مقالاتدکوراسیون

6 طرح “دکوراسیون داخلی آپارتمان” جدید ۱۴۰۰

با نزدیک شدن به ایام نوروز خانم ها برای دکور منزل خود دچار شک و تردید می باشند، زیرا همه ی آنها علاقه دارند تا منزل خود را تغییر داده و به اصطلاح بر اساس مد روز عمل کنند. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با ترند های سال 1400 (2021) آشنا شده و با الهام از آنها یک دکوراسیون داخلی آپارتمان زیبا را برای خود بسازید.

استفاده از دکوراسیون روستایی

بهتر است برای نقطه ای از خانه تان یک دکوراسیون روستایی انتخاب کنید که عموما مورد پسند همگان می باشد، این سبک برای افرادی مناسب بوده که منزلشان به سبک مدرن داخلی است.

برای حفظ تعادل در دکوراسیون آپارتمان تان بهتر است از قطعات قدیمی و جدیدی که در کنار هم همخوانی دارند (یا به اصطلاح باهم مچ هستند) استفاده کنید. برای مثال با کمک صندلی ها و میز چوبی قدیمی و یک رومیزی ساده می ‌توان قسمتی از خانه را تبدیل به یک خانه ی روستایی قدیمی کرد که یادآور گذشتگان ما باشد. (مانند تصویر پایین)

(اگر تمایل به خرید و مشاهده قیمت صندلی راک دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

دکوراسیون آپارتمان

زرد و طوسی

امسال پنتون برخلاف سال های گذشته از دو رنگ به عنوان رنگ های سال نام برده است، یک زرد درخشان و دیگری توسی کمرنگ می باشد. بر اساس گفته های این موسسه آنها بر این باورند که این دو رنگ نشان دهنده ی آینده ای روشن است.

اگر به دنبال پیروی از ترند ها هستید می ‌توانید از این دو رنگ در هارمونی کلی فضای خانه تان استفاده کرده و یک خانه ی مدرن و جدیدی را ایجاد کنید. مثلا با تغییرات کوچک در رنگ گلدان ها و یا رومیزی روی میزناهارخوری و… می‌توان یک تغییر اساسی ایجاد کرد.

گیاهان در دکوراسیون داخلی اپارتمان

سواحل آرام

سبک زندگی آرام هاوایی در سال 2021 دوباره تصور شده است ( البته که همه ی ما هنوز با کوید 19 درگیر هستیم). در حالی که آرزوی گشت و گذار در شهرهای گرمسیری را داریم، فضای داخلی با الهام از سواحل ، فضای زندگی آرام را ایجاد می کند تا خانه را به مکانی امن و دعوت کننده برای استراحت تبدیل کند.

برای نمایش این سبک می‌توانید از طرح برگ ها و گل های گرمسیری در آپارتمان خود استفاده کنید ( دقیقا همان طرح و نقش های هاوایی ). البته امروزه چاپ دیجیتال نیز همه ی کارها را آسان تر کرده است. استفاده از پارچه هایی با چاپ و الگوی گیاهان در هر رنگی نیز می ‌تواند همان تاثیر را در دکوراسیون آپارتمان شما بگذارد. در مقاله “گلهای آپارتمانی” لیستی از 35 گیاه مناسب برای نگهداری در منزل را بیان کرده ایم که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

  4 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و نقلی...

رنگ های گرم

زمستان بهانه ای برای گرم تر نمایش دادن خانه است. یکی از روش های خوب برای انجام این کار استفاده از ترکیب رنگ های گرم در یک فضا است. با این حال ما به استقبال بهار میرویم، شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید رنگ های گرم نه تنها در فصول سرد بلکه در ماه های آفتابی نیز بسیار خوشایند هستند و می‌توانند تاثیر خوبی را بر روی دکوراسیون آپارتمان شما بگذارد.

قرمز، زرد، نارنجی، قهوه ای اخرایی و … رنگهای عالی هستند که با رنگهای تیره مانند خاکستری و سرمه ای به خوبی کار می کنند ، اما این رنگها علاوه بر گرما و احساس لذت بخشی در خانه ی شما باعث عمق بخشیدن و بزرگتر دیده شدن خانه ی شما می‌شوند.

دکوراسیون کلاسیک در قرن 18 و 19

روندی بی انتها با الهام گرفتن از قرن های 18 و 19 میلادی که شامل هنرهای کلاسیک ، عتیقه جات و اشیاء قیمتی می باشد. سنت گرایی و سبک کلاسیک کاملاً با هم بخوبی کار می کنند. هر خانه ای که با این طرح و مدل زیبا شده می‌تواند حس هماهنگی و نظم را در هر فضای زندگی به ارمغان بیاورید.

همچنین در این سبک از تقارن بسیار استفاده می شود که این نوع چیدمان در هر گوشه از خانه به راحتی به چشم میخورد مخصوصا در چیدمان مبلمان ها در پذیرایی منزل که کاملا بصورت متقارن هستند. هدف این است که این سبک زیبای جهانی را از طریق دیدگاه های خلاقانه به دست بیاورید.

  بهترین پارچه برای مبل چستر چیست؟ + رنگ بندی

گیاهان، جز جدا نشدنی دکوراسیون

استفاده از گیاهان هیچوقت از عرصه ی مد در دکوراسیون خارج نشده و همیشه جز جدایی ناپذیر دکوراسیون است. شما با گیاهان می ‌توانید حس طراوت و تازگی را در منزل خود بیاورید فقط کافیست از گیاهی که مناسب فضای خانه ی شماست استفاده کنید.

برای این کار نکات زیادی وجود دارد که از جمله ی آنها مناسب بودن نوع گیاه با نور و میزان رطوبت محیط آپارتمان شما است. پیش از خرید گیاه محل نگهداری آنها را تعیین کرده و از لحاظ نور، رطوبت و میزان گرما بسنجید تا با توجه به آنها گیاه خود را انتخاب کنید.

انواع دکوراسیون آپارتمان

  3 دکوراسیون سرویس بهداشتی 2021 (حمام و دستشویی)

مینیمالیسم

خانه ی خود را با طراحی معنی دار و پارچه های آرامش بخش درگیر کنید. در این حالت شما به یک حس پایدار از رفاه میرسید. شما می ‌توانید با ترکیب پارچه های لوکس با رنگهای مختلف فضایی مناسب برای آرامش روح خود ایجاد کنید. راه های مختلفی برای ترکیبات مختلف وجود دارد که فضای شما را هرچه زیباتر کند که یکی از آنها استفاده از سنگ مرمر در جای جای خانه است.

طرح های چاپی بر روی پرده ها که اصولا از المان های فصل بهار و تابستان الهام گرفته شده اند، بسیار زیبا و خلاقانه هستند. ترکیب این روند با نکات برجسته فلزی احساس زندگی مجلل و در عین حال آسان را برای هر خانه ای ایجاد می کند. برای ایجاد کردن این حس در منزل کافیست از پالت های رنگی جدیدی مثل بژ طلایی، سبز ، زیتونی و نارنجی استفاده کنید. همچنین استفاده از پارچه های نرم و لطیفی مثل مخمل کارایی بهتری برای شما دارند .

البته طرحدار بودن ( همانطور که در این مقاله گفتیم ) یک بخش اصلی را در ترند امسال به خود اختصاص داده است. مثلا با چاپ های گلدار روی کوسن، پرده، رانر و … می‌توان حس بهار را به خانه های خود بیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا