طراحی

راهنمای خرید و انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی

بهترین پارچه مبل راحتی؛ مبلمانی برای تمام سبک‌ ها

خواه قصد خرید مبلمان راحتی جدید داشته باشید و خواه به دنبال تعویض پارچه مبلمان خود، ابتدا باید پارچه مناسب را از میان انواع مختلف پارچه‌های رومبلی انتخاب کنید. انتخاب پارچه رومبلی خوب اهمیت زیادی دارد. پارچه مناسب در ظاهر و کیفیت مبلمان تاثیر دارد. به علاوه با انتخاب پارچه مناسب می‌توانید سبک دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهید و این موضوعی است که اهمیت انتخاب پارچه خوب را چندین برابر می‌کند. در ادامه این مطلب ضمن معرفی انواع پارچه رومبلی، چند نکته کلیدی که به انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی کمک می‌کنند را ارائه خواهیم کرد.

بهترین پارچه مبل راحتی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

صدها نوع پارچه مبلی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها برای مبلمان راحتی مناسب هستند. این موضوع دست شما را برای انتخاب باز می‌کند اما در عین حال یک مشکل بزرگ هم دارد و آن پیچیده کردن فرآیند انتخاب و خرید پارچه است. البته جای نگرانی نیست زیرا با در نظر گرفتن چند نکته می‌توانید بهترین نوع پارچه مبل راحتی انتخاب کنید. این نکات، ویژگی‌های پارچه رومبلی خوب هستند که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید و در زمان خرید پارچه مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی

  • دوام پارچه: در انتخاب پارچه رومبلی به دوام پارچه دقت کنید. پارچه انتخابی برای مبل راحتی باید در برابر استفاده روزانه و طولانی مدت مقاومت بالایی داشته باشد.
  • مقاومت در برابر لک: لک و کثیفی بسیار ناخوشایند است و اگر پارچه انتخابی شما نسبت به آن مستعد باشد، باید دائما در حال شستشوی مبلمان خود باشید
  • گرماژ یا چگالی نسبی پارچه: معمولا کیفیت پارچه‌های مبلی با توجه به وزن یا گرماژ هر متر مربعشان تعیین و اندازه گیری می‌شود که این شاخص روی کالیته‌های پارچه شرکتی به چشم می‌خورد.
  • ماندگاری رنگ: استفاده روزمره از مبلمان، شستشو بعد از لک و کثیف شدن و… باعث رنگ پریدگی پارچه شما می‌شود. جهت انتخاب بهترین نوع پارچه مبل راحتی باید به ماندگاری رنگ هم توجه کنید
  • تنوع رنگی: برای داشتن مبلمانی زیباتر، بهتر است پارچه‌ای انتخاب کنید که از تنوع رنگ بالایی برخوردار باشد

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت مبل راحتی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی

انواع پارچه مبلی مناسب مبلمان راحتی

به منظور انتخاب بهترین نوع پارچه مبلی راحتی علاوه بر آشنایی با ویژگی‌های یک پارچه خوب باید با انواع پارچه و ویژگی‌های آن‌ها نیز آشنایی داشته باشید. پارچه‌های مناسب مبل راحتی انواع مختلفی دارند و هر یک ویژگی‌هایی دارند که در قطعا در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود. در ادامه چند مدل از بهترین و پرطرفدارترین پارچه‌های مخصوص مبل راحتی را معرفی خواهیم کرد.

پارچه نخی

رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع پارچه‌های مبلی که برای انواع مبلمان، به خصوص مبل راحتی بیشتر استفاده می‌شود پارچه نخی است. این پارچه در دسته‌بندی پارچه‌هایی از جنس الیاف طبیعی جای می‌گیرد و یکی از بهترین پارچه‌های مبل راحتی است. از ویزگی‌های این پارچه پرطرفدار می‌توان به تنوع رنگی بالا و دوام خوب اشاره کرد. این پارچه را می‌توان به راحتی شستشو کرد اما یک ایراد بزرگ هم دارد و آن تغییر رنگ تدریجی پارچه در اثر تابش نور خورشید است.

انواع پارچه مبلی مناسب مبلمان راحتی

پارچه مخمل مبلی

مخمل به دلیل نرمی و لطافتش شناخته شده است. این پارچه دارای بافتی نرم و ملایم است که احساس لطافت و راحتی را به شما می‌دهد. همچنین، این پارچه دارای ظاهری لوکس و شیک است که می‌تواند به مبلمان راحتی و دکوراسیون داخلی فضا، زیبایی و ظرافت بیفزاید. اما مخمل نسبت به برخی پارچه‌های دیگر به خاطر جذب گرد و غبار و نفوذ پذیری بیشتر، ممکن است نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری داشته باشد. قبل از انتخاب مبل با پارچه مخمل، بهتر است از ویژگی‌ها و نحوه مراقبت از آن آگاه باشید تا بتوانید از بهترین استفاده ممکن را ببرید.

بهترین پارچه مبلی مناسب مبلمان راحتی

چرم پارچه یا چرم تنفسی

چرم پارچه مبلی یا “پارچه چرم” یک نوع مصنوعی است که از مواد مختلفی تهیه می‌شود و ظاهر و بافت مشابه چرم طبیعی را به خود می‌گیرد. این نوع پارچه معمولاً از موادی مانند پارچه‌های پلی‌اورتان (PU) یا وینیل (Vinyl) ساخته می‌شود که از رویه‌های متنوعی تولید می‌شوند و ظاهر و تاچی مشابه چرم طبیعی را دارند.

پارچه چرم تنفسی مبلی به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌تر نسبت به چرم طبیعی، مقاومت بیشتر در برابر لکه و آسیب، و نگهداری آسان‌تر، جایگزین مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک جایگزین با کیفیت و سازگار با بودجه برای چرم طبیعی هستند

پارچه کتان

دیگر پارچه پرطرفداری که به عنوان بهترین پارچه مبل راحتی هم می‌توان از آن یاد کرد، پارچه کتان است. این پارچه که بیشتر افراد آن را برای طراحی و تولید لباس می‌شناسند، برای طراحی مبلمان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کتان پارچه‌ای بسیار ظریف است و اگر حیوان خانگی داشته باشید، احتمال آسیب دیدگی آن بسیار زیاد خواهد بود.

راهنمای خرید پارچه مبلی مناسب مبلمان راحتی

پارچه نایلون

از دیگر انواع پارچه‌های مقاوم و ماندگار برای مبلمان راحتی می‌توان به نایلون اشاره کرد. این پارچه نیز پارچه‌ای ظریف است اما احتمال خرابی‌هایی مانند نخ کش شدن یا خراشیدگی آن نسبت به پارچه‌های ظریف دیگر مانند کتان بسیار کمتر است. نکته منفی در مورد این پارچه، حساسیت آن در مقابل نور خورشید است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید سرویس خواب به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

پلی استر

از دیگر انواع پارچه‌های مبلی که مقاومت و دوام بالایی داشته و هم به تنهایی و هم در ترکیب با پارچه‌های دیگر قابل استفاده است، پارچه پلی استر را می‌توان نام برد. این پارچه مبلی به راحتی با آب و صابون شسته می‌شود بنابراین اگر در خانه فرزند کوچکی دارید و احتمال کثیفی مبلمان شما وجود دارد، انتخابی بسیار مناسب است.

راهنمای خرید انواع پارچه مبلی مناسب مبلمان راحتی

پارچه طرحدار مبل راحتی

پارچه‌های طرحدار برای مبل راحتی می‌توانند به عنوان یک گزینه زیبا و جذاب برای دکوراسیون منزل استفاده شوند. این پارچه‌ها معمولاً دارای طرح‌ها و الگوهای متنوعی هستند که می‌توانند به دکور منزل شما زندگی و جلوه بیشتری ببخشند. از جمله انواع پارچه طرحدار برای مبل راحتی می‌توان به پارچه‌های چینی، پارچه‌های دست‌بافت، پارچه‌های با طرح‌های گل و برگ، شکلات و یا هنرهای دیگر اشاره کرد.

انتخاب طرح و الگوی پارچه بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. اگر به دنبال پوششی با طرح و الگوی خاص هستید که با دیگر عناصر دکوراسیون منزلتان سازگار باشد، پارچه‌های طرحدار می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

پارچه مازراتی

یکی دیگر از پارچه‌هایی که به عنوان بهترین پارچه مبل راحتی شناخته می‌شود و این روزها محبوبیت زیادی دارد، پارچه مازراتی است. این پارچه مخصوص مبل راحتی، ظاهری ساده دارد و بدون هیچ طرح خاصی تولید می‌شود. نداشتن پرز و بافت درشت از ویژگی‌های این پارچه هستند و تمام این موارد مازراتی را به انتخابی مناسب برای خانه‌های دارای کودک خردسال تبدیل می‌کنند. پارچه مازراتی به راحتی شسته می‌شود و برای تمیز کردن آن‌تنها یک اسفنج و شوینده ملایم کفایت می‌کند.

پیشنهاد می کنیم لیست مدل جاکفشی ام دی اف را حتما مشاهده نمایید.

نکات مهم در نگهداری از انواع پارچه مبل راحتی

مبلمان راحتی نسبت به مبلمان کلاسیک پرمصرف‌تر است و به عنوان مبلمانی که بیشتر استفاده می‌شود، نیاز به نگهداری بیشتری هم دارد. حتی اگر بهترین پارچه مبل راحتی را انتخاب کنید اما از مبلمان خود به درستی مراقبت نکنید هم احتمال خرابی پارچه و مبلمان وجود دارد. در نگهداری از این مبلمان و پارچه آن باید به چند نکته مهم داشته باشید که به شرح زیر هستند:

  • جهت گردگیری انواع پارچه مبلی تنها از دستمال پارچه‌ای نخی و نرم استفاده کنید
  • مبلمان را در جهتی قرار دهید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد
  • مبلمان را با فاصله از وسایل گرمایشی قرار دهید
  • شستشوی مبلمان را مطابق با جنس پارچه انجام دهید
  • استفاده از شوینده‌های شیمیایی را به حداقل برسانید
  • در سفرهای طولانی، مبلمان خود را با کاور بپوشانید تا گرد و غباری روی آن قرار نگیرد

پیشنهاد می کنیم جهت خرید مبل ال به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

انتخاب پارچه مبل راحتی

انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی شرط اول برای خرید مبلمان با کیفیت

با انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی علاوه بر داشتن مبلمانی زیبا، محصولی با کیفیت نیز خواهید داشت که مدت طولانی‌تری برای شما عمر می‌کند. به جهت انتخاب پارچه مبلی مناسب باید به نکاتی از قبیل جنس پارچه، رنگ پارچه، کیفیت رنگ آن، مقاومت نسبت به رطوبت و… توجه داشته باشید. صرف نظر از تمام این موارد سلیقه شما نیز برای انتخاب بهترین پارچه مبل اهمیت زیادی دارد. شما کدام مدل پارچه را برای مبلمان راحتی خود می‌پسندید؟

سوالات متداول

در انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

جنس پارچه، مقاومت رنگ و بافت پارچه نسبت به نفوذ رطوبت و تابش نور خورشید و بسیاری موارد دیگر در انتخاب بهترین پارچه مبل راحتی کمک می‌کنند.

رایج‌ ترین پارچه مبل راحتی کدام است؟

پارچه مخمل و چرم پارچه رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع پارچه مبلی برای مبلمان راحتی به حساب می‌آیند.

بهترین نوع پارچه مبلی برای حیوانات خانگی کدام است؟

پارچه‌های مبلی مقاوم و ضد‌آب معمولاً برای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه مناسب هستند. این پارچه‌ها شامل انواع پارچه‎‌های می‌شود که مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی و لکه‌های ناشی از حیوانات خانگی داشته باشند. از جمله پارچه‌هایی که برای مبلمان مناسب هستند می‌توان به پارچه‌های نابوک، پارچه‌های پلی‌استر یا پلی‌اورتان و چرم پارچه اشاره کرد. این پارچه‌ها معمولاً ضد‌آب بوده و به راحتی قابل شستشو هستند. همچنین، پارچه‌هایی با بافت محکم و مقاومی که به آسانی خشک می‌شوند نیز برای حیوانات خانگی مناسب هستند. معمولا انواع پارچه گونی بافت نیز به دلیل گیر کردن ناخن حیوانات در بافتشان، مناسب حیوانات خانگی نیستند.

چه نکاتی ماندگاری پارچه مبل راحتی را افزایش می‌دهند؟

شستشو بدون شوینده‌های شیمیایی، تمیز کردن منظم گرد و غبار، قرار دادن دور از تابش مستقیم آفتاب و….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا