اتاق خواب

راهنمای نصب تخت خواب یک نفره و دو نفره (آموزش تصویری)

تخت خواب یا سرویس خواب یکی از آیتم‌های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌آید که باید همواره به سراغ خرید بهترین آن رفت. با این حال تمام سرویس خواب‌ها در هنگام تحویل به مشتری، به‌صورت قطعات جداگانه عرضه می‌شوند و شما باید برای استفاده از این آیتم، قطعات مختلف آن را به یکدیگر متصل کنید. بسیاری از افراد با روش نصب سرویس خواب جدید خود آشنایی ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند بدون کمک، از تخت خواب خود رونمایی کنند. به همین خاطر در این مطلب با راهنمای نصب تخت خواب همراه شما هستیم تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، سرویس خواب خود را نصب کنید.

راهنمای نصب تخت خواب ساده (چوبی یا فلزی)

همان‌طور که می‌دانید، تخت خواب‌ها انواع مختلفی مانند یک‌نفره، دونفره، کشودار و ساده دارند. به همین خاطر روش نصب هر یک از مدل‌های تخت خواب با مدل‌های دیگر متفاوت است. البته این تفاوت بیشتر در جزئیات وجود دارد و روش نصب کلی سرویس خواب‌های مختلف، با یکدیگر مشابه است. به همین خاطر در راهنمای نصب تخت خواب، در ابتدا به سراغ آموزش نصب سرویس خواب ساده می‌رویم.

به‌طور کلی سرویس‌ خواب از اجزایی مانند سر تخت، قیدهای کناری، پایین تخت، کفی فلزی یا چوبی، پیچ‌ومهره و پایه‌های کافی تشکیل شده‌اند. بسته به مدل تخت شما، این اجزا می‌توانند کم‌تر یا بیشتر نیز باشند. برای مثال در تخت‌ خواب‌های کشودار، شما ریل و کشو نیز به همراه اجزای عنوان‌شده، دریافت خواهید کرد. مهم‌ترین مرحله در نحوه نصب تخت خواب که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، باز کردن اصولی بسته‌بندی است. شما باید با ملایمت، پلاستیک و کاورهای سرویس خواب جدید خود را باز کنید. (اگر تمایل به خرید تخت خواب دارید، از مدل‌های موجود در ایران دکور دیدن کنید)

نصب تخت خواب ساده

مرحله اول

در مرحله اول، سر تخت و یکی از قیدهای کناری را در کنار هم قرار دهید. باید توجه داشته باشید که سوراخ‌هایی برای اتصال قیدهای کناری و سر تخت روی بدنه آن‌ها تعبیه شده است که پیچ‌ومهره‌ها باید داخل آن‌ها قرار گیرند. بعد از قرار دادن سر تخت و یکی از قیدهای کناری، از پیچ‌ومهره برای اتصال آن‌ها به یکدیگر استفاده کنید.

قطعات را کنار هم بگذارید

مرحله دوم

بعد از اتصال یکی از قیدهای کناری به سر تخت، به سراغ اتصال قید کناری دیگر به سر تخت می‌رویم. روش اتصال در این مرحله با مرحله قبلی یکسان است. بعد از پایان مرحله دوم، شما مقدار زیادی از مراحل راهنمای نصب تخت خواب را طی کرده‌اید.

مرحله سوم

در مرحله سوم، شما باید پایین تخت را به قیدهای کناری متصل شده به سر تخت متصل کنید. باید اشاره داشت که اگر حفره‌های قیدهای کناری به‌صورت کامل روی حفره‌های اتصال پایین تخت قرار نگرفت، تنها کافی است با کمی فشار، پایین تخت و قیدهای کناری را به یکدیگر نزدیک کنید.

بستن انتهای تخت

مرحله چهارم

حال بسته به این که سرویس خواب شما دارای کفی فلزی یا چوبی است، باید کفی را در قسمت وسط سرویس خواب قرار دهید. کفی‌های فلزی خود دارای پایه هستند و بدون اتصال به قیدها روی زمین قرار می‌گیرند. اما کفه‌های چوبی عموما صفحه‌های ام‌دی‌اف هستند که باید روی لبه قیدهای کناری قرار بگیرند. بعد از قرار دادن کفی، سرویس خواب شما آماده استفاده است. البته قبل از استفاده، شما به یک تشک مناسب نیاز خواهید داشت که بسته به ابعاد سرویس خوابتان، می‌توانید آن را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب ابعاد تخت دونفره استاندارد

راهنمای نصب تخت خواب کشودار

در راهنمای نصب تخت خواب کشودار، باید بگوییم که بیشتر مراحل نصب این نوع تخت خواب‌ها، با دیگر تخت‌ خواب‌ها مشابه است. با این حال، به علت وجود کشو، شما باید یک یا چند مرحله بیشتر را طی کنید. اگر کشو تخت خواب شما دارای ریل است، باید ریل‌های کشو را در محل مورد نظر با استفاده از پیچ ثابت کنید. سپس کشوها را به‌آرامی وارد ریل کرده و به سمت داخل فشار دهید تا درون ریل قرار بگیرند.

نصب تخت کشودار

باید اشاره کرد که برخی از مدل‌های تخت خواب کشودار، بدون کشو ریلی عرضه می‌شوند. این نوع کشوها در پایین‌ترین قسمت تخت و به زیر قیدهای کناری متصل شده و دارای چرخ هستند. به عبارت دیگر، این نوع کشوها روی زمین قرار می‌گیرند و شما برای نصب آن‌ها، به انجام کار خاصی نیاز ندارید.

آموزش نصب تخت خواب یک نفره

در راهنمای نصب تخت خواب یک نفره باید بگوییم که روش نصب این نوع سرویس خواب نیز با روش نصب عنوان‌شده هیچ‌گونه تفاوتی ندارد. بلکه به علت کوچک‌تر بودن قطعات، شما کار آسان‌تری برای نصب این نوع تخت خواب‌ها پیش روی خود خواهید داشت.

نصب تخت خواب یک نفره

آموزش نصب تخت خواب دو نفره

بسیاری از افراد وقتی به سراغ راهنمای نصب تخت خواب می‌آیند، می‌خواهند یک تخت خواب دو نفره را سرهم کنند. باید گفت که روش نصب این نوع سرویس خواب نیز تفاوتی با روش نصب سرویس خواب ساده ندارد. البته باید اشاره کرد که به علت بزرگ‌تر بدن ابعاد سرویس خواب‌های دونفره، این نوع سرویس‌ها عموما با دو کفی عرضه می‌شوند. از طرف دیگر در کنار کفی فلزی یا جوبی، از یک قابل فلزی نیز برخوردار هستند. به همین خاطر شما بعد از اتصال اجزای تخت به یکدیگر، قابل فلزی را در میان تخت قرار داده و سپس کفی‌های چوبی را روی آن قرار می‌دهید.

نصب تخت دو نفره

نکات فنی و مهم در زمینه نحوه نصب تخت خواب

توجه به برخی نکات فنی در راهنمای نصب تخت خواب به شما کمک می‌کند تا مراحل نصب را به شکل ساده‌تر پشت سر بگذارید. برای مثال، در هنگام باز کردن بسته‌بندی سرویس خواب از اشیا تیز و برنده استفاده نکنید. چرا که ممکن است به پوشش چوب سرویس خواب گران‌قیمت خود آسیب بزنید. از طرف دیگر، در هنگام باز کردن بسته‌بندی مراقب پیچ‌ومهره‌ها باشید تا مفقود نشوند. شما برای اتصال پیچ‌ومهر‌ه‌های تخت خواب خود تنها به یک پیچ‌گوشتی ساده نیاز خواهید داشت. در نهایت باید گفت که برای جابه‌جایی تخت خواب قبل از نصب کامل، از کشیدن اجزای آن روی زمین خودداری کنید.

نکات نصب تخت خواب

ایران دکور؛ بهترین مرجع برای خرید سرویس خواب با راهنمای نصب

اگر به دنبال خرید یک تخت خواب با راهنمای کامل نصب هستید، مجموعه ایران دکور بهترین مرجع برای شما است. شما می‌توانید انواع تخت خواب‌های زیبا، لوکس و مدرن را با بهترین قیمت از فروشگاه ما خریداری کنید. تمام سرویس خواب‌های موجود در ایران دکور با راهنمای نصب به فروش می‌رسند تا شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین دردسر، تخت خواب خود را نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا