دکوراسیونمقالات

0 تا 100 راهنمای خرید آباژور به صورت اینترنتی برای منزل

راهنمای جامع خرید آباژور برای سبک‌ های مختلف دکوراسیون

خرید آیتم‌های مبلمان و دکوراسیون داخلی با توجه به محیط قرارگیری، شکل ظاهری و کاربرد می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. برخی از آیتم‌ها باعث افزایش زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی منزل می‌شوند اما کاربرد چندانی ندارند. برخی دیگر اما کاربردهایی در زمینه‌های مختلف دارند. آباژورها از جمله آیتم‌هایی هستند که هم زیبایی محیط را افزایش می‌دهند و هم در زمینه نورپردازی محیط کاربرد دارند.

قبل از خرید آباژور لازم است که نکات زیادی را در نظر بگیرد. از جمله این نکات می‌توان به دسته‌بندی آباژورها از نظر جنس و استایل و محیط‌های مناسب برای قرار دادن این آیتم اشاره کرد. با ما همراه باشید تا در این مطلب به بررسی راهنمای خرید آباژور و نکات آن بپردازیم.

 

آباژور چیست و چه تفاوتی با چراغ خواب دارد؟

در راهنمای خرید آباژور آمده است که آباژور (Lampshade) که به آن نورتاب نیز گفته می‌شود، وسیله‌ای کاربردی و تزیینی در دکوراسیون منزل به شمار می‌رود. این وسیله شامل یک پایه و یک کلاهک یا همان شید می‌شود. وظیفه کلاهک هدایت نور به سمت پایین و جلوگیری از تابش نور به چشم‌های شما است. آباژور معمولا طراحی و سبک‌های متنوعی دارد که برخی از آن‌ها شامل کلاسیک، مدرن و سلطنتی می‌شوند.

باید اشاره کرد که کلاهک آباژور از متریال‌های مختلفی ساخته شده که برخی از آن‌ها شیشه، پلاستیک و پارچه هستند. به طور کلی آباژور نقشی بسیار مهم در نورپردازی منزل ایفا می‌کند و به محیط خانه زیبایی خاصی می‌دهد.

راهنمای خرید آباژور شیک

بسیاری از افراد بر این باور هستند که آباژور و چراغ خواب هر دو یک وسیله هستند. اما باید بدانید که این تفکر کاملا اشتباه است. چرا که آباژور نوعی منبع روشنایی است که در محیط‌های مختلفی مانند پذیرایی، اتاق خواب، نشیمن و حتی در بسیاری از محیط‌های اداری نیز قرار داده می‌شود. اما، چراغ خواب یک منبع روشنایی است که تنها در اتاق خواب کاربرد دارد و در هنگام خواب به کار برده می‌شود.

آباژور نه‌تنها محیط را روشن می‌کند، بلکه با طراحی و سبک جذاب خود، به محیط زیبایی خاصی می‌دهد. اما چراغ خواب تنها برای ایجاد روشنایی به کار برده می‌شود. به طور معمول چراغ خواب حالت رومیزی، دیواری و پریزی دارد، اما آباژور دارای دو حالت رومیزی و پایه‌دار است.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت تخت خواب یک نفره به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

راهنمای خرید آباژور ایستاده

 

انواع آباژور بر اساس متریال ساخت

به طور معمول بدنه و کلاهک آباژور با استفاده از متریال‌های مختلفی مانند فلز و چوب ساخته می‌شوند. قبل از اقدام به خرید لازم است که راهنمای خرید آباژور را به طور کامل مطالعه کنید. طبق این راهنما، متریال ساخت آباژور، با توجه به کاربرد، محل قرارگیری و استایل می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، آباژورهای مدرن معمولا فلزی، سنگی و پارچه‌ای هستند. از سوی دیگر آباژورهای سلطنتی معمولا با استفاده از شیشه و کریستال تولید می‌شوند. یکی از نکات مهم در خرید آباژور این است که حتما باید قبل از اقدام به خرید، به جنس بدنه و کلاهک آباژور دقت کنید.

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر در مورد دکوراسیون خاص و انزژی بخش در منازل به دکوراسیون چوبی منزل مراجعه کنید.

راهنمای خرید اینترنتی آباژور

از جمله انواع آباژور از نظر جنس و متریال ساخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آباژور چوبی: چوب از متریال‌های پرطرفدار برای ساخت آباژور است که در سبک‌های کلاسیک و مدرن به کار برده می‌شود.

آباژور شیشه‌ای: در ساخت این نوع آباژور انواع شیشه مانند شیشه رنگی، مات، براق و مشجر به کار برده می‌شوند. شیشه در آباژورهای مدرن، سلطنتی و کلاسیک کاربرد دارد.

آباژور برنز: این نوع آباژور استحکام بالایی دارد و دارای ظاهری بسیار جذاب است. باید اشاره کرد که به دلیل استفاده از برنز در ساخت این نوع آباژور، این وسیله از اشیای باارزش به شمار می‌رود.

آباژور استیل: این نوع آباژور معمولا سبک مدرن و فانتزی دارند و ظاهری بسیار شیک و زیبا به دکوراسیون می‌دهند.

آباژور سنگی: استفاده از سنگ در ساخت آباژور در چند سال گذشته بسیار رواج پیدا کرده است. این نوع آباژور ظاهری مدرن و جذاب دارد.

آباژور سرامیکی: در ساخت آباژور سرامیکی از انواع سرامیک‌های طرح‌دار یا ساده استفاده می‌شود.

آباژور فلزی: بیشتر آباژورهای موجود در بازار بدنه فلزی دارند که با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند. این نوع آباژورهای استحکام بسیار بالایی دارند.

اگر تمایل به خرید یک آباژور رومیزی شیک و کاربردی دارید، می توانید مدلهای مختلف آباژور رومیزی را از سایت مشاهده نمایید.

 

تفاوت انواع آباژور از نظر طراحی و سبک

آباژورها انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها ایستاده و برخی دیگر رومیزی هستند. این وسیله سبک‌های و استایل‌های متفاوتی دارند. با مطالعه راهنمای خرید آباژور ایستاده و رومیزی متوجه می‌شویم که سبک‌های مدرن، کلاسیک و سلطنتی رایج‌ترین استایل‌های آباژور هستند. بنابراین قبل از خرید آباژور لازم است که به طرح و سبک این محصول دقت کافی داشته باشید. در ادامه به سبک رایج آباژور بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با انواع دکوراسیون می تواند کمک زیادی به جذابیت و آرامش منزل نماید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله 6 طرح دکوراسیون داخلی آپارتمان را مطالعه نمایید.

 

راهنمای خرید آباژور با کیفیت

آباژورهای مدرن بیشتر با استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ و فلز ساخته می‌شوند. به طور معمول این نوع آباژور ظاهری ساده دارد و به محیط جلوه‌ای مدرن و شیک می‌دهد. در مجموعه آباژور مدرن در دکوراسیون داخلی منزل کاربرد بسیار زیادی دارد. این نوع آباژور معمولا با استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری و نقره‌ای تولید می‌شود و هیچ‌گونه شلوغی و آشفتگی روی آن وجود ندارد. گفتنی است که آباژور مدرن برای دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک اصلا مناسب نیست.

اگر قصد تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه را دارید، مقاله بهترین ایده های تغییر دکوراسیون منزل را مطالعه نمایید.

 

راهنمای خرید آباژور مدرن

با مطالعه راهنمای خرید آباژور متوجه می‌شویم که آباژور کلاسیک از پرفروش‌ترین انواع آباژور به شمار می‌رود. این نوع آباژور طراحی قدیمی دارد و معمولا دارای پایه کوتاه است؛ از همین رو بیشتر به صورت رومیزی استفاده می‌شود. باید اشاره کرده جنس این نوع آباژور معمولا ترکیب فلز و پارچه است. به همین دلیل رنگ‌ها و طراح‌های بسیار متنوعی دارد.

با مطالعه راهنمای خرید اینترنتی آباژور متوجه می‌شویم که آباژورهای سلطنتی در واقع لوکس‌ترین نوع آباژور به شمار می‌روند. به طور کلی طراحی سلطنتی باعث مجلل‌تر و شکیل‌تر به نظر رسیدن هر آیتم دکوری می‌شود. از همین رو آباژور سلطنتی به لوکس‌ تر دیده شدن دکوراسیون داخلی منزل کمک زیادی می‌کند. باید بدانید که از این نوع آباژور به صورت ایستاده، رومیزی و کنار مبلی استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان آباژور سلطنتی را در اتاق خواب، نشیمن، و سالن پذیرایی قرار داد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید میز اداری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

راهنمای خرید آباژور زیبا

 

خرید بهترین و زیباترین آباژورها از مجموعه ایران دکور

پس از مطالعه راهنمای خرید آباژور متوجه می‌شوید که قبل از هر کاری لازم است که محل قرارگیری آباژور را مشخص کنید. چرا که به این ترتیب می‌توانید متناسب با محل قرارگیری این وسیله، یک آباژور ایستاده، رومیزی یا کنار مبلی بخرید.

مجموعه ایران دکور یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان آیتم‌های دکوراسیون داخلی در ایران است. شما می‌توانید در وب‌سایت فروشگاه ما بهترین آباژورها و سیار آیتم‌های دکوری را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا