مبلمان

اندازه استاندارد مبل راحتی، ال و مبل کلاسیک برای پذیرایی

اندازه استاندارد مبل به پارامترهای مختلفی مانند نوع و سبک آن بستگی دارد. ابعاد استاندارد مبل از اهمیت فراوانی برخوردار است و در صورت عدم توجه می‌تواند مشکلاتی را برای شما در زمان چیدمان مبلمان ایجاد کند. فاکتورهایی مانند رنگ، سبک و سلیقه در انتخاب مبلمان بسیار مهم است. اما هیچ یک مانند اندازه نامناسب نمی‌تواند شما را از مبل مورد نظر خود منصرف کند. در این مطلب از ایران دکور به شما کمک می‌کنیم تا با انتخاب یک مبلمان استاندارد فضای راحتی را در منزل برای خود ایجاد کنید.

اندازه استاندارد مبل دقیقا به چه ابعادی اشاره دارد؟

هیچ‌گونه قانون یکسانی برای اندازه مبل وجود ندارد. اما به طور کلی مبلمان باید 40 اینچ عمق (حدود 100 سانتیمر)، 36 اینچ طول (حدود 90 سانتیمتر) و ارتفاع صندلی در حدود 19 اینچ (تقریبا 48 سانتیمتر) داشته باشد. از طرفی ارتفاع استاندارد مبل می‌تواند بین 30 اینچ (حدود 76 سانتیمتر) تا 36 اینچ (تقریبا 91 سانتیمتر) متغیر باشد. با این وجود بر اساس اندازه اتاق نشیمن و خانه، ممکن است متوجه شوید که مبل مورد نظر شما باید بالاتر و یا پایین‌تر باشد.

اندازه استاندارد چقدر است

سبک‌های مختلف مبل هر یک اندازه استاندارد منحصر به خود را دارند

با توجه به نوع مبل مورد علاقه امکان دارد متوجه شوید که بعضی از مدل‌ها اندازه‌‌ای کوچکتر از آنچه که تصور می‌کردید داشته باشند. اصولا مبلمان مدرن و معاصر در مقایسه با سبک سنتی و کلاسیک اندازه کوچکتری دارند. متفاوت بودن اندازه هر یک از این مبلمان به دلیل نقطه مینیمالیسمی است که سبب می‌شود هر قطعه با محیط اطراف خود ترکیب شود.

اندازه مبل سبک های مختلف

چرا باید به اندازه استاندارد تکیه‌گاه مبل توجه کنیم

یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره ابعاد استاندارد مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی توجه به اندازه استاندارد تکیه‌گاه مبل در زمان خرید است. اصولا زاویه استاندارد تکیه‌گاه مبل راحتی باید بین 100 تا 110 درجه باشد. تکیه‌گاه مبل به هیچ عنوان نباید 90 درجه باشد. زیرا نشستن را برای افراد سخت می‌کند. این مبل‌ها باید به شکلی طراحی شوند که شخص بتواند به راحتی به آن تکیه داده و دردی را در کمر خود احساس نکند. زاویه بیشتر از 110 درجه هم باعث ایجاد کمردرد در افراد می‌شود.

راهنمای اندازه استاندارد مبل

نگاهی به ابعاد استاندارد مبل استیل و کلاسیک

به صورت کلی مبلمان استیل، سلطنتی، نیمه استیل، نیمه چوبی سنتی و کلاسیک با ابعاد استاندارد مشترکی ساخته می‌شوند. از آنجایی که کلاف مبل از طریق استادکاران ماهر در نجاری‌ها تولید شده و سپس در اختیار تولیدی‌ها به منظور رویه‌کوبی قرار می‌گیرد ابعاد آن به هیج عنوان قابل تغییر نیست. تنها کاری که می‌توانید به کمک این مبلمان برای دکوراسیون داخلی خود انجام دهید صرفا افزایش یا کاهش تعداد آن‌ها است.

اندازه مبل کلاسیک

بررسی ابعاد و اندازه استاندارد مبلمان ال شکل

در حال حاضر مبلمان با ابعاد خاصی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. پیش اینکه اقدام به خرید مبلمان ال شکل برای فضای اتاق نشیمن خود کنید باید فضای اتاق نشیمن خود را اندازه‌گیری کنید. برای انتخاب و خریدرای مبلمان متناسب با اتاق نشیمن باید طول، عرض و ارتفاع اتاق را اندازه‌گیری کنید. برای فضاهای کوچکتر مبلمان ال شکل می‌توانند کاربردی‌تر باشند. مبلمان ال شکل علاوه بر جاگیری فضای به مراتب کمتر، از این نظر که تعداد صندلی بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار به‌صرفه هستند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

سایز مبل ال

اندازه استاندارد مبل راحتی باید بر اساس فضای منزل شما باشد

توجه به ابعاد استاندار مبلمان راحتی بر اساس فضای منزل از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای نمونه طول مبل‌های 3 نفره دارای ابعاد استانداری بین 70 سانتی‌متر تا 220 سانتی‌متر بوده و متداول‌ترین آن‌ها هم، 213 سانتی‌متر است. با این وجود طول کاناپه‌ها می‌توانند از 177 سانتی‌متر تا 243 سانتی‌متر متغیر باشند.

اگر به دنبال خرید مبل‌های بزرگ هستید، مبلمان بلند با طول 220 سانتی‌متر تا 254 سانتی‌متر بهترین انتخاب برای شما است. عمق و ارتفاع استاندارد مبلمان (از بخش جلو تا عقب) ۸۸ سانتی‌متر است، اما اغلب مبل‌ها بین ۸۱ سانتی‌متر تا ۱۰۱ سانتی‌متر عمق دارند. (چنانچه تمایل به خرید مبل راحتی جدید و شیک دارید،‌ از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

اندازه مبل راحتی نشیمن

بلندی ارتفاع مبل (فاصله از کف تا بالای پشت مبل) بین ۶۶ سانتی‌متر تا ۹۱ سانتی‌متر است. معمولاً مبل‌های کم پشت راحتی، براق و مدرن هستند. این در حالی است که مبل‌های کم پشت سنتی باریک‌تر هستند. فاصله از کف تا بالای بالشتک نشیمن مبل (ارتفاع نشیمن) باید بین ۳۸ سانتی‌متر تا ۵۰ سانتی‌متر باشد.

اگر علاقمندید مقاله بهترین برند مبل راحتی شرکتی شما را در انتخاب این سبک مبل راهنمایی می کند.

 

اندازه استاندارد مبل چستر

مبل چستر را بیشتر به عنوان یک کاناپه راحتی می‌شناسند که در طراحی آن از لمسه‌های زیادی در قسمت پشت مبل یا کف استفاده می‌شود. لمسه هم به فرورفتگی‌های موجود بر روی پارچه مبل می‌گویند که باعث بخشیدن جلوه‌ خاص ظاهری به مبل چستر می‌شود و آن را از حالت سادگی خارج می‌کند.

اندازه مبل چستر

ابعاد تقریبی مبل چستر دو نفره بزرگ نیز به این صورت خواهد بود:

  • طول: 210 سانتی‌متر
  • عرض: 100 سانتی‌متر
  • ارتفاع: 70 سانتی متر

اندازه استاندارد مبل چستر سه نفره هم به صورت تقریبی به شرح زیر است:

  • طول: 240 سانتی‌متر
  • عرض: 100 سانتی‌متر
  • ارتفاع: 70 سانتی‌متر

ایران دکور؛ مرجع معتبر فروش برترین برندهای مبلمان و دکوراسیون

اندازه استاندارد مبلمان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید آن را به راحتی از درب ورودی وارد کنید. اگر بهترین و باکیفیت‌ترین مبلمان را خریداری کنید، اما اندازه آن بزرگ‌تر از درب ورودی و فضای راه‌پله‌ها باشد و نتوانید آن را به داخل منزل ببرید، این مبلمان برای شما مناسب نیست.

فروشگاه مبلمان و دکوراسیون ایران دکور ارائه‌دهنده مجموعه کاملی از محصولات معتبرترین تولیدکنندگان حوزه مبل راحتی، کلاسیک، استیل، چستر و ال است. در ایران دکور به جهت آسودگی خاطر و رفاه حال هموطنان امکان مراجعه حضوری به مراکز فروش و شوروم‌ها (برای انتخاب طرح و رنگ جنس رویه از نزدیک) فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا