طراحی

راهنمای ست کردن پرده با مبل + نکاتی که تا به حال نمی دانستید

در دکوراسیون منزل، ترکیب مناسبی از مبلمان و لوازم جانبی می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد یک فضای سازگار و دیدنی داشته باشد. معمولاً، نقش مبلمان در اتاق پذیرایی بسیار مهم است، بنابراین ست کردن پرده با مبل برای تکمیل آن امری حیاتی است.

در این مقاله، نکات و ترفندهایی را برای انتخاب و ست کردن رنگ پرده با مبل ارائه خواهیم داد تا بتوانید یک فضای سازگار و چشم‌نواز ایجاد کنید که بازتاب‌دهنده شخصیت شما باشد.

9 نکته مهم برای ست کردن پرده با مبل

۱. درک و شناخت نظریه رنگ‌ها

شناخت مناسب از نظریه رنگ‌ها یک گام مهم در فرآیند طراحی داخلی است، به ویژه زمانی که قصد ست کردن پرده با مبل را داریم. با تعیین رنگ‌هایی که با هم تناسب دارند شروع کنید.

ست کردن رنگ پرده با مبل

انتخاب رنگ‌های مشابه می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به یک نگاه منسجم و یکپارچه باشد. به یاد داشته باشید که یکی از عناصر کلیدی در بازی با رنگ‌ها، تعادل بین سایه‌های پر رنگ با کم‌رنگتر است، به گونه‌ای که بر ظاهر سایر مبلمان غلبه نکند.

ترکیب خوب دو یا سه رنگ، جو دوستانه‌ای ایجاد می‌کند که طراحی کل اتاق را متناسب می‌کند.

۲. در نظر گرفتن پالت رنگی موجود در اتاق

بسیاری از مواقع، پالت رنگی اتاق می‌تواند راهنمای شما در انتخاب مبلمان و تزیینات منزل باشد. به ویژه هنگام انتخاب مبلمان و پرده، رنگ‌های موجود در اتاق را برای ایجاد یک ظاهر هماهنگ مد نظر قرار دهید. یک دکوراسیون هماهنگ، حال و هوای گرمی را ایجاد می‌کند تا مهمانان حس راحتی و آرامش را تجربه کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین پارچه مبل راحتی را حتما مطالعه نمایید.

ست کردن پرده با مبلمان

۳. انتخاب یک رنگ اصلی

اگر هدف ایجاد یک اتاق نشیمن یا پذیرایی جذاب است، از شیوه مُد و فشن در زمینه رنگ‌ها الگو برداری کرده و تمرکزتان بر رنگ اصلی برای ست کردن مبل و پرده باشد. هرچند ممکن است به نظر برسد که داشتن تنوعی از رنگ‌ها در اتاق مزیت است، اما یکپارچگی با یک رنگ، نظم و هماهنگی‌ای را ایجاد می‌کند که به هیچ وجه با دیگر روش‌ها قابل دستیابی نیست.

ابتدا رنگ اصلی که می‌خواهید به عنوان پایه در نظر گرفته شود را انتخاب کنید، در ادامه سعی کنید با استفاده از نسخه‌های روشن‌تر یا تاریک‌تر همان رنگ، یک شاهکار طراحی داخلی خلق کنید.

ست کردن پرده با مبلمان منزل

4. استفاده از الگوها و پارچه‌های طرحدار

یکی از نکات اصلی قابل توجه، هماهنگ کردن رنگ‌ها و الگوهاست، به خصوص زمانی که باید مبلمان و پرده را انتخاب کنیم. این کار اگر به درستی انجام شود، ترکیب بافت‌هایی که دارای چندین رنگ هستند، می‌تواند یک اتمسفر گرم و همچنین آرامش‌بخش ایجاد کند. به عنوان مثال، ترکیب خطوط عمودی با پارچه‌های طرحدار گلدار یا صاف با الگوهای هندسی، یک احساس پویا به فضای شما می‌بخشد در حالی که آن را متعادل و دیدنی نیز می‌سازد.

5. شناخت انواع پارچه‌ها و بافت‌ها

زمانی که تصمیم به ست کردن مبل با پرده می‌گیریم، جنس و بافت پارچه‌ها دو مورد از کلیدی‌ترین فاکتورها هستند که باید در نظر گرفته شوند. بافت، یک بعد بصری به اتاق اضافه می‌کند و حس نزدیکی را ایجاد می‌کند.

برای انتخاب پارچه برای هر عنصر، حال و هوای افراد را در نظر بگیرید – یک مبلمان با پارچه ولوت (مخمل) با یک پرده ابریشمی ممکن است فضایی لوکس ایجاد کند. در همین حال، یک مبلمان از پارچه کتان ممکن است با یک پرده از جنس کتان متناسب به نظر بیاید. تعداد و حالات ترکیب‌ها بی‌پایان هستند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ست کردن پرده با مبلمان خانه

6. ایجاد کنتراست و تضاد در ست کردن رنگ پرده با مبل

روشی آسان برای ایجاد تضاد، استفاده از بافت‌های مختلف است، مثلاً ترکیب یک مبلمان از مخمل با پرده‌های کتان یا پنبه است. به علاوه، می‌توانید از تنوع رنگ‌های گرم و سرد برای ایجاد تضاد موثر استفاده کنید.

ذوق و قریحه همچنین نقش مهمی در دستیابی به تعادل کامل بین این دو عنصر طراحی دارد. یک مبلمان مدرن می‌تواند با یک پرده کلاسیک هماهنگ شود – نیازی به ست کردن رنگ پرده با مبل و یا تمام اجزای دکوراسیون نیست. خلاقیت و آزمایش با رویکردهای مختلف بهترین راه برای به دست آوردن تضاد و کنتراست دیداری بین مبلمان و پرده در هر فضایی است.

7. یافتن الهامات و ایده‌های جدید

ممکن است رسیدن به یک ترکیب بی‌نظیر از مبلمان و پرده کار دشواری به نظر آید؛ اما می‌تواند نباشد! با جستجوی خلاقانه، می‌توانید الهام و ایده‌هایی را که شخصیت منحصر به فرد شما را منعکس می‌کنند، پیدا کنید. اطمینان از همخوانی رنگ، بافت و سبک بین مبلمان و تزئینات می‌تواند در نگاه اول، یک نمای خاص و منحصر به فرد به فضای شما دهد در حالی که کمی انعطاف، خلاقیت شما را نمایش خواهد داد.

ست کردن رنگ پرده با مبلمان منزل

۸. خرید همزمان مبلمان و پرده‌

خرید همزمان مبلمان و پرده‌ها می‌تواند به تضمین هماهنگی کامل آن‌ها کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ، بافت و انواع مختلف پارچه را که با یکدیگر ست می‌شوند، در کنار هم بررسی کنید.

این کار از دیدگاه مالی و اقتصادی هم مفید است، زیرا معمولاً زمانی که چندین مورد را با هم خریداری می‌کنید، می‌توانید از فروشنده آفر و تخفیف‌های خوبی بگیرید؛ همچنین در زمان و زحمت شما برای تطبیق دو مورد جدا از یکدیگر را که مطابق با تصورتان بوده است، صرفه‌جویی می‌کند.

۹. انتخاب اندازه مناسب

زمان انتخاب مبلمان و پرده‌ها، اندازه آن‌ها را نسبت به اتاق در نظر بگیرید. مبلمان نباید زیادی از فضای فیزیکی را اشغال کند، زیرا ممکن است فضای اتاق را کوچک‌تر نشان دهد. از طرف دیگر، انتخاب قطعاتی که خیلی کوچک‌اند، می‌تواند جذابیتی نداشته باشد.

برای افزایش راحتی و ایجاد تعادل، مبلمان و پرده‌هایی را انتخاب کنید که از نظر اندازه و رنگ، طرح و بافت پارچه، دید کلی مناسب و چشم‌نوازی به محیط القا کند.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت کاناپه تخت شو به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بهترین ترکیب رنگ مبل و پرده

در ادامه چند مورد از بهترین ترکیب رنگ‌مبل و پرده که طرفداران زیادی هم دارند را با هم بررسی خواهیم کرد:

ست کردن پرده با مبل خاکستری

خاکستری یک رنگ خنثی و چند منظوره است که می‌تواند با بسیاری از سبک‌ها و رنگ‌ها سازگار باشد. هنگام انتخاب پرده برای مبلمان خاکستری، می‌توانید از رنگ‌های مانند سفید، بژ یا کرم که طیف‌های تیره یا روشن‌تر رنگ سفید اند استفاده کنید و یک دید مینیمال و شیک ایجاد نمایید.

همچنین، می‌توانید از رنگ‌های تند و متضاد مانند قرمز، زرد یا آبی استفاده کنید که به اتاق شما شادابی ببخشد. خاکستری همچنین با پارچه‌های طرح‌دار و چاپی هماهنگی خوبی دارد، به عنوان مثال خطوط یا الگوهای گل، به ویژه اگر پرده‌هایی را انتخاب کنید که شامل طیف خاکستری هستند.

پیشنهاد می کنیم جهت قیمت صندلی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ست کردن رنگ پرده با مبلمان خانه

ست کردن رنگ پرده با مبل سبز

سبز یک رنگ با طراوت و آرام‌بخش است که می‌تواند حسی از طبیعت را به اتاق نشیمن شما بیاورد. هنگام ست کردن رنگ پرده با مبل سبز، می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با سبز سازگار باشند، مانند سفید، کرم یا خاکستری روشن.

برای ایجاد دکوراسیونی خاص، می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که شامل طیف‌های مختلف رنگ سبز مانند زیتونی یا سبز سیر است. علاوه بر این، استفاده از پارچه‌های طرح‌دار با تصویر گیاهان و الگوهای الهام گرفته از طبیعت همراه با مبلمان سبز، جلوه‌ای از طبیعت را به داخل خانه شما بیاورند.

ست کردن پرده با مبلمان قهوه‌ای

قهوه‌ای یک رنگ گرم و خاکی است که حال و هوای دلنشین و مهمان‌نوازی ایجاد می‌کند. هنگام انتخاب پرده برای مبلمان قهوه‌ای، می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که متضاد باشند، مانند آبی روشن، کرم یا طلایی. علاوه بر این می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید که شامل طیف‌های مختلف قهوه‌ای مانند برنز یا خاکستری گرم (مایل به قهوه‌ای) هستند، که یک دید هماهنگ و یکپارچه ایجاد می‌کنند. پارچه‌های طرحدار مانند کتان یا گونی بافت نیز می‌توانند ست کردن پرده با مبلمان قهوه‌ای شما را تکمیل کنند و عمق و بعد چشمگیری به اتاق شما بیافزایند.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت مبل راحتی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

خلاصه و جمع بندی

ست کردن پرده با مبل از نظر رنگ و جنس می‌تواند به سادگی و راحتی یک نگاه یکپارچه را در فضای خانه، محل کار و یا هر فضای دیگری را ایجاد کند. با در نظر گرفتن عواملی مانند رنگ، طرح و بافت، می‌توانید ترکیبی مناسب از مبلمان و پرده را پیدا کنید که با هم هماهنگ باشند و به اتاق شخصیتی منحصر به فرد دهد.

نحوه ست کردن پرده با مبل

همچنین به ظاهر کلی فضای خود و نیز کارکرد اتاق هنگام انتخاب مبلمان و پرده دقت کنید. کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ طرح و رنگ‌های جیغ یا ترکیب‌های ملایم؟

با کمی برنامه‌ریزی و توجه به جزئیات، می‌توانید یک فضای مهمان‌نواز و شیک را برای خود و سایرین ایجاد نمایید.
اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید، همکاران ما در فروشگاه ایران دکور آماده پاسخگویی شما هستند.

سوالات متداول

برای ست کردن پرده با مبل، ترکیب چه رنگ‌هایی باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن فضا می‌شود؟

انتخاب پرده و مبلمان با رنگ های روشن و نزدیک به هم، گزینه‌ای هوشمندانه برای بزرگتر دیده شدن فضا است. استفاده از رنگ‌های بژ، سفید و انواع آبی توهم حضور در یک اتاق بزرگتر را به افراد القا می‌کند.

در جستجوی پرده یا مبلمان، سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کمترین تفاوت بین آن‌ها وجود داشته باشد. تطابق زیرمجموعه‌ای از رنگ‌ها ، می‌تواند حال و هوایی مطبوع به محیط بدهد. استفاده از این تکنیک می‌تواند یک اتاق کوچک را به فضایی تبدیل کند که به نظر بزرگ‌تر از واقعیت به نظر می‌آید.

بهتر است رنگ پرده‌ها روشن‌تر یا تیره‌تر از مبلمان باشد؟

این موضوع در مورد هر فضا و سبکی متفاوت و منحصر به فرد است. اگر می‌خواهید یک نمای جذاب ایجاد کنید، پرده‌هایی را انتخاب کنید که تاریک‌تر از مبلمان باشند – این کار تضادی چشم‌گیر ایجاد می‌کند که به اتاق عمق و بعد می‌دهد.

در غیر این صورت، اگر ترجیح می‌دهید یک نگاه ملایم داشته باشید، پرده‌هایی با رنگ‌های روشن‌تر نسبت به مبلمان را در نظر بگیرید – این انتخاب ظاهری لطیف و اشرافی به دکوراسیون شما هدیه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا