مبلمانمقالات

نحوه تمیز کردن مبل چستر چگونه است؟

مبل چستر؛ یکی از المان‌های زیبایی هر خانه

امروزه، مبلمان به یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی دکوراسیون داخلی خانه‌ها تبدیل شده است. به همین دلیل، نظافت مبلمان، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. مبل چستر یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبلمان است. برای حفظ زیبایی و دوام طولانی این مبل، نیاز به تمیز کردن و نگهداری مناسب می‌باشد. در این مطلب، به بررسی نحوه تمیز کردن مبل چستر می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم ظاهر و کیفیت مبل خود را حفظ کنید.

آماده‌سازی مبل چستر برای تمیز کردن

قبل از اینکه نحوه تمیز کردن مبل چستر را به شما بگوییم، بهتر است با مراحل اولیه تمیز کردن این مبل آشنا شوید. ابتدا بررسی کنید که آیا بر روی مبل چستر شما برچسبی وجود دارد که دستورالعمل‌های خاصی برای تمیز کردن را توصیه می‌کند یا خیر. اگر برچسب یا بروشوری وجود دارد، رعایت دستورالعمل‌های آن بسیار مهم است.
پس از اینکه برچسب یا بروشور مبل چستر خود را بررسی کردید، اقدام به پاک کردن گرد و غبار از روی آن کنید. با استفاده از یک مکنده یا جارو برقی، گرد و غبار را از روی مبل چستر بردارید. این کار به جلوگیری از رسوب گرد و غبار در هنگام تمیز کردن مبل کمک می‌کند.

چطور مبل چستر را تمیز کنیم

شروع فرایند تمیز کردن مبل، نکات و راهنمایی ها

اولین مرحله برای دانستن نحوه تمیز کردن مبل چستر، تهیه محلول تمیزکننده است. برای شروع، محلول تمیزکننده مناسب را بر روی پارچه یا اسفنج بریزید. اطمینان حاصل کنید که محلول تمیز کننده شامل مواد مناسب برای نوع جنس مبل چستر شما است. در صورتی که برچسب دستورالعمل تمیز کردن وجود دارد، به آن پایبند باشید.
برای پاکسازی لکه‌های موجود روی مبل چستر، پارچه یا اسفنج خیس را به آرامی روی لکه بمالید و به آرام آرام آن را صاف کنید. از حرکات دایره‌ای استفاده کنید و فشار زیادی روی مبل نگذارید تا جلوی ایجاد خط و خش روی پارچه و چرم مبل را بگیرید.
برای جلوگیری از ورود مایعات به عمق جنس مبل چستر و ایجاد لکه‌ها، می‌توانید از روکش محافظ استفاده کنید. این روکش می‌تواند از جنس ضد آب باشد و مانع نفوذ مایعات به مبل شود. روکش‌های محافظ مبل چستر در بازار موجود هستند و شما می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

اگر می‌خواهید برای خرید مبل و کاناپه راحتی اقدام نمایید، از مدلهای مختلف آن در ایران دکور بازدید فرمایید.

شروع تمیز کردن مبل چستر

در صورت لزوم، می‌توانید پارچه‌ها و روکش‌های قابل تعویض را بردارید و تمیز کنید. برای شستشوی پارچه‌ها، از دستورالعمل مربوطه استفاده و آنها را قبل از قرار دادن مجدد بر روی مبل به درستی خشک کنید تا رطوبت به مبل چستر شما نفوذ نکند.

اگر برای انتخاب و خرید بهترین مدل مبل چستر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتما مقاله آن را مطالعه نمایید.

نکات مهم برای داشتن مبل چستری درخشنده و تمیز

اگر می‌خواهید مبل چستر شما همیشه تمیز و درخشنده بوده و به اصطلاح نو باقی بماند، مهم است که به چند نکته مهم توجه داشته باشید. عمر این وسیله به نحوه تمیز کردن مبل چستر بستگی دارد. نکات مهم برای نگهداری بهتر مبل چستر عبارت‌اند از:

  • سعی کنید به طور منظم و دقیق سطح روی مبل چستر را جارو برقی بکشید تا از تجمع گرد و غبار روی مبل جلوگیری کنید.
  • روی مبل چستر را به طور مرتب دستمال مرطوب بکشید. این کار باعث می‌شود که مبل شما از حالت تیرگی و کدر بودن خارج شود.
  • برای نظافت مبل چستر از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید. چون که این کار باعث تخریب پارچه و چرم مبل شما می‌شود.

برای خرید مبل کلاسیک از ایران دکور به صفحه آن مراجعه فرمایید.

راهنمای تمیز کردن مبل چستر

بهترین شیوه شستن مبل چستر مخمل

قبل از اینکه بخواهید درباره نحوه تمیز کردن مبل چستر مخمل بدانید، مهم است این نکته را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین نکته برای تمیز نگه داشتن مبل چستر مخمل، جلوگیری از لکه گرفتن آن است. پرهیز از خوردن غذا روی مبل، یکی از مهم‌ترین این نکات است.
مبل چستر مخمل به دلیل جنس لطیف و خاص خود، نسبت به پارچه‌ های دیگر آسیب‌پذیرتر است. به همین دلیل، توجه به مواد شوینده‌ای که در فرایند شستشو استفاده می‌کنید و دقت به مراحل شستشو، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

برای تمیز کردن مبل مخمل، از استفاده از هرگونه مواد شوینده شیمیایی خودداری کنید. بهترین جایگزین، ترکیب آبلیمو و جوش شیرین است. این مواد که در آشپزخانه همه ما موجود هستند، بهترین شوینده برای مبل‌های مخمل به‌شمار می‌آیند.

ابتدا نصف استکان آبلیمو را با نصف استکان آب مخلوط کنید. سپس محلول به‌دست آمده را درون یک ظرف بزرگتر بریزد و یک الی دو قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. مدتی صبر کنید تا محلول کف کرده و شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه محلول جوشید، می‌توانید از آن به عنوان ماده شوینده مبل مخمل استفاده کنید.
توجه داشته باشید که گاز ناشی از محلول جوش شیرین، آب و آبلیمو به هیچ عنوان سمی و خطرناک نیست و نیاز به استفاده از ماسک یا عینک محافظ ندارید. خوشبختانه این محلول کاملا بی خطر است و نیاز به هیچگونه نگرانی نمی‌باشد.

اگر به دنبال انتخاب مبل ال هستید، از صفحه آن دیدن فرمایید.

نکات تمیز کردن مبل چستر

شیوه شستن مبل چستر پارچه‌ ای

نحوه شستن مبل چستر پارچه‌ای هم مانند مبل مخمل است. اما تفاوت بزرگی که وجود دارد، نحوه مراقبت از مبل پارچه‌ای است. هرچقدر که زمان برای مراقبت و نظافت مبل مخمل اختصاص داده می‌شود را تقریبا دوبرابر کرده و به نظافت مبل پارچه‌ای اختصاص دهید.
برخی افراد هستند که از شامپو برای نظافت مبل‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند. هرچند این روش نظافت خیلی پیشنهاد نمی‌شود، اما بهتر است قبل از اینکه شامپو را روی تمامی قسمت‌های مبل بریزید، از کارایی آن مطمئن شوید. یک قسمت از مبل که دیده نمی‌شود را به شامپو آغشته کنید و واکنش پارچه مبل را مشاهده کنید. درصورتی که پارچه حساسیتی نشان نداد، اقدام به نظافت کامل با شامپو کنید.

قبل از اینکه جنس پارچه مبل را انتخاب کنید، بهتر است بدانید دلیل انتخاب مبل چستر چیست؟

نوع مبل وسایل مورد نیاز
مبل چستر چرمی جارو برقی، برس، مواد شوینده طبیعی و پارچه
مبل چستر پارچه‌ای جارو برقی، مواد شوینده یا شامپو، پارچه و اسفنج
مبل چستر مخمل جارو برقی، محلول آبلیمو و جوش شیرین، پارچه

شستن مبل چستر

خرید مبل چستر از ایران دکور

مجموعه ایران دکور به صورت تخصصی در زمینه مبلمان و لوازم دکوراسیون خانگی فعالیت می‌کند. تنوع مبل‌های مجموعه بسیار بالا بوده و شما می‌توانید مبل چستر یا هر مدل از لوازم دکوراسیون داخلی را که دوست دارید از فروشگاه ما خریداری کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید تخت دو طبقه نوجوان به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سوالات متداول
هر چند وقت یک بار مبل چستر را تمیز کنیم؟
بهتر است برای تمیزی و طول عمر بیشتر مبل چستر، ماهی یک بار اقدام به نظافت مبل چستر خود کنید. همچنین مراقبت از مبل و غذا نخوردن روی آن می‌تواند به عمر آن اضافه کند.

از چه مواد تمیزکننده‌ای برای شستن مبل چستر استفاده کنیم؟
برای شستن مبل چستر می‌توانید از ترکیب آبلیمو، آب و جوش شیرین استفاده کنید. همچنین درنظر داشته باشید که به هیچ عنوان سراغ مواد شوینده شیمیایی نروید.

چگونه گرد و غبار روی مبل چستر را تمیز کنیم؟
برای تمیز کردن و رفع گرد و غبار روی مبل چستر، ابتدا از یک مکنده یا جارو برقی استفاده کرده و پس از رفع گرد و غبار، با استفاده از یک برس، مبل را خاک‌گیری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا