مقالاتدکوراسیون

17 مدل کابینت جدید سال 1400: جدیدترین مدل کابینت

یکی از مهمترین بخش هرخانه آشپزخانه آن است که خانمها وقت زیادی را در آن صرف میکنند. تمامی آشپزخانه ها به تعدادی کابینت نیاز دارند؛ اما چند مدل کابینت جدید در بازار وجود دارد؟ ما در ایران دکور تصمیم داریم جدیدترین مدل های کابینت سال 1400 را به شما عزیزان معرفی کرده که خانه و آشپزخانه خود را با آن مزین کنید.

نحوه چیدمان آشپزخانه‌ها با توجه به متراژ و وسعتی که دارند متفاوت است. درواقع انتخاب برای آشپزخانه های کوچک کمی سختتر است؛ زیرا باید از فضا نهایت استفاده را کرد. درصورتیکه برای آشپزخانه های بزرگ انتخاب آسانتر است. پیشنهاد می دهیم برای آنکه با بهترین مدل های کابینت آشنا شوید، در ادامه ما را همراهی کنید.

با این چند مدل کابینت جدید، زیبایی را به آشپزخانه بیاورید!

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که قصد دارند کابینتهای آشپزخانه را با مدل های جدیدتری تعویض کنند. همچنین ممکن است یک ساختمان ساز باشید و قصد انتخاب کابینت برای واحدهای مختلف ساختمان خود را دارید. برای آنکه بدانید کدام کابینت مناسب با آشپزخانه و سلیقه شماست، ابتدا بهتر است با چندین مدل کابینت جدید آشنا شوید.

 انواع مدل کابینت جدید

این کابینت ها به سه سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تقسیم بندی میشوند. هریک از این محصولات زیرشاخه هایی دارند که در ادامه نام می‌بریم:

  1. کابینت ممبران
  2. کابینت ام‌دی‌اف
  3. کابینت های گلاس
  4. کابینت وکیوم
  5. کابینت فرامید
  6. کابینت انزو
  7. کابینت چوبی
  8. کابینت روکش چوب
  9. کابینت پی‌وی‌سی
  10. کابینت کلاسیک
  11. کابینت مدرن
  12. کابینت بدون‌دستگیره
  13. کابینت نئوکلاسیک
  14. کابینت منحنی
  15. کابینت سی‌ان‌سی
  16. کابینت جزیره
  17. کابینت اپن

لازم به ذکر است در میان تمامی این مدلهای نامبرده، کابینت های ارزان قیمتی نیز وجود دارند که با توجه به بودجه افراد تهیه و تولید میشوند؛ اغلب این کابینتها فلزی هستند. در ادامه به معرفی برخی از این چند مدل کابینت جدید می‌پردازیم. (چنانچه تمایل به خرید صندلی جزیره دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

کابینت کلاسیک

یکی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه، کابینت کلاسیک است. کابینت کلاسیک دارای سه زیرشاخه با نامهای کابینت طرح چوب، کابینت ممبران و کابینت تمام چوب است. یکی از اصلیترین ویژگی‌های این نوع کابینت های جدید، حکاکی روی دربهای آن و استفاده از ابزارهای جدید است.

تمامی این حکاکی‌ها با استفاده از دستگاههای تمام اتوماتیک سیانسی انجام میشوند که ظرافت کار را بالا میبرند. وجود ستون و گلهای چوبی منبت کاری شده یکی دیگر از ویژگی های این کابینت هاست.

مدل کابینت جدید کلاسیک

هریک از سه مدل کابینت جدیدی را که نام بریم از لحاظ ظاهر شبیه به یکدیگر هستند؛ اما فرآیند تولید و قیمت متفاوتی دارند. یکی از گران قیمتترین کابیت های کلاسیک، محصولات تمام چوبی است؛ زیرا از چوب طبیعی درختان در تولید آنها استفاده میشود. به همین دلیل قیمت بالایی دارند.

کابینت های طرح چوب نیز بسیار شبیه به کابینت های چوبی هستند؛ با این تفاوت که پایه آن ها از جنس چوب نیست و از ام دی اف ساخته شدهاند.

کابینت ممبران

یکی از انواع مدل کابینت های جدید، کابینت ممبران است. درواقع ممبران به روکش این کابینت ها اتلاق میشود که روی ام‌دی‌اف بدونروکش چسبانده میشود. باید بگوییم اگر به کابینت های ظریف با یک طراحی منحصر به فرد و کمی حکاکی علاقه دارید، این مدل کابینت بهترین انتخاب برای شماست. جهت اطلاع از قیمت کابینت ممبران می توانید به بخش مربوطه مراجعه نمایید.

طرح حک شده روی این کابینت ها با توجه به سلیقه مشتری انتخاب میشود. در واقع اگر فردی به طرح های اصیل ایرانی و حکاکیهای محلی علاقه دارد، به راحتی قادر به سفارش این محصول است. با این حساب این مدل کابینت جدید گرما و صمیمیت خاصی را به خانه میدهد و آن را از دیگر خانه ها متمایز میکند.

مدل کابینت جدید ممبران

با استفاده از این کابینت در آشپزخانه، به خوبی از تمامی فضا استفاده میشود و تنوع بالایی که در رنگ و طرح این محصول وجود دارد، هرسلیقه ای را راضی میکند.

به طورکلی کابینت های ممبران، از لوکس ترین و زیباترین کابینت های موجود در بازار هستند. این محصولات آشپزخانه ای کلاسیک و مجلل را به وجود میآوردند که تمامی چشم ها را به خود خیره میکنند.

کابینت وکیوم

کابینت وکیوم یکی از انواع مدل کابینت جدید و نوع دیگری از کابینتهای ممبران است. این محصولات از لحاظ ظاهر شبیه به کابینتهای چوبی و طرح چوب هستند؛ اما قیمت متفاوتی با آنها دارند.

کابینت وکیوم با تلفیق از سبک کلاسیک و مدرن، زیبایی چشم گیری دارد؛ بهطوریکه اصالت و طراحی خاصی را ا خود ارائه میدهند. این نوع کابینتها با توجه به آنکه از ورقه های امدیاف در تولید آنها استفاده میشود، ارزانتر از کابینت های تمام چوب هستند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره چستر فیلد چیست را بخوانید.

مدل کابینت جدید وکیوم

یکی از دلایلی که باعث جذب طرفداران زیادی به سمت این نوع کابینتها شده است، نوع روکشی بوده که در آنها استفاده میشود. این روکش ها از ورقه ای ونیل هستند. ورق ونیل مقاومت و کیفیت بالایی دارد که باید توسط دستگاه های مجهز و پیشرفته روی امدیاف چسبانده شوند.

با توجه به تنوع رنگی بالای این نوع محصولات، کابینت های وکیوم از جدیدترین مدلهای سال 1400 به شمار میرود. به عنوان مقال رنگ سفید و کرم کابینت وکیوم باعث بزرگتر دیدهشدن آشپزخانه میشود و برای خانه های کوچک ایده بسیار خوبی است.

کابینت مدرن

امروزه در سراسر دنیا با توجه به تغییر سبک زندگی و دکوراسیون آپارتمان، اغلب مردم به دنبال طرح های ساده هستند و به سبک‌های مدرن علاقه بیشتری دارند. کابینتهای مدرن از لحاظ طراحی، کنده کاری روی درب، تاج و ستون ها و دیگر موارد مشابه بسیار ساده هستند؛ به همین دلیل به راحتی با هر نوع دکوراسیونی جور درمیآیند.

کابینت گلاس

یکی از دیگر گزینه های بسیار مناسب برای دکوراسیون داخلی مدرن، کابینت گلاس است. این محصولات بدنه مقاومی دارند؛ زیرا از ورقه های ام دی اف با ضخامت بالا در آنها استفاده میشود. همچنین روکش به کار رفته برای این کابینت ها از جنس ورقه ای پلکسی است که درخشندگی خاصی را به محصول میدهد و به زیباتر شدن کابینت ها کمک میکند.

  17 مدل کابینت جدید سال 1400: جدیدترین مدل کابینت
”]

پرطرفدارترین رنگ این کابینت سفید های گلاس، نسکافه ای، سفید مشکی، طلایی، اکلیلی و براق، سفید نقره ای و سفید خاکستری است که بسیار جذاب هستند.

یکی از ویژگی های این مدل کابینت جدید، عدم استفاده از دستگیره در آن هاست. به همین دلیل سبک منحصربه فردی دارند و به زیباتر شدن آشپزخانه ها کمک میکنند.

کابینت ام دی اف

برای ساخت بیشتر کابینت های موجود در بازار به جز نوع تمام چوب آنها، از امدیاف استفاده میشود؛ البته نوع بی کیفت و ارزان قیمتی نیز وجود دارد که از نئوپان در ساخت آنها استفاده شده است.

مدل کابینت جدید ام دی اف

ورقه ای امدیاف در برابر ضربه، رطوبت و نم مقاومت بالایی دارند و همچنین قیمت آنها نسبت به کابینتهای تمام چوب مناسبتر است. یکی از جدیدترین مدل های این کابینت، کابینت طرح انزو نام دارد. تمامی ویژگی های مثبت کابینت های ممبران و گلاس در این محصول جمع شده و با نهایت سلیقه و دقت طراحی و تولید میشوند.

اگر قصد دارید یک کابینت متنوع و زیبا برای آشپزخانه خود سفارش دهید، مشاهده و خرید کابینت ام دی اف را از فروشگاه ایران دکور پیشنهاد می کنیم.

کابینت جزیره دار

درگذشته آشپزخانه از دیگر قسمت های خانه جدا بود. به مرور زمان دیوارها برداشته شده و اپن یا جزیره جای آنها گرفت. در آشپزخانههای مدرن یا جزیره، فضایی از بخش خانه با آشپزخانه یکی شده است، قسمتی از کابینت به عنوان کانتر یا میز غذا خوری استفاده میشود.

در واقع یک کانتر در مرکز آشپزخانه قرار میگیرد. این کانترها به عنوان میزغذاخوری، اجاق گاز یا سینک ظرفشویی با توجه به سلیقه مشتری طراحی و تولید میشوند. مهمترین نکتهای که در طراحی این جزیرهها باید به آن توجه کنید، هماهنگی طرح و مدل آن با دیگر کابینتهای آشپزخانه است.

کابینت انزو

کابینت طرح انزو یک مدل کابینت جدید است که برای اولین‌بار توسط برند Zentique به بازار عرضه شد. مهمترین ویژگی این محصول، استفاده از ورقه ای امدیاف 25 میلیمتری در آنهاست.

مدل کابینت جدید انزو

همچنین از حکاکی در درب، ستون و دیگر قسمت های این کابینت بسیار کم استفاده شده است و بسیار ساده و شکیل هستند. رنگ به کار رفته در کابینت انزو نیر پلی اوتان است که باعث انعکاس نور می شود. ازاینرو این ویژگی به زیبایی این محصولات افزوده است.

کابینت مناسب آشپزخانه‌ های کوچک

در آشپزخانه های کوچک بهتر است از مدل کابینت جدید با طرحهای ساده و رنگ های روشن استفاده کرد. اغلب محصولاتی مانند ممبران که طرح و نقش دارند و در تاج و درب آنها کنده کاری شده است، کمی فضا را کوچکتر نشان میدهند. بنابراین بهتر است از سبک کابینت های مدرن برای این آشپزخانهها استفاده کرد.

همچنین رنگ های تیره برای آشپزخانه هایی با وسعت کم مناسب نیست. به عنوان مثال بهترین رنگ برای این مکان‌ها ترکیب رنگی از سفید و طوسی، سفید و طلایی، نسکافه‌ای و رنگ‌های فانتزی است. مطالعه مقاله “کابینت سفید مدرن” میتواند مفید باشد.

قیمت کابینت‌ های جدید

طرح و تنوع بالایی که در کابینت های آشپزخانه وجود دارد، باعث تفاوت قیمت آنها میشود. به طورکلی نوع متریال، جنس بدنه، میزان ضخامت، رنگ، مدل، طرح، متراژ و تعداد کابینت ها در قیمت نهایی این محصولات اثر میگذارد. با این حساب با توجه به بودجه خود به راحتی قادر به سفارش محصول مدنظر هستید.

سخن آخر

امروزه با توجه به تنوع‌پسندی بیشتر افراد جامعه، طرح و مدل‌های مختلفی برای کابینت آشپزخانه وارد بازار شده است. درواقع با توجه به سلیقه، بودجه و وسعت آشپزخانه خود قادر به انتخاب هرمدل کابینت جدید برای خانه هستید.

به طورکلی کابینت ها به دسته های مدرن و کلاسیک تقسیم بندی میشوند که در این مقاله به معرفی برخی از پرطرفدارترین انواع آنها پرداختیم. اغلب سبک های کلاسیک دارای طرح و نقش هستند و سبک های مدرن با سادهترین طرحها ساخته و تولید می‌شوند.

مجموعه ایران دکور با بهره مندی از بهترین تولیدکنندگان و متخصصان در حوزه دکوراسیون در خدمت مشتریان عزیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا