مقالات

10 تکنیک چیدمان اتاق کار اداری + عکس

وقتی صحبت از چیدمان اتاق کار اداری می شود، لزوما موارد زیادی در نظر گرفته می شود، از مبلمان گرفته تا چیدمان میز اداری، نورپردازی و … .

این امر به طور قطع از بسیاری جهات می تواند طاقت فرسا و هیجان انگیز باشد، در اینجا پنج جنبه مهم وجود دارد که شما می توانید در زمینه چیدمان میز کارمند خود در نظر بگیرید، به طوری که کارمندان و خودتان از آن استقبال کنید.

جنبه های مختلف چیدمان میز کارمند (چیدمان اتاق کارمندان)

زیبا سازی میز کارمندان را نباید دست کم گرفت و از آن ساده گذشت. کارمندان شما ساعت‌ها پشت آن به فعالیت می‌پردازند و اگر همه چیز تکراری و کسل کننده باشد راندمان کاری آن‌ها را کم خواهد کرد. در ادامه قصد داریم بهترین چیدمان روی میز اداری را برای شما شرح دهیم تا بهترین فعالیت را از کارمندان خود شاهد باشید.

نور طبیعی و سرسبزی

به چند دلیل، این بخش مهمی از یک دفتر تولیدی است. اول، نور طبیعی به افراد کمک می کند تا چیزها را بهتر ببینند. بینایی انسان برای تنظیم با تغییر در نور طبیعی طراحی شده است و در واقع برای چشم شما بهتر از نور فلورسنت است. مورد دوم باعث سردرد و خستگی چشم می شود. نور طبیعی برای عناصر طراحی بیوفیلک، که گیاهان زنده را به فضای کار وارد می کند نیز مهم است.

دوم، همچنین باعث بهبود بهره وری می شود. نوع نوری که در معرض آن هستید، میزان ملاتونین را کنترل می کند، که به نوبه خود بر احساس تمرکز و بیدار شدن شما تأثیر می گذارد. مطالعه اخیر روی بزرگسالان جوان نشان داده است که قرار گرفتن بیشتر در معرض نور طبیعی باعث احساس هوشیاری بیشتری در آنها می شود، در حالی که کار در زیر نور مصنوعی باعث خواب آلودگی می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله دکوراسیون مدرن را نیز حتما مطالعه نمایید.

فضای مناسب را بدست آورید

هنگام چیدمان اتاق کار اداری، مطمئن شوید که فضای کافی برای کسب و کار شما وجود دارد، تا کارمندان بتوانند آزادانه در آنجا جابجا شوند. داشتن درک کافی در زمینه استفاده و مدیریت فضا برای شرکت شما، قطعاً به این امر کمک می کند. البته، این یک مسئله عملی و نیز یک مسئله ایمنی است. اگر آتش سوزی یا موارد اضطراری دیگری رخ داد، می خواهید فضای کافی وجود داشته باشد که افراد بتوانند با خیال راحت و سریع از ساختمان خارج شوند. هم چنین برای مدیریت زمان میتوانید از ساعت دیواری استفاده نمایید. برای مشاهده انواع مختلف ساعت های دیواری می توانید به مقاله ی “مدل جدید ساعت دیواری” مراجعه نمایید.

چیدمان اداری

ذخیره سازی

بیشتر کارمندان برای ذخیره سازی مواردی مانند کاغذ و نامه‌های اداری از میز خود استفاده می‌کنند و گاهی حجم این اقلام به اندازه‌ای زیاد خواهد شد که درب کشوی میز بسته نمی‌شود.

ذخیره سازی غالباً آخرین چیزی است که هنگام چیدمان میز اداری مورد توجه قرار می گیرد، اما فاکتور بسیار مهمی برای برنامه ریزی است. علاوه بر استفاده از راه حل های بدون کاغذ مانند فضای ذخیره سازی، به انواع مختلف ذخیره سازی فیزیکی نیز بپردازید تا در عین حال همه چیزهای ذخیره شده را در محل خود بهینه کنید. البته انتخاب نوع مناسب مبلمان می تواند به این امر کمک کند. بهتر است برای فضا سازی درست و اصولی از مبلمان‌های اداری که برخی از آن‌ها فضای مناسب برای ذخیره سازی دارند استفاده کنید.

برای آشنایی با نحوه چیدمان مبل کلاسیک مقاله ” بهترین چیدمان مبل کلاسیک ” را مطالعه کنید.

  شیک ترین مدل مبلمان جدید و اسپرت 1402

مبلمان با کیفیت خوب

اگر ترجیح می دهید مبلمان اداری ارزان تری بخرید، این جمله را به خاطر بسپارید “هر چقدر پول بدهید آش می خورید”. جایگزینی مبلمان با کیفیت پایین از هر نوع، می تواند منجر به کاهش بهره وری و از همه مهمتر مسائل بهداشتی در بین کارمندان شما شود.

زمانی که شما از وسایل با کیفیت استفاده کنید کارمند شما متوجه ارزشی که برای شما دارد خواهد شد و فرآیند کارها بهتر پیش خواهد رفت.

ثابت شده است كه این امر، كارایی كارگران را بهتر می كند و تعداد روزهای بیماری را كاهش می دهد، صندلی اداری ارگونومیک جایی هستند كه صاحبان مشاغل باهوش هنگام طراحی فضای اداری سرمایه گذاری می كنند. بنابراین مهم است که درباره نوع مبلمان متناسب با فرهنگ و فضای شرکت خود تحقیق کنید.

چیدمان اتاق اداری

نحوه چیدمان میز کار اداری

میز کار مهم‌ترین وسیله‌ای است که در دفتر کار قرار دارد. زمانی که شخصی وارد اتاق خواهد شد اولین چیزی که نظر او را جلب می‌کند میز کار است. میز کار باید کاملا مرتب باشد تا شخصیت شما را بی‌نظم نشان ندهد و راندمان کاری شما را بالا ببرد.

در دفتر، میز کار شما مرکز فرماندهی شماست. و کارشناسان اذعان نموده اند که هر چقدر چیدمان میز کارمند بهتر انجام شود، می تواند به سطح بهره وری در کار کمک کند.

بررسی ها نشان می دهد که هر فرد به دلیل بی نظمی هر روز یک ساعت ضرر می کند. زمان کافی برای رسیدن به نظم و سازماندهی لازم است. به این فکر کنید که وقتی چیزی را پیدا نمی کنید چقدر عصبانی هستید و استرس دارید.

در اینجا چگونگی پیشنهاد کارشناسان برای حداکثر کارایی و بهره وری چیدمان میز اداری شما ارائه می شود:

طرح درستی را انتخاب کنید.

مانیتور شما باید روبروی شما در سطح چشم و در حدود 45 سانتی متر فاصله از بدن قرار داشته باشد. برای جلوگیری از تداخل در دسترسی ها، وسایل متداول و پرکاربرد نظیر تلفن یا وسایل را در قسمت اصلی خود قرار دهید. همه چیز را اصولی انجام دهید تا هم سلامت شما تضمین شود و هم دسترسی لازم به تمام وسایل را داشته باشید.

  بهترین نحوه چیدمان مبل ال + نکات چیدن مبل ال

چیدمان ست رومیزی اداری خود را در نظر داشته باشید.

وسایلی که هر روز استفاده می شود، می توانند روی میز کار قرار بگیرند. وسایلی که هفته ای دو بار استفاده می شوند باید در کشوی زیرین یا کناری میز قرار بگیرند. “فقط یک بار در روز برخاستن برای یک مداد یا گیره کاغذ، مغز شما را از پروژه ای که در حال کار روی آن هستید، خاموش می کند و شما مجبور هستید دوباره برگردید و مجدد آن را در مرکز ذهن قرار دهید.

همچنین در چیدمان ست رومیزی اداری بهتر است موارد مشابه را با هم گروه بندی کنید. تمام لوازم اداری شما باید در کنار هم نگهداری شوند نه اینکه در چندین کشو تقسیم شوند.

در ضمن بهتر است در چیدمان ست اداری روی میز خود از وسایلی که به هم شباهت دارند استفاده کنید. برای مثال از ست هایی که برای جای خودکار و برگه ها است بهره بگیرید.

یادآوری ها را آسان انجام دهید.

وقتی صحبت از چسباندن یادداشت ها می شود، رعایت اصول مهم است.

کادربندی مانیتور با یادداشت ها موثرترین راه نیست. نوت ها در این مرحله سودمندی خود را از دست می دهند. از آنها برای یادآوری های مهم کوتاه مدت استفاده کنید.

پس به این ترتیب اگر قرار است از طریق یادداشت های روزانه مواردی را فراموش نکنید پس لطفا درست آن ها را قرار دهید. هر کدام را در جایی ننویسید که به صورت کلی از یاد شما برود که چه چیزی را کجا گذاشته اید. پیشنهاد می شود جهت خرید جا روزنامه ای کلیک کنید.

چیدمان اتاق کارمندان

حفظ تعادل بین زندگی و کار در چیدمان اتاق کار اداری

حفظ تعادل به خصوص روی میز کار شما سخت است. عکس های خانوادگی، سوغاتی های تعطیلات و سایر خرده ریزها می توانند احساسات مثبتی را در طول روز کاری ایجاد کنند، اما یادداشت های زیاد می تواند باعث حواس پرتی شما شود.
چشمان ما هر چیزی را که در مقابل ما است را به سمت خود می کشد و مغز ما آن را پردازش می کند. حتی اگر متوجه آن نشویم. میز پر از وسیله به معنای کار و اصلاح زیادی برای شماست. توصیه می شود که بیش از سه مورد شخصی را روی میز نگذارید.

فضای سفید را در آغوش بگیرید.

یک فضای خالی به اندازه کاغذ را به عنوان فضای کاری تعیین شده در سمت مسلط خود نگه دارید تا بررسی و امضای اسناد را آسان تر سازد. به زبان ساده تر می توان گفت در چیدمان اتاق اداری بهتر است کنار دست خود یک جای خالی همیشه داشته باشید تا برای امضا کردن یا بررسی اوراق به مشکل برنخورید.

  8 نمونه آینه ‌کاری مدرن : بهترین انواع آیینه کاری در دکوراسیون داخلی

جریان کار خود را در اولویت قرار دهید.

فقط پروژه ها و اسناد مربوط و فعال را روی میز اداری خود نگه دارید. هنگامی که کار پشتیبانی می شود، متوقف شدن و متوقف کردن بهره وری آسان است، بنابراین در اینجا نحوه ترجیح گروه بندی پروژه ها برای اولویت بندی بدین شرح توصیه می شود:

  1. مهم و فوری
  2. فوری، اما لزوماً مهم نیست
  3. مهم، بدون فوریت
  4. غیر فوری، و مهم نیست

نگهدارنده های پرونده ها به صورت عمودی به شما کمک می کند که پوشه ها را روی هم قرار ندهید و از بالای پوشه ها غافل نشوید.

به طور منظم ارزیابی مجدد کنید.

مرتب و منظم نگه داشتن میز و چیدمان اداری، نیاز به نگهداری و ارزیابی مکرر دارد، بنابراین حتماً به صورت هفتگی میز خود را اسکن کنید و مطمئن شوید همه چیز هنوز جایگاه کار شماست.

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم تا روش های مختلف و اصولی چیدمان میز کار اداری را به شما ارائه کنیم. با در نظر گرفتن این موارد اتاق شما همیشه آراسته است و راندمان کاری و فعالیت های لازم در محل کار افزایش پیدا خواهد کرد. از این که تا پایان ما را همراهی کردید از شما سپاس گذاریم. پیشنهاد می شود مقاله های دیگر ما درباره دکور میز تحریر را بخوانید.

سوالات متداول

جنبه های مختلف چیدمان اتاق کار اداری کدامند؟

نور طبیعی و سرسبزی، فضای مناسب را بدست آورید، ذخیره سازی، مبلمان با کیفیت خوب

نحوه چیدمان میز کار اداری چگونه است؟

چیدمان ست رومیزی اداری خود را در نظر داشته باشید، فضای سفید را در آغوش بگیرید، حفظ تعادل بین زندگی و کار در چیدمان اتاق کار اداری، به طور منظم ارزیابی مجدد کنید و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا