طراحی

نحوه انتخاب میز جلو مبلی + نکات مهم آن

میز جلو مبلی و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی

میز جلو مبلی یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون فضای داخلی است که نه تنها به زیبایی اتاق کمک می‌کند، بلکه کاربری آن نیز بسیار مهم است. انتخاب صحیح یک میز جلو مبلی، با توجه به عوامل مختلفی مانند استایل، اندازه، جنس و عملکرد، می‌تواند به شما کمک کند تا یک فضای زیبا و کاربردی را به‌وجود آورید. در این مطلب، به بررسی نحوه انتخاب میز جلو مبلی می‌پردازیم و نکات مهمی که در این فرایند باید در نظر گرفته شوند را بررسی می‌کنیم.

کاربرد میز جلو مبلی

قبل از اینکه درباره نحوه انتخاب میز جلو مبلی صحبت کنیم، بهتر است که کاربرد این میز را بدانیم. می‌توان گفت که مهم‌ترین دلیل خرید میز جلو مبلی، جان و روح بخشیدن به فضای سالن پذیرایی است. خیلی از اوقات پیش می‌آید که شما قصد خورد تنقلات یا عصرانه روی مبل را دارید. وقتی که میز جلو مبلی داشته باشید، این کار برای شما چند برابر آسان‌تر خواهد بود.

انواع مدل‌ های میز جلو مبلی

برای اینکه نحوه انتخاب میز جلو مبلی را بدانید، نیاز است که از انواع مدل‌های میز جلو مبلی مطلع باشید. تنوع این مدل‌ها باعث شده که هرکسی با توجه به سلیقه‌ای که دارد، میز موردعلاقه خود را انتخاب نماید. در ادامه، با انواع مدل‌های میز جلو مبلی آشنا می‌شویم.

  • میز جلو مبلی بیضی‌ شکل: میز حلو مبلی بیضی‌شکل مخصوص افرادی است که ساده‌پسند هستند. اگر سلیقه شما در دکوراسیون داخلی بیشتر سمت طراحی‌های ساده و جمع و جور است، می‌توانید از میز جلو مبلی بیضی‌شکل استفاده کنید. این مدل از میز جلو مبلی، هم سادگی میز گرد و هم کلاسیک بودن میز مستطیلی را در خود دارد

انتخاب میز جلو مبلی

  • میز جلو مبلی گرد: میز جلو مبلی گرد مخصوص آن دسته از افرادی است که طراحی‌های ساده و مینیمال را می‌پسندند. در اصطلاح عامیانه، به این مدل از میزهای جلو مبلی، فضا پرکن می‌گویند. به همین دلیل است که خرید میز جلو مبلی گرد به افرادی با خانه‌های نسبتا کوچک‌تر توصیه نمی‌شود
  • میز جلو مبلی مستطیلی: می‌توان گفت که محبوب‌ترین میز جلو مبلی، مدل مستطیلی آن است. بسیاری از افراد به دلیل هماهنگی میز جلو مبلی با سایر اجزای خانه، به سراغ مدل مستطیلی این میز می‌روند. یکی از نکات مثبت میز جلو مبلی مستطیلی، هماهنگی آن با تمامی متراژها است.

طریقه انتخاب میز جلو مبلی

  • میز جلو مبلی مربعی: میزهای جلو مبلی مربعی کمترین محبوبیت را بین بقیه میزها دارند. دلیل آن هم، اشغال فضای بیشتر نسبت به میزهای جلو مبلی مستطیلی است. اگر فضای خانه یا سالن پذیرایی شما به نسبت بزرگ است، می‌توانید از این مدل میز جلو مبلی استفاده کنید

پیشنهاد می کنیم جهت خرید صندلی راک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

هنگام خرید میز جلو مبلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر شما هم می‌خواهید از نحوه انتخاب میز جلو مبلی مطلع شوید، بهتر است چند نکته را قبل از خرید این مدل از میز بدانید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با توجه به سلیقه و نیازهای خود، بهترین میز جلو مبلی را تهیه کنید. در ادامه، با نکات انتخاب میز جلو مبلی آشنا می‌شویم.

به اندازه و ابعاد میز توجه داشته باشید

مهم‌ترین نکته هنگام انتخاب یک میز جلو مبلی، توجه به اندازه و ابعاد آن است. در صورتی که فضای سالن پذیرایی یا نشیمن شما کوچک است، میزهای کوچک‌تر را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که ارتفاع میز باید استاندارد باشد تا هنگام استفاده از آن، دچار کمردرد یا مشکلات این‌چنینی نشوید. در جدول زیر، استانداردهای ابعاد یک میز جلو مبلی نوشته شده است.

سالن بزرگ سالن متوسط سالن کوچک
ارتفاع میز تراز با مبل (تفاوتی ندارد) تراز با مبل (تفاوتی ندارد) تراز با مبل (تفاوتی ندارد)
عرض میز 60 تا 70 سانتی‌متر بیش از 45 سانتی‌متر بین 30 و 45 سانتی‌متر
طول میز نصف مبل نشیمن تقریبا نصف مبل نشیمن یک سوم مبل نشیمن

پیشنهاد می کنیم جهت خرید میز اداری به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

به شکل میز توجه کنید

استایل میز جلو مبلی باید با سبک دکوراسیون اتاق سازگاری داشته باشد. با توجه به این استایل، میزی با طراحی و رنگی که با آن هماهنگی داشته باشد را انتخاب کنید. برای استایل‌های کلاسیک و رومانتیک، میزهای با پایه‌های منحنی و چوبی مناسب هستند، در حالی که برای استایل‌ های مدرن و صنعتی، میزهای با طراحی ساده و مدرن با استفاده از موادی مانند فلز و شیشه مناسب می‌باشند.

هنگام خرید میز جلو مبلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بررسی کنید که جنس میز جلو مبلی از چه موادی است

مواد به کار رفته در ساخت میز جلو مبلی نقش مهمی در زیبایی و دوام آن ایفا می‌کند. چوب، ، شیشه، فلز و پلاستیک از جمله انواع مواد مورد استفاده هستند. هر کدام از این مواد ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، میزهای ساخته شده از چوب طبیعی، علاوه بر زیبایی، مقاومت و دوام بالا و مدل‌های میز شیشه‌ ای طراحی مدرن و مینیمال دارند.

میز جلو مبلی و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی

چه استفاده‌ ای از میز دارید؟

علاوه بر استایل و اندازه، هدف استفاده از میز هم برای انتخاب آن مهم است. بررسی کنید که آیا نیاز به فضای ذخیره کردن میز دارید؟ در این صورت، میزی را انتخاب کنید که جمع جور بوده و یا قابلیت جمع شدن داشته باشد. همچنین، اگر نیاز به مکانی برای قرار دادن لوازم جانبی مانند کتاب، لامپ یا چای‌ساز دارید، میزی با سطح بزرگ و مناسب را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب و خرید میز جلو مبلی

خرید میز جلو مبلی مناسب از ایران دکور

مجموعه ایران دکور به صورت تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند. مبلمان، تخت و مخصوصا میز جلو مبلی از محصولات مجموعه ما هستند. در صورتی که علاقه به تهیه یک میز جلو مبلی مناسب دارید یا می‌خواهید از قیمت و شرایط آن آشنا شوید، به بخش فروش میزهای جلو مبلی سایت ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

میز جلو مبلی باید از چه موادی ساخته شده باشد؟

میز جلو مبلی می‌تواند از جنس‌ها و مواد مختلفی مانند چوب، فلز، شیشه و پلاستیک ساخته شود. انتخاب جنس و ماده ساخت بستگی به سلیقه شما، استایل دکوراسیون داخلی و نیازهای شما دارد. همچنین توجه کنید که جنس میز قابل تمیزکاری و مراقبت باشد.

قیمت میز جلو مبلی مناسب چقدر است؟

فاکتورهای زیادی برای تعیین قیمت میز جلو مبلی مناسب وجود دارند. جنس چوب به‌ کار رفته در میز، ابعاد و اندازه آن و… از فاکتورهای مهم تعیین قیمت میز جلو مبلی هستند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت این میز، بخش میز جلو مبلی وبسایت ما را مشاهده کنید.

از کجا می‌ توانم میز جلو مبلی خوب تهیه کنم؟

شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروش میز جلو مبلی وبسایت ما، انواع مدل‌های این میز را مشاهده کرده و با توجه به سلیقه خود، میز موردعلاقه‌ تان را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا