مقالاتدکوراسیون

26 ایده بهترین رنگ دیوار پذیرایی + عکس

این روز ها اگر بخواهید اتاق پذیرایی را رنگ کنید باید به سلیقه و رنگ وسایل خود دقت کنید. زیرا از هر فردی که سوال کنید، چندین رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی به شما می‌گوید؛ اما آیا این رنگ‌ها با خلق‌وخو، وسایل خانه و سلیقه شما جور درمی‌آید؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه، اتاق پذیرایی است. اغلب اتاق پذیرایی برای برگزاری مهمانی‌های رسمی استفاده می‌شود؛ البته با توجه به اینکه بسیاری از افراد جامعه در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، توجه به رنگ‌بندی اتاق نشیمن یا پذیرایی برای بزرگ جلوه‌دادن خانه بسیار مهم است.

رنگ دیوار پذیرایی نقش بسیار مهمی در جذاب کردن منزل شما دارد پس باید در انتخاب آن دقت لازم را به عمل آورید. برای این کار حتی می توانید از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید.

طوسی رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

درواقع رنگ‌ها تأثیر زیادی روی جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی مدرن دارند. برخی از رنگ‌ها هیچ‌گونه تناسبی با وسایل خانه و وسعت اتاق پذیرایی نداشته و امکان دارد زیبایی خانه را از بین ببرند. به همین دلیل برای انتخاب بهترین رنگ اتاق پذیرایی باید تمامی جوانب را بسنجید.

پیشنهاد می‌دهیم در ادامه همراه ایران دکور باشید که با مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق پذیرایی خانه آشنا شوید و با انتخاب یک رنگ مناسب، خانه خود را سرشار از آرامش کنید.

بهترین رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی متناسب با روحیه شما

هر یک از سبک‌های دکوراسیون خانه، به رنگی خاص و متناسب با خود نیاز دارد. برخی از افراد جامعه به سبک‌های مدرن علاقه دارند و برخی دیگر عاشق سبک‌های سنتی و وسایل قدیمی هستند.

  30 ایده تزیین اتاق خواب عروس 1400 + عکس

در این میان برخی از افراد نیز طرفدار دکوراسیون‌های کلاسیک بوده و قصد دارند خانه خود را اروپایی جلوه دهند. در زیر 24 رنگ پیشنهادی برای اتاق پذیرایی را نام می‌بریم و در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  1. سبز آبی
  2. صورتی کم‌رنگ
  3. نارنجی تیره
  4. یاسی
  5. نارنجی سفید
  6. سرمه‌ای
  7. نارنجی روشن
  8. آجری
  9. نارنجی طوسی
  10. آبی تیره
  11. صورتی پررنگ
  12. سبز
  13. زیتونی
  14. بنفش
  15. سفید استخوانی
  16. زرد
  17. طوسی
  18. قهوه‌ای
  19. مشکی
  20. خاکستری
  21. کرم
  22. زرشکی
  23. آجری طوسی
  24. زرشکی خاکستری
  25. شکلاتی تیره
  26. سیاه

تنوع بالای رنگ در طبیعت، انتخاب را بسیار آسان کرده است؛ اما چگونه؟ امروزه متخصصانی که در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی اپارتمان فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند از ترکیب رنگ موجود در طبیعت برای رنگ‌بندی خانه استفاده شود.

درواقع رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی از جانب این افراد، الهام گرفته از رنگ‌های موجود در طبیعت است. به عنوان مثال ترکیب رنگ زرد، نارنجی، سبز و مشکی که در گل آفتاب‌گردان دیده می‌شود، یک ترکیب رنگ جذاب و پرانرژی برای اتاق پذیرایی است. ما در کنار شما هستیم تا بهترین رنگ برای پذیرایی را به شما ارائه کنیم.

سبز آبی؛ خانه‌ای به رنگ دریا

اگر به دریا و رنگ زیبای آن نگاه کنید، بدون شک آرامش و هیجان سراسر وجود شما را در برمی‌گیرد. سبز آبی از جمله رنگ‌های بسیار پرطرفدار و جذاب برای اتاق پذیرایی است. این رنگ زیبا هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و همواره به چشم مهمانان و اعضای خانه دلنشین و جذاب است.

این رنگ بسیار آرامش بخش است و از رنگ هایی است که در عین آرامش می تواند انسان را سرشار از نشاط و شادی کند. سبز آبی می تواند رنگ پذیرایی منزل باشد و هم شما هم میهمانان از نشستن در فضایی با این رنگ لذت ببرند.

ابی رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

سبز آبی تناژ مختلفی از رنگ‌های روشن تا تیره دارد. اگر رنگ تیره را برای دیوارهای خانه استفاده می‌کنید، بهتر است وسایل خانه مانند رنگ پرده، سرویس مبل راحتی و کوسن‌ها روشن باشند. همچنین برعکس این کار نیز ممکن است.

صورتی کم‌ رنگ؛ رنگی ملیح و زیبا

یکی از انواع رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی، صورتی کم‌رنگ است. این رنگ با تناژ ملیح و جذابی که دارد، آرامش را به اتاق پذیرایی می‌آورد. برخی از افراد تصور می‌کنند این رنگ، یک رنگ دخترانه برای اتاق‌خواب است. در صورتی که اگر کمی سلیقه به خرج دهید و صورتی را با رنگ‌هایی همچون رنگ کرم ترکیب کنید، اتاق پذیرایی جذابی را به وجود می‌آورید.

صورتی رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

صورتی با رنگ سفید نیز ترکیب منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. در واقع اگر در رنگ‌آمیزی دیوارهای خانه از صورتی و سفید استفاده کنید، به‌راحتی قادر به خرید مبلمان تیره هستید.

همیشه نباید از رنگ های تکراری برای رنگ دیوار اتاق پذیرایی استفاده کرد بلکه با در نظر گرفتن روحیه افراد خانواده می توانید از رنگ های منحصر به فرد و آرامی مانند صورتی هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ مبل برای نشیمن

اتاق پذیرایی گرم و صمیمی به رنگ نارنجی

رنگ نارنجی برای آن دسته از افرادی که تمایل به دکوراسیون گرم دارند، بسیار گزینه مناسبی محسوب می شود. رنگ نارنجی نمادی از شادابی و سرزندگی است. از رنگ های مکملی نظیر زرد، سبز و قهوه ای می توانید در کنار رنگ نارنجی برای رنگ دیوار پذیرایی بهره مند شوید.

یکی از رنگ‌های جذابی که برای اتاق پذیرایی به کار می‌رود، نارنجی است. البته این رنگ بهتر است یکی از رنگ‌های حاکم به خانه نباشد؛ بلکه باید آن را به‌گونه‌ای به کار ببرید که چشم را اذیت نکند. به عنوان مثال اگر دیوارهای خانه را نارنجی کردید، بهتر است برای مبلمان و دیگر وسایل اساسی خانه از رنگ‌های روشن مانند سفید و صدفی استفاده کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی را بخوانید.

نارنجی رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

همچنین ترکیب رنگ نارنجی و سفید برای دیوارها بسیار منحصر به فرد است. توجه داشته باشید اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و نارنجی را با رنگ‌های تیره دیگری مانند طوسی ست کنید، اتاق پذیرایی شما بسیار چشم‌نواز و پرانرژی می‌شود.

اتاق پذیرایی مدرن با رنگ یاسی

رنگ یاسی نیز یک از رنگ‌های جذاب و دلنشین برای اتاق پذیرایی است. در واقع اگر به صنعت مد علاقه دارید، پیشنهاد می‌دهیم تناژ بنفش را در خانه خود استفاده کنید. با این حساب دیوارهای خانه را بنفش روشن با هارمونی یاسی بزنید و از پرده‌هایی سفیدرنگ و مبلمانی تیره روشن برای خانه استفاده کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره چستر مبل چیست را بخوانید.

یاسی رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

این رنگ به راحتی می تواند با وسایل متعددی مانند مبلمان، پرده ها، فرش و پشتی همخوانی پیدا کند و یک هماهنگی زیبا را به وجود آورد. یاسی رنگ بسیار زیبایی بوده که چند سالی می‌باشد در میان مردم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مطمئن باشید هر زمان که مهمان به خانه شما بیاید، محو سلیقه بی‌نظیرتان خواهد شد.

سرمه‌ای؛ رنگی شیک

به دنبال رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی می‌گردید که بسیار شیک باشد؟ سرمه‌ای رنگ مناسب شماست! برای داشتن یک چیدمان کلاسیک استفاده از رنگ سرمه‌ای تیره و روشن پیشنهاد خوبی است. به عنوان مثال دیوارها را سرمه‌ای تیره کرده و مبلمانی با تناژهای روشن انتخاب کنید.

اصلا به این فکر نکنید که رنگ تیره باعث می شود منزل کوچک جلوه کند این حرف از پایه اشتباه می باشد. شما اگر بتوانید این رنگ را با یک رنگ روشن و خنثی ترکیب کنید متوجه می شوید که چقدر فضای منزل شما عوض شده است. این جذابیت را حتما در رنگ دیوار پذیرایی منزل خود به وجود آورید.

سرمه ایی رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

همچنین انتخاب رنگ سرمه‌ای برای فرش و قالیچه، مبلمان و حتی پرده‌ها با دیوارهای روشن، ترکیب بسیار جذاب و شیکی خواهد بود.

  بهترین کفپوش برای خانه | انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

آجری؛ رنگی خاطره‌انگیز

اجری رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

خیلی از افراد به دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی علاقه دارند. بهترین رنگ برای این سلیقه، رنگ آجری است. این رنگ یک محیط گرم و صمیمی را در خانه به وجود می‌آورد. با استفاده از یک چیدمان سنتی با تناژ رنگی سفید در کنار آجری، از مهمانان خود به‌صورت ایرانی اصیل پذیرایی کنید.

سفید؛ رنگی همیشگی

انتخاب رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها سفید است؛ زیرا این رنگ به‌راحتی با هر نوع مبلمان، فرش و پرده‌ای ست می‌شود و دیگر نیازی به تعویض رنگ کالاهای خانه نیست. همچنین سفید همواره آرامش خاصی را به محیط می‌دهد. بنابراین؛ اگر مبلمان تیره‌ای دارید، بهترین رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی برای شما، رنگ سفید است.

با توجه به استقبالی که همیشه از این رنگ می شود می توان گفت متداول ترین بهترین رنگ برای پذیرایی است. این رنگ همیشه مورد توجه افراد مختلف قرار دارد و بیش تر افراد این رنگ را برای پذیرایی منزل خود انتخاب می کنند. پیشنهاد می شود جهت مشاهده و خرید استند چوبی گلدان کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ایده‌های چیدمان اسنتد چوبی دکوری

رنگ آبی

آبی رنگ مورد علاقه اکثر مردم جهان و به خصوص آمریکایی ها است، برای اتاقی که همه را دور هم جمع می کند، رنگی ملایم است. یک اتاق پذیرایی آبی یک تاثیر آرامش بخش و استیبل بر خانه شما دارد. بسیاری از سایه های جذاب آبی وجود دارد و همه آنها با رنگ های خنثی مانند قهوه ای و کرم به خوبی مطابقت دارند.

اگر اتاق پذیرایی شما کفپوش چوب سخت دارد، رنگ آبی یک انتخاب شیک است. اتاق های پذیرایی آبی بدون اینکه فدای رنگ شوند تمیز و منظم به نظر می رسند.

رنگ آبی دارای تناژ رنگی بسیار بالایی است. در کنار رنگ آبی می شود از مکمل های رنگی مثل زرد و سبز روشن بهره گرفت. اگر به دنبال خانه ای اشرافی و کلاسیک هستید، از رنگ های آبی و طلایی استفاده کنید.

آبی تیره همانند آسمان شب

یکی از رنگ‌های موردعلاقه تمامی افرادی که به کاغذ دیواری و دیوارهای طرح‌دار علاقه دارند، رنگ آبی است. پیشنهاد می‌دهیم قسمتی از دیوار خانه را با رنگ آبی تیره بپوشانید و از رنگ سفید و براق در اطراف آن استفاده کنید. با این کار یک آسمان پرستاره را در خانه خود دارید.

رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی ویلا

سبز به رنگ طبیعت

سبز، رنگ هارمونی و تجدید است. از آنجا که رنگ جهان طبیعی را بازتاب می دهد، یکی از بهترین رنگ ها برای دیوار پذیرایی است. اگر فضای لازم (یا انرژی) برای نگهداری گیاهان خانگی را ندارید، دیوارهای سبز، رنگ زندگی و طبیعت مورد نیاز را به اتاق پذیرایی شما هدیه می دهد. رنگ سبز می تواند به طور همزمان هم باطراوت و هم ظریف باشد. این گزینه، مناسب برای کسانی است که رنگ های خنثی را خیلی کسل کننده می دانند و به دنبال فضایی گرم و با نشاط هستند.

همواره رنگ سبز نویدبخش آرامش در خانه است. اگر از خانواده‌های پرسروصدایی هستید و مهمانان شما همواره مشغول بحث و گفتگو هستند، برای پذیرایی خانه رنگ سبز را انتخاب کرده که آن‌ها را به آرامش تشویق کنید.

رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی اپارتمان

سبز از جمله رنگ‌هایی است که با رنگ‌های متضاد مانند صورتی جور درمی‌آید و هیچ مانعی را در سر راه شما برای انتخاب رنگ دیگر وسایل خانه نمی‌گذارد.

بنفش؛ رنگی پرهیجان

یکی دیگر از تناژهای ایده آل برای رنگ دیوار پذیرایی، رنگ بنفش است جلوه ای خاص و شکیل به فضا می بخشد. بهترین مکمل برای رنگ بنفش، رنگ سفید است.

رنگ بنفش، رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی برای خانواده‌هایی است که بسیار آرام هستند و نیاز به شور و هیجانی در خانه دارند. ترکیب رنگ بنفش و سفید در دیوارهای خانه و وسایل بزرگی همچون مبلمان ایده بسیار خوبی است.

بنابراین؛ اگر علاقه دارید خانه‌ای متفاوت داشته باشید، از ترکیب این دورنگ غافل نشوید.

زرد؛ زیباترین رنگ

اگر به رنگ زرد علاقه ندارید، بدون شک اشتباه می‌کنید! این رنگ زیبا با بیشتر رنگ‌های موجود در طبیعت جور است و هارمونی رنگ بسیار جذابی را به وجود می‌آورد؛ البته در استفاده از آن باید بسیار دقت کنید که در طول زمان خسته و دل‌زده نشوید.

زرد رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی

به عنوان مثال استفاده از رنگ زرد روشن، سفید و صورتی تیره برای دیوارها بسیار جذاب است. همچنین زرد و سبز جلوه خاصی را به خانه می‌دهد. در نظر داشته باشید که زرد هم دارای طیف خاصی است که با توجه به این طیف زرد می تواند رنگ مناسب اتاق پذیرایی باشد.

رنگ بژ

رنگ بژ برای طراحان داخلی رنگی خنثی است. رنگ قابل اطمینانی است که سادگی پارچه های خام را تداعی می کند. یک اتاق پذیرایی بژ برای یک دکوراتور که عاشق ظاهر مینیمالیستی است ضروری است. داغ ترین الگوی طراحی که شامل تجمع اتاق پذیرایی با سایه های مختلف سفید است. دیوارهای بژ و ظریف صحنه را برای این جلوه خیره کننده و درجه یک آماده می کنند. بژ یکی از رنگ های اتاق پذیرایی است که مردم بارها و بارها از آن استقبال می کنند.

طوسی؛ رنگ پرطرفدار

رنگ دیوار پذیرایی طوسی می تواند یک رنگ جذاب و خاص باشد در چند سال اخیر رنگ طوسی در بین افراد جامعه بسیار پرطرفدار شده است. این رنگ با تناژهای تیره تا روشن استفاده می‌شود. همچنین طوسی در کنار رنگ‌های متضاد خود مانند سبز و زرشکی، فضایی مدرن و امروزی را به وجود می‌آورد.

رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی خانه

بدون شک یکی از انواع رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی که هیچگاه خسته‌کننده نمی‌شود، رنگ طوسی است.

بیشتر بخوانید: مبل طوسی با چه رنگی ست می شود

رنگ خاکستری

دیوارهای خاکستری فضای اتاق پذیرایی شما را بیشتر جادار می دهد. یک اتاق خاکستری زیبا و جذاب، یک پیشنهاد فوق العاده خوب برای دکوراسیون مدرنیسم و همچنین مجموعه های قدیمی است. اگر دوست دارید تناژهای رنگی را تجربه کنید، دیوارهای اتاق پذیرایی خاکستری زمینه خوبی برای هنر شما ایجاد می کنند.

خاکستری یک رنگ خنثی و محبوب برای هر اتاق در خانه است، اما به خصوص در اتاق پذیرایی جلوه پیچیده ای از خود به نمایش می گذارد. می توان گفت از محبوب ترین رنگ های اتاق پذیرایی است و آن به این دلیل است که رنگی ملایم و جذاب است که تقریبا با همه رنگ ها مکمل می شود وزیبایی را به ارمغان می آورد.

زرشکی؛ رنگی خلاقانه

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، تمامی رنگ‌ها برای خانه زیبایی خاص خود را دارند.

رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی منزل

زرشکی نیز از جمله رنگ‌های خاص و خلاقانه برای اتاق پذیرایی است. در واقع اگر یک دیوار از اتاق را به این رنگ درآورید و از تناژهای تیره و روشن زرشکی به همراه سفید، نارنجی یا سبز استفاده کنید، خانه‌ای منحصربه‌فرد خواهید داشت. البته از طیف رنگ زرشکی می توانید به عنوان بهترین رنگ کاغذ دیواری برای پذیرایی هم استفاده کنید.

رنگ شکلاتی تیره

رنگ شکلاتی تیره یکی از تناژهای مناسب برای رنگ دیوار پذیرایی است و به خصوص از این رنگ برای دیوار پشت تلویزیون استفاده نمایید، زیرا به جهت تیره بودن آن جلوه ای بسیار زیبا و برجسته به فضا می بخشد. از رنگ های مکمل قهوه ای روشن و کرم نیز بهره مند شوید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که کاربرد بیش از حد از رنگ شکلاتی و تیره باعث کوچک تر نشان دادن فضای شما خواهد شد. (چنانچه تمایل به خرید میز تلویزیون دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

رنگ سیاه

رنگ مشکی بارزترین رنگ برای اتاق پذیرایی نیست. اما این چیزی است که آن را بسیار عالی می کند. یک اتاق پذیرایی با دیوارهای سیاه غیر منتظره و چشمگیر است. جزئیات معماری در اتاق بیشتر جلب توجه می کند. مبلمان شما در پس زمینه تاریک ظاهر می شود. اگر اتاق پذیرایی شما آفتاب زیادی می گیرد، دیوارهای سیاه می توانند تابش نور طبیعی را تعدیل کنند. روش های زیادی برای طراحی اتاق پذیرایی مشکی وجود دارد، و همه آنها وضعیت قدرتمندی را ارائه می دهند که مرکز اصلی خانه شما خواهد بود.

نگاه اجمالی

علاوه بر تمام رنگ های یاد شده می توانید رنگ دیوار پذیرایی استخوانی را نیز استفاده کنید. این رنگ بسیار جذاب و چشم نواز است. تمامی رنگ‌های موجود در طبیعت، برای اتاق پذیرایی قابل‌استفاده هستند. اینکه کدام رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید، بستگی به سلیقه و خلاقیت شما دارد. ما در ایران دکور سعی می‌کنیم که با ایده‌پردازی‌های رنگ‌آمیزی مدرن، جدید و جذاب خانه‌های شما را به‌گونه‌ای لوکس و دلنشین تزئین کنیم. جهت انتخاب پرده پذیرایی می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

در واقع متناسب با رنگ وسایلی همچون پرده،گلدان دکوری، دیوار و فرش‌های خانه، مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیون مشابه با فضا را در اختیارتان قرار می‌دهیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بهترین رنگ پیشنهادی اتاق پذیرایی خود را متناسب با وسایل خانه انتخاب کنید و از برگزاری مهمانی در خانه لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا