طراحی

تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو + مزایا و معایب

فرق مبل تختخوابشو با تختخواب تاشو؛ راهنمای انتخاب بین این دو آیتم

در خانه‌ ها و دفاتر کاری که متراژ محدودی دارند باید تا حد ممکن از آیتم‌ هایی چند منظوره برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد فضا و داشتن نمایی زیبا و مرتب استفاده کرد. از کاربردی‌ ترین لوازم مناسب برای این فضاها می‌ توان به مبل تخت خواب شو و تخت تاشو اشاره کرد. اما مبل تختخواب شو و تخت تاشو تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند و هر کدام از جنبه خاصی نسبت به دیگری برتری دارند. در صورتی که می‌ خواهید با تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو آشنا شوید، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تفاوت های اصلی مبل تخت خواب شو با تخت تاشو

در این بخش قصد داریم به تفاوت‌ های عمده مبل تخت خواب شو با تخت تاشو بپردازیم. ابتدا اطلاعاتی کلی در خصوص مبل تخت خواب با تخت تاشو به شما می‌ دهیم و سپس در ادامه اطلاعات مقایسه‌ ای را در اختیار شما می‌ گذاریم تا در زمان خرید دچار مشکل نشوید.

تفاوت مبل تخت خواب شو با تخت تاشو

مبل تخت خواب شو از مدرن‌ ترین محصولات صنعت مبلمان است که برای منازل کوچک و یا منازلی که اتاق ویژه‌ ای برای مهمانان ندارند، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این مبلمان برای دانشجویان نیز بسیار مناسب است. زیرا قیمت مناسبی دارد و فضای چندانی را اشغال نمی‌کند.

انواع مدل‌ های مبل تخت خواب شو به شرح زیر می‌ باشند:

  • تختخوابشو یک نفره
  • تخت خواب شو دو نفره
  • مبل سکشنال تخت خواب شو

فرق های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو

تخت تاشو نیز این روزها به دلیل متراژ پایین بسیاری از منازل و آپارتمان‌ ها محبوب شده است و اصطلاحا به آن تخت کم‌ جا هم گفته می‌ شود. این تخت‌ ها طراحی مدرن و جذاب دارند و می‌ توانید بعد از استفاده آن‌ ها را جمع کنید. این تخت‌ ها در فرم جمع شده خود شبیه به کمد هستند.

از جمله مدل‌ های تخت تاشو می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یک نفره
  • دو نفره
  • دیواری
  • افقی
  • مبلی

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به وبسایت ایران دکور مراجعه نمایید.

فرق عمده بین مبل تخت خواب شو با تخت تاشو

تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو از نظر نمای ظاهری

مبل تخت خواب شو با تخت تاشو از نظر ظاهری کاملا نفاوت دارد. مبل‌ های تاشو ظاهری شبیه به سایر مبل‌ها دارند و با استفاده از مکانیزم باز و بسته شدن خاص خود می‌ توانید از آن‌ها به عنوان تخت خواب استفاده کنید. در صورتی که تخت‌ های تاشو به گونه‌ ای هستند که باید بعد از استفاده آن‌ها را جمع کرد. بیشتر تخت‌ های تاشو باید به دیوار نصب شوند تا پس از استفاده در فضای نگهداری خود قرار بگیرند و درب محفظه همانند یک کمد دیواری بسته شود.

تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو در استفاده بهینه از فضا

مبل تخت خواب شو با تخت تاشو از نظر ظاهری کاملا نفاوت دارد. مبل‌ های تاشو ظاهری شبیه به سایر مبل‌ ها دارند و با استفاده از مکانیزم باز و بسته شدن خاص خود می‌ توانید از آن‌ها به عنوان تخت خواب استفاده کنید. در صورتی که تخت‌ های تاشو به گونه‌ ای هستند که باید بعد از استفاده آن‌ ها را جمع کرد. بیشتر تخت‌ های تاشو باید به دیوار نصب شوند تا پس از استفاده در فضای نگهداری خود قرار بگیرند و درب محفظه همانند یک کمد دیواری بسته شود.

مبل تخت شو می‌ تواند دو کاربرد مختلف مبل و تخت خواب را داشته باشد، اما تخت تاشو تنها به عنوان تخت قابل استفاده است. علاوه بر این امکان جا به جایی مبل تختخوابشو وجود دارد، این درحالیست که جا به جایی تخت تاشو به سختی صورت می‌ گیرد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید سرویس خواب به وبسایت ایران دکور مراجعه نمایید.

تفاوت اصلی مبل تخت خواب شو با تخت تاشو

استفاده بهنیه از فضا با کدام وسیله بهتر انجام می‌ شود؟

مهم‌ترین دلیل خرید مبل تاشو استفاده بهینه از فضای منزل و همچنین مرتفع کردن نیازهای چندمنظوره مصرف‌کنندگان است. در واقع با اینکه مبل تخت خواب شو هم فضای کمی را اشغال می‌کند اما با تخت تاشو استفاده بهینه‌تری از فضا خواهید داشت. زیرا تخت‌ های تاشو تلفیقی حجم کم، وزن سبک و دارای باکس زیر نشیمن هستند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید تخت خواب دو طبقه به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو از نظر صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها

تفاوت مبل تخت شو با تخت تاشو را می‌توان در موردی مانند صرفه‌جویی در هزینه‌ها جستجو کرد. شما با خرید مبل تختخواب شو می توانید هزینه‌ های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهید. در حقیقت به جای اینکه بخواهید برای خرید مبل و تخت جداگانه هزینه کنید، می‌توانید از هر دو آن‌ها در یک فضا استفاده کنید. بنابراین می‌ توان گفت که خرید مبل تخت خواب شو در مقایسه با تخت تاشو بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل راحتی به ایران دکور مراجعه نمایید.

تفاوت مبل تخت خواب شو با تخت تاشو در سهولت شستشو

به طور کلی شستشوی تخت تاشو در مقایسه با مبل‌ تخت خواب شو به انرژی و زمان بیشتری احتیاج دارد. در واقع شما می‌توانید تنها با استفاده از یک بخارشو مبل تخت خواب شو را تمیز کنید. تخت‌ های تاشو به علت اینکه به دیوار متصل می‌باشند، نمی‌ توانید تمامی بخش‌ ها و زوایای آن را نظافت کنید. اما مبل تخت شو به سادگی قابل جابه‌ جا کردن است و تمیز کردن آن نیز ساده‌ تر است.

تفاوت مبل تخت خواب شو با تخت تاشو در سهولت شستشو

مزایا و معایب استفاده از مبل تخت خواب شو در دکوراسیون منزل

بعد از اینکه با تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو آشنا شدید نوبت به بررسی مزایا و معایب مبلمان تخت خواب شو می‌رسد. این دسته از مبلمان به علت کاربرد و تنوع بسیار بالا و طراحی خاصی که دارند در سال‌ های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌ اند. در ادامه در قالب جدولی قصد داریم مزایا و معایب این نوع مبل را به شما معرفی کنیم.

مزایا معایب
استفاده از یک فضای مبله شیک با طراحی جذاب تشک به تدریج حالت خود را از دست می‌دهد
عدم نیاز به صندلی یا مبل به مرور مکانیزم باز و بسته شدن مشکل می‌شود
وجود باکس‌ جانبی برای قرار دادن وسایل شخصی تورفتگی ایجاد درز در تشک
چون به دیوار وصل نمی‌شود، دیوار سالم می‌ماند پایه‌های چوبی آن ممکن است از جا کنده شوند
قیمت کمتر ایجاد سر و صدا
جلوگیری از شلوغ شدن بیش از حد فضا دوام پایین

پیشنهاد می کنیم انواع مبل راحتی تک نفره را ایران دکور مشاهده و خرید نمایید.

مزایا و معایب تخت تاشو

بعد از شناخت تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو نوبت به معرفی مزایا و معایب تخت تاشو می‌رسد. به طور کلی شما می‌توانید انواع تخت خواب‌های تاشو را در سایزهای مختلفی مانند تخت تاشو تک نفره و دو نفره خریداری کنید. به منظور زیبایی بیشتر و داشتن فضایی کافی در اتاق می‌ توانید از میز تحریر و کمد نیز استفاده کنید تا سرویس اتاق خواب شما تکمیل شود. در ادامه در قالب جدولی مزایا و معایب تخت‌ های تاشو را بررسی می‌کنیم.

مزایا معایب
مناسب دکوراسیون مدرن چالش برانگیز بودن تا کردن و کنار گذاشتن آن
امکان طراحی قاب و باکس در آن خرابی کلاف فلزی
صرفه‌ جویی در فضا هرز شدن اتصالات تخت
امکان سفارشی‌سازی محصول کثیف شدن ملحفه

تفاوت بین مبل تخت خواب شو با تخت تاشو

خرید برترین مبلمان تخت خواب شو و تخت تاشو از مجموعه ایران دکور

در این مطلب شما را با تفاوت های مبل تخت خواب شو با تخت تاشو آشنا کردیم. استفاده از مبل تخت خواب شو به دلیل ظاهر زیبا و شیک و جلوگیری از شلوغ شدن فضا را به شما توصیه می‌ کنیم. تخت تاشو نیز به دلیل داشتن باکس و مدرن بودن گزینه مناسبی است. در کل هر دو این آیتم‌ ها مزایای خاص خود را دارند و با توجه به فضای منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایران دکور یکی از بزرگ‌ ترین مراکز عرضه مبلمان تخت خواب شو و تخت‌ های تاشو یا به اصطلاح کم‌ جا در کشور است. شما از طریق مجموعه ما می‌ توانید برترین مدل‌های مبل تاشو و تخت تاشو را باکیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید.

سوالات متداول

تفاوت مبل تخت خواب شو با تخت تاشو از نظر قیمت چیست؟

مبل تخت خواب شو هم کاربری مبل را دارد هم کاربری تختخواب، این در حالی است که تخت تاشو تنها به عنوان یک تختخواب قابل استفاده است؛ علاوه بر این امکان جا به جایی آسان مبل تخت شو نیز وجود دارد و به طور کلی تخت تاشو قیمت بالاتری در مقایسه با مبل تخت خواب شو دارد.

نظافت مبل تخت خواب شو آسان‌ تر است یا تخت تاشو؟

شستشو مبل تخت خواب شو در مقایسه تخت تاشو راحت و آسان‌ تر است.

انواع مدل‌ های تخت تاشو کدام موارد هستند؟

یک نفره، دو نفره، دیواری، افقی و مبلی از رایج‌ ترین مدل‌ های تخت تاشو هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا