مقالاتدکوراسیون

25 دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان و بزرگسال

اتاق خواب یکی از مهمترین نقاط خانه است زیرا هر انسانی حداقل یک سوم از زمان خود را که مهمترین زمان اوست در اتاق خواب میگذراند، زمان استراحت و خواب! اتاق خواب باید ویژگی های خاصی را در بر داشته باشد که مهمترین آنها بستگی به جنسیت و سن شخص مورد استفاده است. اگر دغدغه ی شما هم تغییر دکوراسیون اتاق خواب دختر نوجوانتان است می توانید از این مقاله استفاده کرده و ایده های نابی را بدست بیاورید. در این مقاله چندین عکس از دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان و بزرگسال موجود است که به شما کمک بیشتری برای درک مدل ها و ایده ها می دهد.

ایده دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان

هماهنگی در رنگ ها

در کل دختران بزرگسال نسبت به پسران روحیه لطیف ‌تری دارند و به همین دلیل به زیبایی فضای اتاق خوابشان توجه بیشتری نشان می دهند. اولین موردی که باید زمان طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان به آن توجه کرد، رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال و هماهنگی آن با وسایل موجود در اتاق است.

البته در همه ی موارد مهمترین بخش قیمت دکوراسیون اتاق خواب دخترانه است. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد میکنیم برای وسایل اصلی همچون تخت، کمد، کمد دیواری، میز و صندلی و … از رنگ های خنثی و یا سفید استفاده کنید تا با ترکیب دیگر رنگها بتوانند یک اتاق دخترانه ی زیبا را برای شما بیافرینند و در عین حال از یک ست رنگی پیروی کنند. همچنین می‌توانید درباره دکوراسیون اتاق خواب پسرانه هم در دکومگ مطالعه کنید.

قیمت دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب رویایی

دختران نوجوان بسیار حساس و رمانتیک هستند که تحت تاثیر فیلم های تلویزیونی علاقه ی زیادی به دنیای احساسی دارند. برای ایجاد یک فضای رمانتیک و احساسی به سلیقه ی دخترهای نوجوان کافیست برای بالای تخت آنها یک چهارچوب از جنس چوب یا فلز درست کرده و سپس با تور و یا ریسه های توری یک فضای کاملا رمانتیک را بسازید. (مانند عکس بالا) این تورها حس خاص بودن و آرامش را به اتاق خواب دخترتان می افزایند. (چنانچه تمایل به انتخاب بهترین تشک طبی دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

  25 دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان و بزرگسال
”]

آینه و کنسول ساده و شیک

وجود آینه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ضروری است اما وابسته به فضا است. اگر اتاق کوچکی دارند نیازی نیست تا از میزهای آرایشی بزرگ و مجلل استفاده کنید. اگر در اتاقتان از کتابخانه، کمد و بوفه استفاده نکرده اید یا از صنایع چوبی کمجا استفاده می کنید می توانید با استفاده از سلیقه ی شخصی تان یک بخش را به آینه و میز کنسول شیک و مدرنی که بسیار سادست اختصاص بدهید. برای داشتن میز کنسول میتوان از یک میز ساده آرایشی که هارمونی رنگی خوبی با اتاق دارد استفاده کرد.

ثبت لحظه ها

دختر ها علاقه ی زیادی به ثبت لحظات زندگیشان دارند و هر آنچه که آنها را به یاد آن لحظات بیاندازد و تداعی کننده خاطرات شیرین آن لحظه ها باشد را دوست دارند. برای اینکار کافیست با یک ریسه ی بلند کنفی و چند میخ روی یکی از دیوار های اتاقشان یک آلبوم خاطرات درست کنید تا با آویزان کردن عکس هایی که دوست دارند و یا نوشته هایی که به آنها انرژی مثبت می دهد هر روز خود را زیبا شروع کنند.

رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال

حتما لازم نیست که عکسها بصورت خطی چیده شوند شاید فرزندتان دوست داشته باشد که با عکس ها المان یا نوشته ی خاصی را ایجاد کند که این کار نیز شدنی است.

  17 ایده شیک ترین و بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن و جدید

کمد لباس

لباس های دختران یک بخش مهم از زندگی آنها را تشکیل می دهد. اگر شما کلوزت روم مجزایی برای نگهداری از لباس هایتان را ندارید می توانید در اتاق خواب هر کسی از یک کمد برای نگهداری لباسهایشان استفاده کنید. بهتر است رنگ کلی کمد دیواری با اتاق همخوانی داشته باشد تا فضای دلنشین تری را ایجاد کند اما اگر نمی خواهید از رنگهای مختلف استفاده کنید بهترین رنگ برای کمد دیواریتان، سفید است.

رنگ صورتی و سفید

دختران به دلیل روحیه لطیفی که دارند از رنگ‌ های صورتی و سفید خوششان میاد و اصولا تمایل به یک اتاق خاص صورتی و سفید دارند که با هماهنگی میان کاغذ دیواری، کتابخانه، پرده، فرش، تخت و وسایل دیگر یک اتاق جذاب را می توان ساخت. رنگ اتاق خواب دخترانه بزرگسال کاملا سلیقه ای بوده و حتی گاهی نیز میتواند کاملا متفاوت با باورهای عمومی باشد. برای مشاهده طرح های جدید کاغذ دیواری میتوانید به مقاله ی “مدل جدید کاغذ دیواری” مراجعه نمایید.

دیزاین اتاق خواب دخترانه با ریسه لامپ های ریز

یکی از روش های جالب و ابتکاری برای تزئین اتاق خواب دخترانه استفاده از ریسه های لامپ می باشد. این لامپ ها جایگزین خوبی به عنوان چراغ خواب هستند. شما می تواندی در ابتدا طرح مورد نظر را بر روی دیوار بکشید و سپس با ریسه و تابلو و وسائل تزئینی آن طرح را ایجاد کنید.

عکس اتاق خواب دخترانه ساده و شیک

با این کار شما نور ملایمی را در فضا ایجاد میکنید که این نور میتواند جایگزین چراغ خواب نیز شود. یکی دیگر از طرح های ابتکاری همین استفاده از ریسه و عکس های خانوادگی است که با ریسه هایی که از بالای دیوار آویزان شده اند می توان بر روی آنها با یک گیره ی کوچک عکس ها را آویز کرد.این یک ترکیب بی نظیر است!

تزئین دیوار در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان و بزرگسال

برای جذاب تر شدن اتاق خواب می توانید دیوار ها را تزئین کنید. قاب عکس، استیکر، آینه های فانتزی، دکوری های تزئینی و …. میتوانند به زیبا تر شدن اتاق شما کمک کنند. از آینه ‌های ساده یا طرح دار بزرگ برای بزرگ ‌تر نشان دادن اتاق نیز می‌توانید استفاده کنید.

برای استفاده از فضای خالی دیوار ها می توان از شلف ها با طرح های مختلف استفاده کرد. می توانید درون این شلف ها را با دکوریجات و مجسمه های کوچک و رنگی پر کرد. پس از تزپین اتاق اگر به دنبال تهیه موکت مناسب هستید مطالعه مقاله “عرض موکت پالاز” را برای آشنایی با عرض استاندارد موکت به شما پیشنهاد می کنیم.

  25 ایده دکوراسیون داخلی منزل 2024: ایده های جالب برای تزیین خانه

برای طرحدار کردن دیوارهای ساده ی اتاق می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار و یا گل دار استفاده کنید. کاغذ دیواری‌ های سه بعدی یا پوستر های دیواری مختلفی بسته به سلیقه ‌های مختلف در بازار وجود دارند که می ‌توانید از آن ‌ها در دکوراسیون اتاق فرزندتان استفاده کنید. درباره طراحی دکوراسیون آشپزخانه بخوانید.

برخی از سوالات متداول:

بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان کدام است؟

معمولا رنگ های صورتی، توسی، آبی و سبز برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان بیشتر استفاده می‌شوند؛ در کل بهتر است رنگی را انتخاب کنید که باعث ایجاد احساس آرامش در فرزند شما می شود.

چه مواردی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان ضروری است؟

تخت خواب، کمد لباس، میز آرایش، میز تحریر، چراغ مطالعه و کتابخانه از وسایل ضروری برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا