طراحی

آموزش نحوه نصب آینه سنگین بر روی دیوار

آینه سنگین یکی از آیتم‌ های دکوراسیون است که تقریبا در هر خانه‌ای استفاده می‌شود. اما به دلیل وزن زیاد و ابعاد بزرگ، شیوه نصب آن با آینه‌های معمولی متفاوت است. چرا که کوچک‌ترین بی‌دقتی در نصب می‌ تواند منجر به افتادن و شکستن آینه شود. در حال حاضر سه راهکار رایج برای نصب آینه سنگین روی دیوار وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به استفاده از نبشی، آویزان کردن معمولی و استفاده از تکیه‌ گاه‌ هایی مانند ام‌ دی‌ اف اشاره کرد. در این مطلب از مجموعه ایران دکور با صفر تا صد نحوه نصب آینه سنگین روی دیوار آشنا می‌ شویم.

چرا باید در نصب آینه سنگین نهایت دقت را داشته باشید

آینه سنگین را می‌ توان یکی از لوازم مورد استفاده در منازل معرفی کرد که کاربردهای مختلفی دارد. استفاده به عنوان آینه سرویس بهداشتی، آینه قدی و آینه کنسول از جمله کاربردهای آینه سنگین در منازل هستند. همچنین از این آینه‌ها در کسب و کارهای مختلفی مانند خیاطی و لباس‌فروشی نیز استفاده می‌شود.

آینه سنگین قیمت بالاتری نسبت به آینه معمولی دارد و در برخی مواقع این تفاوت قیمتی بیش از دو الی سه برابر می‌شود. همچنین به دلیل وزن بالای این آینه، نحوه نصب آن به کلی با آینه‌های معمولی متفاوت می‌باشد. چرا که روش‌های نصب آینه معمولی تنها برای آینه‌های سبک کاربرد دارند و اگر برای نصب آینه سنگین استفاده شوند، ممکن است در گذر زمان مقاومت خود را از دست بدهند و از بین بروند. به همین خاطر، برای جلوگیری از این اتفاق باید حتما به نحوه نصب آینه سنگین روی دیوار توجه کامل داشته باشید.

انواع روش‌ های نحوه نصب آینه روی دیوار

تا به امروز روش‌های مختلفی برای نصب آینه سنگین روی دیوار معرفی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نبشی زدن، آویزان کردن معمولی و استفاده از تکیه‌گاه برای نصب اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها مزایا و سختی‌های خاص خود را دارند که باید پیش از اقدام به نصب آینه گرد روی دیوار یا هر نوع آینه سنگین دیگری، آن‌ها را بدانید. در ادامه با سه روش نصب آینه دیواری سنگین آشنا می‌شویم.

راه های نصب آینه سنگین

نبشی زدن

یکی از رایج‌ترین راهکارهای نصب آینه سنگین روی دیوار، استفاده از نبشی است. نبشی به لطف زاویه 90 درجه‌ای که دارد، می‌تواند به خوبی آینه سنگین را روی دیوار نگه دارد. اما برای استفاده از این شیوه نصب آینه دیواری، باید نهایت دقت را داشته باشید. چرا که عدم دقت در اندازه‌گیری سوراخ‌های نبشی و دیوار می‌تواند باعث لق شدن آینده و مقاومت کمتر آن شود.

برای نبشی زدن و نصب آینه بدون قاب یا با قاب باید ابتدا آینه را از بالا آویزان کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، باید پایین و بالای آینه را روی دیوار علامت بزنید. ‌بعد‌ از علامت زدن، نوبت به رولپلاک کردن محل نصب نبشی می‌رسد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید آینه کنسول به لینک مربوطه مراجعه کنید.

نصب آینه سنگین با نبشی

بعد از رولپلاک کردن دقیق دیوار برای نصب نبشی، نوبت به تراز کردن آینه می‌رسد. در بازار دو نوع نبشی وجود دارد. برخی از نبشی‌ها مانند یک گیره به دیوار متصل شود و آینه را نگه می‌دارند. برخی نبشی‌های دیگر در عین پیچ شدن به دیوار، به قاب آینه هم پیچ می‌شوند. درست است که پیچ کردن نبشی به قاب آینه سخت‌تر است و ممکن از در حین انجام این کار، آینه بشکند. اما مقاومتی آینه سنگین بعد از این روش نصب، بسیار بیشتر از نبشی‌های گیره‌ای خواهد بود.

اگر می‌خواهید نبشی را به قاب آینه پیچ کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ پیچ کردن با پیچ چوب به صورت دستی بروید. چرا که استفاده از دریل یا پیچ گوشتی برقی برای نصب می‌تواند به دلیل دور عملکرد بالا یا احتمال شکستن مته به آَینه آسیب بزند و باعث شکستن آن شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی جدید به فروشگاه ایران دکور مراجعه نمایید.

آویزان کردن از دیوار

ساده‌ترین راهکار برای نصب آینه سنگین روی دیوار، آویزان کردن آن است. توجه داشته باشید به دلیل اینکه این روش نصب بیشتر برای نصب آینه‌های سبک استفاده می‌شود، برای نصب آن باید حتما از رولپلاک‌های بزرگ‌تر استفاده کنید و به گونه‌ای آینه را آویزان کنید که تا حد از بالا با دیوار فاصله داشته باشد و از پایین به دیوار بچسبد. این باعث می‌شود تا آینه بتواند به خوبی به دیوار بچسبد و هیچ لقی اضافی نداشته باشد.

آویزان کردن آینه از دیوار

نکته مهم درباره آویزان کردن آینه از دیوار این است که باید حتما به تراز و صاف بودن موقعیت آن روی دیوار توجه داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است آینه با کوچک‌ترین بادی بیفتد و بشکند. در نتیجه، به هیچ عنوان نباید این نکته را فراموش کرد.

نصب آینه روی دیوار با کمک تکیه‌ گاهی از جنس فلز یا ام‌ دی‌ اف

یکی از جدیدترین راهکارها برای نصب آینه سنگین روی دیوار استفاده از تکیه‌گاه برای نصب است. برای این منظور می‌توانید از دو تکه چوب ام‌دی‌اف استفاده کنید. برای نصب آینه به این روش، باید دو تکه ام‌دی‌اف را از سمت طولی به شکل اریب ببرید. به طوری کلی دو تکه مانند دو مکمل و قفل برای هم باشند.

نصب آینه با ام دی اف

یکی از تکه‌های ام‌دی‌اف را باید با هر تکنیکی که بلد هستید، به آینه بچسبانید. به‌طوری‌که بخش اریب آن به سمت داخل آینه و رو به پایین باشد. تکه دوم چوب را باید دقیقا به صورت عکس این آینه روی دیوار بچسبانید. این باعث می‌شود که آینه سنگین بتواند به راحتی روی دیوار قرار بگیرد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید آینه دکوراتیو به فروشگاه ایران دکور مراجعه نمایید.

نکات مهمی در خصوص چسب مورد استفاده برای نصب آینه روی ام دی اف

طریقه نصب آینه سنگین روی دیوار بر روی ام دی اف چگونه است؟ آینه‌ ها از المان‌های روح‌بخش به دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف یک فضا هستند. به خصوص زمانی که با متریال‌ های طبیعی مثل ام دی اف یا چوب ترکیب شوند. نصب آینه سنگین بر روی ام دی اف دیوارکوب‌ ها، قاب‌ های کنسول و درب کمدها زیبایی خاصی به فضا می‌ دهد.

نکات مهمی در خصوص چسب مورد استفاده برای نصب آینه روی ام دی اف

یکی از مشکلات رایجی که طراحان دکوراسیون در زمان استفاده از این دو المان دچار آن می‌شوند، نچسبیدن آینه به ام دی اف و یا آسیب‌دیدگی پوشش پشت آینه می‌باشد. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، در این قسمت قصد داریم تا بهترین چسب به منظور نصب آینه سنگین روی دیوار با تکیه‌گاه ام دی اف را مورد بررسی قرار بدهیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله آینه کاری در دکوراسیون را نیز حتما مطالعه نمایید.

یکی از بهترین چسب‌ ها به منظور نصب آینه سنگین روی دیوار، سیلیکون است

سیلیکون از چسب‌های صنعتی است که بر گایه مواد شیمیایی آلی پلیمری ساخته می‌شود و برای درزبندی و آب‌بندی کاربرد دارد. این چسب مقاومت بالایی در برابر رطوبت و هوا دارد و به علت حالت ژله‌ای در مواردی مثل پر کردن درزها، شکاف‌ها و همچنین آب‌بندی منافذ گزینه مطلوبی به شمار می‌آید. در ادامه در قالب جدولی شرایط استفاده از چسب سیلیکون به منظور نصب آینه سنگین روی دیوار را بررسی می‌کنیم.

علت شرط استفاده
 باعث چسبیدن مولکول‌های چسب به سطح آینه یا ام دی اف  شده و قدرت چسبندگی کاهش پیدا می‌کند سطح چوب و آینه باید خشک و تمیز باشد
 دمای سطح آینه، چسب و چوب باید بین 5 تا 45 درجه سانتی‌گراد برای عملکرد مناسب چسب باشد مناسب بودن دمای محیط و چسب
در صورت بی‌توجهی به این موضوع، آینه کج و نامرتب نصب خواهد شد آینه سنگین باید در محل صحیح تنظیم شود
با این کار چسب سیلیکونی با قدرت بسیار بیشتری می‌تواند به هر دو سطح بچسبد پخش صحیح چسب روی سطوح
چسب سیلیکونی به 1 تا 2 ساعت زمان برای گرفتن خود و نگه داشتن آینه نیاز دارد توجه به زمان استاندارد برای خشک شدن چسب

مکان‌ یابی به منظور نصب آینه سنگین روی دیوار چه اهمیتی دارد؟

در صورتی که در منزل خود اتاق کوچکی دارید و تمایل دارید که این اتاق بزرگ‌تر جلوه کند به سادگی می‌توانید با نصب آینه سنگین روی دیوار باعث بزرگ‌تر دیده شدن آن شوید. می‌توانید این آینه در بخش مرکزی اتاق خود نصب کنید تا آینه به شکل یک نقطه کانونی باشد و جلوه و شکوه آن بیشتر دیده شود.

مکان‌ یابی به منظور نصب آینه سنگین روی دیوار چه اهمیتی دارد؟

در ادامه توجه شما را به سایر نکات مکان‌یابی نصب آینه جلب می‌ کنیم:

  • برای نصب آینه تلاش کنید که آینه روبروی پنجره باشد. با این کار زیبایی منزل بیشتر خواهد شد
  • می‌ توانید با نصب دو آینه سنگین روی دیوار که روبروی هم باشند، جلوه مدرنی به دکوراسیون بدهید
  • توجه داشته باشید که نباید آینه سنگین روی دیوار را در جاهایی تاریک نصب کنید
  • آن دسته از آینه‌هایی که اندازه آن‌ها کوچک است باعث می‌شوند فضا افقی به نظر برسد. به همین دلیل هم توصیه می‌شود از آن‌ها در سالن‌های کوچک استفاده کنید

نهایت دقت را در نصب آینه سنگین روی دیوار داشته باشید

نصب آینه سنگین روی دیوار نیازمند دقت بسیار بالایی است و عدم توجه به نحوه نصب آن می‌تواند منجر به شکستن آینه و هزینه اضافه برای خرید دوباره آن شود. نصب آینه سنگین را می‌توان به سه روش نبشی، آویزان کردن و استفاده از تکیه‌گاه انجام داد. اگر می‌خواهید یک آینه دیواری جذاب را خریداری کنید، می‌ توانید به دسته‌ بندی دکوراسیون داخلی در ایران دکور مراجعه کنید. مجموعه ما انواع آینه را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

روش‌ های رایج نصب آینه سنگین روی دیوار کدام هستند؟

از جمله روش‌های متداول نصب آینه‌های سنگین روی دیوار می‌توانیم به نبشی زدن، آویزان کردن از روی دیوار و نصب با استفاده از تکیه‌گاهی مثل فلز و ام دی اف اشاره کنیم.

آینه سنگین چه کاربردهایی دارد؟

از آینه سنگین می‌توان به عنوان آینه سرویس بهداشتی، آینه قدی و همچنین آینه کنسول استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا