مقالاتدکوراسیون

اصول چیدمان تابلو: از چیدمان تابلو سه تایی روی دیوار پذیرایی تا …

تابلو، وسیله‌ ای عالی برای بهبود دکوراسیون منزل

تابلو‌ یکی از عناصر مهم و سازنده دکوراسیون منزل هستند و می‌ توانند به زیبایی منزل شما کمک بسیار زیادی کنند. چیدمان گروهی و تکی تابلوها می‌ تواند ساده بودن دکوراسیون شما را تغییر دهد و روح زیبایی به آن ببخشد. اما برای این که دکوراسیون خوبی با استفاده از آن‌ ها داشته باشید، باید اصول چیدمان تابلو را بدانید و آن‌ها را به درستی رعایت کنید. در ادامه این مطلب از وب‌ سایت ایران دکور، نکات مهم برای این امر را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با اصول چیدمان تابلو

نصب تابلوها بر روی دیوار یکی از ایده‌ های دکوراتیو خوب برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل است. اما شاید در نحوه چیدمان تابلو بر روی دیوار دچار سردرگمی شوید. در ادامه برخی نکات مهم و اصول چیدمان تابلو را بیان می‌کنیم تا بتوانید به بهترین شکل از تابلوها در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید.

  • استفاده از تابلوهای دوتایی و یا چهارتایی هم اندازه، در بالای تخت خواب، مبلمان پذیرایی و یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ، انتخاب مناسبی است
  • موضوع تابلوهای کنار یکدیگر را یکسان انتخاب کنید. به طور مثال اگر به جنگل علاقه دارید، می‌توانید از تابلوهایی با تصاویر خانه‌ های جنگلی، درختان سرسبز و … استفاده کنید
  • یکی از اصول چیدمان تابلو نصب آن‌ ها به گونه‌ ای است که همیشه با سطح دید شما هم تراز باشد. تابلوها را نباید خیلی بالاتر و یا پایین‌تر از خط دید خود نصب کنید زیرا بی تناسبی را در فضای خانه شما ایجاد می‌کنند
  • بهترین محل نصب تابلو در پذیرایی پشت سر کاناپه راحتی اصلی و یا روی بزرگ‌ ترین دیوار خود نصب کنید.
  • عرض تابلوهایی که می‌خواهید پشت کاناپه خود نصب کنید نباید بیشتر از عرض کاناپه باشد
  • اگر تصویر شما کوچک است اما می‌ خواهید آن را در یک قاب بزرگ بگذارید، باید پاسپارتو تهیه کنید. پاسپارتو یک مقوا ساده است و به عنوان یک حاشیه بزرگ و یا کوچک دور نقاشی و یا تصویر مورد نظر شما را می‌گیرد. دقت داشته باشید که رنگ این مقوا باید با یکی از رنگ‌های اصلی نقاشی شما هماهنگ باشد اما در مقابل با رنگ قاب شما تضاد داشته باشد
  • اگر می‌خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد، می‌توانید از چیدمان عمودی استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید دیوار شما کشیده‌تر به نظر برسد، می‌توانید چیدمان تابلوها را به صورت افقی انتخاب کنید

چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی

نکات مهم برای چیدمان تابلو در خانه

پس از آشنایی با اصول چیدمان تابلو در دکوراسیون داخلی، بهتر است با نکات مهم این امر نیز آشنا شوید. برای این که بتوانید فضای بیشتر از دیوار خود را پوشش بدهید، می‌توانید از مجموعه‌ ای از تصاویر استفاده کنید اما توجه داشته باشید که فاصله عرضی آن‌ ها نباید از یکدیگر زیاد و یا خیلی کم باشد.

در صورت استفاده از چند تابلو در کنار یکدیگر و در چند ردیف، بهتر است تابلوهای روشن‌ تر را بالاتر و تابلوهای تیره‌ تر را در ردیف‌ های پایین‌ تر نصب کنید. اگر می‌ خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، می‌ توانید در بخش‌ بالایی آن چراغی را برای نور پردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را بر روی سطح تابلو بتاباند.

برخی مواقع می‌ توانید از تابلو برای پوشاندن نقص‌ های دیوار استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت باید ارتباط مشخصی بین این قاب و سایر تابلوها باشد تا تابلویی که برای این امر در نظر گرفته‌ اید ناموزون و بی ربط به نظر نرسد

  4 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و نقلی...

آشنایی با اصول چیدمان تابلو سه تایی

در برخی موارد ممکن است به جای انتخاب یک تابلوی بزرگ که بیش از نیمی از فضای دیوار خانه را می‎پوشاند، تصمیم به استفاده از سه تابلو کنید که فضای کمی را می‌ گیرند. اما برای این که بتوانید به خوبی با استفاده از آن‌ها دکوراسیون داخلی خود را تکمیل کنید، باید با اصول چیدمان تابلو سه تایی آشنایی باشید و به درستی از آن‌ ها استفاده کنید.

برای این منظور می‌توانید از دو تابلو کوچک و یک تابلو بزرگ‌ تر استفاده کنید. برای نصب این سه تابلو می‌ توانید از روش‌ های مختلفی استفاده کنید. به طور مثال می‌ توانید تابلوی بزرگ‌تر را در میان قرار دهید و تابلو های کوچک‌ تر را در اطراف آن نصب کنید.

چیدمان تابلو سه تایی

نوع نصب شما می‌ تواند متفاوت باشند، به طور مثال می‌ توانید این تابلوها را به نحوی نصب کنید که مدل بزرگ‌ تر بالاتر از دو تابلوی دیگر باشد و یا دو تا تابلو کناری با مرکز تابلوی وسطی هماهنگ شده باشد، به عبارت دیگر شما می‌ توانید خطی از وسط هر سه تابلو بکشید.

  لیست 4 وسایل آشپزخانه مدرن جدید و شیک

توصیه‌ ای برای فضای بین تابلوها

دقت داشته باشید که چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی و یا هر قسمت دیگر از خانه، باید به نحوی باشد که فضای بین تابلوها کاملا یکسان باشد تا حسی از تناسب و تعادل به بیننده القا شود. در صورتی که نمی‌ توانید فاصله‌ ها را رعایت کنید، دو چسب به فاصله برابر از تابلوی وسط روی دیوار قرار دهید تا فاصله‌ ها برابر شوند.

زمانی که تمامی تابلو‌ها را نصب کردید می‌ توانید چسب‌ ها را جدا کنید. البته دقت داشته باشید که این توصیه تنها یکی از اصول چیدمان تابلو سه تایی نیست و برای چیدمان تابلوهای بیشتر نیز باید سعی کنید تا فاصله بین آن‌ ها همواره برابر باشد.

محل نصب تابلو در پذیرایی

به ارتفاع تابلوها دقت داشته باشید

به عنوان یکی از اصول مهم برای چیدمان تابلوهای سه تایی، پایین‌ ترین نقطه تابلوها باید فاصله‌ ای به اندازه 8 تا 10 سانتی متر با مبل داشته باشند. البته همیشه استثناهایی وجود دارد و به همین دلیل، بهتر است از فرد دیگری بخواهید تا تابلوها را برای شما نگه دارد تا بهترین و معقول‌ ترین اندازه را برای نصب آن‌ها پیدا کنید. اما سعی کنید تابلوها را آن قدر بالا نصب نکنید که تراز چشمی استاندارد آن از بین برود.

  اصول چیدمان تابلو: از چیدمان تابلو سه تایی روی دیوار پذیرایی تا ...
”]

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌ سایت ایران دکور، اصول چیدمان تابلو و نکات مهم آن را بررسی کردیم. تابلوها یکی از بهترین عناصر دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی هستند و می‌ توانند به خوبی فضاهای خالی دیوارها را پوشش بدهند. برای نصب تابلوها می‌ توانید از میخ‌ های کوچک، قلاب آویز، گیره، مشبک فلزی، شلف قاب عکس و مواردی دیگر استفاده کنید اما باید در این زمینه دقت زیادی داشته باشید تا به دیوارها آسیبی وارد نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا