مقالات

15 تکنیک مرتب کردن کمد لباس + ترفند مرتب کردن کمد لباس

امروزه در اغلب خانه‌ ها کمدهای دیواری در هر اتاقی تعبیه شده‌ اند که در میان این کمدهای دیواری، کمدهایی هم مخصوص قرار دادن انواع لباس‌ ها هستند. اگر چه افراد در ابتدای چیدمان لباس در کمد، آنها را به صورت مرتب قرار می ‌دهند، اما بعد از مدتی فضای داخل کمد لباس بسیار به هم ریخته و نامرتب می‌ شود. مرتب کردن کمد لباس گاهی بسیار وقت گیر است و بسیار خسته کننده می باشد. برای این که به کمد لباس سر و سامان دهیم باید از روش های خاصی استفاده کرد.

معمولاً نامرتب و نامنظم بودن کمدهای مخصوص لباس، از جمله مشکلاتی است که افراد در خانه با آن مواجه هستند.
اغلب افراد به دنبال راهکارهایی می ‌گردند تا با استفاده از آنها بتوانند کمد لباسی جادار، تمیز و سازمان یافته داشته باشند و هر زمان که نیاز به برداشتن لباسی از داخل کمد داشتند، بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

اگر می ‌خواهید همیشه کمد لباس شما مرتب و منظم بوده و لباس‌ها در آن سازمان‌ دهی‌شده باشند؛ می ‌توانید از ایده ‌ها و تکنیک‌ هایی در جهت چیدمان لباس در کمد استفاده نمایید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با “15 ترفند چیدمان لباس در کمد به ویژه کمدهای کوچک لباس که از فضای کمی برخوردار هستند” آشنا کنیم تا از طریق آنها بتوانید به لباس‌هایتان در کمد نظم دهید.

پس با ما همراه باشید و با خلاقیت در کمد لباس خود چینش خوبی را در آن به وجود آورید.

اصول چیدمان کمد لباس

برای اینکه بتوانید هر لباسی را که می ‌خواهید به راحتی از داخل کمد لباس‌ هایتان بردارید می ‌توانید از ترفندهای مناسب و کاربردی جهت مرتب كردن كمد لباس کوچک و نظم دادن به آن استفاده کنید تا فضای داخل کمد لباس شما منظم‌ تر به نظر برسد.

همیشه نباید مرتب کردن را به وسیله هزینه هایی سنگینی که برای کمد دیواری و چوب لباسی و وسایلی که در این زمینه هستند انجام داد. گاهی فقط باید خلاقیت به خرج داد و کمی برای کارهایی مرتب سازی حوصله داشته باشیم. این گونه می توانید در کمترین زمان و کم ترین هزینه به لباس های خود نظم دهید.

در این قسمت به اصولی خواهیم پرداخت که به شما کمک می کند همیشه کمدی لباس بسیار منظمی داشته باشید. اگر این شیوه ها را به درستی به کار ببرید و همواره از آن ها پیروی کنید از شلختگی کمد لباس دیگر خبری نیست. اصولی که می ‌توانید از آنها برای چیدمان کمد لباس ‌هایتان استفاده نمایید به صورت زیر است:

چیدمان کمد لباس

  • در ابتدا برای مرتب کردن کمد لباس اولین کاری که باید انجام دهید این است که کمد لباس‌هایتان و کشوهای آن را خالی کرده و لباس‌ های آویزان را نیز از چوب لباسی خارج نمایید.
  • بخش‌ های داخلی و قفسه ‌های کمد لباس ‌ها را تمیز کنید.
  • کمد لباس را بعد از خارج کردن همه لباس و وسایل داخل آن تمیز کرده و جارو برقی نمایید.
  • لباس ‌هایی را که از کمد خارج کرده ‌اید بر اساس زیر تفکیک کنید.
  • بر اساس نوع از جمله شلوار، پیراهن، تاپ، تیشرت، روسری، شال و … آنها را از هم جدا کنید.
  • بر اساس فصل به لباس ‌های تابستانی و لباس‌های زمستانی تفکیک کرده و مرتب کنید.
  • بر اساس اهمیت آنها را به لباس‌ های ضروری و غیر ضروری دسته بندی کنید.
  • لباس ‌هایی را که مربوط به فصل بعدی می ‌شوند را داخل یک کیسه یا جعبه قرار دهید و کنار بگذارید.
  • لباس ‌ها را همچنین می ‌توانید بر اساس رنگ نیز دسته بندی کنید.
  • لباس ‌های راحتی و آنهایی را که همیشه استفاده می‌کنید و پر مصرف هستند دم دستتان داخل کمد قرار دهید.
  • لباس ‌هایی را که سریع چروک می‌شوند سعی کنید با استفاده از چوب لباسی آویزان نمایید.
  • لباس‌ های پشمی و پلیورها را هرگز با استفاده از چوب لباسی آویزان نکنید چون این نوع لباس‌ ها در صورت آویزان بودن فرم و شکل خود را از دست می‌دهند و گشاد می‌ شوند.

  8 رنگ مناسب برای روتختی قهوه ای و کرم...

تا اینجا شما توانستید کمد لباس‌ هایتان را تمیز و لباس های داخل آن را مرتب و سازماندهی کنید. چیدمان کمد لباس یکی از دغدغه هایی است که همیشه همراه بانوان منزل است به وسیله روش هایی که به شما ارائه کردیم می توانید یک کمد لباس مرتبی داشته باشید.

بنابراین شما می ‌توانید از طریق اصول چیدمان کمد به ویژه کمدهای لباس با ترفند ها و راهکارهایی ساده اما کاربردی علاوه بر نظم دادن به لباس ‌ها و دیگر وسایل در کمد باعث شوید تا این مکان‌ ها نیز سازمان دهی و مرتب شوند.

در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا شما را با چند ترفند مرتب كردن كمد لباس آشنا کنیم تا از طریق این ترفندها و ایده‌های جذاب علاوه بر مرتب کردن کمد لباس‌هایتان، بتوانید از فضای داخل کمد لباس‌هایتان بهترین استفاده را بکنید.

کمدهای لباس به شکل‌ های مختلف پیش ساخته و سفارشی قابل تهیه هستند. معمولا قیمت کمد دیواری به دلیل سفارشی ساز بودن، از کمدهای لباس پیش ساخته و آماده در بازار گران تر است. البته اگر مشکل بودجه دارید و به دنبال خرید کمد لباس ارزان قیمت هستید، می ‌توانید با اندازه زدن فضای خود و جستجو در بین مدلهای کمد دیواری پیش ساخته فروشگاه ایران دکور، کمدی مطابق با مبلغ در نظر گرفته خود پیدا کنید.

ایده ‌هایی برای مرتب کردن لباس ‌ها در کمد

شما می ‌توانید برای مرتب کردن کمد لباس‌هایتان از ایده‌ های جالب و خلاقانه اما کاربردی استفاده نمایید که دسترسی به لباس‌ها را برایتان راحت ‌تر و آسان ‌تر کند.

در زیر به بیان چند نمونه ایده برای مرتب شدن کمد لباس می ‌پردازیم تا شما هم بتوانید از این ایده ‌ها برای نظم و ترتیب دادن به کمدهای لباس خود استفاده نمایید.

اگر کمد لباس شما چند تا کشو دارد می‌ توانید از آنها برای قرار دادن تاپ ‌ها و تیشرت‌ هایتان استفاده کنید. شما می ‌توانید برای تا کردن و چیدن این نوع لباس ‌ها در کشو مانند تصویر زیر آنها را نظم و ترتیب دهید. با این روش خواهید دید که علاوه بر چیدن لباس در کمد فضای اضافی هم برای قرار دادن دیگر وسایل به دست خواهید آورد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره طرح میز کنسول را بخوانید.

چیدمان کمد دیواری

برای سازماندهی و مرتب کردن شال‌ ها و روسری‌ هایتان می‌توانید از چوب رخت‌ های مناسب و مخصوص استفاده کرده و به وسیله این چوب رختی ‌ها آنها را در کمد لباس به صورت منظم طبق تصویر زیر قرار دهید.

این چوب رختی ها به شما کمک می کند که دیگر برای استفاده کردن از شال و روسری هربار مجبور نشوید آن ها را اتو بزنید. به وسیله این چوب رختی ها هم کمد شما مرتب خواهد شد هم دیگر از چروک شدن روسری و شال خبری نیست. این ترفند مرتب کردن کمد لباس نقش بسزائی در مرتب شدن لباس های شما خواهد داشت. پیشنهاد می شود جهت خرید کتابخانه و ویترین کلیک کنید.

چیدمان کمد لباس ساده

برای اینکه کمد لباس شما جای بیشتری برای نگهداری از لباس‌ های مختلف داشته باشد، می‌ توانید با کمی خلاقیت و سلیقه از درب کمد هم برای آویزان کردن لباس استفاده کنید.

در این صورت بعضی از لباس‌ های شما که به درب کمد آویزان شده ‌اند به راحتی در دسترس شما قرار دارند و فقط کافی است برای برداشتن آنها از داخل کمد، درب آن را باز نمایید.

  دکور اتاق خواب کوچک (6 متری تا 12 متری)

تصویر زیر یکی از نمونه‌ های مرتب نمودن کمد لباس و استفاده از درب کمد برای آویزان نمودن لباس ‌ها و وسایل دیگر داخل کمد است.

مرتب كردن كمد لباس کوچک

به غیر از لباس امکان دارد که در کمد لباس شما وسایل دیگری از جمله انواع کیف‌ ها، کفش ‌ها، کمربند و وسایل دیگر نیز وجود داشته باشد.

تصویر زیر یک راهکار جذاب برای سازماندهی این وسایل داخل کمد لباس است.

مرتب كردن كمد ديواري

برای اینکه بتوانید لباس ‌های پشمی و پلیورهای خود را به بهترین حالت ممکن در داخل کمد لباس قرار دهید می ‌توانید از آویزهای طبقه دار طبق تصویر زیر برای این منظور استفاده کنید. با این کار فضای بیشتری برای باقی لباس ها و وسایل به وجود خواهد آمد. زیرا همانطور که می دانید این لباس ها دارای حجم زیادی هستند و مکان زیادی را اشغال خواهند کرد.

چیدمان کمد دیواری باید به نحوی باشد که همیشه جا برای وسایلی که تازه خریداری می شوند نیز وجود داشته باشد.  پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره چیدمان کیف در کمد را بخوانید.

چیدمان کمد لباس ساده

برای اینکه بتوانید از کشوها برای قرار دادن لباس و وسایل در آنها استفاده بهینه بکنید می ‌توانید از جداکننده ‌های موجود در بازار استفاده نمایید. این جدا کننده ها قیمت ارزانی دارند و می توانند به شما در مرتب کردن کمد لباس کمک کنند.

ترفند مرتب كردن كمد لباس

طبقه بندی داخل کمد لباس نیز از روش‌ها و شیوه ‌های دیگری است که می‌توان از آن برای نظم دادن به داخل کمدهای لباس استفاده کرد.
رول کردن لباس‌ ها در کمد نیز ترفند دیگری است که می ‌توان از آن برای مرتب کردن کمد لباس کوچک که فضای کمی دارد استفاده نمود.

همچنین این روش اگر به درستی انجام شود مانع از چروک شدن لباس‌ ها خواهد شد. پیشنهاد می شود جهت مشاهده انواع کمد دراور از جدیدترین محصولات ایران دکور دیدن فرمایید.

ایده مرتب كردن كمد لباس

شما می ‌توانید با استفاده از باکس ‌ها و سبدهایی در سایزهای مختلف برای قرار دادن لباس‌ های غیر ضروری و لباس‌ های مربوط به فصل‌ بعدی در آن مانند تصویر زیر کمد لباس خود را نظم دهید.

نحوه مرتب كردن كمد لباس

بنابراین باکس‌ها و سبدها در سایزهای مختلف یک ایده برای مرتب کردن کمد لباس است. این باکس ها را می توانید با قیمت های مناسب از فروشگاه های مختلف خریداری کنید. این ایده مرتب كردن كمد لباس باعث می شود که فضای مناسب برای دیگر وسایل را نیز به دست آورید.

  مبلمان کلاسیک مدرن چیست؟ + آشنایی با مبل کلاسیک راحتی

کلام آخر

نحوه مرتب كردن كمد لباس یکی از دغدغه هایی است که همیشه اهل منزل را با مشکل روبرو می کند. ترفندها و ایده‌ های جذاب و خلاقانه بسیار زیادی وجود دارد که شما می ‌توانید با به کار بردن آنها به راحتی کمد لباسی منظم و مرتب داشته باشید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا با بیان اصول چیدمان لباس ‌ها در کمد و همچنین معرفی چند نمونه راهکار ساده و راحت به شما در نظم دادن به کمدهای لباستان کمک کنیم.

پس همین الان دست به کار شوید و با استفاده از این ایده ‌ها به کمدهای لباستان سر و سامان دهید و از منظم شدن آنها لذت ببرید.

سوالات متداول:

اصول چیدمان کمد لباس چیست؟

در ابتدا برای مرتب کردن کمد لباس اولین کاری که باید انجام دهید این است که کمد لباس‌هایتان و کشوهای آن را خالی کرده و لباس‌ های آویزان را نیز از چوب لباسی خارج نمایید. بخش‌ های داخلی و قفسه ‌های کمد لباس ‌ها را تمیز کنید. کمد لباس را بعد از خارج کردن همه لباس و وسایل داخل آن تمیز کرده و جارو برقی نمایید. لباس ‌هایی را که از کمد خارج کرده ‌اید بر اساس زیر تفکیک کنید و...

ایده ‌هایی برای مرتب کردن لباس ‌ها در کمد نام ببرید؟

اگر کمد لباس شما چند تا کشو دارد می‌ توانید از آنها برای قرار دادن تاپ ‌ها و تیشرت‌ هایتان استفاده کنید، برای سازماندهی و مرتب کردن شال‌ ها و روسری‌ هایتان می‌توانید از چوب رخت‌ های مناسب و مخصوص استفاده کرده و به وسیله این چوب رختی ‌ها آنها را در کمد لباس به صورت منظم طبق تصویر زیر قرار دهید، برای اینکه کمد لباس شما جای بیشتری برای نگهداری از لباس‌ های مختلف داشته باشد، می‌ توانید با کمی خلاقیت و سلیقه از درب کمد هم برای آویزان کردن لباس استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا