مقالاتمبلمان

شیک ترین مدل مبلمان جدید و اسپرت 1402

مهم ترین اثاث منزل که در بدو ورود توجه افراد را به خود جلب می کند، مبلمان است. مدل مبلمانی که در خانه به کار می برید، بیانگر سبک و احساس درونی شما است. انتخاب درست نوع مبلمان سبب می شود که خانه شما خاص و یا شیک به نظر بیاید. مبلمان بسته به سلیقه افراد، کیفیت و اندازه آنها برای خانه انتخاب می شود. قبل از انتاب مبلمان از خود بپرسید که می خواهید مبلمان شما رسمی باشند یا راحتی و دوستانه؟ با توجه به فضای خانه، ابعاد بزرگ باشند یا کوچک؟ و باقی سوالاتی که در این انتخاب به شما کمک می کنند.

در این مقاله سعی بر آن داریم که شما را با شیک ترین مدل مبلمان جدید آشنا سازیم. منظور از مبلمان جدید، صرفا مبلمان مدرن نیست! امروزه با گذشت زمان و تلفیق طراحی و سبک های مدرن و قدیمی، همه گونه های مبلمان (مبل استیل، اسپرت، سلطنتی، مدرن و…) جدید و مدرن شده اند.

  چیدمان قفسه کتاب: +6 ایده چیدمان قفسه کتاب

ویژگی های عمومی شیک ترین مدل مبلمان جدید بدین قرار هستند:

  • دسته های مبلمان به طور معمول پهن تر و در مبلمان اسپرت دسته های معمولا به شکل مستطیل می باشند.
  • ارتفاع پشتی های نسبت به مدل های قدیمی تر، کوتاهتر شده است.
  • ضخامت و عرض تشک ها و بالشتک های مبلمان جدید بیشتر شده است.
  • تاج مبلمان نیز آن بلندی سابق را ندارد.
  • کنده کاری و زرق و برق زیادی در آنها وجود ندارد.
  • رنگ مبلمان جدید بیشتر تناژهای خنثی مثل قهوه ای، مشکی، طوسی، کرم و سفید است. مبلمانی که طرح و رنگ ساده ای دارند، به راحتی با سایر وسایل خانه ست می شوند. رنگ سال 1400 برای مبلمان رنگ آبی کلاسیک است. البته فقط رنگ آبی نیست و از تناژهای خنثی بیشتر استفاده می شود.
  • نوع پارچه های به کار رفته در مبلمان جدید، بیشتر پارچه های کتان و چرمی است که بسته به نوع طراحی داخلی خانه انتخاب می شوند. طرح پارچه های مبلمان امروزی به طور معمول ساده و یا بافت درشت هستند.
  • به دلیل ساده و یکرنگ بودن اغلب پارچه های به کار رفته در مبلمان، از کوسن های رنگی زیاد استفاده می شود.
  • پایه های مبلمان جدید معمولا کوتاه و از جنس چوب هستند.

جدیدترین مدل مبلمان اسپرت

جدیدترین مدل مبلمان اسپرت که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند:

یکی از ویژگی های زیبا و خاص جدید که در سبک های مختلف شیک ترین مدل مبلمان جدید به وضوح دیده می شود، لمسه دوزی است. مبل های لمسه دوزی برای اولین بار در زمان ملکه ویکتوریا در انگلیس طراحی شدند و از آن به بعد نیز با تغییراتی به عنوان یکی از محبوب ترین نوع مبلمان بازار خود را دارند.

  شیک ترین مدل مبلمان جدید و اسپرت 1402
”]

لمسه دوزی چیست؟

فرم دادن پارچه به شکل خاص مخصوصا به صورت لوزی شکل و کوبیدن گل میخ یا دکمه روی آن رابه صورت برجستگی و یا فرورفتگی های منظم و زیبا لمسه دوزی می گویند. لمسه دوزی هم روی مبلمان پارچه ای و هم روی مبلمان چرمی صورت می گیرد. لمسه دوزی به ظرافت و زیبایی مبلمان می افزاید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین کفپوش برای خانه را نیز حتما مطالعه نمایید.

جدیدترین مدل مبلمان اسپرت

مبل ها به دو دسته کلاسیک و اسپرت تقسیم می شوند. مبل اسپرت همان مبل راحتی محسوب می شود که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و بین مردم محبوبیت خاص بیشتری نسبت به مبلمان کلاسیک دارد. مبلمان اسپرت در طرح ها، سبک ها و رنگ های متنوعی ساخته می شوند و از این لحاظ قدرت انتخاب مشتریان در انتخاب مبلمان را بالا می برد. کسانی که به راحتی بیشتر از زیبایی اهمیت می دهند می توانند از جدیدترین مدل مبلمان اسپرت استفاده کنند.

 مدل مبلمان اسپرت

ویژگی های مبلمان اسپرت

مبلمان اسپرت با توجه به ویژگی های خاصی که دارد در بیشتر خانه های امروزی به کار می روند و از ویژگی های اصلی آنها می توان به شاخصه های زیر اشاره نمود:

  • دسته های مبلمان اسپرت پهن تر هستند.
  • جنس پارچه متداول در ساخت آن بیشتر کتان است.
  • ابعاد مبلمان اسپرت مختلف است.
  • ارتفاع مبلمان اسپرت نسبت به مبلمان کلاسیک کمتر می باشد.
  • مبلمان اسپرت به شکل های دیگری مثل مبل تختخواب شو، لاوست و کاناپ نیز موجود هستند.
  • یکی از جدیدترین مدل مبلمان اسپرت، مبلمان سکشنال و یا به عبارتی مبلمان ال شکل و یو شکل هستند که به خصوص برای خانه هایی که فضای آنها کوچک است بسیار به کار می رود.

پیشنهاد می کنیم لیست مدل مبل جدید را در لینک مربوطه مشاهده نمایید.

مدل مبلمان جدید

  8 نمونه آینه ‌کاری مدرن : بهترین انواع آیینه کاری در دکوراسیون داخلی

مزایای مبلمان اسپرت

  • مبل های کلاسیک حالتی خشک و تقریبا رسمی دارد و افراد قادر نیستند و علاقه ای ندارند که به مدت طولانی روی آنها بنشینند و پس از مدتی افراد از آنها خسته می شوند. در مقابل آن، مبلمان اسپرت هستند که شاخصه اصلی آنها راحتی است و در ابعاد و مدل ها و طرح های گوناگونی ساخته و پرداخته می شوند.
  • یکی دیگر از مزایای مبلمان اسپرت نسبت به مبلمان کلاسیک مربوط به چیدمان آنهاست. مبل های اسپرت به دلیل جمع و جور بودنشان در هر فضا و خانه ای به راحتی چیده می شوند و این ناشی از انعطاف پذیری و جمع و جوری آنها می باشد.
  • مبلمان اسپرت تنوع بسیار بالایی دارند و از این جهت با هر سبک و سلیقه ای هماهنگی دارند.
  • یکی از مهم ترین مزایای مبلمان اسپرت نسبت به مبل های استیل و کلاسیک مقرون به صرفه تر بودن آنهاست.
    در انتخاب شیک ترین مدل مبلمان جدید، بیشتر از اینکه به مدل آن دقت داشته باشید، به کاربردی بودن آن توجه نمایید. مبلمان هر چقدر که شیک و مدرن باشد، اگر هنگام نشستن روی آن احساس راحتی نکنید، بعد از مدتی دل شما را خواهد زد. یک مبل خوب باید حس راحتی و آرامش را به شما هدیه دهد. مبلمان اسپرت با توجه به ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم می توانند بسیار گزینه خوبی محسوب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا