابعاد کوچک قطعاً بهترین روش بزرگ نمایی، استفاده از آینه های قدی و بزرگ است. یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد آینه ها انعکاس نور است. در این صورت فضای داخل خانه روشن تر دیده می شود و این ویژگی روحیات اهالی خانه را نیز مثبت تر خواهد کرد.

استفاده از آینه در سالن پذیرایی

آینه های دکوراتیو به صورت طرح های زیبا و برش داده شده روی دیوارهای سالن پذیرایی، غذاخوری، اتاق ها، راهروها و سایر قسمت های خانه قابل نصب هستند. همچنین با تغییر دکوراسیون ارزان از طریق این شیء، قسمت های خراشیده شده یا آسیب دیده دیوار نیز به خوبی پوشانده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای آینه قرارگیری آن در بالای میزهای کنسول است که در عین کاربردی بودن به جذابیت و ایجاد تغییر در فضا کمک می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای نصب آینه سنگین بر روی دیوار

۳. قفسه‌های دکوراتیو، تغییرات فضا را ملموس تر می کند

یکی از روش های کم هزینه دیگر برای تغییر فضای داخلی خانه ها، استفاده از شلف های دیواری است. این قفسه ها علاوه بر کاربردهای متفاوت خود، زیبایی فضا را دو چندان نشان می دهند.

چیدمان ارزان سرویس بهداشتی

در این قفسه ها انواع لوازم دکوراتیو، کتاب و سایر لوازم ضروری قابل نگهداری است. وجود این شلف ها در آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، اطراف دیوار تلویزیون و حتی راهروها موجب تزئین دیوارها می شود. این ایده بسیار کاربردی به تغییر دکوراسیون کم هزینه اتاق خواب یا سایر نواحی دیگر خانه کمک بسیاری می کند.

بیشتر بخوانید: ایده‌های چیدمان اسنتد چوبی دکوری

۴. از فضاهای پرت و ناکارآمد، نگذرید

در داخل هر خانه ای بدون شک بخشی از فضا به دلیل طراحی نادرست، غیر کاربردی است. این فضاهای پرت بهترین مکان برای ایجاد تغییرات محسوس در فضای داخلی به شمار می روند.

این بخش ممکن است بین ستون و دیوار قرار گرفته باشد یا یک راهروی طولانی، فضای زیر پله ها و کنج های ناموزون باشد. با استفاده از تجهیزات ارزان قیمت در این نقاط، تغییر دکوراسیون ارزان اتاق خواب، آشپزخانه و سایر نواحی دیگر خانه به راحتی امکان پذیر است.

دکوراسیون ارزان اتاق خواب

استفاده از قفسه ها در بین ستون ها، ایجاد محلی برای نشستن در زیر راه پله، تبدیل گوشه کج دیوارها با تزئینات متفاوت و غیره از جمله راهکارهایی است که جذابیت فضای داخلی خانه را افزایش می دهد و به نوعی در این فضا، نقطه عطف ایجاد خواهد کرد. (چنانچه تمایل به آگاهی از قیمت مبل راحتی جدید و خرید آن دارید،‌ از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

۵. با لوسترها و ریسه های مصنوعی فضای خانه را نورانی کنید

نور در تغییر دکوراسیون خانه نقش وصف ناپذیری دارد. به دلیل موقعیت قرارگیری خانه، ممکن است ورود نورهای طبیعی به این فضا به سختی صورت گیرد. به همین دلیل نباید از نورهای مصنوعی غافل شد.

برای تغییر دکوراسیون ارزان اتاق خواب، تزئین آن با ریسه های رنگی پیشنهاد می شود. این ریسه ها با قرارگیری در کتابخانه، روی دیوار، اطراف سقف و غیره دکوراسیون فضا را متفاوت می کنند.

چیدمان ارزان هال و پذیرایی

همچنین وجود یک آباژور یا لوستر آویز مدرن در یک گوشه خاص از خانه، فضایی آرامش بخش و متفاوت را برای ساکنان آن ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل جدید پرده پذیرایی

۶. با استیکر یا برچسب های دیواری ارزان، اتاق خود را زیباتر کنید

استیکرهای دارای رنگ ها و طرح های متفاوت هستند و به راحتی روی دیوار و سایر تجهیزات دیگر می چسبند. قرارگیری این استیکرهای دور پریز برق یا روی دیوارهای آسیب دیده، جذابیت دیوارها را دو چندان می کند.

چیدمان اتاق کار

تغییر دکوراسیون ارزان از طریق برچسب های دیواری، حس تازگی فضا را به مخاطب القا می کند. استیکرهای چوبی با طرح های متفاوت در بازار موجود هستند که علاوه بر دیوارهای اتاق خواب، در سرویس بهداشتی نیز نصب می شوند.

۷. معجزه تجهیزات جدید را در تغییر دکوراسیون ارزان آشپزخانه نادیده نگیرید

آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود که افراد بیشترین زمان خود را در آن سپری می کنند. رنگ تجهیزات آشپزخانه بهتر است با رنگ بندی دیوارها و کابینت ها هماهنگ باشد. زیرا این موضوع به نظم این محیط و جلوگیری از شلوغ دیده شدن آن کمک می کند. خرید تجهیزات جدید در آشپزخانه علاوه بر تغییر حس و حال خانه، در زیباتر دیده شدن فضای آشپزخانه نیز موثر است. (اگر تمایل به خرید صندلی اپن چوبی جدید دارید، از محصولات موجود در ایران دکور دیدن کنید)

چیدمان ارزان آشپزخانه

۸. برای ایجاد حس زندگی، رنگ دیوارها را تغییر دهید

با تغییر دادن رنگ دیوارها در واقع شما با فضایی جدید روبه رو خواهید شد. البته انتخاب رنگ مناسب نیز تا حدود زیادی در این تغییر دخیل است. زیرا رنگ نامناسب ممکن است با رنگ مبلمان، پرده، فرش و سایر وسایل موجود در خانه هارمونی مناسبی نداشته باشد. که در این صورت تغییر دکوراسیون ارزان اتاق خواب یا هر فضای دیگری، حس خوبی را به شما القا نمی کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب پرفروش ترین رنگ مبلمان برای نشیمن

۹. اکسسوری‌ها، بهترین گزینه برای ایجاد فضایی دلنشین در خانه هستند

کلیه تجهیزات تزئینی داخل خانه جز اکسسوری های به حساب می آیند. این تجهیزات با نصب روی دیوار یا قرارگیری روی میز وسط مبل و قفسه ها، فضای خانه را تغییر می دهند.

جابه جایی این تزئینات نیز بهترین روش برای ایجاد حس تازگی و تغییر ارزان در فضای داخلی خانه است. انتخاب یک کلکسیون بی نظیر از اکسسوری های قدیمی نیز حال و هوایی نوستالژیک به خانه می بخشد.

نتیجه‌گیری

تغییر دکوراسیون ارزان از طریق روش های بسیار ساده امکان امکان پذیر است. در برخی از مواقع نیازی به صرف هزینه یا زمان زیاد برای این کار نیست و تنها با چند تغییر جزئی در چیدمان وسایل و اضافه کردن تجهیزات کم هزینه، این تغییرات به راحتی قابل اجرا است.

در این مقاله نیز مهم ترین روش های بسیار ساده و ارزان را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم با انجام آن ها زندگی لذت بخش تری را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا