مبلمان

5 چیدمان مبل چستر زیبا و شیک [ایده چیدمان مبل چستر]

مبل‌ های چسترفیلد بدون شک یکی از مشهورترین انواع مبل چرمی موجود هستند. نکته خاصی که در مورد این مبلمان وجود دارد، جذابیت بسیارشان است. شاید هم این واقعیت باشد که هنگام خرید مبلمان چستر، احساس خرید یک قطعه از تاریخ را داریم.

این مدل مبل صد ها سال است که در طول زمان امتحان شده ‌اند و به نظر نمی ‌رسد که تا این زمان هم از مد خارج شده باشد. . با وجود این که منشا مبل چستر فیلد و نام آن ناشناخته است اما طبق فرضیاتی از پیش موجود گفته می شود که این نام از ارل چهارم چستر فیلد گرفته شده است و یا عده ای نیز بر آنند که این نام در ابتدا یک اصطلاح برای پتو در کانادا و آمریکا بود؛

به هر حال امروزه دکوراسیون با مبل چستر یکی از پرطرفدار ترین نوع دکوراسیون های داخلی است که در منازل به چشم می خورد. حتی می ‌توان گفت محبوبیت مبلمان چستر فیلد سال ‌به ‌سال بیشتر هم می ‌شود. در این مطلب، ۵ نکته برای چیدمان مبل چستر (مبل چستر 2023) به شما ارائه می ‌دهیم.

(چنانچه تمایل به خرید مبل چستر دارید،‌ از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

5 چیدمان مبل چستر

1. چیدمان مبل چستر با کوسن

از کوسن ‌ها به عنوان وسایل تزیینی برای چیدمان چستر استفاده کنید و رنگ آنها را با اتاق نشیمن خود هماهنگ کنید. درحالی‌ که شاید حتی مبل چسترفیلد بدون کوسن هم ایده ‌آل و خوب به نظر برسد، اما اضافه ‌کردن کوسن برای جلوه ‌دادن همیشه ایده خوبی خواهد بود.

کوسن‌ ها به عنوان اکسسوری و وسیله تزیینی همیشه یک روش عالی برای اضافه کردن رنگ به اتاق نشیمن و البته تزیین مبل خانه شما هستند. رنگی که باید برای پارچه کوسن انتخاب کنید، به رنگ مبل چسترفیلد شما بستگی دارد.

به ‌عنوان ‌مثال، اگر مبل چسترفیلد قهوه ‌ای دارید، باید کوسن ‌هایی با رنگ‌ هایی مانند سفید، لیمویی یا کرم انتخاب کنید تا تضاد رنگی که به وجود می ‌آید، جلوه آنها را بیشتر کند و از طرفی موجب خاص ‌تر شدن چیدمان مبل چستر شما شوند.

نحوه چیدمان مبل چستر

اگر می ‌خواهید ظاهری برجسته‌تر برای اتاق نشیمن و مبل خود ایجاد کنید، به جای کوسن ‌هایی با رنگ روشن، از رنگ ‌های قرمز، آبی یا سبز استفاده کنید. اگر مبل چستر فیلد شما رنگ برنز دارد، می ‌توانید به کوسن‌ های طلایی رنگ در کنار آنها بیاندیشید. دلیل این نکته آن است که رنگ چرم برنز کاملاً با کوسن رنگی طلایی متضاد است و همین چیدمان مبلمان چستر را درخشان‌ تر از قبل می‌ کند.

مراقب باشید که از کوسن‌ های زیادی را روی مبل چستر خود اضافه نکنید، زیرا انجام این کار می ‌تواند زیبایی آن را پنهان کند. قرار دادن فقط یک کوسن در وسط مبل چستر فیلد حس خوبی ایجاد می ‌کند و این نکته باعث افزایش زیبایی آن می ‌شود و بدون اینکه مدل و شکوهش را به هم بریزد، این احساس را به وجود می ‌آورد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام دکوراسیون با مبل چستر باید به آن توجه شود موضوع پرده ای است که قصد نصب و استفاده از آن را دارید. از آن جا که مبل چستر ظاهر بزرگی دارد بهتر آن است که از پرده های کرکره ای استفاده کنید تا از شلوغی بیش از اندازه منزل پیشگیری کنید.

روش محبوب دیگری که برای افزودن کوسن توصیه می ‌شود، است که سه عدد از آنها را در یک طرف مبل چستر چیدمان کنید و طرف دیگر مبل را خالی بگذارید. صدها مدل و روش وجود دارد که کوسن‌ ها می‌توانند چیدمان مبل چستر را تکمیل کنند، بنابراین از آن لذت ببرید و مدل ‌های مختلفی را آزمایش کنید!

برای اینکه بدانید چطور می‌توانید یک مبل چستر تمیز داشته باشید، حتما مقاله آن را بخوانید تا با نحوه تمیز کردن انواع آن آشنا شوید.

2. یک محل دنج برای گفتگو ایجاد کنید

اگر دو مبل چسترفیلد دارید، ایده طراحی که به شما می ‌گوییم بسیار دیدنی است. یک میز جلو مبلی را مقابل شومینه خود بگذارید، سپس برای چیدمان مبل چستر در خانه، دو کاناپه چستر فیلد را در دو طرف آن قرار دهید. نتیجه نهایی یک محل گفتگوی دنج است که نقطه کانونی اصلی در این فضا شومینه خواهد بود. این ایده طراحی به ‌ویژه به دلیل ظاهر شیک، خاص و متقارنی که دارد، با چستر فیلد بهتر به نظر می ‌رسد.

(چنانچه تمایل به خرید میز جلو مبلی دارید،‌ از مدل‌های متنوع آن در ایران دکور دیدن کنید)

یکی دیگر از راه هایی که باعث زیبایی هر چه بیشتر این محل دنج می شود آن است که، دیوار پشت چستر فیلد را به رنگ روکش مبل چستر فیلد درآورید. بیان چنین مسئله ای فقط توضیح طرز چیدمان مبل چستر است و به این معنی نیست که شما ناگزیرید تمام قسمت های خانه را به همان رنگ درآورید، بلکه می توانید برای باقی قسمت ها رنگ های مختلفی را به کار بگیرید.

دکوراسیون با مبل چستر

اگر از میز جلومبلی استفاده نمی ‌کنید، یک گلدان گل در وسط دو کاناپه قرار دهید، البته که پیشنهاد ما همان میز جلو مبلی است. چون به غیر از نظم و نوع دکوراسیونی که به وجود می آورد، کاربردهای بسیاری برایتان دارد. با این ایده گفته شده، ظاهر چیدمان نشیمن خانه کامل می‌شود و با برپایی مهمانی، بدون شک دوستان و آشنایان شما را تحسین می‌ کنند.

3. برای ایجاد سبک کلاسیک، لوستر را دست کم نگیرید

زمانی که بسیاری از افراد در مورد مبل چسترفیلد مطلب را می‌خوانند، اغلب به فکر نوعی مبل در خانه‌ باشکوهی هستند که با وسایل چوبی و کتابخانه ‌های لوکس احاطه شده است. در حالی‌ که برای داشتن سبک کلاسیک نیازی نیست که حتما از وسایل گران ‌قیمت و بسیار لوکس استفاده کنید.

بعد از چیدمان منزل با مبل چستر بهترین مدل مبل چستر، قرار دادن یک قفسه کتاب چوبی بزرگ در پشت مبل‌ ها و دو لوستر آویز بلند در دو طرف آنها، می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به این ظاهر کلاسیک در خانه باشد و چیدمان آنها را در اتاق نشیمن یا پذیرایی کامل کند.

همانطور که مطلع هستید طبق اصول دکوراسیون داخلی، تقارن باعث ایجاد یک جلوه بی نظیر به ویژه در چیدمان مبل چستر در خانه می شود که انجام این امر مهم با بهره گیری از دو لوستر در دو طرف کتابخانه صورت می گیرد. همینطور بهتون پیشنهاد می کنیم از محصولات لوستر سقفی دیدن نمایید.

4. از مبل چسترفیلد به ‌عنوان نقطه اصلی استفاده کنید

زیبایی مبل چسترفیلد آن را به یک نقطه کانونی برای هر اتاق نشیمن یا پذیرایی تبدیل می ‌کند. چسترفیلد علاوه بر داشتن ظاهری خاص و دلربا و البته جذابیت فراوان، نوعی طراحی شده است که می ‌توان آن را در سبک‌ های دکوراسیون مختلف مانند کلاسیک، سنتی یا حتی معاصر نیز به کار برد و آنچه می ‌تواند سبک خانه شما را تعیین کند،

استفاده از وسایل دکوری در چیدمان مبل چستر در خانه و عناصر دیگر دکوراسیون مانند فرش، پرده و … است. چسترفیلدها به‌ ویژه در فضاهای بزرگی که همیشه مرتب و منظم به نظر می‌ رسند، نقاط کانونی خوبی ایجاد می ‌کنند.

برای استفاده از چسترفیلد به ‌عنوان یک نقطه کانونی اصلی، سعی کنید آن را در حد امکان در وسط اتاق نشیمن قرار دهید، این درست زمانی است که چسترفیلد در بهترین حالت خود قرار دارد.

از آن جا که تولیدکنندگان به هنگام طراحی و ساخت مبل چستر فیلد از نمای پشتی کار غافل نشده اند و آن را نیز زینت بخشیده اند پس جای هیچ نگرانی بابت نحوه چیدمان مبل چستر فیلد به عنوان مرکز خانه وجود ندارد.

طرز چیدمان مبل چستر

5. برای چیدمان مبل چستر، جلوی آن فرش بیاندازید

فرش‌ برای چیدمان مبل چستر در منزل بسیار عالی به نظر می‌رسند، خصوصاً که کف ‌پوش چوبی داشته باشید. اگر به دنبال مدل ویکتوریایی و سبک انگلیسی قدیمی در خانه خود هستید، یک فرش بزرگ طرح ‌دار انتخاب کنید. این مدل فرش باعث می ‌شود اتاق نشیمن و پذیرایی شما به زیبایی جلوه کند و یک منطقه دنج برای لذت بردن از مهمانی و دورهمی ‌ها برای دوستان و خانوادتان ایجاد شود.

یکی دیگر از راه هایی که برای دکوراسیون مبل چستر می توانید از آن کمک بگیرید استفاده از دکوراسیون مربعی است. در این مدل چیدمان مبل چستر می توانید تلویزیون یا شومینه را در یک ضلع از مربع و سه مبل چستر دو یا سه نفره را در سه ضلع دیگر قرار دهید و فرش را میان آن ها پهن کنید.

اگر می‌ خواهید سبک معاصر برای دکوراسیون داخلی منزل خود به وجود آورید، یک فرش پررنگ با ترکیب رنگی متنوع به کار ببرید. کاری که بسیاری از طراحان انجام می‌ دهند این است که دو پایه جلویی مبل چسترفیلد را روی فرش قرار می ‌دهند. این ترفند یک روش عالی برای خلق و به وجود آوردن فضای دنج و صمیمی برای دکوراسیون نشیمن شما خواهد بود.

برخی از سوالات رایج:

انواع چیدمان مبل چستر در خانه چیست؟

از کوسن ‌ها به عنوان وسایل تزیینی برای چیدمان مبل چستر استفاده کنید - برای ایجاد سبک کلاسیک، لوستر را دست کم نگیرید - برای چیدمان مبل چستر، جلوی آن فرش بیاندازید.

زیبایی مبل چسترفیلد در چیست؟

چسترفیلد علاوه بر داشتن ظاهری خاص و دلربا و البته جذابیت فراوان، نوعی طراحی شده است که می ‌توان آن را در سبک‌های دکوراسیون مختلف مانند کلاسیک، سنتی یا حتی معاصر نیز به کار برد. استفاده از وسایل دکوری در چیدمان مبل چستر و عناصر دیگر دکوراسیون مانند فرش، پرده می تواند سبک خانه شما را تعیین می کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا