اتاق خوابمقالات

راهنمای خرید روتختی | جامع‌ ترین راهنمای خرید روتختی دو نفره و تک‌ نفره

راهنمای جامع خرید بهترین روتختی برای سرویس خواب

یکی از آیتم‌های بسیار مهم در دکوراسیون خانه و مخصوصا اتاق خواب، روتختی برای سرویس خواب است. روتختی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهری اتاق خواب شما داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید این آیتم باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. برای مثال باید که از خود بپرسید که روتختی برای اتاق خواب خود یا فرزندان شما است. از سوی دیگر باید به سبک دکوراسیون داخلی منزل و مخصوصا اتاق خواب توجه کنید.

با ما همراه باشید تا به بررسی راهنمای خرید روتختی و نکات آن بپردازیم.

 

انواع روتختی از نظر سبک و طراحی

طبق راهنمای خرید روتختی، شما باید با انواع این کالا آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. باید بدانید که روتختی از نظر استایل به چهار دسته تکه‌دوزی، گل‌دوزی، چهل‌تکه و طرح چاپی تقسیم می‌شود.

  • در سبک تکه‌دوزی روتختی، پارچه‌هایی با رنگ‌های مختلف به صورت تکه‌دوزی به یکدیگر متصل شده‌اند. البته این احتمال نیز وجود دارد که پارچه‌های مورد استفاده در دوخت این نوع روتختی جنس و رنگ یکسانی داشته باشند. به طور کلی این نوع روتختی جذابیت ظاهری بسیار زیادی دارد و جلوه‌ای مدرن و شیکی به اتاق خواب می‌دهد.

انتخاب روتختی

  • روتختی سبک گل‌دوزی ممکن است مقداری کمیاب باشد؛ اما از نظر ظاهری بسیار جذاب است. روتختی گل‌دوزی سبکی هنرمندانه و ظریف دارد. این امکان وجود دارد که شما روتختی ساده بخرید و آن را خودتان یا فرد دیگر با طرح مورد نظر شما گل‌دوزی کند. به دلیل اعمال گل‌دوزی روی روتختی، معمولا قیمت خرید آن بیشتر می‌شود. باید اشاره کرد که این مدل از روتختی ماندگاری بسیار بالایی دارد و تا سال‌ها قابل استفاده است.

راهنمای خرید روتختی دونفره

  • روتختی‌های با طرح چاپی از متداول‌ترین انواع روتختی در بازار به شمار می‌رود. این مدل از روتختی برندهای ایرانی و خارجی دارد و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و جذابی دوخته می‌شوند. بنابراین می‌توانید با توجه به تم و سبک دکوراسیون اتاق خواب خود، یک روتختی با طرح چاپی مناسب خریداری کنید. سبک روتختی چهل‌تکه فضایی سنتی و کلاسیک در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند. به این ترتیب ظاهر دنج و زیبایی در اتاق خواب شما به وجود می‌آید. بنابراین اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید می‌توانید روتختی چهل‌تکه خریداری کنید.

شما می‌توانید در وب‌سایت فروشگاه ما انواع آیتم‌های دکوراسیون داخلی و مبلمان را مشاهده و پس از مقایسه آن‌ها با یکدیگر، محصولات مورد نظر را خریداری کنید. در بخش لوازم سرویس خواب وب‌سایت، با مشاهده مدلهای مختلف و خرید روتختی با طرح های متنوع و جدید، انتخابی رضایت بخش داشته باشید.

انواع روتختی از نظر جنس پارچه

با مطالعه راهنمای خرید روتختی یک نفره متوجه می‌شویم که این محصول از نظر جنس پارچه نیز به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. از جمله انواع روتختی از نظر جنس می‌توان به روتختی پلی‌استر، کتان، پلی کتان، ساتن، ساتن پلی‌استر، لینن و میکرو فیبر اشاره کرد.

روتختی پلی‌استر گرمای بیشتری را نسبت به جنس‌های دیگر در خود نگه می‌دارد. طبق راهنمای خرید روتختی دو نفره و تک‌ نفره، اگر به دنبال روتختی گرم هستید، روتختی پلی‌استر بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. این نوع روتختی در ماشین لباسشویی قابل شستشو است. باید بدانید این نوع روتختی نسبت به سایر روتختی‌ها قیمت پایین‌تری دارد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید میز اداری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

راهنمای خرید روتختی دونفره شیک

روتختی کتان بسیار نرم و راحت است؛ به‌طوری‌که پوست شما می‌تواند به‌راحتی از زیر آن نفس بکشد. به طور کلی تماس این نوع روتختی با پوست حس خوبی به شما می‌دهد. این نوع روتختی نیز با ماشین لباسشویی قابل شستشو است. باید اشاره کرد که روتختی کتان به طور معمول قیمت بالاتری نسبت به سایر روتختی‌ها دارد؛ اما دوام و ماندگاری آن بالا نیست. روتختی پلی کتان از ترکیب دو جنس پلی‌استر و کتان دوخته می‌شود و مقاومت و ماندگاری بالایی دارند.

آن دسته از روتختی‌ها که از جنس ساتن هستند، ظاهری براق و شیک دارند. این نوع روتختی معمولا چروک نمی‌شود و صاف و زیبا باقی می‌ماند. به طور معمول این نوع روتختی با استفاده از تودوزی تزیین شده و بیشتر برای سرویس جهیزیه عروس به کار برده می‌شود.

پیشنهاد ویژه : برای آشنایی با اصول چیدمان بوفه کلیک کنید .

راهنمای خرید روتختی کلاسیک

با ترکیب پلی‌استر و ساتن، روتختی ساتن پلی‌استر به وجود می‌آید که جنس نرم، براق و بادوامی دارد. این نوع روتختی از مدل ساتن ارزان‌تر است و می‌توان آن را در ماشین لباسشویی شستشو داد. روتختی لینن دارای بافت طبیعی است و برای فصول گرم گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود. آن دسته از روتختی‌های با جنس میکرو فیبر دارای بافت متراکمی و با دوام بالا هستند.

اگر تمایل به افزایش آگاهی در زمینه آیتم های جدید در دکوراسیون را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله دکوراسیون مدرن را مطالعه کنید.

 

نکات مهم انتخاب روتختی

مهم‌ ترین نکات خرید روتختی

در هنگام انتخاب روتختی و خرید این محصول باید راهنمای جامع آن را مطالعه کنید. طبق این راهنما، باید چند نکته بسیار مهم را مد نظر قرار دهید. برخی از افراد بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید روتختی می‌کنند و در این زمینه مرتکب اشتباهات زیادی می‌شوند. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، زمان خرید روتختی است. بهترین زمان خرید روتختی، وقتی است که شما تمام دکوراسیون اتاق خواب را خریده و چیده‌اید؛ چرا که روتختی باید با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد.

در صورت تمایل، مقاله راهنمای نصب تخت خواب یک نفره  را مطالعه نمایید.

انتخاب روتختی دونفره شیک

از جمله سایر نکات مهم در راهنمای خرید روتختی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• قبل از خرید روتختی باید سایز تخت خواب را در نظر بگیرید. برخی از تخت‌ها تک‌نفره و برخی دیگر دونفره با سایزهای مختلف هستند. بنابراین باید روتختی متناسب با سایز تخت خریداری شود.

• در هنگام خرید روتختی، باید رنگ و طرح متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را در نظر بگیرید. بهتر است برای این کار رنگ‌های مکمل یا متضاد را انتخاب کنید. به این ترتیب اتاق خواب شما ظاهری زیبا و شیک پیدا خواهد کرد.

• حتما جنس پارچه روتختی را قبل از خرید آن مد نظر قرار دهید. چرا که انواع روتختی برای استفاده عمومی و کاربرد تزیینی متفاوت هستند. باید با توجه به کاربری مورد نظر خود بهترین روتختی را خریداری کنید

در صورت علاقمندی به تاثیر رنگ در دکوراسیون مقاله تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه نمایید.

 

انتخاب روتختی دونفره جدید

خرید بهترین انواع روتختی از مجموعه ایران دکور
با مطالعه راهنمای خرید روتختی دو نفره متوجه می‌شوید که قبل از اقدام به این کار لازم است نکات زیادی را در نظر بگیرید. از جمله این نکات می‌توان به توجه به جنس پارچه، سبک و طراحی و سایز تخت خواب اشاره کرد. ایران دکور از برترین عرضه‌کنندگان آیتم‌های دکوراسیون داخلی و مبلمان است که در این زمینه سابقه‌ای طولانی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا