طراحیدکوراسیون

جدیدترین مدل های پرده پذیرایی دکوراتیو و شیک در سال ۲۰۲۲

پرده‌ها یکی از مهم‌ترین و بهترین لوازمی هستند که هر خانه‌ای به آن‌ها نیاز دارد. پرده‌ها فقط به‌منظور گرفتن نور شدید خورشید یا حفظ گرمای خانه استفاده نمی‌شوند، بلکه نقش بسیار زیادی در زیباسازی محیط خانه ایفا می‌کنند.

به همین دلیل هم هست که آن‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متفاوت تولید می‌شوند. در انتخاب بهترین مدل پرده پذیرایی باید دقت زیادی به خرج دهید. در این مقاله ما چند نمونه پرده پذیرایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

جدیدترین انواع مدل های پرده پذیرایی

۱. پرده‌های چاپی

پرده‌های چاپی یکی از انواع مدل جدید پرده پذیرایی هستند که در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی رسیده‌اند. یکی از خوبی‌های انتخاب این مدل این است که خودتان می‌توانید طرح و جنس خود را پیشنهاد دهید که روی آن چاپ کنند.

مدل پرده چاپی

این پرده جز انواع مدل‌های پرده دکوراتیو به‌شمار می‌رود که به‌دلیل طرح خود موجب شلوغی خانه می‌شود. بنابراین افرادی که به سبک دکوراسیون های شلوغ و گرم علاقه دارند یا دارای خانه‌ای با تجهیزات کمتر هستند، بهتر است این مدل پرده را برای قسمت پذیرایی خانه انتخاب کنند. همچنین این پرده‌ در اتاق خواب نیز جلوه‌ای بی‌نظیر به محیط اطراف می‌بخشد.

به‌دلیل ضخامت این پرده‌ها، نور به‌راحتی از آنها عبور نمی‌کند که موجب اذیت افراد در زمان خواب شود. شستشو این نوع پرده‌ها باید با دقت بالایی انجام گیرد. زیرا استفاده از هر ماده شوینده ای ممکن است طرح چاپی آن را کمرنگ کند. همچنین درجه آب نباید داغ باشد.

۲. پرده رومن

از انواع مدل جدید پرده پذیرایی می‌توانیم به انواعی به نام رومن اشاره کنیم که بسیار زیبا نیز هستند و طرفداران خاص خود را دارند. این پرده‌ها در ترکیب با دکوراسیون بسیار زیباتر دیده خواهد شد.

مدل پرده رومن

این پرده‌ها مشابه پرده‌های معمولی نیستند. تفاوت آن‌ها در تاخوردن آن‌ها است که به‌شکل عمودی انجام‌می‌شود. طراحی آن‌ها به‌گونه‌‌ای است که نه تنها برای پذیرایی بلکه برای آشپزخانه و سایر قسمت‌های خانه نیز می‌توانید از آن استفاده‌کنید.

از دیگر ویژگی‌های این پرده‌های مدل جدید ایرانی باید به تمیز کردن و نگهداری راحت از آن اشاره کنیم که بسیار کم هزینه است. در زمان جمع کردن این پرده نیز باید نهایت دقت را به خرج داد که آسیبی به آن وارد نشود و فرم عمودی پرده تغییر پیدا نکند.

۳. پرده‌های سلطنتی

بهترین و مناسب‌ترین جایی که می‌توانید این مدل پرده سلطنتی را نصب کنید، در پذیرایی است. در طراحی این مدل معمولا از انواع طرح‌های پرزرق و برق استفاده می‌شود و تجملات زیادی دارد.

جنس استفاده شده در این نوع از پرده اغلب از ابریشم، مخمل و ساتن درخشان است. رنگ‌های این نمونه پرده پذیرایی نیز بسیار منحصربه‌فرد است که شامل رنگ آبی فیروزه‌ای، زرشکی و طلایی و غیره می‌شود.

پرده سلطنتی

مزیت این پرده‌ها نسبت به سایر مدل‌های دیگر در ابهت و شکوه آنها است. همچنین مدل آنها به گونه‌ای طراحی می‌شود که هر گونه اقدامی در شکل ظاهری آنها تغییر ایجاد می‌کند. بنابراین برای شستشو این پرده‌ها حتما از افراد متخصص در این امر کمک بگیرید.

۴. پرده کریستالی

پرده کریستالی مدل جدید پرده پذیرایی است که ظاهر خانه را بسیار مجلل نشان‌می‌دهد. این نوع پرده از قطعات کریستالی تشکیل شده است و اگر از آن دست افرادی هستید که به اجناس لوکس علاقه دارید، توصیه ما این است که به‌طور حتم به فکر خرید این نوع از پرده باشید.

پرده کریستالی

نگهداری از پرده‌های کریستالی سخت است و باید نهایت دقت را در جمع کردن آنها به کار برد. زیرا در صورت گره خوردن ریسه های پرده به‌هم، باز کردن آن کاری دشوار است. این پرده‌ها به‌دلیل زرق و برق خود با سبک‌های دکوراسیون سلطنتی و تجملاتی همخوانی دارند.

استفاده از این مدل پرده سلطنتی در فضای داخلی خانه‌ها به‌خصوص در راهرو، جلوی اتاق‌ها و سایر قسمت‌های داخلی خانه موجب ایجاد دو فضای مجزا از هم می‌شود. در واقع این پرده‌ها به‌صورت پارتیشن عمل می‌کنند.

۵. پرده پلیسه پشت دری

پرده پلیسه از شیک‌ترین مدل‌های پرده پذیرایی به‌شمار می‌رود که در قاب پنجره قابل نصب است. این پرده‌های لوکس با سبک دکوراسیون مدرن همخوانی دارند و به‌دلیل سادگی خود در آشپزخانه و اتاق‌ها نیز از آنها استفاده می‌شود.

پرده‌های پلیسه پشت دری قابلیت جمع شدن با دست را نیز دارند و این مزیت باز و بسته کردن آنها را همراه با پنجره راحت‌تر می‌کند. قیمت این پرده‌ها نیز بر اساس متر مربع حساب می‌شود و با توجه به طول و عرض پنجره قابل سفارش است.

همچنین این مدل از پرده‌های جدید علاوه بر مکانیزم حرکتی دستی یکطرفه به‌صورت دستی دوطرفه و زنجیری نیز قابل باز و بسته شدن هستند. طرح و رنگ بی‌نظیر پرده‌های پلیسه پشت درب نیز بر اساس سلیقه مشتری قابل سفارش است.

۶. پرده توری

پرده های توری از بهترین مدل پرده پذیرایی هستند و در بازار محبوبیت بسیاری دارند. پرده‌های حریر به‌دلیل ضخامت نازک خود نور را به‌خوبی عبور می‌دهند و برای استفاده در پذیرایی، آشپزخانه و در برخی از مواقع اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

در نگهداری از این پرده‌های نازک باید دقت کرد. زیرا هر گونه شی تیز یا شستشو نامناسب ممکن است سبب پاره شدن آنها شود‌. این مدل پرده‌ها با سبک‌های مدرن و کلاسیک همخوانی دارند و در برخی از مواقع نیز همراه با والان های تیره در اطراف دیوار مزین می‌شوند.

پرده توری

۷. پرده کتان

پرده‌هایی که با کتان درست می‌شوند دارای طرح‌های متفاوت هستند. این پرده‌های مدل جدید ایرانی نور را از خود عبور نمی‌دهند و برای استفاده در پذیرایی و اتاق خواب گزینه‌ای ایده آل به‌شمار می‌روند.

بیشتر پرده‌های کتان به‌صورت پرسی نصب می‌شوند و ارتفاع آنها از سقف تا پایین دیوار امتداد دارد که محیط خانه را بزرگ‌تر نشان‌می‌دهد. این پرده‌ها با انواع دکوراسیون به‌خصوص سبک مدرن همخوانی دارند.

مدل پرده کتان

۸. پرده گیپور

پرده های گیپوری دارای طرح برجسته برای محیط پذیرایی و اتاق خواب قابل استفاده هستند. هزینه این مدل جدید پرده پذیرایی نیز بالا است و باید در نگهداری آن کوشا بود.

این پرده‌ها با رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند و برای سبک دکوراسیون سلطنتی استفاده بسیاری دارند. این مدل از پرده‌ها یکپارچگی فضا را بزرگ‌تر نشان می دهند و به‌صورت ساده یا والان دار در بازار به فروش می‌رسند. برای دوام بیشتر این پرده‌ها نیز بهتر است در زمان دوختن آنها از آستری استفاده شود‌. در این صورت نور خورشید نیز به‌طور مستقیم به داخل خانه وارد نمی‌شود.

مدل پرده گیپور

۹. پرده مخمل

پرده‌های مخملی قیمت بالایی دارند و ظاهری بسیار شیک به خانه می‌بخشند. پرده های مدل جدید ایرانی مخمل برای دکوراسیون مدرن و سلطنتی قابل استفاده هستند. این مدل پرده به‌صورت ساده یا همراه با پرده حریر یا گیپوردار نصب می‌شود.

این پرده‌ها جنس بسیار مرغوبی از ترکیب پارچه‌های کتان و ابریشم دارند که با رنگ بندی های متنوع خود چشم‌ها را خیره می‌کند. نصب آنها نیز بیشتر به‌صورت پانج انجام‌ می‌شود و استفاده از آنها راحت است.

مدل پرده مخمل

۱۰. پرده والان‌دار

جنبه زینتی این پرده بسیار بالا است. در قسمت رویی و بالای پرده یک شال یا والان قرار دارد. این پرده‌ها در سالن پذیرایی خانه‌ها کاربرد دارند. زیرا مدل آنها سلطنتی و پر زرق و برق است. این مدل پرده سلطنتی بهترین گزینه برای پنجره‌های سراسری و بزرگ خواهند بود‌.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع پارچه پرده ای مناسب دکوراسیون منزل

پرده والان دار

برای انتخاب مدل پرده به چه فاکتورهایی باید توجه شود؟

خرید پرده‌های مدل جدید ایرانی برای خانه اگر با توجه به برخی از فاکتورها انجام شود، کاری بسیار ساده است. پرده‌ها در انواع رنگ‌ها و مدل‌ها در بازار به فروش می‌رسند.

اینکه برای چه مکانی می‌خواهید از پرده‌ها استفاده‌کنید، بسیار حائز اهمیت است. توجه به نوع دکوراسیون خانه و تجهیزات آن نیز عاملی است که به شما در انتخاب یک پرده مناسب کمک می‌کند. در ادامه این فاکتورها را به‌صورت خلاصه بیان می‌کنیم.

  • توجه به‌رنگ پرده و همخوانی آن با دیوارهای اطراف
  • جنس پرده و بافت آن
  • طرح‌های روی پارچه پرده
  • میان چین پرده یا ساده بودن آن
  • طول و عرض پرده
  • ضخامت پرده و میزان عبور نور از آن
  • نحوه شستشو
  • نوع آویز پرده و لوازم جانبی آن

نتیجه‌گیری

پرده‌ای که انتخاب می‌کنید باید در هماهنگی کامل با نوع دکور خانه شما باشد. همچنین در انتخاب رنگ آن نیز باید دقت زیادی داشته باشید. رنگ نیز در هماهنگی با باقی اجزای خانه است.

به‌دلیل این حساسیت‌ها ما تلاش کردیم که چند مدل از بهترین مدل پرده پذیرایی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم توانسته باشیم در یک انتخاب خوب به شما کمک کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا