مقالاتدکوراسیون

بهترین ایده دکوراسیون پشت تلویزیون چوبی و ساده 2024

دانستن نحوه طراحی و اجرای دکوراسیون پشت تلویزیون می ‌تواند بسیار سخت باشد. با این حال، روش ‌هایی برای پر کردن این فضا وجود دارد که باعث می ‌شوند دیدن دکوراسیون میز تلویزیون لذت ‌بخش گردد.

ما در این مطلب می‌ خواهیم به شما بگوییم که چطور دکوراسیون پشت تلویزیون خاص و خلاقانه ای داشته باشیم. پس بیایید نگاهی به چند ایده هوشمندانه بیندازیم که به طور همزمان هم جای خالی روی دیوار را پر می‌ کند و هم باعث می‌ شود که از دیوار پذیرایی خود لذت ببرید.

اگر تلویزیون خود را به دیوار نصب کرده‌ اید، به سادگی می‌ توانید دیواری را که تلویزیون خود را به آن آویزان کرده‌ اید، تزئین کنید.

به دیواری که تلویزیون روی آن نصب شده است دیوار کانونی می گویند. دلیل چنین نام گذاری این است که توجه افرادی که در نشیمن هستند تا حدود زیادی به این دیوار جلب می شود بنابراین بایستی بهترین ایده برای پشت تلویزیون را به عرصه ظهور درآورد تا جلوه زیبایی را تقدیم نگاه کسانی کنید که در نشیمن خانه شما به سر می برند.

ایده پشت تلویزیون

روشنایی اضافی برای دکوراسیون پشت تلویزیون

روشنایی ‌های آویز مانند فانوس، لوستر یا حتی چراغ ‌های رشته‌ ای به روشن شدن دیوار با نور ملایم ‌تری کمک می‌ کنند. این نور مکمل در مقایسه با نور آبی تندی که اکثر تلویزیون ‌های LCD به فضا پخش می ‌کنند، کاملاً مناسب ‌تر خواهد بود. این نور جدید همچنین فضای دنج بیشتری در دکوراسیون نشیمن خانه‌ تان به وجود می ‌آورد. بهتون پیشنهاد می کنیم از محصولات لوستر سقفی فوشگاه ایران دکور دیدن نمایید.

  انتخاب پرده پذیرایی ; +28 باید و نباید انتخاب بهترین پرده پذیرایی

زندگی طبیعی با گیاهان در دکوراسیون میز تلویزیون چوبی

قرار دادن گیاهان در دکوراسیون پشت تلویزیون یا قفسه‌ های دیواری و حتی برای دکوراسیون میز تلویزیون ساده به خلق زندگی طبیعی در این فضا کمک می ‌کند. همچنین این گیاهان خانگی با صفحه نمایش دیجیتال تضاد خاصی به وجود می ‌آورند. پس برای تزیین تلویزیون از این ایده دریغ نکنید و حتما امتحانش کنید زیرا یک فرصت خوبی خواهد بود که جهان طبیعی نزدیک‌تر شوید.

دکور بالای تلویزیون

حتی پیشنهاد می‌کنم خودتان دست به کار شوید و یک فانوس بدون استفاده یا هر شیشه خالی دیگری که در خانه دارید را به تراریوم تبدیل کنید. یادتان باشد که برای گیاهان این باغ شیشه ‌ای باید به سراغ گونه ‌هایی بروید که نیاز به رطوبت داشته باشند و برای این فضای بسته سازگاری پیدا کرده باشند. برای آنکه صفحه نمایش تلویزیونتان اشغال نشود، به دنبال مدل ‌های کوچک باشید.

اتاق خواب در هر منزل، یکی از مهم‌ترین بخش‌ های آن محسوب می‌شود. اگر چه شاید زمان کوتاهی را در این اتاق سپری کنیم، ما در مقاله بهترین دکوراسیون اتاق خواب ساده چند ایده از بهترین دکوراسیون ها را برای اتاق خواب قرار دادیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

تزیین دکوراسیون پشت تلویزیون با سنگ

افزودن دیوارپوش از جنس سنگ یا حتی تصاویر سنگ در دکوراسیون پشت تلویزیون فضایی دنج و مشابه شومینه ایجاد می‌کند. این ایده حتی می‌تواند مشکلاتی که روی سطح دیوار وجود دارد را نیز بپوشاند. هر مدل سنگ تزیینی یا دیوار آجری یا حتی ورقه ‌های کامپوزیت هم برای این ایده دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون مناسب خواهند بود.

اگر به هر دلیلی شما نمی توانید از یک فرد متخصص برای طراحی و اجرای دکور پشت تلویزیون دیواری منزل خود کمک بگیرید، بدون هیچ وقفه ای به سراغ سنگ های آنتیک بروید. این سنگ آپشن های زیادی دارد که باعث شده افراد زیادی اقدام به خرید و استفاده از آن نمایند. از جمله ویژگی های مثبت سنگ آنتیک این است که در همه ابعاد و متراژی در بازار وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را خریداری نمایید و خودتان به وسیله چسب های مخصوص آن را به دیوار نصب کنید. تزیین دیوار پشت تلویزیون با سنگ جلوه خاصی به منزلتان می بخشد.

پیشنهاد ما این است که برای انتخاب میز تلویزیونی که مناسب دکوراسیون منزلتان باشد، مقاله راهنمای خرید میز تلویزیون را نیز مطالعه بفرمایید.

ایده برای پشت تلویزیون

تزیین دیوار پشت تلویزیون با آیینه

اگر می خواهید فضای کوچک خانه خود را مقداری بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان دهید ما یک ایده برای پشت تلویزیون منزل شما داریم، این ایده بی نظیر نصب آیینه هایی روی دیوار پشت تلیزیون است. آیینه ها نور را به خوبی بازتاب می کنند و در بزرگتر نشان دادن منزل مسکونی شما می توانند بسیار موثر واقع شوند. از آن جا که آیینه ها معمولا از قیمت مناسبی برخوردار هستند پس به شما این امکان را می دهند که با صرف هزینه کمتر، یک دیزاین زیباتر را خلق کنید.

(برای مشاهده قیمت و خرید آینه دکوراتیو کلیک کنید)

  26 ایده بهترین رنگ دیوار پذیرایی + عکس

قفسه‌ بندی و شلف بالای دکوراسیون میز تلویزیون چوبی

نصب قفسه و شلف برای نمایش آثار هنری حس جعبه ‌ای بودن تلویزیون را از بین می‌برد. برای بهتر شدن این مسئله می ‌توانید از افزودن الگوهای مربعی دیگر مانند باکس ‌های چوبی مکعبی خودداری کنید. این شلف و قفسه ‌ها می‌تواند به شکستن تصویر مستطیلی تلویزیون کمک کند. شما می توانید با نصب قفسه و شلف به عنوان دکور بالای تلویزیون فضای آن را تا حدودی شلوغ کنید و به خوبی تفاوت دیوار کانونی با دیگر دیوارهای منزل را نشان دهید.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده

قاب کردن تلویزیون

برای این که از اشکال مربع اضافی و بیش از حد در اطراف تلویزیون استفاده نکنید، بهتر است یک قاب بزرگ در اطراف تلویزیون در نظر بگیرید و مدلی را برای دکوراسیون پشت تلویزیون طراحی کنید تا یک تصویر منحصر به فرد برای این دیوار ایجاد شود. با خاموش یا روشن شدن لامپ‌ های قاب پشت تلویزیون مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، جلوه منحصر به فردی به وجود می ‌آید.

استفاده از وسایل هماهنگ برای دکوراسیون میز تلویزیون ساده

هر وسیله و لوازمی که خواستید برای تزیین به کار ببرید، از یک متریال یا رنگ انتخاب کنید که با هم هماهنگی داشته باشند. این وسایل ممکن است با سبک و ترکیب رنگی مبلمان نیز ست باشند یا برای برجسته‌ تر بودن، از رنگ متضاد یا کاملا متفاوت با پالت رنگی موجود استفاده کنید. اکسسوری‌ ها را در دسته‌ های 3 یا 5 تایی بچینید و از یک سینی، کتاب یا سبد برای نظم و زیباتر کردن این اکسسوری‌ ها استفاده کنید. جهت خرید میز تلویزیون جدید از فروشگاه ایران دکور دیدن فرمایید.

دکور پشت تلویزیون دیواری

مخفی کردن دکوراسیون میز تلویزیون چوبی

قرار دادن تلویزیون در یک گنجه یا محفظه ای که درب کشویی دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام خاموش بودن تلویزیون آن را پنهان کنید. علاوه بر این ایده ذکر شده فرصتی به شما می ‌دهد که احساس ساده ‌تری به دکوراسیون میز تلویزیون چوبی بدهید و همچنین فضای بیشتری ایجاد کنید.

فضای نگهداری برای دکوراسیون پشت تلویزیون

افزودن کمد توکار با طبقه ‌های روباز هم یک ایده پشت تلویزیون است که به شما این امکان را می ‌دهد که وسایل تزیینی و لوازم مورد علاقه‌ تان را در اطراف تلویزیون به نمایش بگذارید. علاوه بر این فضای بیشتری برای نگهداری وسایل مختلف را نیز در این کمد خواهید داشت. شما می ‌توانید کتاب، مجسمه، مجموعه فیلم، آثار هنری و هرچیز دیگری را در این قفسه‌ ها به نمایش بگذارید. در حالی که هم زمان فضایی را هم برای نگهداری اشیای مختلف را ایجاد کرده‌اید. شگفت‌ آور است، نه؟!

فضای نگهداری برای دکوراسیون پشت تلویزیون

بلندگو در دکوراسیون پشت تلویزیون

اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید، سعی کنید دیوار پشت تلویزیون خود را به یک سینمای خانگی کامل تبدیل کنید. از بلندگوهای توکار یا حتی بیرونی برای دکوراسیون میز تلویزیون ساده خود استفاده کنید تا به مهمانان و خانواده تجربه کاملی از سینما را ارائه دهید.

شومینه برای تزیین تلویزیون

با قرار دادن تلویزیون بالای شومینه به دنج و پرشور و حال بودن اتاق نشیمن کمک کنید. این راهکار می ‌تواند یک شومینه دیجیتالی دیواری باشد یا یک شومینه واقعی باشد. با این روش یک فضای گرم و صمیمی به وجود می ‌آید که برای تماشای هر برنامه ‌ای مهیج است. پیشنهاد می شود جهت خرید میز عسلی از محصولات ایران دکور دیدن فرمایید.

دکوراسیون پشت تلویزیون دیواری

نقاشی دیواری برای دکوراسیون پشت تلویزیون

اگر دیواری که تلویزیون را روی آن نصب کرده ‌اید تغییر نمی‌کند، سعی کنید دیوار پشتی آن را به یک نقاشی هنری برای خانه‌ تان تبدیل کنید. می ‌توانید تصاویری از شاخه و برگ، آثار هنری معروف یا حتی نقل قول ‌های مشهوری را برای دیوار بالای دکوراسیون میز تلویزیون ساده خود نقاشی کنید. یکی دیگر از راه های تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده استفاده از استیکرهای بسیار شیک است. این روش به دلیل قیمت مقرون به صرفه آن طرفداران زیادی دارد.

  گلهای آپارتمانی; +35 مورد از بهترین گلهای آپارتمانی

در ادامه حمایت از آثار هنری و تزیین دیوار تلویزیون، نصب چند تابلوی گرافیکی یا هنری در بالای تلویزیون هم ایده بسیار خوبی خواهد بود. حتی برای تلویزیون را روی دیوار نصب نکرده‌ اید هم مشکلی به وجود نمی ‌آید. نقاشی‌ ها یک نقطه کانونی خوب برای اتاق ایجاد می ‌کنند.

ایده دکوراسیون پشت تلویزیون

 

با وجود آنکه دکوراسیون پشت تلویزیون می ‌تواند یک کار چالش برانگیز به نظر برسد، ولی چیزی که در نهایت می‌ خواهید آن است که فقط یک مستطیل سیاه یا جعبه مانند روی دیوار به چشم نیاید. در پایان هم فراموش نکنید که هر ایده خلاقانه ‌ای تا زمانی که با دکوراسیون خانه‌ تان هم‌خوانی داشته باشد، برای دکوراسیون میز تلویزیون چوبی‌ و دکوراسیون پشت تلویزیون شما انتخاب خوبی خواهد بود، پس دست به کار شوید!

برخی از سوالات رایج:

برای تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده از چه چیزی هایی می توان استفاده کرد؟

گیاهان طبیعی - سنگ - آینه - قفسه بندی و شلف بالای میز تلوزیون - قاب کردن تلویزیون - بلندگو - شومینه - نقاشی دیواری.

چرا دکوراسیون پشت تلویزیون مهم است؟

جایگاه تلویزیون به عنوان نقطه کانونی منزل به حساب می آید. زیرا همه نگاه ها تایم زیادی به آن نقطه می باشد. به همین دلیل سعی کنید همیشه طرح و دیزاینی شیک و خاص را برای آن قسمت در نظر بگیرید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خیلی ممنون از راه کار های گفته شده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون، ایده های خیلی خوبی رو گفتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا