مقالاتمبلمان

4 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و نقلی…

با توجه به شکل آپارتمان‌ سازی امروزی، تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی متراژهای زیر 80 یا 70 متر مربع دارند. بدیهی است که دکوراسیون داخلی این واحدهای ساختمانی باید منطبق بر مساحت آن‌ ها بوده و برای جایی چون پذیرایی، به مبل مناسب خانه ‌های کوچک نیاز خواهیم داشت. همین موضوع در قسمت‌ های دیگر آپارتمان نیز صادق است. البته در اینجا به دنبال آن هستیم تا ببینیم بهترین مدل‌های مبل ‌های جمع و جور و در عین حال کاربردی کدامند.

بهترین مدل های مبل مناسب خانه ‌های کوچک

پیش از آن که نسبت به انتخاب مدل مبل برای خانه ‌های کوچک اقدام کنید ، لازم است که فرم محوطه پذیرایی منزل خود را به درستی در نظر بگیرید. این که فرم آن مربعی، مستطیل یا دارای نقصی در اضلاع باشد، اهمیت زیادی دارد. با در نظر گرفتن فرم محوطه پذیرایی ، در انتخاب مبلمان مناسب، به میزان قابل توجهی هوشمندانه‌ تر عمل خواهید کرد.

     1. مبل مدل ال، بهترین مبل مناسب خانه ‌های کوچک

مبلمان مدل ال از بهترین گزینه ‌ها برای خانه های نقلی و محوطه‌ های محدود به شمار می ‌آید. به ویژه اگر این مبل را از میان مبل‌ های راحتی و اسپرت انتخاب کنید، فضای کمتری را به خود اختصاص خواهد داد. اما اگر همچنان اصرار به خرید مبلمان سلطنتی یا خرید با قیمت مبلمان استیل دارید.

می‌توانید مدل‌های فرم ال را در میان این نوع مبلمان یافته و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. به واقع دیگر مانند دهه پیش برای خرید سرویس مبلمان ال، به مدل ‌های راحتی محدود نخواهید بود و با کمی جستجو می ‌توانید سبک دلخواه مبلمان مورد نظر خود را در فرم ال، یافته و خریداری کنید.

بهترین مبل مناسب خانه‌های کوچک

نکته: مبل‌ های سلطنتی به شکل ال ، همان فرمت همیشگی و آشنای مبل ‌های سلطنتی را دارند، تنها با این تفاوت که هر یک از مبل‌ ها به تنهایی دارای دو دسته در کناره‌ ها نبوده و تنها مبل ابتدا و انتهایی ، این دسته‌ ها را دارند. البته به دلیل قرار گرفتن دسته ها در دو مبل ابتدایی و انتهایی ، فرم چیدمان برای شما از پیش تعیین شده بوده و کمتر می ‌توانید خلاقیت و سلیقه خود را در آن اعمال کنید.

     2. مبل نیم ست

گزینه بعدی که می ‌تواند برای خانواده‌ های کم جمعیت یا آن دسته از خانواده ‌هایی که رفت و آمد کمتری دارند، مناسب باشد، مبل نیم ست است. با انتخاب مبل نیم ست، این امکان را خواهید داشت که از هر مدل مبل و هر نوعی استایلی، گزینه خود را برای مبل مناسب خانه‌های کوچک انتخاب کرده و با خیال راحت مبل را در فضای خود قرار دهید. (چنانچه تمایل به خرید مبل راحتی مدرن دارید،‌ از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

مبل برای خانه های کوچک

     3. ترکیب کاناپه تک و پاف، مبل مناسب خانه ‌های کوچک

اگر فضای شما به راستی محدود است، می‌توانید از کاناپه تک نیز استفاده کنید. در صورتی که می‌بینید فضا اجازه آن را می‌ دهد، تعداد کاناپه‌ ها را به دو عدد رسانده یا در کنار یک کاناپه از چند نشیمنگاه پاف نیز استفاده کنید. به این شکل ضمن آن که دکوراسیونی متفاوت و مدرن ایجاد کرده‌اید، به اندازه کافی مکان برای نشستن خواهید داشت.

به علاوه از آن جایی که پاف ‌ها در طرح و تنوع بالا عرضه شده‌اند و قیمت مناسبی نیز دارند، می‌توانید با دستی باز برای استفاده از این المان‌ های مبلمانی و دکوراسیون داخلی، کمک بگیرید. شما ممکن است چندین پاف را کنار هم جای داده و یک ردیف نشیمن درست کنید یا آن‌ها را به صورت جداگانه و با فاصله از هم قرار دهید.

مبل های خانه های کوچک

      4. مبل تک

در نهایت اگر نیم ست یا کاناپه نیز برای فضای در اختیار شما مناسب نبود، می‌ توانید از مبل تک برای دکور کردن محیط خود استفاده کنید. ممکن است حتی یک مبل تک برای شما کافی بوده یا در صورت وجود فضا، از دو یا سه مبل تک، استفاده کنید. ترجیحا به کار بردن مبل‌ های بدون دسته، باعث صرفه‌ جویی در فضا خواهد شد.

مبل تک برای خانه های کوچک

چند نکته مهم حین انتخاب مدل مبل جمع و جور برای خانه های کوچک

برای انتخاب مبلمانی که در فضاهای محدود، کارایی مناسب داشته باشد، به این نکات توجه کنید:

  1. از رنگ‌ های تیره پرهیز کرده و برای باز و بزرگ‌ تر نشان دادن فضا، به سراغ رنگ‌ های روشن بروید.
  2. از مبل‌ های با پارچه‌ های طرح گلدار که باعث کوچک‌ تر نشان دادن فضا خواهند شد، پرهیز کنید.
  3. همین طور فرش‌ های روشن را در ترکیب با مبلمان خود به کار بگیرید.
  4. تا حد امکان مبلمان بدون دسته انتخاب کنید.
  5. میز و عسل کوچک انتخاب کرده و تا حد امکان به سراغ مدل‌ های باریک و جمع و جور بروید.
  6. نورپردازی را به شکلی حرفه‌ ای انجام دهید تا اثرگذاری خود در بازتر نشان دادن فضا را بگذارد.

کلام آخر

برای خرید مبل مناسب خانه ‌های کوچک باید کمی هوشمندانه ‌تر عمل کرده و جستجوی دقیق ‌تر میان انواع و اقسام مدل ‌های مبلمان موجود در بازار داشته باشید. گاهی اوقات با توجه به فرم خاص محوطه ‌ای که در اختیار دارید، سفارش ساخت مبلمان نیز کارایی خاص خود را خواهد داشت. شما چه مدل ‌های دیگری از مبلمان برای محوطه‌ های کوچک و آپارتمان ‌های نقلی می‌ شناسید که در بالا به آن‌ ها اشاره نشده باشد؟ این موارد را با ما در میان بگذارید.

برخی از سوالات رایج:

بهترین مدل مبل مناسب خانه های کوچک کدام است؟

مبل مدل ال - مبل نیم ست - ترکیب کاناپه تک و پاف - مبل تک

چه نکاتی را جهت انتخاب مبل مناسب خانه های کوچک باید رعایت کد؟

از رنگ‌های تیره پرهیز کرده و برای باز و بزرگ‌تر نشان دادن فضا، به سراغ رنگ‌های روشن بروید. - تا حد امکان مبلمان بدون دسته انتخاب کنید. - میز و عسل کوچک انتخاب کرده و تا حد امکان به سراغ مدل‌های باریک و جمع و جور بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا