دکوراسیونطراحی

راهنمای خرید میز تلویزیون؛ نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

یکی از اساسی‌ترین محصولات در میان لوازم خانگی که در هر خانه، اداره یا فروشگاهی پیدا می‌شود و علاوه بر کاربرد زینتی و تکمیل دکوراسیون، برای سرگرمی، افزایش اطلاعات و آموزش هم استفاده می‌شود، تلویزیون است. این وسیله برقی همیشه با میز تلویزیون همراه می‌باشد. میز تلویزیون، میز مخصوص این دستگاه است که متناسب با ابعاد و جزئیات تلویزیون یعنی سیم‌ها، فضاهای مورد نیاز برای اتصال و قرار دادن پلیرها و… ساخته می‌شود و انواع مختلفی دارد. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که میز تلویزیون چی بخرم؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکات مهم در راهنمای خرید میز تلویزیون

میز تلویزیون به جز نگهداری از دستگاه تلویزیون و مشتقات آن، تاثیر مستقیم بر دکوراسیون داخلی منزل دارد. در انتخاب میز تلویزیون باید به سبک، رنگ و هارمونی این وسیله با دکوراسیون داخلی توجه کرد تا در نهایت بهترین مدل آن از نظر کاربری و طرح را انتخاب کرد. انتخاب یک میز تلویزیون و خرید آن برای منزل کاری به ظاهر ساده است اما با ورود به بازار و مشاهده انواع مختلف طرح‌ها و مدل‌ها قطعا دچار سردرگمی خواهید شد و اینجا است که یک راهنمای خرید میز تلویزیون به شما کمک خواهد کرد. به عنوان موارد اصلی در راهنمای خرید این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بررسی اندازه

مهم‌ترین پارامتری که در زمان خرید میز تلویزیون باید به آن توجه داشته باشید، اندازه این محصول است. میز تلویزیون باید متناسب با ابعاد تلویزیون انتخاب شود. میزهای خیلی بزرگ یا کوچک‌تر هم در ظاهر و جای‌گذاری و هم در ایمنی تلویزیون تاثیرگذار هستند. بهترین ابعاد برای میز تلویزیون، از هر طرف 10 سانت بزرگ‌تر از تلویزیون شما است. برای زیبایی بیشتر می‌توانید از چند المان کوچک مانند آباژور رومیزی یا گلدان نیز استفاده کنید.

چطور میز تلویزیون انتخاب کنیم

توجه به ابعاد و متراژ منزل

نکته دیگری که به خرید میز تلویزیون بهتر کمک می‌کند، توجه به ابعاد و متراژ منزل است. اگر فضای منزل یا محلی که تلویزیون را در آن قرار می‌دهید چندان بزرگ نیست، استفاده از تلویزیون‌های بزرگ و دست و پاگیر هم انتخاب مناسبی نخواهد بود و اگر منزل بزرگی دارید نباید با یک میز کوچک، فضا را کوچک‌تر نشان دهید. امروزه انواع مختلف میز تلویزیون متناسب با هر فضا تولید می‌شوند و این امکان را دارید که متناسب با فضای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

دقت به هارمونی

یکی از مزایای تنوع رنگی در میز تلویزیون‌های امروزی، امکان ایجاد هارمونی میان آن‌ها و سایر لوازم خانه است. برای مثال در سبک مدرن بیشتر لوازم منزل از طیف رنگ‌های خنثی مانند خاکستری یا سفید انتخاب می‌شوند. در این سبک‌ها می‌توانید از انواع میز تلویزیون با همین طیف رنگی استفاده کنید تا جذابیت فضا دوچندان شود.

نکات مهم در خرید میز تلویزیون

توجه به جنس

مهم‌ترین فاکتوری که در انتخاب تلویزیون باید مد نظر قرار گیرد، جنس این محصول است. انواع تلویزیون با متریال مختلفی مانند چوبی، ام دی اف، گلس یا شیشه‌ای و فلزی تولید می‌شوند که هر کدام از نظر طرح، سبک و… ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و مناسب نوعی از فضای داخلی هستند. در راهنمای خرید میز تلویزیون، توجه به جنس یکی از مهم‌ترین مسائل است و هم در قیمت و هم در کیفیت و موارد استفاده از این محصول تاثیر دارد.

 

به جز مواردی که تا اینجا گفته شد، توجه به مدل میز تلویزیون هم موضوعی ضروری است که در هنگام انتخاب و خرید این محصول باید به آن توجه کرد. انواع میز تلویزیون در انواع مختلفی تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  میز تلویزیون‌های پازلی مناسب طراحی دکوراسیون خلاقانه، عمدتا ساخته شده از جنس ام دی اف
  • قفسه‌ای جلو باز مناسب قرار دادن دکوری‌های کوچک و جمع و جور
  •  دیوار سرگرمی مناسب تلویزیون‌های دیواری و قرار دادن تجهیزات متنوع
  •  کنسولی مناسب استفاده از کشوها و طبقات برای قرارگیری وسایل شخصی
  •  میز تلویزیون با پایه‌های بلندگویی، مناسب ساختمان‌های بزرگ مانند تالارها و…

برای زیباتر کردن دیوار پشت تلویزیون به بخش خرید پنل دیواری ایران دکور مراجعه فرمایید.

راهنمای انتخاب میز تلویزیون

قیمت انواع میز تلویزیون

مهم‌ترین دغدغه‌ خریداران در زمان خرید هر محصول با هر ویژگی و شرایطی، قیمتی است که آن محصول دارد. در مورد تلویزیون و میز آن هم چنین دغدغه‌ای وجود دارد. گاهی خریداران صرفا به خاطر قیمت میز تلویزیون از خرید آن صرف نظر می‌کنند، این در حالی است که پیدا کردن تلویزیون خوب با قیمت مناسب اصلا سخت نیست. کافی است با عوامل موثر در قیمت این محصول آشنا شوید:

  •  اندازه و ابعاد میز تلویزیون
  •  جنس و کیفیت متریال به کار رفته در میز تلویزیون
  •  کیفیت میز تلویزیون
  •  امکان جابجایی
  •  رنگبندی تلویزیون و داشتن رنگ‌های متناسب با هارمونی وسایل منزل
  •  دستمزد نیروهای حمل و….

اگر کمبود جا دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید سرویس مبل ال در ایران دکور به این صفحه مراجعه بفرمایید.

بهترین انتخاب میز تلویزیون

نتیجه گیری

در راهنمای خرید میز تلویزیون تلاش کردیم تا هر آنچه برای تهیه و خرید این محصول پرکاربرد مورد نیاز است را به شما توضیح دهیم. البته در مورد خرید این محصول هم مانند هر محصول دیگری در نظر گرفتن مسائل شخصی نظیر بودجه و سلیقه اهمیت زیادی دارد. حتی اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کرده باشید و تنها بودجه کافی نداشته باشید هم این امکان وجود دارد که موفق به خرید مورد نظر خود نشوید. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از خرید چک لیستی از تمام نکات مهم تهیه کرده و براساس راهنمای خرید میز تلویزیون از طریق چک لیست، موارد مهم را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول

در راهنمای خرید میز تلویزیون، داشتن چه نکاتی تاکید می‌شود؟

توجه به ابعاد ساختمان، تی وی روم و اندازه تلویزیون، توجه به رنگ و طرح و….

کدام جنس میز تلویزیون نسبت به دیگر متریال مقاوم‌تر است؟

متریال فلزی جزو پرکاربردترین و سخت‌ترین متریال موجود در بازار هستند که در تهیه میز تلویزیون هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چه عواملی در قیمت میز تلویزیون تاثیرگذار هستند؟

جنس میز تلویزیون، ابعاد و اندازه میز تلویزیون، رنگ بندی میز تلویزیون و داشتن تنوع رنگی از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت این محصول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا