ایده هامقالات

17 ایده شیک ترین و بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن و جدید

آشپزخانه همان بخشی است که آن را قلب خانه نیز می نامند. این قسمت از خانه به سبب آنکه بانوان و سایر افراد خانه ناگزیرند ساعات زیادی را در آن سپری کنند باید از نظر دکوراسیون و جلوه ظاهری بی نظیر باشد تا خسته کننده و ملالت آور به نظر نرسد. امروزه بیشتر افراد به سراغ طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن می روند چرا که با وجود خانه‌های کوچک امروزی، مدل آشپزخانه مدرن فضا را دلنشین‌تر می‌کند.

یکی از دلایلی که به اهمیت جلوه بصری چیدمان آشپزخانه مدرن می افزاید بحث اثرگذاری آشپزخانه‌هایی با مدل باز یا جزیره روی باقی فضاهای خانه است. در چنین مواردی باید ظاهر آشپزخانه به گونه ای باشد که نه تنها ظاهر دیگر فضاهای خانه را بد نشان ندهد بلکه حتی روی آن‌ها اثر مثبت نیز داشته باشد.

طبق تحقیقاتی که از پیش توسط روانشناسان صورت گرفته است نشان داده که ظاهر دکوراسیون داخلی منزل بر روحیات افراد اثر گذار است. آشپزخانه نیز به عنوان بخش مهمی از هر خانه از این اصل مستثنی نیست. اما در بعضی مواقع وجود محدودیت های اقتصادی باعث می شود که افراد نتوانند آشپزخانه را کاملا تخریب و مجددا بازسازی، آن هم از نوع مدرن کنند.

در چنین موردی می توانند با تهیه و استفاده از وسایل آشپزخانه مدرن ظاهر آشپزخانه را تغییر دهند تا به دنبال آن روحیات آنان نیز عوض گردد. از جمله وسایلی که به این منظور باید تهیه شود می توان به لوستر و چراغ ها، صندلی اپن، تغییر کابینت ها و شیرآلات و… اشاره نمود. در کنار این ها تزیین آشپزخانه، آن هم به شیوه اصولی که باعث بهتر شدن چهره آشپزخانه شود نیز می تواند بسیار مفید واقع گردد. مشاهده شده است که معمولا افراد بعد از چنین تغییراتی از نظر روحی وضع مساعد تری دارند.

چیدمان آشپزخانه مدرن

انواع مدل آشپزخانه مدرن و شیک

اگر شما قصد دارید دکوراسیون آشپزخانه منزل خود را به سبک مدرن طراحی کنید به شما پیشنهاد می کنیم که پیش از هر کاری مدل های مختلف دکوراسیون آشپزخانه مدرن را ببینید. بیان چنین مسئله ای به این معنا نیست که شما فقط باید از مدل هایی که دیده اید یکی را انتخاب و سپس اجرا نمایید؛ بلکه شما قادر هستید که با ایده گرفتن از مدل های مختلف، یک مدل جدید از دکوراسیون آشپزخانه مدرن را خلق و از آن لذت ببرید.

پیرو این مطلب به معرفی مدل های گوناگونی از دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن که در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده خواهیم پرداخت.

  9 کابینت سفید مدرن: کابینت آشپزخانه، سفید طلایی و ...

1. به کار بردن کف‌ پوش چوبی

برای به اجرا در آوردن چنین دکوراسیونی از چوب سخت برای کف آشپزخانه استفاده می شود. به کار گیری کابینت سفید مدرن برای دیزاین کابینت آشپزخانه مدرن نیز یک گام مهم و موثر است که در کنار بهره گیری از لوازم آشپزخانه استیل یک ظاهر بی نقص و با شکوه خلق می کند. لازم به ذکر است فرد علاقه مند به چنین دکوراسیونی فاقد محدودیت در این زمینه است؛ چرا که این سبک برای انوع سایزهای آشپزخانه به کار می آید.

پیشنهاد می کنیم مقاله شیک ترین وسایل آشپزخانه را نیز حتما مطالعه نمایید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

2. استفاده از تم خنثی با دیواره های چوبی

دیواره های چوبی جز آن دسته از المان های مدل آشپزخانه شیک و مدرن است که حتی افراد سخت پسند نیز آن را نادیده نمی گیرند. چنانچه جزیره و کابینت های آشپزخانه منزل شما سفید رنگ است بدون هیچ وقفه ای به سراغ دیواره های چوبی بروید. در این مدل دکوراسیون جای هیچ نگرانی برای مرتب نگه داشتن ظاهر آشپزخانه با وجود وسایل متعدد و متنوع نداشته باشید زیرا طراحان از پیش چنین آشپزخانه ای را به گونه ای طراحی می کنند که در کنار جلوه خارق العاده، از نظر فضاهای کاربردی برای جایگذاری وسیله ها نیز کاملا مناسب باشد.

تزیین دکوراسیون آشپزخانه مدرن

3. استفاده از تم خنثی با کابینت های چوبی سفارشی

زیبایی این مدل کاملا به سلیقه طراح دکوراسیون داخلی وابسته است، چرا که برای پیاده سازی این مدل، طراح بایستی دکوراسیون قدیمی خانه را به وسیله مهارت و خلاقیت خود به سبک مدرن تبدیل نماید به گونه ای که سبک قدیمی و اصیل دکوراسیون آشپزخانه حفظ شود. متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی در این مدل از راه هایی مثل اضافه کردن طرح پنجره و بازسازی طرح های قدیمی کمک می گیرند. پیشنهاد می شود جهت خرید و مشاهده قیمت کابینت ام دی اف کلیک کنید.

مدل دکوراسیون آشپزخانه مدرن

4. آشپزخانه هایی با سقف کاذب و لوسترهای کروی

اگر به دنبال مدلی هستید که به خوبی بتوانید از فضاهای بی کاربرد آشپزخانه استفاده کنید از طراح دکوراسیون انتخابی، درخواست اجرای آشپزخانه با سقف کاذب و لوستر کروی را داشته باشید. طراح در این سبک برای دیزاین سرویس ناهار خوری از رنگ خاکستری تیره استفاده می کند و متریال چوب را برای دیزاین کابینت آشپزخانه مدرن شما به کار می برد اما باقی قسمت ها را به رنگ سفید در می آورد تا هارمونی رنگ ها به خوبی رعایت شود. طراحی دیزاین آشپزخانه با لحاظ کردن چنین نکاتی باعث می شود شما از داشتن آشپزخانه ای با شکوه لذت ببرید.

5. آشپزخانه هایی با سطح سازی مدرن

به منظور استفاده از این مدل کف آشپزخانه از نوع بتنی صیقلی یا سفید دوغی کار می شود. پیاده سازی این سبک دکوراسیون سبب می گردد که آشپزخانه بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. دلیل این مسئله بازتاب و انعکاس نور توسط سطح روشن کف آشپزخانه می باشد. با توجه به این مسئله بهترین دکوراسیون آشپزخانه مدرن برای خانه های کوچک همین مدل است.

ایده هایی برای آشپزخانه مدرن

6. استفاده از کف‌ پوش چوبی منحنی و روکابینتی های کوارتز

یکی از زیباترین سبک های دکوراسیون خانه استفاده از کف‎پوش منحنی است. در این روش قطعات کفپوش به شکل منحنی و شعاعی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و غالبا از چوب گیلاس استفاده می شود. این ها باعث می شود که آشپزخانه شما ظاهر بی نظیر و بسیار زیبایی داشته باشد. در اجرای کامل این سبک برای دیوارها از بتن و برای قسمت رویه کابینت ها از کوارتز استفاده می شود که به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون می افزاید.

  طرح چیدمان آشپزخانه: +14 طرح عالی دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از المان ها، برای به عرصه ظهور رساندن این سبک استفاده از جزیره هایی با پایه تو رفته است که باعث می شود در نگاه اول بیننده فکر کند که جزیره معلق است. بدون شک این سبک برای خانه های آپارتمانی و کوچک امروزی گزینه بسیار مناسبی است.

مدل آشپزخانه مدرن و شیک

7. آشپزخانه ای با ظاهر ساده اما بسیار دل انگیز

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که زیبایی را در سادگی می بینید برای تکمیل مدل دکوراسیون آشپزخانه خود ابتدا از کف‌پوش بتنی استفاده کنید، سپس یک جزیره چوبی را جای گذاری نمایید و کابینت ها را به رنگ سفید درآوردید. در نهایت برای زیبایی هر چه تمام تر چنین آشپزخانه ای به سراغ لامپ های قرمز بروید و از دیدن هر روزه این چیدمان بی نقص لذت ببرید. پیشنهاد می شود جهت خرید و مشاهده قیمت کابینت های گلاس کلیک کنید.

8. آشپزخانه های سنگی

چنانچه شما به عنوان مصرف کننده علاقه مندید که طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما ترکیبی از دو سبک مدرن و کلاسیک باشد به سراغ اجرای آشپزخانه های سنگی بروید. در این مدل تمیزی و نظافت آشپزخانه به سهولت انجام می شود و همچنین به دلیل به کارگیری متریال سنگ بازتاب نور به خوبی صورت گرفته و آشپزخانه کاملا روشن و پرنور است.

دیزاین آشپزخانه مدرن

9. آشپزخانه هایی مدرن با جاسازی وسایل آشپزخانه

یکی از سبک هایی که امروزه در اکثر منازل شاهد به کارگیری آن هستیم، جاسازی وسایل آشپزخانه است. در این سبک، طراح قسمت هایی از آشپزخانه را صرفا برای قرار گیری یک وسیله خاص مانند یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و… طراحی می کند. این مدل از آشپزخانه شیک و مدرن اگر چه در ظاهر کاملا مرتب است و از نظم خاصی برخوردار می باشد اما امکان تغییر دکوراسیون به شیوه جابجایی وسایل آشپزخانه دیگر وجود ندارد.

مدل آشپزخانه مدرن

سایر انواع دکوراسیون های آشپزخانه مدرن

امروزه به لطف پیشرفت در عرصه تولید متریال های گوناگون و پرورش و علم آموزی متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی شاهد سبک ها و مدل های متنوعی از مدل آشپزخانه مدرن هستیم که با وجود توضیحات مفصلی که تا کنون به شما عرضه داشتیم از بیان همه مدل ها عاجز هستیم. بدین سبب در ادامه تنها به معرفی چند مدل دیگر از دکوراسیون آشپزخانه 2021 – 2022 می پردازیم و از ارائه توضیحات مربوط به هر یک معذوریم.

10. استفاده از بافت های مختلف مانند سنگ، چوب، شیشه
11. استفاده از رنگ های کاملا متضاد
12. استفاده از چشم انداز دریا با نمایی سفید رنگ
13. استفاده از آشپزخانه های تک رنگ، جزیره بزرگ و وسایل استیل
14. سبک مینیمال با فضایی پرنور و باز
15. آشپزخانه سفید با صندلی های نارنجی و جزیره ای بزرگ
16. استفاه از دیوارپوش های سبز به همراه رنگ قهوه ای در سایر نقاط آشپزخانه
17. استفاده از کابینت های چوبی با دکوراسیون یک دست سفید

دکوراسیون آشپزخانه

کلام پایانی

همانگونه که تا کنون شاهد بودید می توان دکوراسیون آشپزخانه را به راحتی و با بهره گیری از سبک های گوناگون طراحی دکوراسیون آشپزخانه، به سبک مدرن تغییر داد. برای به عرصه ظهور رساندن این ایده شما محدودیت بودجه ای چندانی نخواهید داشت چرا که حتی می توان با صرف هزینه اندک برای تعویض وسایل، دکوراسیون را تغییر داد و از بازسازی مجدد آشپزخانه خودداری نمود.

  بهترین ایده های دکوراسیون آشپزخانه عروس 2024

همچنین برای پیدا کردن سبک دکوراسیون آشپزخانه مورد علاقه خود راه های مختلفی پیش پای شما قرار دارد؛ دیدن و ایده گرفتن از عکس دکوراسیون آشپزخانه، گفتگو و مشورت با متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی از جمله روش هایی است که شما می تونید از آن کمک بگیرید.

برخی از سوالات رایج:

انواع دکوراسیون آشپزخانه مدرن چیست؟

به کار بردن کف‌ پوش چوبی – استفاده از تم خنثی با دیواره های چوبی – استفاده از تم خنثی با کابینت های چوبی سفارشی – آشپزخانه هایی با سقف کاذب و لوسترهای کروی – آشپزخانه هایی با سطح سازی مدرن و …

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام برای چیدمان آشپزخانه مدرن خلوت بودن فضا نکته بسیار مهمی هست. حواستون به این موضوع باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا