مقالاتمبلمان

بهترین پارچه برای مبل چستر چیست؟ + رنگ بندی

آیا به دنبال پارچه خوبی برای مبل چستر خود هستید؟ آیا نمی دانید پارچه چستر باید چگونه باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا به جواب تمام سوالات خود برسید. ممکن است شما هم در هنگام خرید به این فکر کنید که بهترین پارچه برای مبل چستر چیست؟ خوب است بدانید که مبل های چستر در گذشته بیشتر با رویه‌ های چرمی ساخته می شدند اما امروزه مبل های چستر مدرن با پارچه های متنوعی ساخته می شوند.

این چرم ها و پارچه ها هر کدام دارای دوام متفاوتی هستند که شما می توانید بر اساس محیط مورد استفاده از انواع مختلف چرم، پارچه یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله میخواهیم شما را با 8 گزینه‌ی مناسب به عنوان جنس رویه مبلمان چستر آشنا کنیم.

چرم

یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای مبل چستر می باشد که خود شامل سه دسته می شود، چرم نیمه طبیعی، چرم مصنوعی و چرم طبیعی. این پارچه بسیار تنوع دارد و برای هر بودجه و سلیقه ای مناسب است. می توان گفت چرم بهترین پارچه مبل چستر است که همواره از آن برای این مبل استفاده می شود. شما می توانید بر اساس توضیحاتی که راجع به هر کدام از آنها خواهیم داد، چرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. (چنانجه می‌خواهید درباره روش نگهداری از مبل چرم بدانید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم)

چرم در بهترین پارچه برای مبل چستر

1. چرم مصنوعی

این روزها چرم رنگی مصنوعی یکی از پرکاربرد ترین پوشش های چرم برای سطح مبل به حساب می ‌آید که می تواند در برابر آلودگی و لکه شدن مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. مبل های چستر مدرن نیز با انواع چرم های رنگی برجسته یا چاپی روکش می شوند. چرم مصنوعی از نظر کیفیت درجه ‌های مختلفی دارد که از جمله مهم‌ ترین ایرادهای چرم‌ های مصنوعی بی کیفیت، پوست پوست شدن و ظاهر نازیبای آن را می‌ توان برشمرد.

2. چرم طبیعی

چرم آنیلین همان چرم طبیعی است. می توان به جای پوشش پلیمری از رنگ استفاده کرد. چرم طبیعی در برابر خراب شدن مقاوم است.یکی از ایرادات این چرم مقاوم نبودن آن در برابر نور مستقیم خورشید است پس اگر در منزلتان نور زیادی هست بهتر است از این چرم استفاده نکنید. پیشنهاد می شود درباره مبل چستر چیست بخوانید.

  مبل شزلون (Chaise longue) چیست؟ تفاوت مبل شزلون با لاوست

3. چرم نیمه طبیعی

چرم نیمه آنیلین یا نیمه طبیعی به چرمی گفته میشود که همزمان خواص چرم مصنوعی و طبیعی را داراست. این چرم ظاهری طبیعی داشته و از ماندگاری بالاتری نسبت به چرم طبیعی برخوردار است چون پوشش سطحی این چرم از رنگدانه های کمتری تشکیل شده است.

4. چرم تنفسی

چرم تنفسی یا چرم پارچه نوع جدیدی از روکش ‌های مبلمان است که هم خاصیت آبگریزی و استحکام چرم را داشته و هم به نوعی به خاطر لطافت و ضد تعریق بودن، خاصیت پارچه را دارد. بدون اغراق می‌توان چرم تنفسی را یکی از پرکاربرد‌ترین متریال‌ها برای قسمت رویه تمامی انواع مبلمان مدرن دانست.

5. پارچه پشمی

پارچه های پشمی پارچه هایی دارای کیفیت و مقاومت بسیار بالایی هستند که با تنوع رنگی بالایی در بازار موجود می باشند. بافت و الگوهای این پارچه ها باعث می شود که مبل های چستر با تنوع بالایی وجود داشته باشند.
پارچه های پشمی بخاطر پیچ و تابی که در الیاف آنها وجود دارد در برابر آلودگی هایی از جمله گرد و غبار بسیار مقاوم هستند و فقط این گرد و غبار می تواند بر سطح خارجی پارچه بنشیند.

برای انتخاب پارچه بهتر است ابتدا مقاله نحوه تمیز کردن مبل چستر را بخوانید.

پارچه برای مبل چستر

در صورت نشستن گرد و غبار فقط کافیست با جاروبرقی روی سطح مبل خود را تمیز کنید و در صورت لکه شدن سطح خارجی آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. از جمله ویژگی های پارچه ی پشمی مناسب بودن آن برای افراد مبتلا به آلرژی است زیرا این پارچه ها در برابر قارچ و کپک بسیار مقاوم هستند.

پس اگر حساسیت دارید و نمی توانید از باقی پارچه ها استفاده کنید می توانید از پارچه پشمی را به عنوان بهترین پارچه برای مبل چستر انتخاب کنید. این پارچه می تواند به شما کمک کند تا به خوبی استراحت کنید و هیچ مشکل آلرژیکی برای شما به وجود نیاید.

این مدل مبل صد ها سال است که در طول زمان امتحان شده ‌اند و به نظر نمی ‌رسد که تا این زمان هم از مد خارج شده باشد. حتی می ‌توان گفت محبوبیت مبلمان چستر فیلد سال ‌به ‌سال بیشتر هم می ‌شود که در مقاله چیدمان مبل چستر  به نحوه چیدمان این نوع مبل پرداختیم.

6. پارچه ی هریس توید

شاید نام این پارچه را نشنیده باشید اما باید به شما بگوییم این پارچه یکی از مقاوم ترین پارچه ها است که پارچه چستر مبل هم حساب می شود. به عبارتی اگر به دنبال یک پارچه با کیفیت هستید این مدل را می توانید انتخاب کنید.

این پارچه نوعی پارچه ی فاستونی اسکاتلندی است که دستبافت نیز می باشد. این پارچه همچون پارچه‌ی پشمی بسیار مقاوم بوده و جز پارچه های سنگین وزن به شمار می آید، همچنین بخاطر طرحی که دارد هرگز از مد نمی افتد و بسیار نرم و بادوام می باشد. پارچه هریس با ظاهر شیک و خاصی که دارد، می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار ایده آل برای مبل چستر فیلد شما باشد.

  آینه کاری چیست؟ 0 تا 100 آینه کاری در دکوراسیون داخلی

7. پارچه مخمل

پارچه مبل چستر را می توانید از نوع مخمل انتخاب کنید. این نوع پارچه را می توان یک پارچه خاص و زیبا دانست که برای خیلی از مبلمان ها استفاده می شود. کسانی که به دنبال یک پارچه با ظاهری ظریف و لوکس هستند می توانند از مخمل استفاده کنند. مخمل به نسبت چرم از راحتی بیشتری برخوردار است و حس لمس کردن متفاوتی را ایجاد می کند. قدمت این پارچه به 4000 سال پیش برمی گردد و مانند گذشته که بسیار محبوب بوده هنوز نیز جایگاه خود را حفظ کرده است.

پارچه مبل چستر

اگر شما نیز از آن دسته کسانی هستید که می خواهید زمان زیادی را بر روی مبلمان چستر خود بگذرانید این پارچه گزینه ی مناسبی است. مخمل تقریبا در هر طیف رنگی موجود است که می تواند به راحتی با دکوراسیون خانه ی شما ست شود. اگر شما بتوانید مراقبت های کلی را از این پارچه داشته باشید می توان گفت این پارچه دوام بالایی را برای شما خواهد داشت و تا سال ها زیبایی روز اول را نیز حفظ می کند. پیشنهاد می شود از انواع مبل ال ایران دکور دیدن فرمایید.

8. پارچه ی کتان

پارچه ی کتان یکی از مقاوم ترین و بادوام ترین پارچه هاست که دوام فوق العاده آن می تواند مبل چستر فیلد را ایده آل کند. بیشتر چستر فیلد ها از روکش 65% پنبه و 35% کتان ساخته می شوند تا بافت نرم و دوام بالا را حفظ کنند.

یکی از دلایل مهمی که مردم پارچه ی کتان را برای مبلمان چستر خود انتخاب می کنند این است که این پارچه به راحتی تمیز می شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پارچه را در درون ماشین لباسشویی خود بشوئید، به همین راحتی!

مزیت دیگر چستر فیلد های کتانی راحتی آنهاست. این پارچه ها به نسبت چرم بسیار نرم تر بوده و در زمان نشستن احساس چسبندگی و سردی نمی کنید. بنابر این اگر به دنبال پارچه ی مقرون به صرفه تر هستید می توانید از کتان استفاده کنید.

  17 ایده شیک ترین و بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن و جدید

رنگ پارچه مبل

رنگ پارچه های مبل چستر بسیار متنوع است و می توان با توجه سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید. این پارچه ها می توانند به خوبی با هر سبک و سیاقی جور شوند و با دیگر وسایل منزل شما ست شوند. در انتخاب رنگ پارچه مبل چستر باید دقت زیادی به خرج داد که باعث ناهمگونی در میان فضای منزل نشود. می توانید برای رنگ پارچه مبل از رنگ هایی که خنثی هستند استفاده کنید یا این که آن را با رنگ فرش و پرده ست کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با 8 مورد از بهترین پارچه‌های مبل چستر آشنا کنیم. با توجه به این موارد می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و به زیبایی منزل خود را تغییر دهید. پیشنهاد می شود از سرویس مبلمان راحتی ایران دکور دیدن فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا