مقالاتمبلمان

بهترین چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی (+۱۶ ایده مختلف)

تا به حال برای شما هم پیش آمده که با یک تغییر کوچک در چیدمان مبلمان بتوانید تغییر بزرگی را در منزلتان ایجاد کنید. شما با همین تغییر های کوچک می توانید پذیرایی خود را بزرگتر یا کوچکتر نشان دهید. تمام این تغییرات به این علت است که شما می‌ خواهید احساس آرامش بیشتری در خانه داشته باشید و این امر مستقیماً به نحوه چیدمان مبل و دکوراسیون در خانه مربوط است.

مبل کلاسیک چیست؟

بهتر است قبل از چیدمان مبل کلاسیک کمی بیشتر راجب این نوع مبل ها بدانیم. مبل کلاسیک به دسته ای از مبل ها گفته میشود که با اصالت و پایبند به سنت های قدیمی هستند که با زندگی امروزه هماهنگ شده و متناسب با شرایط حال هستند. این دسته از مبل ها به اصطلاح همیشه به روز بوده و هیچوقت از مد نمی افتند.

مبلمان کلاسیک از چند ویژگی برخوردار هستند که اولین آن ظرافت می باشد. ظرافت به معنای شکنندگی یا ضعیف بودن نیست بلکه به معنای هماهنگی همه ی اجزا با یکدیگر می باشد. برای القای حس طبیعی بودن در این مبل ها از چوب استفاده می کنند. یکی از جزئیاتی که باعث ارزشمندتر شدن این مبل ها می شود منبت کاری روی تاج چوبی دسته ها و پایه های مبلمان است. اغلب به علت استفاده از چوب های مرغوب در این مبل ها اصولا مبلمان کلاسیک از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر زیادی دارند.

اگر نمیدانید از مبل کلاسیک یا مدرن برای خانه استفاده کنید حتما مقاله ” مبل کلاسیک یا مدرن ” را مطالعه کنید.

اصول چیدمان مبلمان کلاسیک در منزل

همانند سایر وسایل منزل، در چیدمان سرویس مبل کلاسیک نیز باید اصول و قواعدی را رعایت کرد تا بتوان زیباترین جلوه و بهترین استفاده را از وجود مبلمان کلاسیک در محیط پذیرایی برد؛ در ادامه برخی از مهم ترین اصول چیدمان مبل کلاسیک در خانه را بیان خواهیم کرد.

چیدمان مبل

نقطه کانونی چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی

شما برای چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی اولین کاری که باید انجام بدهید انتخاب نقطه ی کانونی است. اولین مکانی که بعد از ورود به پذیرایی میبینید همان نقطه ی کانونی است. به نوعی میتوان گفت نقطه ی کانونی در دکوراسیون مرکز توجه در پذیرایی است.

حال شما باید تصمیم بگیرید که میخواهید مبل در مرکز توجه باشد یا خیر؟ اگر نخواهید از مبل برای نقطه ی کانونی استفاده کنید میتوانید از شومینه، پنجره بزرگ، تلویزیون و … برای نقطه ی کانونی استفاده کنید.

بزرگترین تکه را اول جانمایی کنید

برای چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی توجه داشته باشید که اول بزرگترین تکه که همان مبل سه نفره است را جانمایی کنید. سپس بقیه ی تکه ها را بر اساس چیدمان آنها بچینید. اگر میخواهید پذیرایی تان رسمی باشد بهتر است مبل سه نفره رو به روی نقطه کانونی و بقیه ی مبلها بصورت متقارن در کنار چیده شوند اما اگر به دنبال یک پذیرایی غیر رسمی و صمیمی هستید بهتر است مبل ها را متقارن نچیده تا بی نظمی به چشم بیاید. منظور ما از بی نظمی نامرتب بودن نیست بلکه خطی و مستقیم نچیدن مبلمان است.

چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی کوچک

برای خانه های کوچکتر چیدمان مبل ها کمی سخت تر است چون به علت محدودیت فضا شما محدودیت چیدمان نیز دارید. اولین نکته برای این چیدمان استفاده از مبل هفت نفره است که فضا را شلوغ تر نشان ندهد. اگر میتوانید مبل ها را کمی از دیوار فاصله بدهید تا خودشان را بیشتر نشان دهند (البته این نکته برای همه ی مبل ها صدق می کند) و بهتر است برای عبور و مرور از فضای پشت مبل ها استفاده شود.

همیشه نوع چیدمان را در خانه‌ های کوچک بیشتر مورد توجه قرار دهید زیرا این چیدمان درست در دکوراسیون سبب می‌شود تا کوچکی فضا به چشم نیاید. سعی کنید مبل کلاسیک را با دکوری‌های زیبا در کنارش تلفیق کنید تا زیبایی خانه دوچندان شود، فقط توجه داشته باشید که دکوری ‌های بزرگ را در کنار مبل سه نفره قرار ندهید، زیرا این کار باعث شلوغی در یک نقطه می‌شود و خود عاملی در کوچک ‌تر نشان دادن فضا خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به چیدن شال و روسری در کشو را نیز حتما مطالعه نمایید.

چیدمان مبلمان کلاسیک در پذیرایی مستطیل شکل

امروزه بیشتر خانه ها دارای پذیرایی مستطیل شکل هستند و باید برای چیدمان آنها از دقت بیشتری بهره ببرید. همانطور که در اول این مقاله گفته شد یک چیدمان اشتباه شما میتواند پذیرایی را کوچک تر نشان دهد. برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل بهتر است همه ی اجزا در یک تناژ رنگی باشند تا یک طیف رنگی یکدست برقرار شده و باعث شلوغی فضا نشود. برای چیدمان مبلمان کلاسیک در پذیرایی مستطیل باید بزرگترین تکه در مرکز نور قرار بگیرد همچنین در پذیرایی مستطیل اصولا مبل ها بصورت خطی چیده میشوند تا مزاحم محل عبور بین مبل ها نشوند.

سعی کنید در کنار مبلهای کلاسیک از صندلی میزبان استفاده نکنید زیرا باعث شلوغی فضا میشود بجای آن اگر فضای کافی دارید می توانید از مبل نه نفره استفاده کرده و آن را به بهترین شکل بچینید.

بیشتر بخوانید: اصول چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبل کلاسیک

در خانه‌ هایی که شومینه مرکز کانونی است می‌توان دو صندلی یک‌نفره را در کنار شومینه قرار داد و کاناپه سه نفره و دو صندلی یک ‌نفره دیگر و صندلی میهمان را روبه روی آن‌ها به صورت منظم چید. در نظر داشته باشید که با توجه به مدل چینش و نوع خانه می‌توانید از یک کاناپه دونفره به جای دو صندلی یک‌ نفره استفاده کنید. این موضوع کاملاً سلیقه ‌ای بوده و مستقیماً با دکور خانه در ارتباط است. (اگر تمایل به خرید صندلی گهواره ای دارید،‌ از مدل‌های متنوع آن در ایران دکور دیدن کنید)

بایدهای چیدمان مبلمان کلاسیک در پذیرایی

نباید مبلمان بیش از اندازه به دیوار و یا وسایل دیگر نزدیک شوند، اگر مبل ها بیش از اندازه به میز و صندلی نهارخوری و یا وسایل دیگر نزدیک شوند استقلال خود را از دست داده و باعث کاهش زیبایی مبلمان شده و هم خانه تان بسیار شلوغ تر به نظر میرسد.

با توجه به بزرگ شدن تلویزیون ها باید فاصله ی بین مبل سه نفره و تلویزیون حداقل سه برابر اندازه ی تلویزیون فاصله باشد با توجه به فضا و میزان لوازم نیز می ‌توانید با کمی جابه‌جایی به فاصله استاندارد برسید. مبلمان حداقل باید یک متر و نیم از میز و صندلی ناهارخوری فاصله داشته باشند.

در چیدمان مبلمان کلاسیک سعی کنید فاصله ی هر مبل از مبل دیگری بیش از 2.5 متر نباشد زیرا صحبت کردن با دیگران بسیار سخت می شود. بهتر است در چیدمان مبل کلاسیک و راحتی از فرش کوچک استفاده نکنید، اندازه فرش متناسب با فضای بین مبل و اندازه مبل باشد.

ردیفی چیدن مبل ‌های کلاسیک می‌تواند از زیبایی آن بکاهد سعی کنید تا می ‌توانید از ردیفی چیدن مبل پرهیز کنید. در نهایت تا جایی که امکان دارد و فضا به شما اجازه می ‌دهد سعی کنید تلویزیون نقطه کانونی نباشد و فضای تلویزیون از فضای چیدمان مبل کلاسیک و راحتی برای پذیرایی میهمان جدا باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین ایده ها را برای چیدمان مبلمان کلاسیک در پذیرایی نشان دهیم، امیدواریم از این روش ها استفاده کرده و به یک چیدمان ایده آل برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا